شروع یک بیماری جدید و خطرناک تر از کرونا که مردم را مبتلا کرده است

منبع: مینویسم

5

1402/3/17

11:19


در روزهای اخیر تعدادی از افراد به مراکز درمانی مراجعه کرده اند که مبتلا به جذام بوده اند هنوز دلیل اینکه این بیماری دقیقا از کجا وارد کشور شده است و علت آن چه می تواند باشد چیزی مشخص نیست. اما این بیماری ممکن است بسیار خطرناک باشد.

شروع یک بیماری جدید و خطرناک تر از کرونا که مردم را مبتلا کرده است

به تازگی حدود 11 هزار و 906 بیمار را شناسایی کرده اند که به جذام مبتلا شده اند، هشت هزار نفر آنها بهبود یافته اند و مابقی تحت درمان و دارو هستند. همچنین گفته شده است که بیماران بالای 15 سال سن داشتند و هیچ کدام از بیماران سابقه تماس با بیماری جذامی را نداشتند.

رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزرات بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یاد آور شد: عامل بیماری جذام یک باکتری از خانواده سیل هایی است که بیماری سیل را به وجود می آورد.

به گفته وی، این باکتری بر روی تنه های عصبی می نشیند و نواحی که کنترل عملکرد اندام (دست ها و پاها) را برعهده دارد را درگیر می کند. در نتیجه بیمار دچار اختلالات حسی حرکتی شده و چشم های وی نیز ممکن است درگیر شوند.

جذام یک بیماری عفونی است و بیشتر پوست، اعصاب محیطی، مخاط دستگاه تنفسی فوقانی و نیز چشم ها را درگیر می کند ولی ممکن است دیگر اعضا را نیز درگیر کند. و باید توجه داشت ممکن است هم در مردان و هم در زنان در سنین مختلف ایجاد شود.

همچنین جذام یک بیماری نهفته است و ممکن است سه تا پنج سال بدون اینکه خودش را نشان بدهد در بدن وجود داشته باشد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو