بررسی گوشی شیائومی ۱۱ اولترا؛ مشخصات، دوربین و قیمت Mi 11 Ultra

بررسی گوشی شیائومی ۱۱ اولترا؛ مشخصات، دوربین و قیمت Mi 11 Ultra


منبع: پلازا

4

1402/3/20

13:14


بررسی گوشی شیائومی ۱۱ اولترا؛ مشخصات، دوربین و قیمت Mi 11 Ultra

گوشی شیائومی ۱۱ اولترا یکی از گران‌قیمت‌ترین گوشی‌هایی است که تا به حال توسط این کمپانی وارد بازار شده است. در ادامه با بررسی معایب و مزایای گوشی موبایل می 11 اولترا شیائومی (Xiaomi Mi 11 Ultra) همراه پلازا باشید.

می 11 اولترا تا سال 2023 و معرفی شیائومی 13 اولترا، آخرین گوشی اولترا در بازارهای جهانی بود که شیائومی معرفی کرد. گوشی که در ابتدا مثل همیشه به‌صورت انحصاری در چین عرضه شد و پس از گذشت چند ماه به بازارهای جهانی نیز راه پیدا کرد. گوشی شیائومی ۱۱ اولترا
در زمان عرضه با بهترین قطعات روز وارد بازار شد و بیشتر از همه با ماژول دوربین غول پیکر خود شناخته شده است. اما آیا این محصول بعد از 2 سال از زمان عرضه هنوز ارزش خرید دارد؟ برای پاسخ به این سوال با بررسی گوشی Xiaomi Mi 11 Ultra همراه ما باشید.

در ویدیوی زیر می‌توانید شاهد «جعبه گشایی موبایل می 11 اولترا» باشید.

فهرست مطالب

مشخصات گوشی موبایل می 11 اولترا شیائومی

ویژگی‌هاگوشی Xiaomi Mi 11 Ultra
نمایشگر6.81 اینچی امولد با رفرش‌ریت 120 هرتز و رزولوشن 1440p
پردازندهاسنپدراگون 888
سیستم عاملاندروید 11 با رابط کاربری MIUI 12
حافظه/رم8/12 گیگابایت رم | حافظه 256/512 گیگابایت
دوربین‌‌ها48 + 48 + 50 با زوم اپتیکال 5 برابر
دوربین سلفی20
باتری5000 میلی‌آمپر با شارژ 67 وات
قیمتاز 37 میلیون تومان

بررسی گوشی شیائومی ۱۱ اولترا

با معرفی گوشی شیائومی ۱۱ اولترا، چینی‌ها از قدرتمندترین نماینده خود برای رقابت با گوشی‌هایی مثل سامسونگ گلکسی S21 اولترا و آیفون 12 پرو مکس رونمایی کردند. اما این گوشی با وجود مشخصات قابل توجه و البته ماژول دوربین با نمایشگر ثانویه هرگز نتوانست رقیب جدی برای آن گوشی‌ها باشد. بیشتر از همه به این خاطر که این گوشی به غیر از دوربین‌های بهتر، سرعت شارژ بالاتر و قیمت بیشتر تفاوت چندانی با شیائومی می 11 نداشت و به همین خاطر اکثر کاربران ترجیح دادند به سراغ آن گوشی بروند؛ با این حال و با توجه به ویژگی های گوشی شیائومی ۱۱ اولترا، این گوشی همچنان یک محصول بسیار عالی به‌حساب می‌آید که می‌تواند هر کاربری را راضی نگه دارد.

طراحی گوشی Xiaomi Mi 11 Ultra

اولین چیزی که هنگام مشاهده تصاویر گوشی موبایل می 11 اولترا شیائومی جلب توجه می‌کند، ماژول بسیار بزرگ دوربین است. این ماژول درست مثل برخی از گوشی‌های پوکو، از یک سمت گوشی به سمت دیگر کشیده شده و از 3 دوربین در کنار یک نمایشگر کوچک میزبانی می‌کند.

اندازه بزرگ این ماژول هم احتمالا به‌خاطر استفاده از همین نمایشگر است. این پنل 1.1 اینچی شاید روی کاغذ اندازه ناچیزی داشته باشد ولی باز هم نیاز به فضای قابل توجهی دارد. از طرف دیگر میزان برآمدگی ماژول دوربین هم قابل توجه است. این مورد بیشتر از همه به‌خاطر لنزهای بزرگی است که شیائومی در این گوشی به‌کار گرفته است. برآمدگی ماژول تقریبا 3.7 میلی‌متر می‌رسد که عدد قابل ملاحظه‌ای است.

گوشی شیائومی ۱۱ اولترا

گذشته از ماژول دوربین باید به این نکته هم اشاره کنیم که پنل پشتی گوشی از سرامیک ساخته شده است. با توجه به استفاده از سرامیک، بخش پشتی گوشی براق است و کمی هم اثر انگشت جذب می‌کند. البته نه به بدی گوشی‌های با بدنه شیشه‌ای اما حداقل در رنگ سفید، اثرانگشت خیلی خودنمایی نمی‌کند.

در پنل جلویی هیچ تفاوت قابل توجهی میان این گوشی و شیائومی می 11 وجود ندارد. شیائومی از همان نمایشگر 6.81 اینچی امولد با پوشش گوریلا گلس ویکتوس استفاده کرده که کمی به سمت حاشیه‌ها خمیدگی دارد. این خمیدگی حتی در قسمت بالا و پایین گوشی هم وجود دارد اما به مقدار خیلی کمتر.

شیائومی قاب این گوشی را از آلومینیوم با پوشش براق ساخته و گوشه‌های آن را نیز برخلاف کناره‌ها کمی بالاتر آورده تا نمایشگر از حداقل محافظت در برابر ضربات احتمالی برخوردار باشد. در حاشیه‌ پایینی گوشی نیز شما به درگاه USB-C، خشاب سیم‌کارت، میکروفون و بلندگوهای اصلی دسترسی دارید. در حاشیه بالایی نیز بلندگو و میکروفون دوم در کنار سنسور مادون قرمز جای گرفته‌اند.

نمایشگر گوشی موبایل می 11 اولترا شیائومی

می 11 اولترا همانطور که گفتیم با یک پنل 6.81 اینچی امولد همراه شده است. پنلی که تا همین امروز نیز یکی از بهترین پنل‌های نمایش در گوشی‌های هوشمند به‌حساب می‌آید و تمام ویژگی‌هایی که از یک پنل در یک گوشی پرچم‌دار انتظار داشته باشید را در اختیارتان قرار می‌دهد. از رزولوشن و رفرش‌ریت بالا گرفته تا حداکثر روشنایی قابل توجه و پشتیبانی از مواردی مثل HDR و دالبی ویژن.

گوشی Xiaomi Mi 11 Ultra

این پنل قادر است رفرش‌ریت را به‌صورت تطبیقی و براساس محتوای در حال نمایش بین 30، 60، 90 و 120 هرتز تنظیم کند. افزون بر این به گفته شیائومی نرخ‌ نمونه‌برداری لمسی این پنل نیز 480 هرتز است.

سخت افزار گوشی Xiaomi Mi 11 Ultra

پرازنده ی گوشی شیائومی ۱۱ اولترا، پردازنده پرچم‌دار گوشی‌های اندرویدی در سال 2021 یعنی اسنپدراگون 888 است. تراشه‌ای که با فرایند 5 نانومتری ساخته شده و در بخش CPU تا 25 درصد و در بخش GPU نیز تا 35 درصد از مدل قبلی عملکرد بهتری دارد.

در بخش باتری شما به یک باتری 5000 میلی‌آمپری دسترسی دارید که ظرفیت آن 500 میلی‌آمپر از مدل قبلی گوشی بیشتر شده است. گوشی با وجود باتری بزرگتری که دارد از لحاظ شارژدهی خلی تعریفی ندارد و به‌سختی می‌تواند یک روز کامل دوام بیاورد. با استفاده سبک اما در پایان هر روز احتمالا بین 10 تا 20 درصد شارژ خواهید داشت ولی اگر استفاده نیمه سنگین داشته باشید گوشی تا پایان روز دوام نمی‌آورد.

خوشبختانه گوشی از شارژ 67 وات پشتیبانی می‌کند. البته که می 11 اولترا در این بخش نسبت به می 10 اولترا پسرفت کرده چرا که آن گوشی از شارژ 120 وات پشتیبانی می‌کرد. با این وجود حتی با شارژ 67 وات نیز می‌توانید ظرف مدت کوتاهی باتری را شارژ کنید. برای مثال شارژ گوشی تا 89 درصد با شارژری که درون جعبه قرار گرفته تنها 37 دقیقه طول خواهد کشید.

دوربین گوشی شیائومی ۱۱ اولترا

شیائومی برای دوربین گوشی اولترای خود کم نگذاشته است. گوشی در زمان عرضه پیشرفته‌ترین سیستم دوربین در گوشی‌های شیائومی و شاید هر گوشی دیگری را دارا بود. دوربین اصلی از سنسور رده‌بالای ‎GN2 سامسونگ استفاده می‌کند. این سنسور 50 مگاپیکسلی از قابلیت ترکیب 4 پیکسل در 1 پیکسل واحد پشتیبانی می‌کند و تصاویر را با رزولوشن 12.5 مگاپیکسل در اختیارتان قرار می‌دهد.

مشخصات گوشی موبایل می 11 اولترا شیائومی

دوربین تله‌فوتو همان دوربین می 10 اولترا است. یک لنز 48 مگاپیکسلی سونی IMX586 که تصاویر را با رزولوشن 12 مگاپیکسل ذخیره خواهد کرد. شیائومی از همین سنسور برای لنز فوق‌عریض هم استفاده کرده است.

همانطور که انتظار می‌رفت، دوربین اصلی گوشی یکی از بهترین دوربین‌هایی است که تاکنون در گوشی‌های هوشمند مورد استفاده قرار گرفته است. جزییات فوق‌العاده هستند و تصاویر به شکل طبیعی و به اندازه رندر شده‌اند. همچنین هیچ خبری هم از نویز در عکس‌ها نیست. در این تصاویر رنگ‌ها شادابی زیادی دارند بدون این که بیش از اندازه اشباع شده باشند.

دوربین تله‌فوتو گوشی از زوم اپتیکال 5 برابر پشتیبانی می‌کند و این دوربین نیز در نور کافی عملکرد درخشانی دارد. جزییات تصاویر بسیار عالی هستند و کنتراست نیز در سطح بسیار خوبی قرار دارد. البته که نویز تصاویر کمی بیشتر از دوربین اصلی است ولی نه آنقدری که کیفیت کلی عکس را خراب کند. بزرگترین نقطه قوت این دوربین دامنه داینامیک آن است که درست در حد دوربین اصلی و جزو بهترین‌ها در میان دوربین‌های تله‌فوتو است.

لنز فوق عریض نیز عملکردی در حد دو لنز دیگر دارد. جزییات فراوان هستند و وضوح تصاویر نیز بسیار عالی است. همچنین نویز نیز بسیار محدود است و دامنه داینامیک یک بار دیگر فوق‌العاده است.

در نور کم یا در شب هم دوربین اصلی قادر است دامنه داینامیک قابل قبولی را در اختیارتان قرار دهد. البته شاید نوردهی تصاویر کمی جای کار داشته باشد به خصوص در سایه‌ها. گذشته از این مورد، جزییات در سطح بسیار خوبی هستند و نویز هم در کمترین سطح خود قرار دارد.

دوربین فوق عریض اما بهترین عملکرد را دارد. تصاویر جزییات بالایی دارند و نویز هم به بهترین شکل کنترل شده است. رنگ‌ها دقیق هستند و به شکل بهتری از لنز اصلی مدیریت شده‌اند. با فعال کردن حالت شب حتی دامنه داینامیک تصاویر نیز بهبود پیدا می‌کند و می‌توانید به جزییات بیشتری که پیشتر به خوبی نوردهی نشده بودند دسترسی پیدا کنید.

گوشی موبایل می 11 اولترا شیائومی

دوربین تله فوتو در زوم 5 برابر در میان رقبای این گوشی بدون رقیب است. سوژه‌ها از لحاظ جزییات فوق‌العاده هستند و نویز هم به اندازه معقولی کم است. البته شاید دامنه داینامیک به خوبی دو لنز دیگر نباشد ولی حتی در همین سطح نیز در مقایسه با دیگران، بسیار خوب است.

قیمت و تاریخ عرضه ی گوشی Xiaomi Mi 11 Ultra

گوشی می 11 اولترا در آپریل سال 2021 وارد بازارهای جهانی شد. از اواخر خرداد ماه سال 1400 نیز می‌توانستید این گوشی را در بازار ایران نیز پیدا کنید. در حال حاضر قیمت گوشی Xiaomi Mi 11 Ultra در نسخه پایه حدود 37 میلیون تومان است و نسخه 512 گیگابایتی نیز حدود 43 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

سخن پایانی

گوشی شیائومی ۱۱ اولترا از هر لحاظ یک گوشی بسیار عالی و کامل است. دوربین‌های گوشی حتی همین امروز نیز جزو بهترین‌ها در هر گوشی هستند و در سایر بخش‌ها مثل عملکرد، نمایشگر و سرعت شارژ نیز گوشی حرف‌های زیادی برای زدن دارد. شاید شارژدهی تنها نقطه ضعف گوشی Xiaomi Mi 11 Ultra به‌حساب بیاید. نظر شما در مورد این گوشی چیست؟ به‌نظر شما این گوشی هنوز ارزش خرید دارد؟ دیدگاه‌های خود را در بخش نظرات با ما و سایر کاربران پلازا به‌اشتراک بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو