خانم ها این خبرو از دست ندن | درمان خانگی تیرگی زانو در یک هفته

4

1402/3/3

12:20


خانم ها این خبرو از دست ندن | درمان خانگی تیرگی زانو در یک هفته

پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

تیرگی زانو ممکن است به دلیل مشکلات مختلف از جمله نقص ارتباط عروقی پوست باشد. برای درمان خانگی تیرگی زانو می‌توانید از روش‌های زیر استفاده کنید:

استفاده از یخ: برای کاهش التهاب و تورم در منطقه زانو می‌توانید یک پارچه را با یخ پوشانده و آن را روی منطقه زانو قرار دهید.

استفاده از عصاره آلوئه ورا: آلوئه ورا می‌تواند به عنوان یک ماده ضد التهابی و آرام بخش برای پوست استفاده شود. برای استفاده، عصاره آلوئه ورا را روی منطقه زانو به طور مستقیم مالیده و به خوبی پوست را تغذیه کنید.

استفاده از روغن نارگیل: روغن نارگیل ممکن است به عنوان یک ماده ضد التهابی و ضد عفونی کننده مؤثر باشد. برای استفاده، یک قاشق روغن نارگیل را روی منطقه زانو مالیده و به خوبی پوست را تغذیه کنید.

ماساژ: ماساژ ممکن است به عنوان یک درمان خانگی مؤثر برای کاهش التهاب و تورم در منطقه زانو باشد. برای ماساژ، از روغن آرایشی یا روغن طبیعی مثل روغن زیتون استفاده کنید و با حرکات دایره‌ای و بالا و پایین، منطقه زانو را ماساژ دهید.

برای رفع سیاهی زانو به کمک روغن نارگیل تنها کافی است، یک قاشق چای خوری روغن نارگیل را با یک قاش چای خوری آب لیمو مخلوط کنید. سپس ترکیب به دست آمده را روی نواحی تیره پوست زانو خود بمالید و به مدت 15 تا 20 دقیقه اجازه دهید تا روی پوست باقی بماند. پس از آن نیز پوست خود را با آب ولرم بشویید، یا با دستمال کاغذی پاک کنید.

رفع تیرگی زانو در یک هفته با سرکه سیب

سرکه سیب یکی دیگر از روش های خانگی برای رفع تیرگی زانو است. از آن جایی که سرکه سیب سرشار از مواد اسیدی است، می تواند به عنوان یک سفید کننده قوی پوست عمل کند و با لایه برداری بخش های تیره پوست به رفع سریع تیرگی زانو کمک نماید. به منظور از بین بردن تیرگی زانو با سرکه سیب ابتدا، باید آن را با مقداری آب مخلوط کنید تا رقیق شود. سپس، تکه پنبه‌ای بردارید و به محلول آغشته کنید و روی نواحی تیره پوست زانو بمالید. پس از آن به مدت 10 الی 15 دقیقه اجازه دهید، سرکه سیب روی پوستتان بماند و سپس آن را با آب بشویید. به منظور نتیجه گیری بهتر و سریع تر، این کار را سه بار در هفته تکرار کنید.

درمان سیاهی قوزک پا و زانو با سیب زمینی 

استفاده از سیب زمینی یکی از بهترین و در عین حال آسان ترین راه های از بین بردن تیرگی قوزک پا و رفع تیرگی زانو است. از آن جایی که سیب زمینی خواص سفیدکنندگی ملایمی دارد، می تواند به سرعت باعث رفع تیرگی زانو شود. سیب زمینی در کنار سفید کردن زانو، خشکی پوست را هم برطرف می سازد. در واقع اگر دلیل تیرگی شما خشکی پوست است، می توانید رفع سیاهی زانو با وازلین را هم امتحان کنید. 

برای بهره بردن از این همه خواص و کمک به از بین رفتن تیرگی زانو، ابتدا یک عدد سیب زمینی را پوست کنده و رنده کنید. سپس آن را روی قسمت های تیره پوست زانو بمالید و اجازه دهید به مدت 15 دقیقه روی پوستتان باقی بماند، پس از گذشت این مدت زمان، آن را با آب بشویید. اگر می خواهید به کمک این روش خیلی سریع نتیجه بگیرید، لازم است تا یک یا دو بار در روز آن را تکرار کنید.

روش از بین بردن تیرگی زانو با زردچوبه

زردچوبه یکی از شگفت آورترین موادی است که مردم از دیرباز پی به خواص معجزه آسای آن برده و از آن برای زیبایی و طراوت پوست استفاده کردند. یکی از خواص زردچوبه کمک به رفع تیرگی زانو می باشد. همچنین زردچوبه به خوبی می تواند، ناخالصی های پوست را از بین برده و باعث ایجاد یک درخشش طبیعی در پوست شود. برای آن که بتوان از زردچوبه برای برطرف کردن سیاهی زانو استفاده نمود، لازم است تا مواد دیگری همچون عسل که خود به تنهایی پوست را هیدراته می کند و باعث تغذیه و لطافت پوست می شود و شیر که در روشن شدن پوست نقش موثری را ایفا می کند، هم در کنار آن به کار برد. به منظور تهیه این ماسک طبیعی برای رفع تیرگی زانو یک قاشق غذاخوری پودر زردچوبه را با دو قاشق غذاخوری شیر و یک قاشق غذاخوری عسل مخلوط نمایید. هنگامی که مواد را آنقدر هم زدید تا خمیر یکدستی حاصل شد، آن را روی نواحی تیره پوست زانو و به صورت دورانی برای مدت دو دقیقه ماساژ دهید. سپس اجازه دهید، ماسک حاصل به مدت 20 دقیقه روی پوست شما بماند و بعد آن را با آب بشویید. برای آن که به کمک این روش بتوانید، خیلی سریع تیرگی زانوهای خود را از بین ببرید، تنها کافی است، این کار را دو یا سه بار در هفته تکرار کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو