بهترین فیلم های ترسناک کمدی دهه 90 ؛ دوران طلایی ژانر وحشت

بهترین فیلم های ترسناک کمدی دهه 90 ؛ دوران طلایی ژانر وحشت


منبع: فیگار

5

1402/3/6

21:31


دهه 90 میلادی، یکی از بهترین دوران و طلایی‌ترین دوران برای ژانر وحشت بود که در ادامه، به بهترین فیلم های ترسناک کمدی دهه 90 خواهیم پرداخت.

بهترین فیلم های ترسناک کمدی دهه 90 ؛ دوران طلایی ژانر وحشت

دهه 90 میلادی، یکی از بهترین دوران و طلایی‌ترین دوران برای ژانر وحشت بود که در ادامه، به بهترین فیلم های ترسناک کمدی دهه 90 خواهیم پرداخت.

از فیلم ایتدایی جیغ تا ارتش تاریکی تا خانواده آدامز تا Gremlins 2: The New Batch، دهه 1990 دهه خوبی برای فیلم‌های ترسناک بود که دارای برترین فیلم ترسناک کمدی آمریکایی دهه 90 نیز است.

از ترس‌های خودآگاه فیلم Bodies Bodies Bodies گرفته تا ترس‌های خودآگاه در اولین فیلم Scream که بدون شک یکی از فیلم های کمدی ترسناک دهه 90 است گرفته تا ترس‌های جهشی در فیلم Nope اثر جردن پیل، سال گذشته سال فوق‌العاده‌ای برای کمدی‌های ترسناک بوده است.

هر زمان که یک کلاهبرداری خرابکارانه مانند Shaun of the Dead یا An American Werewolf در لندن، برای از بین بردن تمدن سینمای ترسناک به وجود می‌آید، ترساندن تماشاگران را برای فیلم‌های ترسناک ساده دشوار می‌کند.

بهترین فیلم های ترسناک کمدی دهه 90

دوران طلایی ژانر وحشت

شما می‌توانید فهرست فیلم های دهه 90 ترسناک کمدی را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

مقالات مکمل:

بهترین فیلم های ترسناک کمدی دهه 90

بهترین فیلم های ترسناک کمدی دهه 90

از ارتش تاریکی گرفته تا خانواده آدامز، فیلم اصلی جیغ وس کریون که بازی را تغییر می‌دهد، نشان دهه 1990 دهه خوبی برای فیلم‌های ترکیبی از ترس و کمدی بود که باعث خلق ترسناک ترین فیلم کمدی دهه 90 شده‌اند.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های 2023

بهترین سریال های 2023

بهترین انیمیشن های 2023

Child’s Play 2

بهترین فیلم های ترسناک کمدی دهه 90

برترین فیلم ترسناک کمدی آمریکایی دهه 90
  • کارگردان : جان لیای
  • بازیگران : الکس وینست، کریستینا الیسا، بروس دوروف
  • امتیاز : 5.9
  • خلاصه داستان : دو سال پس از اینکه قاتل زنجیره‌ای چارلز لی ری روح خود را در یک عروسک چاکی قرار داد، یک شرکت اسباب بازی تلاش می‌کند تا عروسک را دوباره بسازد و ری را به این روند بازگرداند.

داستان دومین نسخه فرانچایز چاکی ، دو سال پس از اولین فیلم، Child’s Play 2 می‌بیند که چاکی به تعقیب اندی بارکلی جوان ادامه می‌دهد؛ کسی که اکنون پس از بستری شدن مادرش در بیمارستان روانی به دلیل حمایت از ادعاهای پسرش در مورد عروسکی قاتل که توسط روح تسخیر شده بود، با والدینی که در خانواده‌شان خوانده شده زندگی می‌کنند.

سکانس‌های اولیه فیلم، با پنهان کردن مقاصد واقعی چاکی سنگین نیست، بنابراین این فیلم از همان ابتدا پوچ بودن یک عروسک قاتل را کاملاً در بر می‌گیرد.

The Frighteners

بهترین فیلم های ترسناک کمدی دهه 90

فیلم های کمدی ترسناک دهه 90
  • کارگردان : پیتر جکسون
  • بازیگران : مایکل جی فاکس، ترینی الوارادو، جان آستین
  • امتیاز : 7.1
  • خلاصه داستان : فرانک بَنیستر، مردی است که پس از مرگ همسرش در یک تصادف اتومبیل، توانایی ارتباط با ارواح را به‌دست آورده است. او شغل سابقش یعنی معماری را رها می‌کند.

قبل از اینکه پیتر جکسون سرزمین میانه را به پرده بزرگ بیاورد، مایکل جی فاکس را در کمدی فراطبیعی The Frighteners کارگردانی کرد. فاکس نقش یک کلاهبردار ماوراءالطبیعه را بازی می‌کند که دوستان شبح مانند خود را برای تسخیر خانه‌های مردم استخدام می‌کند، سپس برای جنگیری آنها هزینه‌ای دریافت می‌کند.

به لطف اجرای معمولی متقاعد کننده فاکس، حس شوخ طبعی بی نظیر جکسون، و جلوه‌های ویژه شگفت انگیز توسط Weta Digital، The Frighteners به ​​یک کلاسیک کالتی محبوب تبدیل شده است.

Arachnophobia

بهترین فیلم های ترسناک کمدی دهه 90

فیلم های دهه 90 ترسناک کمدی
  • کارگردان : فرانک مارشال
  • بازیگران : جان گودمن، جف دنیلز، جولین سندز
  • امتیاز : 6.5
  • خلاصه داستان : یک عنکبوت کشنده و خطرناک از جنگل‌های جنوب قاره‌ آمریکا به طور تصادفی به آمریکا می‌آید و با ورودش به آنجا خطری جدی برای ساکنین منطقه آغاز می‌شود و آنها می‌بایست برای نجات جان خود تلاش کنند.

پس از تولید برخی از تحسین‌برانگیزترین فیلم‌های استیون اسپیلبرگ ، فرانک مارشال اولین کارگردانی خود را با فیلم Arachnophobia انجام داد که درباره شهری کوچک در کالیفرنیا که پس از گزیده شدن یک عکاس طبیعت توسط یک عنکبوت سمی در ونزوئلا و کشته شدن آن توسط یک عنکبوت سمی در ونزوئلا مورد هجوم گونه‌ای مرگبار از عنکبوت قرار می‌گیرد.

از آنجایی که تیم بازاریابی نمی‌دانست که Arachnophobia را به‌عنوان یک فیلم هیجان‌انگیز یا کمدی تبلیغ کند، تریلرها در نهایت آن را به‌عنوان یک هیجان‌انگیز توصیف کردند که به طرز ماهرانه‌ای وحشت را با پوچی ترکیب می‌کرد.

The Addams Family

بهترین فیلم های ترسناک کمدی دهه 90

ترسناک ترین فیلم کمدی دهه 90
  • کارگردان : بری ساننفیلد
  • بازیگران : انجلیکا هوستون، کریستینا ریچی، رائول جولیا
  • امتیاز : 6.9
  • خلاصه داستان : گومس آدامز با همسرش، مورتیشا، دو فرزندش، ونزدی و پوگسلی و مستخدمان وفادارش، زندگی نامتعارفی را در قصری عجیب و غریب می‌گذرانند. گومس به دنبال فستر، برادر گم شده‌اش است و وکیل حقه باز خانواده می‌کوشد مردی به نام گوردون را به جای فستر جا بزند و املاک آدامزها را تصاحب کند.

بری ساننفلد، اولین کارگردانی خود را با خانواده آدامز سال 1991، نسخه سینمایی کارتون چارلز آدامز و اقتباس تلویزیونی آن در دهه 1960 انجام داد. این فیلم خانواده شبح وار آدامز را به سبکی دیدنی زنده کرد.

این فیلم پر از تک خط های به یاد ماندنی است و همه نقش‌ها کاملاً دقیق انتخاب شده‌اند؛ از آنجلیکا هیوستون در نقش مورتیشیا تا کریستینا ریچی در نقش چهارشنبه تا کریستوفر لوید در نقش عمو فستر، همه عالی هستند.

بیشتر بخوانید:

زمان پخش فصل 2 سریال ونزدی

سوتی ها و حقایق پنهان سریال ونزدی

Gremlins 2: The New Batch

بهترین فیلم های ترسناک کمدی دهه 90

بهترین فیلم های ترسناک کمدی دهه 90
  • کارگردان : جوئی دانته
  • بازیگران : زک گالاگان، فوبی کیتس، هویلند موریس
  • امتیاز : 6.4
  • خلاصه داستان : هنگامی که یک حیوان خانگی عجیب و غریب در معرض آب قرار می‌گیرد، ارتش هیولا کوچک بدخلقی یک آسمان خراش شرکتی با تکنولوژی بالا را به دست می‌گیرد. مالک، به همراه رئیس شرکتی، برای بازگرداندن کنترل به نیروها می‌پیوندند.

دنباله آنارشیک جو دانته که Gremlins 2: The New Batch نام داشت، به قدری وحشییانه است که کی و پیل طرحی کامل از فیلمنامه‌نویسان هالیوودی ساختند که ایده‌های مضحکی برای قرار دادن در فیلم داشتند. این فیلم، مجموعه‌ای از گنگ‌های مرتبط با گرملین است که قصد دارند مفهوم دنباله‌ها را به هجو درآورند.

بیشتر بخوانید:

کمدی ترین فیلم های ترسناک 2023، 2022 و تمام دوران

ترسناک ترین فیلم های بیگانه محور 2023 و تمام دوران

The People Under The Stairs

بهترین فیلم های ترسناک کمدی دهه 90

بهترین فیلم های ترسناک کمدی دهه 90
  • کارگردان : وس کراون
  • بازیگران : براندون آدامز، وندون رابی، اورت مک‌گیل
  • امتیاز : 6.4
  • خلاصه داستان : دو بزرگسال و یک نوجوان وارد خانه‌ای می‌شوند که توسط برادر و خواهر و فرزندان سرقتی آنها اشغال شده است. در آنجا، آنها باید برای زندگی خود بجنگند.

در فیلم The People Under the Stairs اثر Wes Craven، یک فرد ساکن لس آنجلس که در شرف اخراج از آپارتمانش است، وارد خانه صاحبخانه‌اش می‌شود تا مجموعه سکه‌های کمیاب آنها را بدزدد و در نهایت گروهی از کودکان را که در زیرزمین حبس شده بودند را کشف می‌کند.

در ظاهر، The People Under the Stairs به ​​نظر می‌رسد یک جنایی استاندارد تهاجم به خانه با پیچ و تاب وحشتناکی باشد؛ اما یک جریان پنهانی طنزآمیز دارد که سرمایه‌داری و اصیل‌گرایی را به باد انتقاد می‌گیرد.

Tremors

بهترین فیلم های ترسناک کمدی دهه 90

بهترین فیلم های ترسناک کمدی دهه 90
  • کارگردان : ران اندروود
  • بازیگران : کوین بیکون، ربا مک‌اینتر، فین کارتر
  • امتیاز : 7.1
  • خلاصه داستان : داستان فیلم درباره‌ی ساکنین یک شهر دور افتاده است که باید از خودشان در مقابل جانورانی زیرزمینی که یکی ساکنین شهر را می‌بلعد، دفاع کنند.

کوین بیکون و ربا مک‌اینتر، در این فیلم کلاسیک کالت، بازی می‌کنند و وظیفه آن‌ها این است که مرگ‌های مرموز را در شهر غبارآلود نوادا بررسی و نژادی از هیولاهای کرم‌مانند ماقبل تاریخ را کشف کنند که از زمین بلند می‌شوند و گوشت انسان را می‌بلعند.

به عنوان یک ادای احترام محبت‌آمیز به فیلم‌های B-school قدیمی با حس شوخ طبعی احمقانه، Tremors سعی نمی‌کند چیزی بیشتر از سرگرمی‌های پاپ کورنی آمریکایی باشد.

From Dusk Till Dawn

بهترین فیلم های ترسناک کمدی دهه 90

بهترین فیلم های ترسناک کمدی دهه 90
  • کارگردان : رابرت رودریگز
  • بازیگران : کوئینتن تارانتینو، زین هولت، دی جی کوترونا
  • امتیاز : 7.2
  • خلاصه داستان : ست گکو و برادر کوچکترش پس از اینکه سرقت مسلحانه خونینی را در تگزاس انجام می‌دهند، تصمیمی دارند از مرز گریخته و وارد مکزیک شوند. آنها یک کشیش و دو فرزندش را گروگان می‌گیرند تا آنها را از مرز عبور دهند. آنها غروب آن روز و پس از عبور از مرز به یک کلاب می‌رسند که افراد مشکوکی در آنجا هستند.

این فیلم رابرت رودریگز، یک فیلم جنایی سرراست درباره یک جفت برادر دزد مشروب فروشی است که خانواده‌ای را در سفر جاده‌ای خود به آن سوی مرز گروگان می‌گیرند؛ اما در نقطه میانی، همه آنها در یک باشگاه استریپ مکزیکی با خون آشام‌های خونخوار به دام می‌افتند.

شخصیت‌ها به خوبی ترسیم شده‌اند، خشونت به طرز شگفت‌انگیزی بیش از حد است، و فیلم به‌طور کلی بازگشتی محبت‌آمیز به فیلم‌های کلاسیک B با بیش از چند طعنه به مخاطب است.

بیشتر بخوانید:

بهترین دوست اکیپ ها در فیلم های ترسناک

بهترین فیلم های ترسناک درباره گروهی از دوستان

Army Of Darkness

بهترین فیلم های ترسناک کمدی دهه 90

  • کارگردان : سم ریمی
  • بازیگران : بروس کمپبل، امبد دیویث، تد ریمی
  • امتیاز : 7.4
  • خلاصه داستان : مردی تصادفا به سال ۱۳۰۰ میلادی منتقل شده است، حال او باید با ارتشی از مردگان مبارزه کند و نکرونومیکون را بدست آورد، تا بتواند به خانه بازگردد.

پس از پایان Evil Dead II، سه گانه پایانی ارتش تاریکی سم ریمی به همراه آش ویلیامز سرگردان در قرون وسطی، ناامید برای یافتن راهی برای بازگشت به زمان خود آغاز می‌شود.

سه‌گانه The Evil Dead ممکن است ضعیف‌ترین اثر در این سه‌گانه باشد، اما همان ترکیبی از هیجان‌های ژانر کمدی بی‌شرمانه‌ای که به نمایش گذاشته می‌شود این فیلم را بسیار لذت بخش کرده است.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم ها و سریال های زامبی محور جهان

پر فروش ترین فیلم و سریال های زامبی محور تاریخ سینما

Scream

بهترین فیلم های ترسناک کمدی دهه 90

بهترین فیلم های ترسناک کمدی دهه 90
  • کارگردان : وس کریون
  • بازیگران : نیو کمپبل، کورتنی کاکس، دیوید آرکوئت
  • امتیاز : 7.4
  • خلاصه داستان : قاتلی مشهور به شبح چهره، شروع به کشتن نوجوان‌ها می‌کند، و با افزاییش تعداد قربانیان، دختری جوان به همراه دوستانش برای شناسایی قاتل دست به کار می‌شوند

یکی دیگر از تلاش‌های کریون، جیغ، یکی از بهترین فرانچایزهای اسلشر بود که آن را با یک قاتل و گروهی از قربانیان نوجوان که از کلاسیک‌های سینمای ترسناک آگاه هستند، کمدی می‌کند. نه تنها Scream یک برداشت متا از فرمول آشنا است، همچنین یک زاویه از فیلم‌های ترسناک را اضافه می‌کند که دارای بهترین قاتلین در فیلم‌های اسلشر می‌باشد و گروهی از دانش آموزان دبیرستانی را مورد هدف قرار می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین فیلم های ترسناک کمدی دهه 90 سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو