گل چهار فصل برای آپارتمان فضای کار

منبع: زیبامون

4

1402/5/7

18:25


وجود گل چهار فصل برای آپارتمان و فضای کار یکی از آیتم‌های ضروری است تا محیط را تبدیل به یک فضای دوست داشتنی و آرامبخش کرده و علاوه بر سر سبزی خود باعث تصفیه هوا شود

گل چهار فصل برای آپارتمان فضای کار

گل‌ها زیباترین آفریده خدا هستند که با رنگ و بوی خود محیط را آرامبخش و زیبا می‌سازند. گل‌های موجود در دنیا انواع مختلفی دارند که بعضی از آن‌ها را می‌توان در فضای داخل خانه یا محیط کار نگهداری کرد زیرا در محیط بیرون دوام چندان زیادی ندارند. نوعی از گل‌ها چهار فصل برای آپارتمان و فضای کار بوده که می‌توان از بودن همیشگی آن‌ها لذت برد. اگر شما هم عاشق زیبایی و طراوت گل‌ها هستید حتما دنبال گلی خواهید بود که بتوانید آن را برای همیشه در دفتر کار و یا آپارتمان خود نگهداری کنید.

 

گل و گیاه اپارتمانی

 

پیشنهاد مطالعه: گیاهان آپارتمانی + معرفی بهترین گل و گیاه برای خانه

 

انواع گل‌های آپارتمانی چهار فصل

 

گیاه چهار فصل

 

گل بنفشه آفریقایی

گل بنفشه آفریقایی یکی از گل‌های همیشه گل‌ده است که به عنوان گل چهار فصل برای آپارتمان شناخته می‌شود. بنفشه آفریقایی به دلیل اینکه در شرایط مشابه شرایط زندگی انسان‌ها در رطوبت و دمای متوسط می‌تواند ​​رشد کند، گزینه‌ای عالی به عنوان گل طبیعی برای میز کار محسوب می‌شود. گل بنفشه آفریقایی با نور کافی شکوفه‌ می‌دهد که در مورد منبع نور چندان حساس نیست و یک لامپ فلورسنت هم کفایت می‌کند یا اگر در کنار پنجره‌ای که رو به شمال یا شرق با نور ملایم باشد شرایط ایده‌آل فراهم می‌شود.

 

بنفشه افریقایی

 

اگزالیس

گیاه اگزالیس که به آن شبدر هم گفته می‌شود، گل آپارتمانی است که خواه گیاه شکوفا شود یا نه می‌توان از زیبایی ظاهری پروانه‌های رنگارنگ آن در محیط کار استفاده کرد. اگزالیس در رطوبت کم به خوبی عمل کرده و برای بهترین رنگ نیاز به نور روشن دارند. برگ‌های اگزالیس مثلثی شکل بوده که در فصل بهار با گل‌های سفید یا صورتی دیده می‌شود. در ادارات یا خانه‌هایی که در فصل سرد سال از سیستم گرمایشی استفاده می‌شود و گل اگزالیس کنار پنجره در معرض هوای سر قرار دارد احتمال گلدهی در فصل پاییز و زمستان وجود دارد.

 

اگزالیس

 

گل آنتوریوم

آنتوریوم یک گیاه آپارتمانی همیشه گلدار است که برگ و گل‌های آن به شکل قلب است که با زیبایی خاص خود جلب توجه می‌کند. گل آنتوریوم می‌بایست در معرض نور متوسط و روشن قرار گیرد تا گل بدهد. اگر چنین نوری در آپارتمان فضای کار وجود نداشته باشد، گیاه خراب نمی‌شود بلکه فقط بدون گل خواهد ماند. آنتوریوم در صورتی که از بیماری‌ها دور بماند در دسته گیاهان آپارتمانی گلدار قرار می‌گیرد.

 

گل آنتوریوم

 

گل آویز

گل آویز که به آن فوشیا هم گفته می‌شود، گل‌هایی قرمز و صورتی رنگ با پرچم‌های بلند آویزان دارد. گل آویز نیاز به آبیاری 10 تا 15 روز یک‌بار دارد یعنی زمانی‌ که خاک کاملا خشک باشد می‌توان آن را آب داد. گل آویز، گل چهار فصل برای آپارتمان محل زندگی و فضای کار شناخته می‌شود که نیاز اساسی آن، نور زیاد و غیرمستقیم است که بهترین محل نگهداری آن پشت پنجره جنوبی است.

 

گل آویز

 

گل بگونیا

بگونیا از آن دسته گیاهان آپارتمانی همیشه گلدار است که در رنگ های قرمز، صورتی، نارنجی و ارغوانی وجود دارد. گل بگنولیا به صورت بوته‌ای و افشان رشد نموده و گلدهی آن از فصل بهار تا پاییز ادامه دارد. گل بگنولیا انواع مختلفی دارد که عموما همه آن‌ها هنگامی که سطح خاک خشک است نیاز به آبیاری دارند و بهتر است در نور متوسط نگهداری شوند.

گل بگونیا

 

گل ارکیده

گل ارکیده به قدری زیباست که از زمان های قدیم مورد استقبال بسیاری از افراد بوده است و به عنوان گل چهار فصل آپارتمانی همیشه گلدار به مدت 3 الی 4 ماه گل‌دهی خود را ادامه می‌دهد و در دوره سه ماهه تابستان استراحت می‌کند. ارکیده نیاز به آبیاری در هر 4 الی 5 روزه دارد و باید آن را در مکانی با نور کافی قرار داد.

 

گل ارکیده

 

گل شمعدانی

یکی از دوست داشتنی‌ترین گل‌های آپارتمانی همیشه گلدار، گل شمعدانی است. شمعدانی از بومیان آفریقا به شمار می‌رود که اگر به خوبی از آن نگهداری شود، عمری طولانی دارد. شمعدانی برای نگهداری داخل خانه، حیاط و تراس مناسب است که رنگ‌های مختلفی دارد. نور غیرمستقیم، دمای بین 15 الی 25 درجه سانتی گراد و کودهای مایع از نیازهای اساسی گل شمعدانی، گل چهار فصل برای آپارتمان و فضای کار است.

 

گل شمعدانی

 

گل ختمی پر پر

گل ختمی پر پر گونه های مختلفی دارد که گونه Alcea به عنوان گل باغچه‌ای و گونه Hibiscus به صورت درختچه در باغچه کاشته می‌شود. گل پر پر جزو گیاهان آپارتمانی همیشه گلدار و دائمی است که به صورت دو ساله کشت و کار می شود و آن را در رنگ‌های صورتی، قرمز، بنفش، زرد و سفید می‌توان یافت. بهترین زمان برای کاشت بذر گل ختمی پرپر، فصل پاییز است که با رشد مناسب، گلدهی آن از اردیبهشت تا اواسط پاییز ادامه دارد.

 

گل ختمی پر پر

 

پیشنهاد مطالعه: گلها و سبزیجاتی که تنها با یک لیوان آب می‌توانید پرورش دهید!

 

گل ختمی دارویی

ختمی دارویی سفید رنگ، گل چهار فصل آپارتمانی از بومیان آفریقا و آسیا است که از همه قسمت‌های آن به صورت دارویی استفاده می‌شود. بهترین دما برای رشد ختمی دارویی، 18 تا 25 درجه سانتی‌گراد است که نسبت به سرما حساس است. گل زیبایی ختمی گیاهی دو ساله و تک گل بوده که در سال اول زندگی رشد کرده و در سال دوم گل می‌دهد و سپس از بین می‌رود.

 

گل ختمی دارویی

 

گل اسپاتی فلوم

اسپاتی فیلوم جزو گیاهان گلدار و همیشه سبز آپارتمانی است که زیبایی خاصی دارد. گل اسپاتی فیلوم از بومیان کلمبیا محسوب شده که برگ‌هایی براق، سبز و کشیده دارد. اسپاتی فیلوم هوا را تصفیه کرده و در محیطهای کم نور از خود مقاومت نشان می‌دهد. اسپاتی فیلوم گیاه آپارتمانی همیشه گلدار اغلب در مکان‌های سایه آفتاب به رشد خود ادامه می‌دهد.

 

گل اسپاتی فلوم

 

پیشنهاد مطالعه: توصیه های عالی و کاربردی برای نگه داری گیاه پتوس یا پوتوس

 

درختچه و گیاهان آپارتمانی و فضای کار

انواع مختلف گیاهان و درختچه‌های آپارتمانی وجود دارد که در صورت عدم تمایل به استفاده از گل می‌توان از آن‌ها در آپارتمان و محیط کار استفاده کرد که گلدهی ندارند. در ادامه به اختصار تعدادی از درختچه و گیاهان آپارتمانی نام برده و توضیح داده شده‌اند:

  • پتوس: پتوس گیاهی همیشه سبز است که می‌توان آن را در آب نگه داشت تا ریشه بزند و بعد در خاک کاشت. پتوس گیاه مقاوم بوده که می‌توان آن را روی میز نگه داشت یا آویزان کرد تا برگ‌های سبز خود را به نمایش بگذارد. هفته‌ای دو بار آبیاری و هفته‌ای یک بار اسپری کردن برای آن کافی است.
  • سانسوریا: سانسوریا یک گیاه بسیار مقاوم و دوست داشتنی برای محیط کار است که هفته‌ای یک بار آبیاری کفایت کرده و نور متوسط برای آن کافی است.

سانسوریا

  • آلوئه ورا: آلوئه ورا یک گیاه آفتاب پسند است که نیاز به بودن در کنار پنجره دارد تا از تابش نور خورشید بهره‌مند شود. گیاه آپارتمانی آلوئه ورا که مناسب محل کار است هر دو هفته یک بار نیاز به آبیاری دارد.

الوئه ورا

  • انجیر ربابی: یکی از انواع درختچه آپارتمانی مناسب محیط کار، انجیر ربابی بوده که که به آن فیکوس لیراتا نیز گفته می‌شود. برگ‌های بزرگ و ویلون شکل انجیر ربابی نیاز به نور غیر مستقیم داشته و تنها زمانی که خاک آن خشک شده باید آبیاری شود.

انجیر ربابی

  • نخل لیندا: درختچه آپارتمانی نخل لیندا برگ‌هایی بلند و شبیه دم اسب دارد که با نور غیر مستقیم و آبیاری کم سازگار است.

نخل لیندا

  • بونسای: بونسای درختچه آپارتمانی بوده که بسیار کوچک قامت است. برای نگهداری بنوسای کافی است قبل از خشک شدن خاک، آن را آبیاری کرد.

بونسای

 

ویژگی گل‌های آپارتمانی

در این بخش از سایت زیبامون، انواع گل چهار فصل آپارتمانی و فضای کار معرفی شد. ویژگی گل‌های مناسب محیط کار و آپارتمان عبارتند از:

  • آلرژی زا نبودن
  • نداشتن رایحه قوی
  • عدم جذب حشرات به خود
  • عدم نیاز به مراقبت‌های زیاد
  • همیشه سبز یا چهار فصل بودن
  • مقاوم نسبت به شرایط مختلف نوری و آبیاری
  • تصفیه کننده هوا و جاذب آلودگی‌های محیط
  • نداشتن سرعت رشد زیاد (جهت عدم نیاز به تعویض سریع گلدان)

اگر قرار است گل روی میز قرار گیرد نباید ارتفاع زیادی داشته باشد و اندازه گلدان آن معقول باشد تا هم فضای زیادی را اشغال نکرده و هم اینکه جلوی دید را نگیرد. گل‌ها با خود زیبایی و شادابی را به ارمغان می‌آورند در نتیجه استفاده از آن‌ها در فضای کار بر پرسنل و مراجعه کنندگان اثر مطلوبی دارد.

 

 

گل آپارتمانی

گیاهان اپارتمانی

 

کلام آخر

وجود گل چهار فصل برای آپارتمان و فضای کار یکی از آیتم‌های ضروری است تا محیط را تبدیل به یک فضای دوست داشتنی و آرامبخش کرده و علاوه بر سر سبزی خود باعث تصفیه هوا شود. انواع گل‌ها و گیاهان وجود دارند که می‌توان آن‌ها را در محیط کار و آپارتمان نگهداری کرد که انتخاب آن بستگی به نحوه نگهداری، میزان نور و سلیقه فرد دارد. سایت زیبامون پربازدیدترین سایت در زمینه گل و گیاهان آپارتمانی و فضای باز بوده که با کلیک بر روی لینک‌ها به صفحه مربوطه هدایت خواهید شد تا اطلاعات مفیدی به دست آورید.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو