معرفی سریال ترکی خوبی (İyilik) ؛ داستان زندگی یک زن

معرفی سریال ترکی خوبی (İyilik) ؛ داستان زندگی یک زن


منبع: پلازا

5

1402/3/15

11:51


معرفی سریال ترکی خوبی (İyilik) ؛ داستان زندگی یک زن

سریال ترکی خوبی یکی از مجموعه‌های تلویزیونی دیده شده این کشور است که در زمان پخش خود دیده شد و مورد توجه قرار گرفت‌. در این مقاله با معرفی سریال İyilik همراه شما هستیم‌.

اقتباس از یک فیلم، سریال و یا کتاب امری مرسوم است. برخی از سریال‌های ترکیه ای نیز با الهام از آثار کشورهای دیگر ساخته می‌شود‌. کشور کره و سریال‌های کره ای یکی از منابع الهام این کشور محسوب می‌شوند.

سریال خوبی ترکی (İyilik) به کارگردانی مورات اوزتورک (Murat Öztürk) و نویسندگی اوزگه کورکماز (Özge Korkmaz) ساخته شد. این اثر در واقع اقتباسی از سریال کره ای ویترین: خانه ملکه (Show Window: The Queen’s House) اقتباس شده است که کانگ سول (Kang Sol) و پارک دائه-هی کارگردانی آن را برعهده داشتند. در این مقاله پلازا به معرفی سریال خوبی ترکیه ای می‌پردازیم.

فهرست مطالب:

زمان پخش سریال ترکی خوبی

ژانر سریال ترکی خوبی درام و عاشقانه است‌. این اقگثر نخستین بار در تاریخ 29 آوریل 2022 (9 اردیبهشت 1401) بر روی آنتن شبکه FOX ترکیه رفت و طی دو فصل پخش شد و در 20 ژانویه 2023 (30 دی 1401) به پایان رسید. تعداد قسمت های سریال خوبی مجموعا 27 قسمت بود.

داستان سریال ترکی خوبی

داستان سریال ترکی خوبی

داستان درباره زنی به نام نسیلهان است که ظاهرا زندگی ای خوب و بی‌ عیب و نقص دارد. همه به زندگی غبطه می‌خورند و برخی نیز حسادت می‌کنند تا اینکه روزی نسیلهان می‌فهمد تمام خوشبختی ای که به آن می‌بالید، پوشالی و دروغین است. مورداعتماد‌ترین فرد زندگی او یعنی همسرش با دختری که نسیلهان آن دختر را همانند خواهرش می‌دانند، به او خیانت می‌کند. حال این زن در وضعیت سختی قرار گرفته و باید تمام مفاهیم زندگی خود را باری دیگر از نو تعریف کند و به خود فرصت شناخت بیشتر دهد.

بازیگران سریال خوبی ترکی

در این بخش شما را با بازیگران این سریال آشنا می‌کنیم و مروری بر بیوگرافی بازیگران اصلی خواهند داشت.

خدیجه شندیل در نقش نسیلهان آرکون

بازیگران سریال خوبی ترکی

  • سن: 39 سال
  • محل تولد: استانبول، ترکیه

خدیجه شندیل (Hatice Şendil) بازیگر اهل ترکیه در 2 اوت 1983 (11 مرداد 1362) به دنیا آمد. او پس هز پایان تحصیلات دانشگاهی در مسابقه دختر شایسته ترکیه و اروپا شرکت کرد و در سال 2001 اولین سریال خود یعنی Yeni Hayat را بازی کرد. شندیل با سریال آشیانه گرگ‌ها (Kurtlar Vadisi Pusu) به شهرت رسید. از ایفای نقش‌های دیگر این بازیگر باید به سریال‌های دست سرنوشت (Kaderimin Yazıldığı Gün)، جامعه اشراف (Yüksek Sosyete) و رستاخیز: امپراتوری بزرگ سلجوقی (Uyanış: Büyük Selçuklu) اشاره کنیم. او در سریال ترکی خوبی نقش اصلی را دارد.

اسماعیل دمیرجی در نقش مورات یوجسوی

زمان پخش سریال ترکی خوبی

  • سن: 38 سال
  • محل تولد: آنکارا، ترکیه

اسماعیل دمیرجی (İsmail Demirci) بازیگر اهل ترکیه در 13 نوامبر 1984 (22 آبان 1363) متولد شد. او پس از تکمیل تحصیلات خود در سال 2006 نخست با سریال دو خانواده (İki Aile) وارد دنیای بازیگری شد و با سریال آشیانه گرگ‌‌ها به شهرت رسید. از جمله آثار معروف دیگر دمیرجس باید به سریال‌های ماه پیکر (Muhteşem Yüzyıl Kösem)، محمد فاتح جهان (Mehmed: Bir Cihan Fatihi)، تصادف (Çarpışma) و سیب ممنوعه (Yasak Elma) اشاره کنیم‌. این بازیگر نقش اصلی را در سریال خوبی ترکی ایفا می‌کند.

سرا کوتلوبی در نقش داملا دینجر

هنرپیشه های سریال خوبی ترکی

  • سن: 25 سال
  • محل تولد: استانبول، ترکیه

سرا کوتلوبی (Sera Kutlubey) بازیگر ترک در 24 اکتبر 1997 (2 آبان 1376) به دنیا آمد. او در رشته تئاتر تحصیل کرد و سپس نخستین بار در سال 2016 با سریال کهربا (Kehribar) فعالیت بازیگری خود را آغاز کرد. او تاکنون در سریال‌هایی همچون گمنام‌ها (İsimsizler)، استانبول ظالم (Zalim İstanbul) و تردید (Hercai) حضور داشته است. کوتلوبی در سریال İyilik نقشی کلیدی دارد.

پریهان ساواش در نقش شاهیکا آرکون

ژانر سریال ترکی خوبی

  • سن: 65 سال
  • محل تولد: استانبول، ترکیه

پریهان ساواش (Perihan Savaş) که نام اصلی او شریفه ساواش است در 14 ژوئن 1957 (24 خرداد 1336) به دنیا آمد. او کارش را با تئاتر شروع کرد و سپس در سال 1971 فیلم Şehzade Sinbad Kaf Dağında را بازی کرد. او سپس در سال 1976 با Olacak O Kadar وارد تلوزیون شد‌. از سریال‌های معروف پریهان ساواش باید به گودال (Çukur)، دختر مردم (Elkızı) و با مدیر برنامه‌ام تماس بگیر (O Ses Türkiye Yılbaşı Özel) اشاره کنیم. او در سریال İyilik نقشی کلیدی دارد.

سایر هنرپیشه های سریال خوبی ترکی عبارتند از:

  • مینا آکدین (Mina Akdin) در نقش نهیر
  • اوموت کاپلیجا (Umut Kaplıca) در نقش باتو
  • صفا تانتوغلو (Sefa Tantoğlu) در نقش بالکان
  • پلینسو کارایل (Pelinsu Karayel) در نقش آیشیل
  • و…

نقد سریال İyilik

سریال خوبی با سناریویی نه چندان تازه ای کار خود را شروع کرد و در اوایل پخش خود نیز موفق عمل کرد. انا رفته‌رفته افت کیفیت را نیز در آن دیدیم. داستان چیز تازه‌ای برای ارائه نداشت و مهم‌تر از همه گاهی ما را یاد سریال سیب ممنوعه نسخه ضعیف‌تر می‌انداخت. بازی بازیگران اما در طرف دیگر قابل قبول بود و صحنه‌ها طوری طراحی شده بود که مخاطب کنجکاو شود قسمت بعد را هم ببیند. در مجموع نمرات سریال خوبی ترکی متوسط هستند و می‌توان آن را اثری درخور تماشا دانست.

کلام آخر

نقد سریال İyilik

با معرفی و بررسی سریال ترکی خوبی همراه شما بودیم. این اثر طی دو فصل از شبکه فاکس ترکیه پخش شد و توانست نظرات را به خود جلب کند. آیا این سریال را تماشا کرده‌اید؟ شما فکر می‌کنید نقاط ضعف و قوت آن چه بوده‌اند؟ لطفا با دانلود سریال İyilik و تماشای آن نظر خود را با ما و سایر خوانندگان به اشتراک بگذارید.واز اینکه تا پایان این مقاله همراه ما بودید متشکریم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو