بیوگرافی آنجلینا جولی؛ درباره زندگی شخصی و هنری و لیست بهترین فیلم های این بازیگر

بیوگرافی آنجلینا جولی؛ درباره زندگی شخصی و هنری و لیست بهترین فیلم های این بازیگر


منبع: روزانه

7

1402/3/16

15:43


ما امروز در روزانه به بیوگرافی آنجلینا جولی و لیست بهترین فیلم‌ های این بازیگر را آماده کرده ایم. این بازیگر جذاب هالیوود سالهاست که مورد توجه رسانه‌ های بزرگ بوده‌ است، پس اگر با زندگی و فیلم‌ های این هنرمند آشنا نیستید، همراه مجله روزانه باشید. آنجینا جولی یکی از معروف‌ترین، زیباترین و جذاب‌ترین […]

ما امروز در روزانه به بیوگرافی آنجلینا جولی و لیست بهترین فیلم‌ های این بازیگر را آماده کرده ایم. این بازیگر جذاب هالیوود سالهاست که مورد توجه رسانه‌ های بزرگ بوده‌ است، پس اگر با زندگی و فیلم‌ های این هنرمند آشنا نیستید، همراه مجله روزانه باشید.

بیوگرافی آنجلینا جولی؛ درباره زندگی شخصی و هنری و لیست بهترین فیلم های این بازیگر

آنجینا جولی یکی از معروف‌ترین، زیباترین و جذاب‌ترین بازیگران حال حاضر جهان است. او تا به کنون موفق به کسب جوایز گوناگونی همچون اسکار و گلدن گلوب شده‌است. او درکنار بازیگری به حرفه مدلینگ نیز مشغول است. و آنجلینا جولی تا به کنون چندین بار به عنوان جذاب‌ترین زن جهان، از سوی مجله‌های بزرگ انتخاب شده‌است. ما امروز در روزانه به بررسی کامل زندگی او خواهیم پرداخت، پس تا آخر همراه سایت خود، یعنی روزانه باشید.

بیوگرافی آنجلینا جولی؛ درباره زندگی شخصی و هنری و لیست بهترین فیلم های این بازیگر

بیوگرافی آنجلینا جولی

آنجلینا جولی وُیت در روز 4 ژوئن 1975 در لس آنجلس، کالیفرنیا به دنیا آمد. پدر و مادر وی هردو از بازیگران مطرح سینما هستند، و حتی پدر آنجلینا، موفق به کسب جایزه اسکار شده‌است. و همین حضور او در یک خانواده هنری مقدمات حضور او نیز در سینما را فراهم کرد. اما این خانواده برای مدت زمان زیادی کنار هم نماند، و پدر و مادر وی در سال 1976 از یکدیگر جدا شدند. بعد از این طلاق، آنجلینا به همراه برادر خود با مادرشان زندگی کردند و به گفته خود آنجلینا جولی، مادر آن‌ها آرزو‌های بزرگ در سینما را رها کرد تا وقت خود را صرف بزرگ کردن فرزندانشان کند.

اولین حضور او در سینما به هفت سالگی و بازی در فیلم (نگاهی به بیرون) برمی‌گردد. این فیلم را پدر آنجلینا جولی نوشته بود و همین حمایت پدر از دختر خردسال‌اش بود که علاقه آنجینا به سینما را بیشتر کرد.

آنجلینا جولی در دبیرستان بورلی هیلز تحصیل کرد و در این مدرسه به خاطر لاغری زیاد مورد تمسخر دوستان خود قرار می‌گرفت. و خود آنجلینا گفته است که این لاغری به دلیل اصرار زیاد مادر برای مدل شدن آنجلینا بوده‌است، اما این تلاش‌ها درنهایت بی‌نتیجه ماند. سپس آنجلینا جولی تحصیل را نیمه تمام گذاشت و در سن شانزده سالگی برای خود یک آپارتمان اجاره کرد تا از این به بعد مستقل زندگی کند.

مطلب مشابه: بیوگرافی اسکارلت جوهانسون و معرفی بهترین فیلم‌ های اسکارلت جوهانسون

بیوگرافی آنجلینا جولی؛ درباره زندگی شخصی و هنری و لیست بهترین فیلم های این بازیگر

اعتیاد و اقدام به خودکشی

آنجلینا جولی از همان ابتدای جوانی از مشکل کم عاطفگی رنج می‌برد و این هنرمند در سن بیست سالگی اعتیاد شدیدی را هروئین پیدا کرده بود. آنجلینا جولی در یک مصاحبه اعتراف کرد که تا به کنون همه نوع موادی را کشیده است.

آنجلینا جولی در سن بیست و دو سالگی دو بار اقدام به خودکشی کرد اما نتوانست این کار را انجام دهد، برای همین او یک قاتل را استخدام کرد تا او را بکشد، اما قاتل بعد از گرفتن پول فرار کرده‌ بود!

همچنین به گفته خود آنجلینا، او با مشکل بی خوابی و اختلال خوردن دست و پنجه نرم می‌کرد و هنگامی که او بیست و چهار ساله بود دچار یک حمله عصبی شد و به مدت چند روز در بیمارستان روانی بستری شد. سپس او اولین فرزند خود را به فرزندخوانگی قبول کرد و به زندگی خود سروسامان داد. خود او در این باره گفته: من می‌دانستم هنگامی که نسبت به فرزندم متعهد شوم، دیگر هرگز خودباخته نخواهم شد.

بیوگرافی آنجلینا جولی؛ درباره زندگی شخصی و هنری و لیست بهترین فیلم های این بازیگر

زندگی شخصی و ازدواج

آنجلینا جولی تا به کنون چندین‌بار ازدواج ناموفق داشته است. اولین ازدواج او در سال 1996 و با  جانی لی میلر، بازیگر بریتانیایی صورت گرفت؛ اما این ازدواج سه سال بعد پایان یافت. سپس در سال 2000 با هنرپیشه آمریکایی بیلی باب تورنتون ازدواج کرد، اما این ازدواج نیز بعد از سه سال به طلاق انجامید.

اما اصلی‌ترین و معروف‌ترین رابطه عاشقانه انجلینا جولی به بازی در فیلم آقا و خانم اسمیت و آشنایی او با برد پیت برمی‌گردد. این دو در پشت صحنه این فیلم عاشق یکدیگر شدند و یا رابطه عاشقانه را نیز آغاز کردند، آن‌ها در سال 2006 صاحب اولین فرزند خود شدند. این زوج تا به کنون چندین بچه یتیم را به فرزند خواندگی قبول کرده‌اند.

این دو، بعد از کلی مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفتن، درنهایت در سال 2012 با یکدیگر ازدواج کردند. برد پیت درباره ازدواج خود با آنجلینا جولی گفته است: ما تصمیم گرفته بودیم ازدواج نکنیم تا زمانی که برای هیچ زوجی منع ازدواج وجود نداشته باشد ولی گمان نمی‌کنم دیگر بتوانیم بیش از این مقاومت کنیم. ازدواج ما برای بچه‌هایمان خیلی مهم است و همیشه در این باره از ما پرسش می‌کنند. برای من هم مهم است. دوست دارم آن نوع تعهد ایجاد بشود.

درنهایت این زوج محبوب در سال 2017 از یکدیگر جدا شدند و خبر جدایی آن‌ها توسط تمام رسانه‌های معتبر جهان پوشش داده شد. بعد از طلاق، آنجلینا جولی قصد داشت حضانت کامل فرزندان را به عهده بگیرد، همین موضوع باعث درگیری او با برد پیت و کشیدن کارشان به دادگاه انجامید؛ و پس از کلی دعوای دادگاهی حق حضانت مشترک به این دو اعطا شد.

آنجلینا جولی و سرطان

آنجلینا جولی در سال 2013 اعلام کرد که به سرطان پستان مبتلا است. این نوع از سرطان دقیقا همان علتی بود که باعث مرگ مادر وی شده بود.

خبر سرطان آنجلینا جولی خیلی سریع مورد توجه قرار گرفت، و انسان‌های بسیاری درسرتاسر جهان با او ابراز همدری کردند. البته آنجلینا جولی در همان سال یک جراحی موفق انجام داد و دکتر‌ها غده سرطانی را از بدن او جدا کردند.

درآمد و ثروت آنجلینا جولی

آنجلینا جولی یک از پُر درآمد‌ترین بازیگران هالیوود است و ثروت او چیزی حدود 120 میلیون دلار است. همچنین این هنرمند سالیانه 33 میلیون دلار درآمد کسب می‌کند.

مطلب مشابه: بیوگرافی مارگو رابی درباره زندگی شخصی و هنری اش و لیست بهترین فیلم هایش

بیوگرافی آنجلینا جولی؛ درباره زندگی شخصی و هنری و لیست بهترین فیلم های این بازیگر

آنجلینا جولی و حقوق‌بشر

آنجلینا جولی یکی از طرفداران حقوق بشر است و تا به کنون چندین میلیون دلار را برای کمک به جنگ زدگان سوری و بچه‌های آفریقایی جمع‌آوری کرده‌است. همچنین این هنرمند یکی از پیشگامان حقوق زن در جهان است.

بهترین فیلم های آنجلینا جولی

در ادامه ما به معرفی و بررسی بهترین فیلم‌های آنجینا جولی خواهیم پرداخت، تا آخر همراه ما باشید.

اسکندر - Alexander

اسکندر – Alexander

  • کارگردان: الیور استون
  • بازیگران: کالین فارل، آنجلینا جولی، جرد لتو، وال کیلمر
  • سال ساخت: 2004
  • ژانر: اکشن , بیوگرافی , تاریخی , جنگی , درام
  • امتیاز در ای ام دی بی: 5.6

خلاصه داستان: اسکندر در سن ۲۵ سالگی بر نود درصد از دنیای شناخته شده آن زمان با اقتدار حکمرانی می کند. پدر او شاه فیلیپ نام داشته که قبل از او پادشاه مقدونیه بوده و مادرش نیز المپیاس نام دارد که همواره تحت ظلم و ستم شاه فیلیپ بوده است. بنابراین او اسکندر را از کودکی تربیت کرده تا به جنگاوری شجاع و بیرحم تبدیل شود. اسکندر با خروج از مقدونیه به مدت هشت سال همراه با سپاهیانش ۲۲ هزار مایل را می پیماید تا موفق به فتح این سرزمینها شود. او ابتدا امپراطوری عظیم ایران و سپس مصر را فتح کرده و…

کوتاه درباره فیلم: بی‌شک یکی از بهترین فیلم‌های آنجلینا جولی همین فیلم اسکندر است. او در این فیلم نقش مادر اسکندر مقدونی را بازی می‌کند. بر این فیلم دو نقد مهم وارد شده است. اول اینکه درباره شکوه و عظمت ایران هخامنشی کم لطفی شده است و دوم اینکه مادر اسکندر در این فیلم نقش یک جادوگر را ایفا می‌کند که در واقعیت چنین چیزی صحت ندارد.

خانم و آقای اسمیت - Mr. & Mrs. Smith

خانم و آقای اسمیت – Mr. & Mrs. Smith

  • کارگردان: داگ لیمان
  • بازیگران: برد پیت، آنجلینا جولی، وینس وان، آدام برودی
  • سال ساخت: 2005
  • ژانر: اکشن , رومانتیک , کمدی , هیجان انگیز
  • امتیاز در ای ام دی بی: 6.5

خلاصه داستان: داستان درباره یک زن و شوهر است که زندگی شاد و آرامی را می‌گذرانند، اما در واقعیت هر دو آنها در سرویس‌های اطلاعاتی مختلفی جاسوس هستند. آن‌ها همه‌چیز را خوب مخفی کرده بودند تا اینکه در یک ماموریت فهمیدند هدف هردو آن‌ها همسرشان است.

کوتاه درباره فیلم: یکی از معروف‌ترین فیلم‌های آنجلینا جولی؛ آقا و خانم اسمیت است. در پشت صحنه این فیلم، او با برد پیت آشنا شد و این آشنایی به ازدواج انجامید.

فیلم بیش از اینکه داستان محور باشد، شخص محور است. فیلم به گونه‌ای طراحی شده است تا هدف اصلی نشان دادن جذابیت برد پیت و آنجلینا جولی باشد. نظر شما درباره این فیلم چیست.

کلکسیونر استخوان - The Bone Collector

کلکسیونر استخوان – The Bone Collector

  • کارگردان: فیلیپ نویس
  • بازیگران: دنزل واشینگتن، آنجلینا جولی، کویین لطیفه، مایکل روکر
  • سال ساخت: 1999
  • ژانر: جنایی , درام , معمایی
  • امتیاز در ای ام دی بی: 6.7

خلاصه داستان: داستان درباره یک کاراگاه کار کشته فلج است که به همراه پلیس تازه وارد (آنجلینا جولی) سعی دارد تا یک قاتل سریالی را دستگیر کند. این قاتل با بازسازی قتل‌های درون یک کتاب داستان، شهر را به وحشت فرو برده است.

کوتاه درباره فیلم: این فیلم یکی از معدود فیلم‌های این هنرمند در سبک جنایی و معمایی است. داستان به قدری هیجان‌انگیز است که مخاطب را در صندلی خود میخکوب می‌کند. داستان این فیلم پُر پیچ‌و‌خم پُر است از معما، معمایی که پاداش حل کردنش گرفتن یک قاتل سریالی دیوانه است. پیشنهاد من به شما سینما دوستان این است که در اولین فرصت به سراغ دیدن این فیلم بروید.

مطلب مشابه: بهترین فیلم های هیچکاک (لیست 13 فیلم بی نظیر این کارگردان)

مالفیسنت - Maleficent

مالفیسنت – Maleficent

  • کارگردان: رابرت اشترمبرگ
  • بازیگران: آنجلینا جولی، شارلتو کوپلی، ال فانینگ، ایملدا استنتون
  • سال ساخت: 2014
  • ژانر: اکشن , خانوادگی , عاشقانه , فانتزی , ماجراجویی
  • امتیاز در ای ام دی بی: 7

چهره جذاب و سرد آنجلینا جولی بهترین نمونه برای یک ملکه مرموز، زیبا و سنگ دل است. سازندگان مالفیسنت نیز دقیقا برای همین به سراغ آنجلینا جولی رفتند. قسمت اول این فیلم جذاب در سال 2014 و قسمت دوم آن نیز در سال 2019 اکران شد. در مجموع مالفیسنت توانست در گیشه 1 میلیارد دلار بفروشد.

داستان درباره یک سرزمین جادویی و یک ملکه مهربان است که یک کشور بیگانه به سرزمین او حمله می‌کند. او با قدرت‌های جادویی خود مقابل این ارتش  ایستادگی می‌کند، اما مردم ترسیده از قدرت‌های جادویی او، علیه او می‌شورند و او را به اعماق جنگل سیاه تبعید می‌کنند. او در این جنگل به ملکه‌ای خبیث تبدیل می‌شود. همه‌چیز به این منوال پیش می‌رود تا اینکه دختر جوانی به او نزدیک شده و دوباره خوبی را در  اعماق قلب او پیدا می‌کند. با آمدن این دختر همه‌چیز تغییر پیدا می‌کند و بدین سان سرنوشت این سرزمین جادویی نیز دست‌خوش تغییر می‌شود.

لارا کرافت: مهاجم مقبره - Lara Croft: Tomb Raider

لارا کرافت: مهاجم مقبره – Lara Croft: Tomb Raider

  • کارگردان: سایمون وست
  • بازیگران: آنجلینا جولی، جان ویت، ایان گلن، نوآ تیلور
  • سال ساخت: 2001
  • ژانر:  اکشن , فانتزی , ماجراجویی , هیجان انگیز
  • امتیاز در ای ام دی بی: 5.8

خلاصه داستان: لارا کرافت با تشکیلاتی به نام ایلومیناتی درگیر می شود که رهبرشان پوئل خبیث است، این رهبر خبیث در پی به چنگ آوردن یک شیء باستانی است که قابلیت کنترل زمان و حتی مرگ را دارد. لارا (آنجلینا جولی) به یاری گروه خود که به پیش رفته ترین ابزارهای تکنولوژیک مجهزند، برای یافتن آن شیء به غریب ترین نقاط کره ی زمین سفر می کند.

کوتاه درباره فیلم: مجموعه بازی‌های تام رایدر، یکی از معروف‌ترین، جذاب و پُر فروش‌ترین سری بازی‌های جهان است. این داستان جذاب تا به کنون چندین بار منبع اقتباس در سینما بوده است. اولین بازساری تام رایدر در سال 2001 و با این فیلم اتفاق افتاد. آنجلینا جولی درمقام نقش اول این فیلم، بازی بسیار خوب و درخشانی را از خود نشان داده است. این فیلم توانست به فروش 271 میلیون دلاری برسد. درضمن اضافه کنم که قسمت دوم این فیلم با بازی آنجلینا جولی در سال 2003 اکران شد.

مطلب مشابه: معرفی بهترین فیلم های اکشن + لیست 50 فیلم محبوب

تحت تعقیب - Wanted

تحت تعقیب – Wanted

  • کارگردان: تیمور بکمامبتوف
  • بازیگران: جیمز مک‌آووی، آنجلینا جولی، مورگان فریمن، کریس پرت
  • سال اکران: 2008
  • ژانر: اکشن , جنایی , هیجان انگیز
  • امتیاز در ای ام دی بی: 6.7

آنجلینا جولی به عنوان یک بازیگر خوش‌اندام در فیلم‌های اکشن بسیاری بازی کرده‌است. این فیلم او نیز یکی از بهترین‌ ‌فیلم‌های او در ژانر اکشن است.

داستان درباره یک جوان بدشانس و بدبخت است که در زندگی روزمره خود و حتی در محل کار نیز از احترام و برخورد خوب، برخوردار نیست. او یک روز به صورت اتفاقی تحت تعقیب یک قاتل قرار می‌گیرد. اما زنی به نام فاکس (با بازی آنجلینا جولی) او را نجات می‌دهد. بعد از این اتفاق، این جوان از زن درخواست می‌کند تا او را وارد گروه خود کرده و تعلیم دهد.

سالت - Salt

سالت – Salt

  • کارگردان: فیلیپ نویس
  • بازیگران: آنجلینا جولی، لیو شرایبر، چیویتل اجیوفور، دانیل اولبریخسکی
  • سال اکران: 2010
  • ژانر: اکشن , هیجان انگیز
  • امتیاز در ای ام دی بی: 6.4

خلاصه داستان: زنی به نام ایولین سالت که مأمور سی‌آی‌ای است در اولین سالگرد ازدواجش با یک آلمانی به نام مایک که حشره‌شناس بزرگی است؛ برای بازجویی از یک جاسوس به روسیه می‌رود. این جاسوس تحت بازجویی از برنامه قتل رئیس‌جمهور روسیه که در مراسم تشییع معاون رئیس‌جمهور شرکت کرده‌است پرده برمی‌دارد و می‌گوید نام مأمور روسی که برای این کار اجیر شده‌است ایولین سالت است.

کوتاه درباره فیلم: شاید بشود این فیلم را معروف‌ترین فیلم آنجلینا جولی دانست. این فیلمِ نفس‌گیر به قدری درون خود اکشن دارد که لحظه‌ای به مخاطب اجازه استراحت نمی‌دهد. فیلم سالت پس از اکران مورد توجه مخاطبان قرار گرفت، و از سوی منتقدان نیز نظر مثبت دریافت کرد، این فیلم، موفق به فروش 293 میلیون دلار شد.

مطلب مشابه: بهترین فیلم های درام + لیست 20 تایی ژانر درام با توضیحات و نقد

کنار دریا - By the Sea

کنار دریا – By the Sea

  • کارگردان: آنجلینا جولی
  • بازیگران: آنجلینا جولی، برد پیت، ملانی لوران، ملویل پوپو
  • سال اکران: 2015
  • ژانر: درام , عاشقانه
  • امتیاز در ای ام دی بی: 5.3

این اثر، اولین فیلمی بود که بود که آنجلینا جولی نوشت و کارگردانی کرد؛ اما برخلاف تصور وی، این فیلم نتوانست چه از دید منتقدان و چه از دید مخطبان به اثر خوبی تبدیل شود. و حتی در گیشه نیز مقابل بودجه 10 میلیون دلاری خود تنها توانست 3 میلیون دلار بفروشد.

داستان در سال 1970 روایت می‌شود. نویسنده‌ای نسبتا موفق به همراه همسر خود به یک ویلای آرام و ساکت کنار دریا می‌روند. این رابطه دچار بحران شده و در مرز فروپاشی قرار دارد. این دو هرچه درتوان دارند می‌گذارند تا رابطه را حفظ کنند.

جاودانگان - Eternals

جاودانگان – Eternals

  • کارگردان: کلویی ژائو
  • بازیگران: آنجلینا جولی، ریچارد مدن، ما دونگ سوک، کمیل نانجیانی
  • سال اکران: 2021
  • ژانر:  اکشن , علمی تخیلی , فانتزی , ماجراجویی
  • امتیاز در ای ام دی بی: 6.8

خلاصه داستان: ۵ هزار سال پیش از میلاد، ده ابرقدرت انسان‌نما، معروف به جاودانگان (اترنالز) توسط سلستیال آریشم از سیاره‌ی خود المپیا برای محافظت از بشریت در برابر همتایان شیطانی خود یعنی دِویانت‌ها به زمین فرستاده می‌شوند. درطی هزاران سال، آن‌ها از بشریت در برابر خطرات ناشی از این موجودات محافظت کرده‌اند اما اجازه نداشتند در رشد جمعیت جهان مداخله کنند. پس از کشته‌شدن آخرین دِویانت در سال ۱۵۰۰، شکافی در درون گروه ایجاد شد، زیرا که نظرات آن‌ها در مورد مسئولیت‌شان در قبال مردم متفاوت بود. جاودانگان پانصد سال آینده را عمدتاً جدا از یکدیگر سپری خواهند کرد و منتظر آریشم خواهند بود تا آن‌ها را به سیاره‌ی اصلی خود بازگرداند…

کوتاه درباره فیلم: شاید تصور آنجلینا جولی در فیلم ابرقهرمانی دور از انتظار باشد؛ اما حضور او در این فیلم به تحقق پیوست. ایده این فیلم در نگاه نخست جذاب به نظر می‌رسد اما این فیلم نیز دور از کلیشه نبود. درواقع می‌شود گفت فیلم چیز جدیدی برای ارائه نداشت و به طور کلی به بقیه آثار مارول نزدیک بود. اما برای سرگرمی صد در صد گزینه مناسبی است و می‌شود آن را دید و حتی از دیدنش لذت برد.

مطلب مشابه: بهترین فیلم های عاشقانه و رمانتیک جدید و قدیمی (لیست 40 فیلم درام احساسی) (roozaneh.net)

گناه اصلی - Original Sin

گناه اصلی – Original Sin

  • کارگردان: مایکل کریستوفر
  • بازیگران: آنتونیو باندراس، آنجلینا جولی، توماس جین، گریگوری ایتزین
  • سال اکران: 2001
  • ژانر: درام، عاشقانه، هیجان انگیز
  • امتیاز در ای ام دی بی: 6

آنجلینا جولی به خاطر جذابیت خود در فیلم‌های **** زیادی بازی کرده‌ است. اما بهترین فیلم او در این سبک، همین فیلم گناه اصلی است. این فیلم پس از اکران مورد توجه بزرگان سینما قرار گرفت، و بسیاری بازی آنجلینا جولی در این فیلم را پسندیدند.

داستان درباره یک زن کلاه‌بردارد و رئیس‌اش است که مرد‌های ثروتمند را گول می‌زنند و پول‌هایشان را می‌دزدد. این دختر با جذابیت خود، یک مرد اسپانیایی را گول می‌زند و قصد دارد تا پول‌های او را نیز بدزدد. اما همه‌چیز عوض می‌شود وقتی که این دختر با شخصیت مرد اسپانیایی آشنا می‌شود. او پس از مدتی عاشق این مرد شده و با وی ازدواج می‌کند اما در این میان رئیس این دختر سعی می‌کند با زور مانع این امر شود.

توریست - The Tourist

توریست – The Tourist

  • کارگردان: فلوریان هنکل فون دونرسمارک
  • بازیگران: آنجلینا جولی، جانی دپ، پل بتانی، تیموتی دالتون
  • سال اکران: 2010
  • ژانر: اکشن , عاشقانه , هیجان انگیز
  • امتیاز در ای ام دی بی: 6

ترکیب دو جذاب هالیوود، یعنی جانی دپ و آنجلینا جولی قطعا دیدنی و جذاب خواهد بود. این فیلم یک بازسازی نسبتا موفق از نسخه فرانسوی خود است که در سال 2005 اکران شده بود. داستان درباره یک خلافکار تحت‌تعقیب است که قرار گذاشته تا معشوقه خود را در ونیز ملاقات کند.

پلیس تمام حرکات معشوقه او را زیر نظر می‌گیرد تا از طریق او بتواند این خلافکار را دستگیر کند. این زن در قطار با یک مرد جذاب آشنا می‌شود و او را در این سفر خود همراه می‌کند. اکنون پلیس به این مرد مشکوک می‌شود که آیا او همان مرد خلافکار در یک چهره جدید است یا نه.

مطلب مشابه: معرفی بهترین فیلم های بیوگرافی یا زندگینامه با بیش از 31 اثر معروف

کسانی که آرزوی مرگ مرا می‌کنند - Those Who Wish Me Dead

کسانی که آرزوی مرگ مرا می‌کنند – Those Who Wish Me Dead

  • کارگردان: تیلور شریدان
  • بازیگران: آنجلینا جولی، نیکلاس هولت، تایلر پری، جان برنثال
  • سال اکران: 2021
  • ژانر: اکشن , درام , هیجان انگیز
  • امتیاز در ای ام دی بی: 6

خلاصه داستان: فیلم درباره پسر نوجوانی است که شاهد یک قتل وحشیانه بوده و اکنون، به واسطه برنامه حفاظت از شاهد، تحت مراقبت نامحسوس پلیس قرار می‌گیرد. در این بین، او برای پنهان شدن از دست دو قاتل بی رحمی که قصد جانش را دارند، به درون جنگل می‌گریزد اما حال، باید جانش را هم از خطر قاتل‌ها نجات دهد و هم از خطر آتش‌سوزی مهیبی که جنگل را فرا گرفته، در این میان آتش نشانی دلسوز به کمک او می‌آید.

کوتاه درباره فیلم: این فیلم جزو آخرین آثار آنجلینا جولی است. داستان کمی اغراق‌آمیز ولی جذاب است. کلیشه‌ای اما دیدنی‌ست. آنجلینا جولی در نقش یک آتش‌نشان ظاهر می‌شود و از خود فداکاری نشان می‌دهد. آنجلینا جولی نقش یک انسان فداکار را به خوبی ایفا می‌کند، اما نقش یک زن بزن‌بهادر را آن‌طور که باید نمی‌تواند. نظر شما درباره این فیلم چیست؟

فراتر از مرزها - Beyond Borders

فراتر از مرزها – Beyond Borders

  • کارگردان: مارتین کمبل
  • بازیگران: آنجلینا جولی، کلایو اوون، تری پولو، لاینس روچ
  • سال اکران: 2003
  • ژانر: جنگی , درام , عاشقانه , ماجراجویی
  • امتیاز در ای ام دی بی: 6.5

خلاصه داستان: داستان این فیلم در مورد زنی است که در شب ازدواجش در کشور آفریقا، کاملا تصادفی با یک کودک سیاهپوست که شدیدا لاغر و مریض است رو برو می شود؛ همین مسئله مسیر زندگی این زن را به کلی تغییر می دهد و باعث می‌شود تا وی به یکی از سازمانهای حقوق بشر بپیوندد، تا به مردم فقیر آفریقا کمک کند و در این مسیر با مردی آشنا می شود که…

کوتاه درباره فیلم: این فیلم به شدت انسانی و تامل برانگیز است. فیلم به زندگی شخصی آنجلینا جولی بسیار نزدیک است. او نیز در سازمان‌های حقوق بشر یک عضو فعال است و حتی چندین کودک بی‌سرپرست آفریقایی را به سرپرستی قبول کرده است. دیدن این فیلم و همین‌طور دیدن مردم مظلوم افریقا شاید برای بیننده کمی سخت باشد، اما قطعا این فیلم دید شما به زندگی را تغییر می‌دهد.

گرفتن جان‌ها - Taking Lives

گرفتن جان‌ها – Taking Lives

  • کارگردان: دی جی کاروسو
  • بازیگران: آنجلینا جولی، ایثن هاک، الیویه مارتینز، کیفر ساترلند
  • سال اکران: 2004
  • ژانر: جنایی , معمایی , هیجان انگیز
  • امتیاز در ای ام دی بی: 6.3

آنجلینا جولی در دهه 2000 فیلم معمایی بسیاری را بازی کرده است. بعضی از این فیلم‌ها ضعیف و بسیاری خوب بودند، فیلمِ گرفتن جان‌ها نیز جزو دسته دوم است.داستان درباره یک کاراگاه کارکشته سازمان اف بی ای است که برای کمک به دستگیری یک قاتل سریالی به کانادا می‌رود تا به پلیس این کشور کمک کند. اما این قاتل باهوش بعد از هر قتل هویت مقتولین خود را می‌دزدد. این کاراگاه اف بی ای نخست تصور می‌کرد که دستگیری این قاتل چیزی نخواهد بود، اما او اشتباه می‌کرد، قاتل باهوش‌تر از آن چیزی است که این پلیس فکر می‌کند.

مطلب مشابه: بیوگرافی لئوناردو دی‌کاپریو و درباره زندگی شخصی و هنری اش و لیست بهترین فیلم ها

بچه جایگزین - Changeling

بچه جایگزین – Changeling

  • کارگردان: کلینت ایستوود
  • بازیگران: آنجلینا جولی، جان مالکوویچ، جفری داناوان، ایمی رایان
  • سال اکران: 2008
  • ژانر: بیوگرافی , تاریخی , جنایی , درام , معمایی , هیجان انگیز
  • امتیاز در ای ام دی بی: 7.7

فیلمی که درمقام کارگردان خود، کلینت ایستوود را داشته باشد، صدر در صد دیدنی است. آنجلینا جولی برای بازی در این فیلم نامزد دریافت جایزه اسکار شد اما آن را به کیت وینسلت واگذار کرد.

داستان درباره یک رویداد واقعی در دهه 20 آمریکا است. یک مادر زحمت‌کش وقتی از سرکار به خانه بازمی‌گردد متوجه می‌شود که فرزندش خانه نیست. او چند ساعتی را صبر می‌کند اما از فرزند‌اش خبری نمی‌شود. مادر گزارش را به پلیس می‌دهد و آن‌ها تایید می‌کنند که در این حوالی یک کودک دزد وجود دارد.

پلیس تحت فشار رسانه‌ها کودک دیگری را پیش این زن می‌برد و می‌گوید که او فرزند‌‌اش است. مادر تمام تلاش خود را می‌کند تا ثابت کند که او فرزند‌اش نیست. اما پلیس برای راضی نگه داشتن رسانه‌ها به دروغ می‌گوید که این زن دیوانه شده است…

دختر، ازهم‌گسیخته - Girl Interrupted

دختر، ازهم‌گسیخته – Girl Interrupted

  • کارگردان: جیمز منگولد
  • بازیگران: وینونا رایدر، آنجلینا جولی، ووپی گلدبرگ، بریتانی مورفی
  • سال اکران: 1999
  • ژانر: بیوگرافی ، درام
  • امتیاز در ای ام دی بی: 7.3

این فیلم اولین و تنها اسکار دوران هنری آنجلینا جولی را به ارمغان آورد. این درام فوق‌العاده درباره دختری است که بعد از اقدام به خودکشی، توسط پدر و مادرش در یک تیمارستان بستری می‌شود. او در این بیمارستان با دختران زیادی آشنا می‌شود که همگی مشکلات روانی دارند. در این میان دختری به نام لیزا (با بازی آنجلینا جولی) دختر داستان ما را قانع می‌کند تا همراه او و دوستانش از این اسایشگاه فرار کنند.

کلام آخر

ما امروز  در روزانه زندگی و فیلم‌های آنجلینا جولی را به صورت کامل بررسی کردیم. ما از کودکی تا به امروز او و هرآنچه در زندگی‌اش گذشته را در قالب کلمات برای شما مخاطبین عزیز روزانه گردآوردی کریم، امیداوریم که این مقاله مورد پسند شما عزیزان بوده باشد.

نویسنده امیرسالار کریمی

مطلب مشابه: بیوگرافی کیانو ریوز؛ درباره زندگی شخصی و هنری و لیست بهترین فیلم‌‌های کیانو ریوز

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو