سریال‌های مشابه سریال Succession

سریال‌های مشابه سریال Succession


منبع: فوت و فن

3

1402/3/16

17:38


سریال وراثت (Succession) اثری تحسین شده از شبکه اچ‌بی‌او به شمار می‌رود که توانست توجه بیننده‌ها را به خودش جلب کند و اوقات خوبی را برای آن‌ها رقم بزند.

سریال‌های مشابه سریال Succession

سریال وراثت (Succession) اثری تحسین شده از شبکه اچ‌بی‌او به شمار می‌رود که توانست توجه بیننده‌ها را به خودش جلب کند و اوقات خوبی را برای آن‌ها رقم بزند. حالا که این سریال پس از پخش چهار فصل درخشان به پایان رسیده، طرفداران می‌توانند به سراغ تماشای سریال‌هایی مشابه آن بروند.

این سریال توسط جسی آرمسترانگ خلق شده و در اوج محبوبیتش در فصل چهارم به پایان رسید و اگر تصمیم سازندگان مبنی بر پایان دادن به آن نبود، این سریال همچنان می‌توانست ادامه داشته باشد. سریال «وراثت» به‌خاطر به تصویر کشیدن مضامینی همچون آسیب‌های نسلی، شیوه‌های تجاری بی‌نظیر و پویایی رقابتی بین خواهر و برادر شهرت دارد. در ادامه همراه با ما باشید تا با سریال‌های مشابه سریال «وراثت» آشنا شوید که می‌توانید به تماشای آن‌ها بنشینید.

۱۰. سریال بازی تاج و تخت

Game of Thrones (2011-2019)

Game of Thrones (2011-2019)

سریال بازی تاج و تخت (Game of Thrones) مشابه سریال «وراثت» پر از مضامین سیاسی و تلاش‌های زیاد کاراکترها برای دستیابی به قدرت است. این سریال درست شبیه به سریال «وراثت» به مسئله خیانت و وفاداری نیز می‌پردازد و یکی دیگر از مضامین برجسته هر دو سریال نیز اهمیت خانواده، وراثت و جانشینی است. هر دو سریال از جمله آثار بسیار موفق شبکه اچ‌بی‌او هستند که توانستند به موفقیت بسیار زیادی دست پیدا کنند.

۹. سریال یلواستون

Yellowstone (2018-2023)

Yellowstone (2018-2023)

سریال یلواستون (Yellowstone) و سریال «وراثت» ویژگی‌های مشابهی از وفاداری‌های خانوادگی، میراث و فساد مرتبط با قدرت را دارند. هر دو سریال توسط افراد بسیار با استعداد ساخته شدند و در آن‌ها، داستان‌های قوی وجود دارند و تحولات بسیار خوبی برای شخصیت‌ها به نمایش در می‌آیند و در عین حال، داستانی شوم و مهیج را به تصویر می‌کشند. در طی پنج سال گذشته، هر دو سال از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار بودند و هر دوی آن‌ها نیز در سال ۲۰۲۳ به پایان می‌رسند.

۸. سریال پرورش شکست خورده

Arrested Development (2003-2006, 2013-2019)

Arrested Development (2003-2006, 2013-2019)

سریال پرورش شکست خورده (Arrested Development) با دیالوگ‌های خنده‌دار و اغلب بامزه‌اش بیشتر شبیه به ویژگی‌های آرامش‌بخش سریال «وراثت» است. حتی سبک فیلمبرداری به سبک مستند نیز باعث خلق شباهت‌های ظاهری بین این دو سریال شده است. هر دو سریال داستان‌هایی درباره خانواده‌های ثروتمند ولی ناکارآمد را بازگو می‌کنند و طنزهای اجتماعی از اعضای طبقه بالای جامعه را به تصویر می‌کشند.

۷. سریال شهر فرنگ

Peep Show (2003-2015)

Peep Show (2003-2015)

سریال شهر فرنگ (Peep Show) یک مورد دیگر از سریال‌های تحسین شده به شمار می‌رود که توسط جسی آرمسترانگ خلق شده است. با اینکه این سریال از لحاظ درون مایه با سریال «وراثت» تفاوت دارد اما همچنان اثری منحصربه‌فرد و بامزه است که از داستان‌سرایی نوآورانه بهره می‌برد. کاراکترهای سریال «شهر فرنگ» به دفعات دیوار چهارم را می‌شکنند و به‌صورت مستقیم با دوربین صحبت می‌کنند.

۶. سریال صنعت

Industry (2020-)

Industry (2020-)

سریال صنعت (Industry) مشابه با سریال «وراثت» در محیط شرکتی جریان دارد و داستان آن نیز مبارزات بر سر قدرت را به نمایش در می‌آورد. این سریال روی دنیای درونی بانکداری در لندن تمرکز دارد و حسی از انحصارطلبی و مذاکرات پشت پرده را ارائه می‌دهد که بیننده‌ها در سریال «وراثت» آن را احساس کردند. این سریال مشابه سریال «وراثت» دارای کاراکترهای جلا خورده و پیچیده است و پنهان‌کاری، فریب و خیانت نیز در داستان آن وجود دارند.

۵. سریال میلیاردها

Billions (2016-)

Billions (2016-)

سریال میلیاردها (Billions) سریال دیگری است که از لحاظ موضوعی با سریال «وراثت» قابل مقایسه است. عناصر داستانی مشابهی از جمله تجارت پر مخاطره، ثروت بسیار زیاد، جاه‌طلبی و استفاده از اهرم در هر دو سریال دیده می‌شوند. این سریال همچنین مضامین رقابت بین شخصیت‌ها را به تصویر می‌کشد که عنصر اصلی داستان سریال «وراثت» است و در حقیقت، این سریال یکی از مشابه‌ترین سریال‌ها به سریال «وراثت» محسوب می‌شود.

۴. سریال جمستونهای نیکوکار

The Righteous Gemstones (2019-)

The Righteous Gemstones (2019-)

سریال جمستون‌های نیکوکار (The Righteous Gemstones) یک سریال کمدی و خنده‌دار از شبکه اچ‌بی‌او به شمار می‌رود که ویژگی‌های مشترکی با جنبه‌های کمدی و طنز سریال «وراثت» دارد. این سریال داستان یک خانواده ناکارآمد را روایت می‌کند که فرزندان کلیسای بزرگ و موفق پدرشان هستند. این سریال توسط دنی مک‌براید ساخته شده و لحظات طنز بسیار خوبی بین اعضای خانواده آن به نمایش کشیده می‌شود که مطمئناً برای طرفداران سریال «وراثت» جالب خواهد بود.

۳. سریال دودمان

Bloodline (2015-2017)

Bloodline (2015-2017)

سریال دودمان (Bloodline) یک سریال درام فوق‌العاده درباره تراژدی و رقابت خانوادگی است. همانند سریال «وراثت»، سریال «دودمان» نیز از گروهی از بازیگران برجسته بهره می‌برد که نقش‌آفرینی درخشانی از خودشان ارائه می‌کنند و این در حالی است که داستان سریال نیز بسیار جذاب است و در محیطی پویا روایت می‌شود. این سریال ریشه عمیق‌تر اعضای خانواده را مورد بررسی قرار می‌دهد و به جای پس‌زمینه شرکتی مجلل و بی‌روح، بیشتر در منظره‌ای تماشایی جریان دارد.

۲. سریال خانه پوشالی

House of Cards (2013-2018)

House of Cards (2013-2018)

سریال خانه پوشالی (House of Cards) از نظر تصویر درونی خودش از افراد نخبه، قدرتمند و فریبنده صنعت، درون مایه مشابهی با سریال «وراثت» دارد. این سریال با موفقیت توانسته به بررسی زندگی و ذهن شخصیت‌های سیاسی آمریکا و طرح‌های آن‌ها برای اقتدار و حاکمیت را مورد بررسی قرار بدهد. هر دو سریال مردانی بی‌رحم را در رأس قدرت به تصویر می‌کشند که از قدرت خودشان برای منافع‌شان استفاده می‌کنند.

۱. سریال مد من

Mad Men (2007-2015)

Mad Men (2007-2015)

سریال مد من (Mad Men) سریالی استثنائی به شمار می‌رود که در دنیای تبلیغات شرکتی در دهه ۱۹۶۰ میلادی جریان دارد. در حالی که درون مایه کلی سریال «مد من» با سریال «وراثت» تفاوت‌های زیادی دارد اما هر دو سال به شکلی استادانه نوشته شدند و دیالوگ‌ها و طرح‌های داستانی نیز به‌خوبی با هم ترکیب شده‌اند. این در حالی است که هر دو سریال ساختاری غنی و جذاب دارند که بیننده‌ها را به درون زندگی کاراکترها می‌برند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو