معرفی سریال ترکی گلجمال ؛ عاشقانه ای به سبک دیو و دلبر!

معرفی سریال ترکی گلجمال ؛ عاشقانه ای به سبک دیو و دلبر!


منبع: پلازا

4

1402/3/2

16:06


معرفی سریال ترکی گلجمال ؛ عاشقانه ای به سبک دیو و دلبر!

سریال گلجمال ترکی یکی از جدیدترین سریال‌های پرطرفدار کشور ترکیه محسوب می‌شود که این روزها مورد توجه قرار گرفته است. در مقاله پیش‌رو به معرفی سریال ترکی گل جمال می‌پردازیم.

کشور ترکیه سالانه از شبکه‌های معروف خود سریال‌های مختلفی پخش می‌کشد که بعضی از آنها مورد توجه مخاطبان قرار می‌گیرد. این اتفاق می‌تواند دلایل گوناگونی داشته باشد. گاهی این سریال‌ها به واسطه بازیگران معروف خود مورد توجه قرار می‌گیرند و برخی دیگر داستان جذاب و مخاطب‌پسندی دارند‌. تعدادی از سریال‌ها نیز در تمام زمینه‌ها خوب عمل می‌کنند.

سریال ترکی گل جمال (Gülcemal) به کاگردانی یوسف پیرحسن (Yusuf Pirhasan) و مرو چولاک (Merve Çolak) ساخته شده است. کارگردانی این اثر با ادا تزجان (Eda Tezcan) و سلدا آکین (Selda Akın) بود و به نوعی داستان سریال اقتباسی از داستان معروف دیو و دلبر است. در این مقاله پلازا با معرفی سریال گلجمال ترکی همراه شما هستیم. شما می‌توانید در این مطلب درباره بهترین سریال‌های ترکی بیشتر بخوانید.

فهرست مطالب:

زمان پخش سریال ترکی گل جمال

ژانر سریال گلجمال ترکی درام و عاشقانه است. این مجموعه تلویزیونی از تاریخ 6 آوریل 2023 (17 فروردین 1402) بر روی آنتن شبکه FOX ترکیه رفت و پنجشنبه‌ها ساعت 20:30 پخش می‌شود. تعداد قسمت های سریال گلجمال تاکنون 7 قسمت است.

داستان سریال گلجمال ترکی

داستان سریال گلجمال ترکی

گلجمال مردی خشن و بی‌رحم است که همه گمان می‌کنند در قفسه‌ سینه‌اش سنگ دارد نه قلب! او و خواهرش گل اندام در کودکی توسط مادر خود طرد و ترک شده‌اند. روج گلجمال از این مسئله زخمی عمیق برداشته و او نه تنها زخم خود را طی سال‌ها نبسته بلکه با نمک پاشیدن هرباره به آن، آتش انتقام را در قلبش سوزان‌تر می‌کند. زمان انتقام می‌رسد، هدف گلجمال دوا دختر خوانده مادرش است.

اما یک چیز این میان تمام معادلات را بهم می‌زند. گویی زندانبان قصه اسیر زندانی زیبای خود و شکار عاشق شکارچی به ظاهر بی‌رحمش می‌شود. حال عاقبت این عشق بدقواره که هیچ منطقی در آن نیست چه خواهد شد؟ این خلاصه سریال گلجمال ترکی که برای شما عنوان کردیم.

بازیگران سریال گلجمال ترکی

در این قسمت قصد داریم تا هنرپیشه‌های این سریال را به شما معرفی کنیم. عمده بار روایت داستان بر دوش دو شخصیت اصلی یعنی گلجمال و دوا است. در ادامه بیشتر با بازیگران این اثر آشنا می‌شوید.

مورات اونالمیش در نقش گلجمال شاهین

بازیگران سریال گلجمال ترکی

  • سن: 42 سال
  • محل تولد: کایسری، ترکیه

مورات اونالمیش (Murat Ünalmış) بازیگر اهل ترکیه است که در 23 آوریل 1981 (3 اردیبهشت 1360) به دنیا آمد. او بازیگری را پس از تحصیلات دانشگاه خود شروع کرد و نخستین بار با سریال عشق محدود (Sınırlı Aşk) وارد دنیای بازیگری شد. سپس سینما را نیز با فیلم جلال اوغلان (Celal Oğlan) شروع کرد. از آثار مشهور مورات اونالمیش باید به سریال‌های شهرت (Şöhret)، زندگی از روی لجبازی (İnadına Yaşamak)، روی بال پرنده عشق (Sevda Kuşun Kanadında) و روزگاری در چوکورا (Bir Zamanlar Çukurova) اشاره کنیم.

ملیس سزن در نقش دوا ناکاش‌اوغلو

زمان پخش سریال ترکی گل جمال

  • سن: 26 سال
  • محل تولد: استانبول، ترکیه

ملیس سزن (Melis Sezen) یک هنرپیشه اهل ترکیه است که در 2 ژانویه 1997 (13 دی 1375) به دنیا آمد. او بازیگری را از سال 2016 و سریال دوستان خوب (Arkadaşlar İyidir) شروع کرد. او سپس در سریال‌های تلخ و شیرین (Hayat Bazen Tatlıdır) و مروارید سیاه (Siyah İnci) ایفای نقش داشت و در سریال لکه (Leke) نخستین نقش اصلی خود را ایفا کرد. از دیگر آثار ملیس سزن باید به بی‌صداقت (Sadakatsiz) و فاطمه (Fatma) اشاره کنیم. او در سریال گلجمال ترکی نقش اصلی دارد.

ادیپ تپلی در نقش مرت

دانلود سریال Gulcemal

  • سن: 34 سال
  • محل تولد: ازمیر، ترکیه

ادیپ تپلی (Edip Tepeli) بازیگر اهل ترکیه در 18 آوریل 1989 (29 فروردین 1368) به دنیا آمد.‌ او بازیگری را از سال 2008 و تئاتر شروع کرد و در سال 2010 وارد سینما شد. این بازیگر در 2014 اولین سریال خود یعنی سعید و شورا (Kurt Seyit ve Şura) حضور داشت پس از آن در سریال‌هایی همچون تو را چه کسی گرفت (Seni Kimler Aldı)، دختر سفیر (Sefirin Kızı) و حماسه (Destan) ایفای نقش داشت. ادیپ تپلی در سریال ترکی گل جمال نقش مرت را بازی می‌کند.

نیرای اردونمز در نقش گل اندام

ژانر سریال گلجمال ترکی

  • سن: 37 سال
  • محل تولد: استانبول، ترکیه

نیرای اردونمز (Nilay Erdönmez) هنرپیشه اهل ترکیه در 12 مه 1986 (22 اردیبهشت 1365) به دنیا آمد. او بازیگری را از سال 2007 و سریال روزهای خوب (Güzel Günler) شروع کرد. این هنرپیشه تاکنون جوایز مختلفی را در زمینه بازیگری برنده شده است. از آثار معروف این هنرپیشه باید به عروس استانبول (İstanbullu Gelin)، خواهرزاده‌ها (İstanbullu Gelin) و شاهماران (Şahmaran) اشاره کنیم.

سایر هنرپیشگان سریال ترکی گل جمال عبارتند از:

  • آتیلا شندیل (Atilla Şendil) در نقش خلیل ابراهیم
  • جاهیت گوک (Cahit Gök) در نقش وفا
  • نیلوفر آچیکالین (Nilüfer Açıkalın) در نقش گارا آنا
  • سامت کان کویوجو (Samet Kaan Kuyucu) در نقش ارمغان
  • ملتن آکچول (Meltem Akçöl) در نقش ایپک
  • و…

نقد سریال Gulcemal

نمرات سریال ترکی گل جمال

در این بخش نگاهی اجمالی به عملکرد سریال می‌اندازیم. گلجمال ایده خود را در واقع از داستان دیو و دلبر گرفته است و سریال را به شکلی مدرن و همراه با کلیشه‌های ترکی برای مخاطب به تماشا می‌گذارد. اما نکته جالب درباره این سریال این است که با وجود تمام فاکتورهایی که می‌توانست سریال را ضعیف و به اصطلاح آبکی کند، شاهد مجموعه‌ای درخور تماشا و پرکشش هستیم.

البته این سریال قطعا شاهکار نیست و نقاط ضعف خودش را دارد. گاه کش شاهد آمدن بیش از حد صحنه‌ها و اتفاقات هستیم که مخاطب را خسته می‌کند. نکته دیگر این است پیش از این سریال‌هایی همچون هرجایی (Hercai) و اسارت (Esaret) موضوعاتی تقریبا مشابه داشتند. همچنین چیز دیگری که در سریال به چشم می‌خورد، اختلاف سنی بالا بین دو شخصیت اصلی است که گاها باعث ارتباط ضعیفی بین آنها می‌‌شود. با همه این تفاسیر نمرات سریال ترکی گل جمال قابل قبول هستند و نشان می‌دهند که مخاطب آن را پسندیده است.

سخن پایانی

بررسی سریال ترکی گل جمال

با معرفی و بررسی سریال ترکی گل جمال همراه شما بودیم. این روزها مخاطبان این اثر نگران این هستند که گلجمال فینال نخورد و تاکنون شایعاتی نیز راجع به اتمام‌ سریال در ده قسمت پخش شده است که تکذیب شده‌اند. باید دید که عاقبت این عاشقانه بین دیو و دلبر چگونه رقم خواهد خورد. شما نیز با تماشا و دانلود سریال Gulcemal نظرات خود را با ما و سایر خوانندگان درمیان بگذارید. از همراهی شما متشکریم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو