بهترین فیلم های اسلشر بریتانیایی از نگاه سایت فیگار

بهترین فیلم های اسلشر بریتانیایی از نگاه سایت فیگار


منبع: فیگار

2

1402/5/21

19:59


شاید هالیوود و سینمای شرقی، حرف اول را در سینمای وحشت بزنند، اما برخی از بهترین فیلم های اسلشر بریتانیایی هستند که معرفی آن‌ها، خالی از لطف نیست.

بهترین فیلم های اسلشر بریتانیایی از نگاه سایت فیگار

شاید هالیوود و سینمای شرقی، حرف اول را در سینمای وحشت بزنند، اما برخی از بهترین فیلم های اسلشر بریتانیایی هستند که معرفی آن‌ها، خالی از لطف نیست.

هالیوود بیشترین تعداد فیلم اسلشر را تولید می‌کند؛ اما چند جواهر از بریتانیا نیز وجود دارد که برترین فیلم های ترسناک اسلشر انگلیس نامیده می‌شود. ژانر فرعی اسلشر، چندین دهه است که تعدادی از فیلم های برتر اسلشر محصول کشور انگلستان و ترسناک‌ترین شخصیت‌های شرور را تولید کرده است.

توطئه‌ها معمولاً شامل یک قاتل انتقام‌جو یا ساده روانی است که رویکرد قتل را اتخاذ می‌کنند و به جای یک یا دو قتل، منجر به چندین قربانی می‌شوند.

بهترین فیلم های اسلشر بریتانیایی از نگاه سایت فیگار

ترسناک ترین فیلم های اسلشر بریتانیا

شما می‌توانید فهرست بهترین فیلم های اسلشر بریتانیایی را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

مقالات مکمل:

بهترین فیلم های اسلشر بریتانیایی

بهترین فیلم های اسلشر بریتانیایی

امروزه، شناخته شده‌ترین فیلم‌های اسلشر، محصول هالیوود هستند؛ اما کشورهای دیگر نیز جواهرهایی دارند. صنعت فیلم بریتانیا، به طور خاص به این زیر ژانر کمک زیادی کرده و حتی برخی از آن‌ها را به خاطر تولید اولین پروژه‌هایی که پایه بسیاری از پروژه‌های هالیوودی آینده را بنا نهادند، اعتبار می‌دهند بهترین فیلم اسلشر انگلستانی هستند.

بیشتر بخوانید:

کامل ترین فهرست بهترین فیلم های ترسناک تاریخ سینمای جهان

بهترین فیلم های ترسناک 2023 بر اساس امتیاز IMDB

بررسی و معرفی بهترین فیلم های ترسناک نتفلیکس تاریخ

Peeping Tom

بهترین فیلم های اسلشر بریتانیایی

برترین فیلم های ترسناک اسلشر انگلیس

Peeping Tom، بدون شک بهترین نماهای نقطه‌نظر را در بین هر فیلمی دارد و این به این دلیل است که قاتل، مارک لوئیس، از یک دوربین قابل حمل برای ضبط لحظات مرگ قربانی خود استفاده می‌کند. هر صحنه در این فیلم، کاملاً وحشتناک است؛ زیرا تماشاگران هر آنچه را که قاتل می‌‎بیند را تماشا می‌کنند و حتی احساس این را دارند که به او کمک کنند.

با توجه به ماهیت گرافیکی این فیلم، پروژه پروتو اسلشر پس از انتشار به شدت سانسور و حتی در برخی مناطق ممنوع شد؛ اما سال‌ها بعد به یک کالت تبدیل شد. امروزه، فیلم Peeping Tom بی‌رقیب است، مانند زوایای دوربین، که با زوایایی که در یکی از بزرگ‌ترین فیلم‌های ترسناک روانشناختی ، یعنی روانی آلفرد هیچکاک شاهد بودیم، رقابت می‌کنند.

Tormented

بهترین فیلم های اسلشر بریتانیایی

فیلم های برتر اسلشر محصول کشور انگلستان

در بیشتر فیلم‌ها، قلدرها همیشه آنچه را که به سراغشان می‌آید دریافت می‌کنند و در Tormented، عواقب بسیار وحشیانه‌تر از آن چیزی است که انتظار داشتید. در این فیلم، روح دانش‌آموز دبیرستانی دارن مالت، برای کشتن هر قلدری که زندگی او را بدبخت کرده است، بازمی‌گردد.

حتی با وجود اینکه یک روح قاتل آزاد است، همه چیز در Tormented تاریک نیست. چند کمدی و چند داستان فرعی عاشقانه جذاب وجود دارد. علاوه بر آن، انتخاب‌های موسیقی کاملاً مناسب هستند.

Comedown

ترسناک ترین فیلم های اسلشر بریتانیا

درست از همان ثانیه‌های ابتدایی Comedown، مخاطبان این تصور را دارند که دردسر در راه است. یک برج متروکه وجود دارد که به نظر می‌رسد زمین بازی مناسبی برای یک قاتل اسلشر و گروهی از نوجوانان است که به نظر می‌رسد چندان نگران ایمنی نیستند.

قتل‌ها به زودی اتفاق می‌افتند و هر کدام به شیوه منحصر به فرد و تکان دهنده‌ی خود اعدام می‌شوند. تنش هرگز متوقف نمی‌شود، در حالی که نورپردازی کاملاً سایه‌ها را برجسته می‌کند و اطمینان می‌دهد که همه چیز تا حد امکان ترسناک به نظر می‌رسد. تنها عیب فیلم این است که قاتل هرگز هیچ شخصیتی را توسعه نمی‌دهد، بنابراین او را از در نظر گرفتن یکی از بزرگ‌ترین شرورهای اسلشر محروم می‌کند.

The Cottage

بهترین فیلم های اسلشر بریتانیایی

بهترین فیلم اسلشر انگلستانی

اندی سرکیس، با بازی در نقش شرور پلنگ سیاه، اولیس کلاو و پیشخدمت بتمن، آلفرد، می‌تواند خود را در زمره معدود بازیگرانی به حساب آورد که هم مارول و هم دی سی را بازی کرده‌اند؛ اما خیلی قبل از حضور در فیلم‌های پرفروش، این بازیگر در چندین فیلم کم‌هزینه، به‌ویژه “کلبه” بازی کرد.

فیلم به عنوان یک داستان آدم‌ربایی شروع می‌شود؛ اما وقتی یک قاتل زنجیره‌ای شروع به شکار آدم‌ربایان و قربانیان کرده، همه چیز تغییر می‌کند. قاتل تغییر شکل یافته که به سادگی با نام The Farmer شناخته می‌شود، بی عاطفه و پیگیر است. او آنقدر خوب است که هرگز نمی‌بازد. بنابراین رویدادها در یکی از بهترین فریم‌های سینما به پایان می‌رسند، جایی که کشاورز در حال تاب دادن کلنگ نشان داده می‌شود.

The Flesh and Blood Show

بهترین فیلم های اسلشر بریتانیایی

بهترین فیلم های اسلشر بریتانیایی

از ارجاعات به اتلو اثر ویلیام شکسپیر گرفته تا فیلم پایانی سه بعدی، نمایش گوشت و خون، برای فیلمی که در سال 1972 ساخته شد کاملاً هنرمندانه است. تلنگر اسلشر با عنوان مناسب گروهی از بازیگران صحنه را دنبال می‌کند که در داخل یک تئاتر مورد حمله و قتل قرار می‌گیرند.

حملات ادامه می‌یابند و جالب‌تر این است که شخصیت شرور در بیشتر فیلم ناشناخته باقی می‌ماند، زیرا چهره‌اش نشان داده نمی‌شود. بنابراین، مخاطبان مجبور می‌شوند تا در یک بازی حدس زدن شرکت کنند تا بفهمند که چه کسی ممکن است باشد. همانطور که انتظار می‌رفت، معلوم می‌شود که کمترین احتمال دارد مقصر باشد.

Wilderness

بهترین فیلم های اسلشر بریتانیایی

بهترین فیلم های اسلشر بریتانیایی

Wilderness یک فیلم درخشان دیگر است که بر تأثیرات قلدری تأکید دارد. در این فیلم، از قرار گرفتن سر بر روی چوب‌های بلند گرفته تا بدن‌هایی که تکه تکه می‌شوند، حضور دارد. شخصیت شرور که شبیه فردی کروگر است، به یکی از ترسناک‌ترین شخصیت‌های ترسناک نیز نزدیک شده است.

همه این حوادث، ناشی از حادثه‌ای است که در آن یک دانش آموز در یک مرکز نوجوانان به قتل می‌رسد. وقتی سرپرست بقیه بچه‌ها را به یک سفر تیم‌سازی در جزیره‌ای در ساحل اسکاتلند می‌برد، جهنم از بین می‌رود. قاتل، آنها را یکی یکی برمی‌دارد و تماشای آن هرگز آسان نیست. با این حال، همدردی با آنها آسان نیست زیرا قربانیان متخلفان جنسی، سارقان و قاتل هستند.

بیشتر بخوانید:

بهترین فرانچایز های ترسناک که در آن شرور نمیمیرد

بهترین فیلم های ترسناکی که اندازه داستان واقعی ترسناک نبودند

The Task

بهترین فیلم های اسلشر بریتانیایی

بهترین فیلم های اسلشر بریتانیایی

وقتی قربانیان جایی برای فرار ندارند، فیلم‌های اسلشر بسیار جذاب‌تر هستند. در مورد The Task نیز چنین است. این فیلم با برداشتن صفحه‌ای از مسابقه مرگ، شش نفر ربوده شده را می‌بیند که مجبور می‌شوند در یک نمایش واقعی در زندان شرکت کنند تا شانسی برای برنده شدن 20000 دلار داشته باشند.

همه چیز برای همه آنها به طرز وحشتناکی اشتباه پیش می‌رود؛ زیرا یک نگهبان قاتل مصمم است یا گلوی آنها را بتراشد یا آنها را تا سر حد مرگ بکشد. خوشبختانه، قربانیان هرگز به راحتی تسلیم نمی‌شوند، بنابراین برخی از صحنه‌های باورنکردنی مبارزه و تعقیب و گریز همیشه منجر به پیروزی برای قهرمانان نمی‌شود؛ اما با این وجود سرگرم کننده هستند.

Slaughter High

بهترین فیلم های اسلشر بریتانیایی

بهترین فیلم های اسلشر بریتانیایی

Slaughter High همچنین دارای یک طرح ساده است که در آن یک دانش آموز تا حدی مورد آزار و اذیت قرار گرفته و تصمیم به انتقام می‌گیرد. علاوه بر این، طرح انتقام، متمایز به نظر می‌رسد، زیرا سال‌ها بعد، در یک دیدار مجدد پخش می‌شود.

به طور کلی، کشتارها از نوع استاندارد هستند. تیغه‌های تراکتور یک قربانی را تکه تکه می‌کند، دیگری توسط اسید غلیظ ذوب می‌شود و دیگران در حین عشق ورزیدن دچار برق گرفتگی می‌شوند. علاوه بر این، استفاده از نوع ساختمان تودور به عنوان محیط مدرسه باعث می‌شود رویدادها احساس ترسناکی داشته باشند.

Demons Never Die

بهترین فیلم های اسلشر بریتانیایی

بهترین فیلم های اسلشر بریتانیایی

ادریس البا، در طول دوران حرفه‌ای خود، علاقه خاصی به بازی در فیلم‌های ترسناک نداشته؛ اما به اندازه کافی برای ساختن آن اهمیت قائل بود. پروژه کمتر شناخته شده او، شیاطین هرگز نمی‌میرند است که گروهی از نوجوانان افسرده را نشان می‌دهد که پیمان خودکشی بسته و قصد دارند در حین انجام آن، فیلم خودشان را ضبط کنند.

فیلم به جای تجزیه و تحلیل خودکشی و محرک‌های آن، ترساندن را با معرفی یک قاتل زنجیره‌ای انتخاب می‌کند، سپس سردرگمی و تنش پدیدار می‌شود و هر یک از دانش آموزان، به دیگری مشکوک می‌شوند و پلیس باور نمی‌کند که واقعاً یک قاتل وجود دارد. بنابراین، طرح به یک معمای بزرگ تبدیل شده که فقط در پایان حل می‌شود.

Freakdog

بهترین فیلم های اسلشر بریتانیایی

بهترین فیلم های اسلشر بریتانیایی

توطئه‌هایی درباره گروهی از دوستان که کسی را کشته و مجروح کرده سپس فرار می‌کنند تا از عواقب آن جلوگیری کنند، بسیار رایج است؛ اما Freakdog، به نوعی احساس منحصر به فردی دارد. این منحصر به فرد بودن تا حدی به این دلیل است که جنایت در یک بیمارستان اتفاق می‌افتد، جایی که دانشجویان پزشکی در حین مهمانی، سرایدار را زخمی می‌کنند و سعی دارند تا با استفاده از یک داروی آزمایشی او را از کما خارج کنند.

این فیلم، تلنگر اسلشر، علمی و ماوراءالطبیعه را به شیوه‌ای متحول کننده در هم می‌آمیزد. به جای انتخاب مسیر کلیشه‌ای که در آن سرایدار دیوانه می‌شود و به دنبال دانش‌آموزان می‌رود، او را مجبور می‌کنند تا تجربه‌ای خارج از بدن داشته باشد و او را قادر می‌سازد شکنجه‌گرانش را تصاحب کند و باعث شود آنها یکدیگر را به قتل برسانند.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین فیلم های اسلشر بریتانیایی سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.

پرسش های متداول

فیلم Tormented، پس از اسلشر، چه ژانری را در بر می‌گیرد؟

Tormented پس از ژانر اسلشر، چند کمدی و چند داستان فرعی عاشقانه دارد.

اندی سرکیس، در چه فیلم اسلشر بریتانیایی حضور دارد؟

او در فیلم The Cottage هنرنمایی کرده است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو