بهترین اشیاء ترسناک که شرور هستند ؛ شرورترین اشیاء در فیلم های ترسناک

بهترین اشیاء ترسناک که شرور هستند ؛ شرورترین اشیاء در فیلم های ترسناک


منبع: فیگار

4

1402/6/24

23:00


در آثار ترسناک ما شرورهای بسیار زیادی را شاهد بودیم که عملکرد خوبی داشتند، اما در این مقاله به بهترین اشیاء ترسناک که شرور هستند می‌پردازیم.

بهترین اشیاء ترسناک که شرور هستند ؛ شرورترین اشیاء در فیلم های ترسناک

در آثار ترسناک ما شرورهای بسیار زیادی را شاهد بودیم که عملکرد خوبی داشتند، اما در این مقاله به بهترین اشیاء ترسناک که شرور هستند می‌پردازیم.

وقتی صحبت از قاتلان در فیلم ترسناک می‌شود، معمولاً شکلی به خود می‌گیرند که مختص افراد شرور این ژانر است. چه یک قاتل نقابدار مانند جیسون وورهیس در فیلم جمعه سیزدهم یا یک روح ترسناک شبیه به شیطان. آنتاگونیست‌ها موجودات حساسی هستند که عمدتاً در این آثار ترسناک تاثیر بسیار زیادی می‌گذارند. با این حال، همه هیولاهای فیلم به یک شکل و در یک فضا ساخته نمی‌شوند، برخی از آن‌ها به شکل اشیای بی جان به نمایش درمی‌آیند که به طور کلی بی خطر هستند، اما در عوض ثابت شده که کاملاً کشنده خواهند بود.

از گوجه‌فرنگی‌های خوشمزه در فیلم کلاسیک Attack of the Killer Tomatoes گرفته تا یک جفت شلوار شیک در نسخه جدیدتر Slaxx، بهترین فیلم های ترسناک 2023 توانسته‌اند چیزی به سادگی یک لامپ یا تایر ماشین را به چیزی مرگبار تبدیل کنند. در نگاه اول، همه این اشیاء بی جان شیطانی بیشتر احمقانه به نظر می‌رسند تا ترسناک. اما مانند شخصیت‌های شرور متعارف ژانر وحشت، این آیتم‌های بی‌تکلف، تعداد زیادی قتل‌های وحشتناک و تعداد کشته‌های چشمگیر را در پی خود به جای گذاشته‌اند. در این مقاله از فیگار به معرفی بهترین اشیاء ترسناک که شرور هستند می‌پردازیم.

بهترین اشیاء ترسناک که شرور هستند

برترین اشیاء شرور در ژانر ترسناک

شما می‌توانید فهرست بهترین اشیاء ترسناک که شرور هستند را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

مقالات مکمل:

بهترین اشیاء ترسناک که شرور هستند

بهترین اشیاء ترسناک که شرور هستند

در دنیای سینما و ادبیات ترسناک، اشیاء در باطن خود دارای انرژی دارکی هستند، برای ترسیدن و هرج و مرج به تجربه تماشاگران و خوانندگان می‌پردازند. این اشیاء ترسناک می‌توانند بازیگران اصلی داستان شوند و با تهدید و خطر خود، جرقه‌ای از ترس و وحشت را در دل تماشاگران ایجاد کنند.

دونات (Attack of the Killer Donuts)

بهترین اشیاء ترسناک که شرور هستند

بهترین اشیاء ترسناک که شرور هستند

دونات‌ها می توانند خوشمزه باشند، اما می‌توانند کشنده نیز باشند، همانطور که در فیلم کمدی ترسناک Attack of the Killer Donuts در سال 2016 ثابت شد. در فیلم Attack of the Killer Donuts، پس از اینکه در مغازه دونات فروشی که در آن کارمندان جانی و میشل کار می‌کنند، روغن سرخ کن با یک سرم احیا آلوده می‌شود و دسته بزرگی از شیرینی‌های آلوده به شهر کوچک آن‌ها رها خواهند شد.

فیلم Attack of the Killer Donuts به وضوح ادای احترامی به یکی دیگر از دست کم گرفته شده ترین فیلم های درباره غذا در ژانر ترسناک است و در حالی که سعی می‌کند بین جنبه‌های کمدی و وحشتناکی که با ده‌ها دونات برای خون به دست می‌آیند تعادلی ایجاد کند، فیلم به دلیل صحنه‌های طولانی و طنز و بی‌هدفش خسته‌کننده می‌شود. با این حال، خود دونات‌ها، با دندان‌های نیش کوچکشان و انرژی گرملین‌مانندشان، اگرچه با جلوه‌های فوق‌العاده‌ای جذاب زنده شده‌اند، اما سرگرمی کافی برای تماشاگران را به ارمغان نمی‌آورد. دونات جزو اشیاء برتر ترسناک که شرور هستند قرار می‌گیرد.

شن (The Sand)

بهترین اشیاء ترسناک که شرور هستند

بهترین اشیاء ترسناک که شرور هستند

رفتن به ساحل با دوستان فعالیتی است که باید آرامش بخش باشد، اما فیلم ترسناک The Sand محصول 2015 نشان می‌دهد که برخی از مرگبارترین هیولاها درست زیر سطح زمین هستند. فیلم The Sand یک گروه از دوستان را در یک ساحل را دنبال می‌کند که پس از برگزاری یک مهمانی وحشیانه در شب قبل، صبح روز بعد از خواب بیدار می‌شوند و متوجه خواهند شد که تعدادی از دوستانشان گم شده‌اند و فقط کیسه خواب و پتوهایشان باقی مانده است. به زودی، مشخص می‌شود که خود ساحل برای گرفتن آن‌ها آماده است و یک گام اشتباه می‌تواند به زندگی آن‌ها پایان دهد.

فیلم The Sand که با نام Blood Sand نیز شناخته می‌شود، فیلمی است که سخت می‌توان جدی گرفت با خط ساحلی گوشتخوارش که جوانانی را که جرأت قدم گذاشتن روی سطح شنی آن را دارند، می‌بلعد. اما عجیب بودن پیچک‌های کوچکی که قربانیان را به داخل شن‌ها می‌کشند، تماشای آن را بسیار سرگرم‌کننده‌تر می‌کند. اگرچه مشخص شد که هیولای اصلی در واقع موجودی دریایی است و ساحل کمتر یک جسم بی جان و بیشتر یک زمین شنی است، اما فیلم The Sand از پوشش خط ساحلی آنقدر خوب استفاده می‌کند که با موفقیت یک مورد محکم برای چسبیدن به آن ایجاد خواهد کرد.

کاناپه (Killer Sofa)

بهترین اشیاء ترسناک که شرور هستند

بهترین اشیاء ترسناک که شرور هستند

هنگام تماشای یک فیلم ترسناک، هیچ چیز مانند یک صندلی خوب و راحت نیست، اما فیلم ترسناک Killer Sofa 2019 از کشور نیوزیلند، تماشاگران را نسبت به جایی که تصمیم می‌گیرند بنشینند محتاط می‌کند. در فیلم Killer Sofa، یک کاناپه که توسط یک روح شیطانی تسخیر شده است، شیفته زنی به نام فرانچسکا می‌شود و هرکسی را که می‌خواهد به او نزدیک شود، می‌کشد.

نه تنها این کاناپه خشمگین یکی دیگر از شروران فیلم ترسناک با اشیای بی جان است، بلکه آنتاگونیست فیلم Killer Sofa جسم بی جانی بود که عاشق شده و از روی علاقه به معشوقش مرتکب جنایاتی می‌شود. فرضیه فیلم Killer Sofa یک فرضیه وحشی است که فیلم ترسی از تکیه دادن به آن ندارد و آن را به یک ساعت عالی برای یک شب خوب تبدیل می‌کند، به خصوص وقتی روی زمینی که امن است بنشینید.

لامپ (Amityville 4: The Evil Escapes)

بهترین اشیاء ترسناک که شرور هستند

بهترین اشیاء ترسناک که شرور هستند

برخی از طرفداران ترسناک ممکن است از این واقعیت مبهوت شوند که یک فرنچایز واقعی برای The Amityville Horror وجود دارد، در حالی که سایر طرفداران ترس از این واقعیت که قسمت چهارم، Amityville 4: The Evil Escapes یک چراغ شیطانی برای یک شخصیت شرور دارد، به همان اندازه گیج شده‌اند. در فیلم Amityville 4، پس از اینکه زنی یک لامپ را از فروش حیاط خانه بدنام Amityville می‌خرد و می‌میرد، لامپ تسخیر شده به خانه خواهرش آلیس می‌رسد و به زودی شروع به کشتن ساکنان خانه جدیدش می‌کند.

فیلم Amityville 4: The Evil Escapes برای یک فیلم تلویزیونی ساخته شده است که در ملک Amityville اتفاق نمی‌افتد و در عوض جنبه‌های مالکیت آن را در یک خانه جدید نمایش می‌دهد. در حالی که فیلم سعی می‌کند به ژانر ترسناک ماوراء طبیعه مجموعه فیلم وفادار بماند، اما Amityville 4 در نهایت هیولای قاتل آن یک لامپ است. اما قطعا چیز بدی نیست، زیرا این فیلم هنوز هم یکی از سرگرم‌کننده‌ترین فیلم‌های سری Amityville Horror است که می‌توان آن را با چراغ‌های روشن یا خاموش تماشا کرد. لامپ جزو برترین اشیاء شرور در ژانر ترسناک به حساب می‌آید.

دستگاه پرس (The Mangler)

بهترین اشیاء ترسناک که شرور هستند

بهترین اشیاء ترسناک که شرور هستند

فیلم The Mangler تمام امکانات برای تبدیل شدن به یک فیلم درجه یک و وحشتناک را دارد. این فیلم به کارگردانی توبی هوپر، بر اساس داستان کوتاه استیون کینگ و با بازی رابرت انگلوند، نماد ترسناک، اما تماشاگران ممکن است برای یافتن هر گونه ترس جدی در این فیلم دچار مشکل شوند. فیلم 1995 The Mangler داستان یک ماشین لباسشویی را روایت می‌کند که پس از ریختن مقداری خون انسان به طور تصادفی روی آن، ماشین لباس به یک کابوس مکانیکی بی رحم تبدیل می‌شود.

اقتباس‌های کینگ معمولاً تکراری هستند و فیلم The Mangler نیز از این قاعده مستثنی نیست، زیرا از ابتدا تا انتها یک فیلم درهم ریخته است. علیرغم داشتن طرحی بسیار فشرده، فیلم The Mangler هنوز هم قتل‌های بسیار وحشتناک خود را انجام می‌دهد و با چنین اشیای بی جان شرور در یکی از بهترین فیلم های ترسناک، ممکن است بینندگان را به این سمت سوق دهد تا شستن لباس‌های خود را برای یک روز دیگر به تعویق بیندازند.

گوجه (Attack of the Killer Tomatoes)

بهترین اشیاء ترسناک که شرور هستند

بهترین اشیاء ترسناک که شرور هستند

نامه‌ای عاشقانه به ژانر ترسناک با فیلم Attack of the Killer Tomatoes یک اثر ترسناک محصول 1978 است که یکی از اولین فیلم‌هایی بود که هنگام فکر کردن به زنده شدن اجسام بی جان به ذهن خطور می‌کند. در فیلم Attack of the Killer Tomatoes، مجموعه‌ای از حملات انجام‌شده توسط  میوه‌های قرمز رنگ در اطراف شروع می‌شوند و دولت به همراه گروهی از دانشمندان تلاش می‌کنند تا جلوی این قتل عام احمقانه را بگیرند.

فیلم Attack of the Killer Tomatoes از همان ابتدا لحن خود را با یک طومار متنی مشخص می‌کند و در مورد پرندگان اثر آلفرد هیچکاک و نحوه خندیدن مخاطبان به مفهوم شورش مربوط به پرندگان صحبت می‌کند. فیلم Attack of the Killer Tomatoes که در آن زمان یک اثر الهام‌گرفته از برخی از ویژگی‌های موجودات محبوب‌تر بود، قرار نیست خیلی جدی گرفته شود، به همین دلیل است که با کارهای مضحک و کمدی خود موفق می‌شود.

شلوار جین (Slaxx)

بهترین اشیاء ترسناک که شرور هستند

بهترین اشیاء ترسناک که شرور هستند

فیلم Slaxx یک فیلم اصلی شودر، یک کمدی ترسناک کانادایی است که ملزومات روزمره لباس را می‌گیرد و آنها را شیطانی می‌کند. فیلم Slaxx لیبی را در اولین روز کاری خود در یک فروشگاه لباس نشان می‌دهد که به تازگی خط جدید شلوار جین طراحی شده خود به نام Super Shapers را معرفی کرده است که می‌تواند با هر اندازه بدنی مطابقت داشته باشد و همچنین در تلاش برای کشتن او و همکارانش زنده شود. البته دومی، آشکارسازی ناخواسته وقایع است.

فیلم Slaxx یک اثر ترسناک است که از فقدان حقوق کارگری ناشی از صنعت پوشاک آگاه است و می‌تواند با استفاده از این مسائل اجتماعی اقتصادی که هنوز ریشه‌کن نشده‌اند، در عوض کسانی که در آن شرکت می‌کنند، لحظات خوبی را خلق کند. چه قدردانی از آن به خاطر روایت تندش، مصرف‌گرایی را به همراه داشته باشد یا به خاطر این واقعیت که توانسته پوشیدن شلوار را به فکری ترسناک تبدیل کند، فیلم Slaxx گوهری پنهان است که به خاطر شخصیت منفی فیلم ترسناک اشیای بی‌جانش سزاوار شناسایی بیشتر بود.

ماده (The Stuff)

بهترین اشیاء ترسناک که شرور هستند

بهترین اشیاء ترسناک که شرور هستند

یکی دیگر از فیلم‌هایی که معمولاً هنگام فهرست کردن شرورهای شیء بی‌جان در فیلم‌های ترسناک به ذهن می‌رسد، طنز علمی تخیلی The Stuff در سال ۱۹۸۵ است. در فیلم The Stuff، پس از اینکه گروهی از کارگران یک ماده خامه‌ای، سفید و خوشمزه را پیدا کردند که از زمین بیرون می‌ریزد، به زودی به عنوان “مواد” به بازار عرضه می‌شود و در سراسر کشور فروخته خواهد شد تا در نهایت ماهیت انگلی واقعی آن آشکار شود. همه کسانی را که یک بار آن را خورده‌اند می‌خورد.

فیلم The Stuff یک تفسیر آشکار درباره سرمایه داری و مصرف گرایی است، با “مواد” نه تنها به عنوان یک دسر، بلکه به عنوان یک دسر بدون کالری تبلیغ می‌شود، که فقط به مضامین افراط در فیلم می‌افزاید و وقتی در مورد ماهیت مشتریانی که توسط بمباران بیلبوردها و تبلیغات غرق شده‌اند اظهار نظر نمی‌کند، The Stuff یک غوغای سرگرم کننده با برخی جلوه‌های ویژه جالب است که بینندگان را وادار می‌کند دوباره به برچسب‌های محصولات غذایی خود نگاه کنند.

لاستیک (Rubber)

بهترین اشیاء ترسناک که شرور هستند

بهترین اشیاء ترسناک که شرور هستند

وقتی صحبت از فیلم‌های ترسناک به میان می‌آید، لاستیک‌هایی که سر قربانی خود را له می‌کنند، چیز جدیدی نیست. اما رابر لاستیک خود را به نام رابرت می‌گیرد و به او توانایی‌های روان حرکتی می‌دهد که در واقع می‌تواند سر مردم را منفجر کند. داستان رابر به دنبال گروهی از مردم است که برای تماشای فیلمی جمع شده‌اند، در حالی که رابرت تایر در اطراف می‌چرخد و با انفجار روانی سر انسان‌ها باعث ایجاد ضرب وشتم مرگ‌بار می‌شود.

لاستیک مطمئناً یک فیلم تجربی است و کسانی که به دنبال آن هستند و انتظاری بیش از یک لاستیک ماشین قاتل برای 82 دقیقه دارند، ناامید خواهند شد، در حالی که دیگران خود را با حماقت محض این تلنگر سرگرم خواهند کرد. در ابتدای فیلم، شخصیت انسانی ستوان چاد در مورد این صحبت می‌کند که چگونه فیلمی که مخاطب قرار است ببیند، “دای احترام بدون دلیل است. فیلم Rubber از زمان اجرا و علاوه بر این، از شرور فیلم ترسناک اشیای بی جان خود بهترین استفاده را می‌کند.

ماشین (Christine)

بهترین اشیاء ترسناک که شرور هستند

بهترین اشیاء ترسناک که شرور هستند

استیون کینگ با تبهکاران فیلم خیلی ترسناک در حد مرگ که اشیای بی جان هستند غریبه نیست و در کنار فیلم The Mangler، توسط فیلم ترسناک کریستین محصول 1983 شناخته شده است. در فیلم کریستین، پلیموث فیوری توسط نوجوانی به نام آرنی خریداری و بازسازی می‌شود، که شخصیتش به زودی با نزدیک‌تر شدن او و ماشینش تغییر می‌کند. چنان که کریستین هر کسی را که بخواهد بین آنها قرار بگیرد را می‌کشد.

در حالی که فیلم King’s Maximum Overdrive نیز با بازیگران اشیاء بی جانی که زنده می‌شوند، از جمله کامیون‌ها و وسایل نقلیه دیگر، شایسته ذکر است، فیلم کریستین ساعتی است که با کارگردانی جان کارپنتر، فقط یک ساعت لذت بخش‌تر بود. برخلاف بسیاری از هم دوره‌‌های خود، کریستین احساس می‌کند یک فیلم ترسناک مناسب است که مفهوم وسیله نقلیه خشونت آمیز خود را به سطح خنده آور نمی‌رساند و در عوض به دنبال ترس واقعی است که عاشقان اتومبیل را نسبت به نحوه انجام آن‌ها بیشتر آگاه می‌کند.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین اشیاء ترسناک که شرور هستند سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.

منبع: سی بی آر

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو