معرفی چند گیاه خاص و باکلاس با نگهداری آسان در منزل

معرفی چند گیاه خاص و باکلاس با نگهداری آسان در منزل


منبع: آکا

5

1402/2/28

18:08


مواردی که در ادامه به شما معرفی می کنیم نه تنها ویژگی‌های مناسب ترین گیاهان آپارتمانی بلکه عواملی موثر در تبدیل یک گیاه به محبوب ترین گیاه آپارتمانی نیزخواهند ب

گلهای آپارتمانی

امروزه زندگی آپارتمان نشینی به فضای محدودی خلاصه می شود که افراد در داخل آن زندگی می کنند و شرایط طوری است که بیشتر افراد از داشتن حیاط شخصی محروم هستند . برای اینکه بتوان شادابی و نشاط را در محیط خانه حکم فرما کرد و گوشه ای از طبیعت را نیز در درون خانه ی خود داشت ، بهترین راه برای تحقق این امر ، نگهداری از گل و گیاه آپارتمانی است.

این گیاهان می‌توانند مرکز ثقل طراحی داخل خانه شما باشند و حال و هوای اتاق را تغییر دهند. نگهداری گل و گیاه در منزل و آپارتمان، درظاهر کار سختی به‌نظر می‌رسد و تنوع گیاهانی که متناسب با شرایط آپارتمان‌ها باشند هم بسیار زیاد است. پس اگر شما هم نگران رسیدگی به گیاهان آپارتمانی، نور کم یا کمبود جا هستید، اصلا نگران نباشید؛ در ادامه این مقاله از مجموعه مقالات آکا تعدادی از بهترین گیاهان آپارتمانی مقاوم و خاص را معرفی خواهیم کرد که با سبزی‌شان حسی مثبت را به شما القا می‌کنند.

گیاهان آپارتمانی - بونسای

گیاهان آپارتمانی با نگهداری آسان

نکات نگهداری مشترک میان این گیاهان آپارتمانی: 

  • به نور متوسط یا کم احتیاج دارند.
  • پیش از آبیاری باید خاک گیاه خشک شده باشد.
  • هنگام آبیاری، آب با برگ و ساقه گیاه تماس نداشته باشد.

۱- گیاه آنتوریوم (Anthurium)

این گیاه به دلیل شکوفه‌های مداومی که می‌زند و گل‌های قرمز چشم‌نوازش محبوبیت خاصی دارد و در نگاه اول کسی باور نمی‌کند این یک گیاه واقعی است. برای نگهداری این گیاه کافی است آن را در معرض نور مستقیم خورشید قرار ندهید و در فواصل بین آبیاری خاک، اجازه دهید خاک کمی خشک شود بعد آبیاری کنید.

۲- گیاه سرخس مارچوبه (Asparagus Fern)

حتی شاخه‌های خشک شده این گیاه در گل‌آرایی محبوب هستند و استفاده زیادی دارند. این گیاه به دلیل نیاز کمی که به مراقبت دارد یکی از ساده‌ترین گیاه‌ها برای نگهداری در آپارتمان است. نور غیرمستقیم خورشید و آبیاری هنگام خشک شدن خاک تنها مواردی هستند که باید به خاطر بسپارید.

۳- گیاه علف خوک (Selaginella kraussiana)

این گیاه برای نگهداری در تراریوم یکی از ایده‌آل‌ترین گیاهان است. خبر خوب این است که اگر دوست دارید مدام گیاه خود را آبیاری کنید، این گیاه انتخاب خوبی برای شماست.

۴- گیاه سرخس بوستون (Boston Fern)

این گیاه سرسخت هم به عنوان یک گیاه آویزان از گلدان‌های سقفی و هم حتی به عنوان یک گیاه در گلدانی ساده روی میز بسیار زیبا و تماشایی است. این سرخس خاک مرطوب با مواد مغذی بالا و نور فیلترشده روشن را به هرچیزی ترجیح می‌دهد و احتمال این که این گیاه را خشک کنید بسیار کم است.

۵- گیاه پیچک (Ivy)

از پایه گرفته تا گلدان‌های آویزان و حتی کاسه‌های بتونی بزرگ و سایر قطعات تزئینی، پیچک انتخابی زیبا و فوق‌العاده است و بعید به نظر می‌رسد در مراقبت از این گیاه ساده اشتباه کنید.

6- بونسای

گل های آپارتمانی بونسای یکی از مناسب ترین گیاهان برای زیبایی بخشی به منزل شما است . گیاه بونسای با توجه به ظاهر خاص و ویژه ای که دارد تداعی گر جلوه های ویژه ی طبیعت در منزل شما می باشد . گیاه بونسای یک نوع درخچه ی کوچک و منیاتوری است که نشاندهنده ی هنر ژاپنی می باشد و به احتمال زیاد اولین بار در ژاپن پرورش داده شد . پرورش این نوع از درختان مینیاتوری و کوچک خیلی شبیه به درختان بزرگ می باشد . این گیاه در محیط گرم بهتر رشد می کند پس محیط منزل مناسب ترین مکان برای نگهداری از این نوع گیاه می باشد . با توجه به خصوصیاتی که این گیاه دارد جزء گیاهان با مقاوم محسوب می گردد که به آبیاری کمتری نیاز دارد و اگر میزان آبرسانی برای آن کم یا زیاد شود مشکلی برای رشد آن ایجاد نمیکند . اما این گیاه به نور احتیاج دارد و بهتر است در مکانی از منزل قرار بگیرد که میزان نور در آنجا مناسب است .

بونسای

7- گازمانیا (بروملید)

این گیاه برای رشد کردن به نور کمی احتیاج دارد و برای نگهداری از آن احتیاجی به نور مستقیم خورشید نیست . باید در مورد نگهداری از این گیاه توجه داشته باشید که هیچ وقت آن را در معرض نور مستقیم خورشید قرار ندهید زیرا نور مستقیم به برگ های آن آسیب می زند . بهتر است این گیاه را در کنار پنجره ای بگذارید که نور مستقیم خورشید به آن نمی رسد همچنین نور لامپ نیز برای رشد این گیاه آپارتمانی کفایت می کند .

گازمانیا

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو