بیوگرافی بلا رمزی | از خاندان مورمونت تا دنیایی آخرالزمانی

بیوگرافی بلا رمزی | از خاندان مورمونت تا دنیایی آخرالزمانی


منبع: گیمفا

3

1402/4/23

11:36


بلا رمزی علی‌رغم سن کمی که دارد اما موفق شده تا در فرنچایزهای بزرگی به ایفای نقش پرداخته و آینده درخشانی را برای خود هموار نماید.

بیوگرافی بلا رمزی | از خاندان مورمونت تا دنیایی آخرالزمانی

بلا رمزی علی‌رغم سن کمی که دارد اما موفق شده تا در فرنچایزهای بزرگی به ایفای نقش پرداخته و آینده درخشانی را برای خود هموار نماید.

ایزابلا می رمزی در تاریخ ۲۳ سپتامبر ۲۰۰۳ (۱ مهر ۱۳۸۲) در شهری در شمال کشور انگلستان به نام ناتینگهام چشم به جهان گشود. او از همان سنین کودکی و در حالی که تنها ۴ سال سن داشت، به بازیگری علاقه نشان داد و به شهر دیگری در انگسلتان به نام لافبورو همراه با خوانده خود نقل مکان کرد تا بتواند در کلاس‌های هنر و بازیگری شرکت نماید و در این بین نیز دوران تحصیل خود را از طریق مدرسه آنلاین سپری می‌کرد.

تا سن ۱۱ سالگی مشغول سپری کردن دوران تحصیل و فراگیری هنر بازیگری در سطح آماتور بود تا این که به سازمانی بریتانیایی به نام “کارگاه تلویزیون مرکزی نوجوانان” دعوت شد تا عرصه بازیگری را به صورت جدی دنبال نموده و تست‌های بازیگری مختلفی را پشت سر بگذارد تا بتواند راه خود را برای حضور در پروژه‌های مختلف هموار نموده و برگ جدیدی را در زندگی خود رقم بزند.

علی‌رغم سن پایین بلا رمزی اما او از همان ابتدا قدرت‌های بازیگری خود را به رخ کشید و در نخستین تجربه بازیگری جدی خود، فرصت حضور در مجموعه تلویزیونی بزرگی را پیدا کرد که آرزوی هر بازیگری ایفای حتی نقشی فرعی در آن بود. مجموعه تلویزیونی فانتزی و حماسی به نام Game of Thrones (بازی تاج و تخت) که اقتباسی از مجموعه رمان‌های مشهور جرج آر. آر. مارتین بود که انقلابی را در مدیوم تلویزیون به ارمغان آورده بود.

بلا رمزی ایفای نقش شخصیتی تحت عنوان لیانا مورمونت را در سیزن‌های ششم تا هشتم سریال Game of Thrones به مدت ۳ سال بر عهده گرفت و در میان بازیگرانی مشهور و توانمند اما موفق شد تا هنر بازیگری خود را به معرض نمایش گذاشته و نقدهای مثبتی را دریافت نماید تا حدی که بسیاری از خبرگزاری‌ها و منتقدین لقب ستاره جوان این سریال را به وی اعطا کردند.

محبوبیت او در سال Game of Thrones درهای جدیدی از موفقیت را به روی بلا رمزی باز کرد و در سال ۲۰۱۷ ایفای نقش شخصیت اصلی را در سریال درام و فانتزی The Worst Witch (بدترین جادوگر) بر عهده گرفت که در جشنواره آکادمی کودکان بریتانیا برنده جایزه بهترین بازیگر شد. او پس از حضوری ۳ ساله در اینستاگرام خود اعلام کرد که به سبب بهبود شرایط روحی و روانی از این مجموعه کناره‌گیری خواهد کرد و پس از این مسئله The Worst Witch تنها برای ۱ فصل دیگر ادامه یافت و سپس به پایان رسید.

بلا رمزی تا سال ۲۰۲۰ میلادی به حضور در پروژه‌های سینمایی و تلویزیونی مختلفی همچون Two for Joy (دو نفر برای شادی)، Holmes & Watson (هولمز و واتسون)، Princess Emmy (شاهزاده امی)، Judy (جودی) و Requiem (مرثیه) پرداخت و موفق شد تا در ژانرهای مختلفی از کمدی و درام گرفته تا بیوگرافی، جنبه‌های متفاوتی از قدرت بازیگری خود را به معرض نمایش گذاشته و نشان دهد که در سن ۱۵ سالگی تا چه اندازه در بروز احساسات مختلف توانایی دارد.

او که حال به نوجوانی محبوب و دوست داشتنی بدل گشته بود، نظر کمپانی نتفلیکس را جلب کرد تا صداپیشگی دخترکی ماجراجو را در انیمیشن سریالی کمدی و درام Hilda (هیلدا) بر عهده بگیرد. مجموعه‌ای که از سال ۲۰۱۸ پخش خود را آغاز کرده و ماجراجویی‌های هیلدا همچنان تاکنون ادامه دارد. اثری که در سال ۲۰۱۹ جایزه بهترین انیمیشن کودکان را در جشنواره بفتا از آن خود نمود و در سال ۲۰۲۰ نیز بلا رمزی قطعه‌ای تحت عنوان The Life of Hilda (زندگی هیلدا) را خوانندگی کرد که در فصل دوم به پخش رسید و با واکنش مثبت بینندگان مواجه گشت. او همچنین در قسمتی ویژه و ۸۰ دقیقه‌ای به نام Hilda and the Mountain King (هیلدا و پادشاه کوهساتان) نیز صداپیشگی کرد که در سال ۲۰۲۱ از طریق سرویس نتفلیکس در دسترس مخاطبین قرار گرفته است.

در بحبوحه ساخت اقتباس‌های گوناگون از بازی‌های ویدیویی، کمپانی سونی وارد میدان شد تا اقتباسی تلویزیونی از بازی محبوب، ارزشمند و جذاب The Last of Us را تولید نماید. اثری که تاکنون ۲ عنوان از آن در صنعت بازی‌های ویدیویی منتشر شده و روایتی درام را در دنیایی پسا-آخرالزمانی به تصویر می‌کشد که جوایز گوناگونی را دریافت کرده و به فرنچایز بزرگ و ارزشمند بدل گشته است. مسئله‌ای که انتظارات را از ساخت اقتباس تلویزیونی آن شدیداً افزایش داده بود.

کمپانی سونی ساخت این اقتباس را به شبکه HBO سپرد و خالق این فرنچایز یعنی نیل دراکمن نیز در همکاری با کریگ مازن وظیفه تولید این اقتباس را بر عهده گرفت. اثری که حول محور ۲ غریبه به نام‌های جوئل و الی جریان داشت که به صورت ناخواسته هم‌سفر شده و در مسیر رسیدن به ماموریتشان، رابطه‌ای پدر و دختری بین آن‌ها شکل می‌گیرد که نجات دنیا را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

انتخاب بازیگران جوئل و الی به بحثی داغ و جنجالی بین طرفداران The Last of Us بدل گشت تا این که در ماه فوریه سال ۲۰۲۱ بلا رمزی و پدرو پاسکال برای ایفای نقش‌های نام برده شده انتخاب شدند. بازیگرانی که در سریال‌‌های Game of Thrones و Requiem حضور پیدا کرده بودند و حال ایفای نقش‌های اصلی اقتباسی مهم و تاثیرگذار را بر عهده داشتند.

شخصیت الی که در دنیای پسا-آخرالزمانی The Last of Us نسبت به قارچی نابودگر مصونیت داشت، به حدی در نزد مخاطبین از محبوبیت برخوردار بود که انتشار خبر ایفای نقش این شخصیت توسط بلا رمزی در ابتدا با واکنش‌های بسیار منفی و حتی توهین‌آمیزی مواجه شد. اثری که سرانجام در سال ۲۰۲۳ از طریق شبکه HBO فصل نخست آن در ۹ قسمت پخش شد و علی‌رغم هنرنمایی تماشایی و تحسین برانگیز بلا رمزی اما انتقادهای تند و منفی همچنان به سمت وی روانه می‌شد.

انتقاداتی ناعادلانه و زشت که بر روحیه این بازیگر ۱۹ ساله تاثیری منفی داشت تا جایی که واکنش وی را برانگیخت و فاش کرد که حرف‌های و انتقادهای تند برخی از بینندگان می‌تواند باعث نابودی روحیه وی شود. با این حال موفقیت سریال The Last of Us و جلب نظر مثبت منتقدین و مخاطب عام تلویزیون به حدی شگفت‌انگیز بود که نه تنها انتقادهای برخی از طرفداران راه به جایی نداشت، بلکه هنرنمایی تماشایی بلا رمزی در قامت الی، نامزدی وی را در ۷۵مین جنشواره امی به همراه داشته که بزرگ‌ترین دستاورد هنری این بازیگر توانمند محسوب می‌شود.

بلا رمزی ۱۹ ساله که در مدت زمانی بسیار کم، موفقیت‌های بسیاری را به ارمغان آورده، در کنار بازیگری، به خوانندگی و نوازندگی گیتار نیز علاقه دارد و با توجه به سیر داستانی فرنچایز The Last of Us می‌توان انتظار داشت که هنرنمایی تاثیرگذار و شوکه‌کننده‌ای از وی را در فصل‌های دوم و سوم شاهد باشیم که می‌تواند آینده‌ای روشن را برایش به همراه داشته باشد.

هنرمند جوان و دوست داشتنی که برای سال‌های متوالی از مشکل بی‌اشتهایی عصبی رنج برده و در کنار فصل جدید The Last of Us می‌توانیم شاهد صداپیشگی او در انیمیشن مورد انتظار Chicken Run: Dawn of the Nugget (فرار مرغی: طلوع ناگت) و فصل جدید سریال درام و هیجانی Time (زمان) باشیم.

منبع: گیمفا

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو