منبع: تالاب

3

1402/3/21

16:36


در نهایت می توانید آسوده خاطر باشید چرا که در این قسمت از مجله تفریحی تالاب ما از کارشناسان خواب خواستیم هر آنچه را که در مورد عادات سالمی که به شما کمک می کند بهتر بخوابید می دانند به ما بگویند.   چگونه می توانم خوابم را بهبود بخشم؟ یکی از رایج ترین سوالاتی […]

50 راه آسان برای بهتر خوابیدن + عکس

در نهایت می توانید آسوده خاطر باشید چرا که در این قسمت از مجله تفریحی تالاب ما از کارشناسان خواب خواستیم هر آنچه را که در مورد عادات سالمی که به شما کمک می کند بهتر بخوابید می دانند به ما بگویند.

 

چگونه می توانم خوابم را بهبود بخشم؟

یکی از رایج ترین سوالاتی است که می شنویم. خواب خوب و منظم تأثیری دگرگون کننده بر سلامتی و زندگی روزمره شما دارد، بنابراین تلاش برای رسیدن به آن همیشه ایده خوبی است. در اینجا پنجاه راه فوق العاده ساده برای بهبود خواب شبانه خود آورده شده است، چه به دنبال راه حلی برای مشکل خواب باشید، چه توصیه های کلی در مورد خواب یا نکاتی درباره شیوه زندگی که می تواند به افزایش کیفیت خواب شما کمک کند.

 

از توصیه هایی در مورد نحوه خوابیدن با اضطراب گرفته تا تبدیل اتاق خواب خود به یک پناهگاه خواب آرامش بخش، این نکات ساده ممکن است تفاوت بین یک شب بی خوابی و یک سفر بی دردسر به سرزمین نود را ایجاد کند.

 

بیشتر بخوانید: صبح‌ ها با استرس از خواب بیدار می‌شوید؟

 

1. کرونوتایپ خود را بشناسید

بسیاری از ما خود را به عنوان پرندگان اولیه یا جغد شب طبقه بندی می کنیم. اما به گفته دکتر معروف مایکل برووس، دکتر خواب، افراد در چهار سبک خواب قرار می گیرند که به عنوان کرونوتیپ شناخته می شوند. شما می توانید خرس، شیر، دلفین یا گرگ باشید. درک کرونوتایپ می تواند به شما کمک کند تا برنامه خواب خود را بهینه کنید، سلامت کلی و کیفیت زندگی شما را بهبود بخشد. با شرکت در آزمون کرونوتایپ متوجه شوید که چه هستید.

 

2. در شب نیز زنگ هشدار تنظیم کنید

50 راه آسان برای بهتر خوابیدن + عکس

دکتر بروس می‌گوید: «همه ما از رفتن به رختخواب در زمان مناسب نیت خوبی داریم، اما بعد از آن لباس‌های شسته شده را تا می‌کنیم، ناهار را بسته‌بندی می‌کنیم و تا دیروقت نتفلیکس را تماشا می‌کنیم.» برای اینکه برنامه خواب خود را ثابت نگه دارید و بهتر بخوابید، زنگ ساعتی را برای رفتن به رختخواب تنظیم کنید، درست مانند زمانی که برای بلند شدن از رختخواب تنظیم کرده اید.

 

3. به طور روزانه قلب خود را پمپاژ کنید

50 راه آسان برای بهتر خوابیدن + عکس

دکتر بروس می گوید: «بهترین راه برای بهبود کیفیت خواب، انجام 20 دقیقه تمرینات هوازی در روز است. عضویت در ورزشگاه ندارید؟ مشکلی نیست! این می تواند به آسانی پارک کردن دورتر از خانه و رفتن به خانه برای پیاده روی طولانی باشد. فقط یک پیاده روی تند خیلی نزدیک به زمان خواب انجام ندهید. تمرین را حدود چهار ساعت قبل از خاموش شدن چراغ ها قطع کنید تا بهتر بخوابید.

 

4. از پرده های خاموش کننده استفاده کنید

50 راه آسان برای بهتر خوابیدن + عکس

مری هلن راجرز، معاون بازاریابی و ارتباطات انجمن بین‌المللی محصولات خواب، می‌گوید: «اتاق خود را تا حد امکان تاریک‌تر نگه دارید – هر چه تاریک‌تر، بهتر». یکی از راه‌های اطمینان از تاریکی کامل در محیط خواب، سرمایه‌گذاری روی پرده‌های تاریک‌کننده اتاق است که برای فیلتر کردن کامل نور طراحی شده‌اند، از جمله چراغ‌های خیابانی که در شب روشن می‌شوند. 

 

5. خودتان را به یک بار بیداری متعهد کنید

50 راه آسان برای بهتر خوابیدن + عکس

دکتر برووس می گوید: «بسیاری از پزشکان فقط در مورد رفتن به رختخواب در یک زمان ثابت صحبت می کنند. اما وقتی نور صبح از پنجره شما وارد می شود، به عصب بینایی شما برخورد می کند و ریتم شبانه روزی شما را تحت تاثیر قرار می دهد. بیدار شدن در ساعت مشخص هر روز صبح می تواند تاثیر فوق العاده قدرتمندی بر کیفیت خواب شما داشته باشد.

 

6. زمان مصرف الکل خود را تعیین کنید

50 راه آسان برای بهتر خوابیدن + عکس

دکتر برووس می گوید: «تفاوت زیادی بین خوابیدن و غش کردن وجود دارد. از آنجایی که متابولیسم یک نوشیدنی برای بدن یک ساعت طول می کشد، او توصیه می کند برای هر نوشیدنی الکلی که مصرف می کنید، زمان خواب خود را یک ساعت کم کنید. به عبارت دیگر، اگر برای سه کوکتل بعد از کار بیرون می روید، سه ساعت قبل از اینکه قصد تحویل گرفتن را داشته باشید، خوردن نوشیدنی را متوقف کنید.

 

7. با پنجره های بسته بخوابید

50 راه آسان برای بهتر خوابیدن + عکس

این فقط نوری نیست که از خیابان وارد می شود که می تواند خواب شما را مختل کند. سر و صدا نیز می تواند. “خوابیدن با پنجره های باز به نظر طراوت می رسد، اما صداهای بیرون می تواند شما را در طول شب بیدار کند.” ساعاتی قبل از خواب اتاق خود را هوا دهید، سپس پنجره ها را قبل از خاموش کردن چراغ ها ببندید تا بهتر بخوابید.

 

8. هنگام خواب ترموستات را پایین بیاورید

50 راه آسان برای بهتر خوابیدن + عکس

دمای ایده آل اتاق برای خواب راحت 67 یا 68 درجه فارنهایت است، بنابراین ترموستات خود را بر این اساس تنظیم کنید تا بهتر بخوابید. پاهای گرم و سر خنک به شما کمک می‌کند تا در طول شب بخوابید.

 

9. تا ساعت 2 بعد از ظهر بدون کافئین بروید.

50 راه آسان برای بهتر خوابیدن + عکس

ترک قهوه و نوشابه به طور کامل برای اکثر مردم غیرواقعی است – و مقدار متوسط کافئین تاثیر زیادی بر خواب شما نخواهد داشت. اما نوشیدن آن خیلی دیر در روز باعث می شود: کافئین هورمون ملاتونین را که به خواب شما کمک می کند سرکوب می کند. کافئین را تا ساعت 2 بعد از ظهر به طور کامل قطع کنید.

 

10. خود را از دکمه چرت زدن کنار بگذارید

«نحوه بیدار شدن شما به همان اندازه مهم است که چگونه می خوابید. در حالی که زدن دکمه چرت زدن می تواند یک عادت سخت برای شکستن باشد، چرخه خواب شما را مختل می کند و باعث خواب پراکنده می شود. این می تواند بر خلق و خو، توانایی تمرکز، و دامنه توجه شما تأثیر بگذارد. در عوض، برنامه خواب خود را تا زمانی تنظیم کنید که دیگر نیازی به چرت زدن نداشته باشید.

 

11. یک لامپ “هوشمند” دریافت کنید

50 راه آسان برای بهتر خوابیدن + عکس

اگر مجبورید قبل از آفتاب بلند شوید، لامپ فعلی خود را با لامپی که برای شبیه سازی طلوع خورشید طراحی شده است، جایگزین کنید. به تدریج روشن می شود تا عصب بینایی شما را فریب دهد و تولید ملاتونین بدن شما را تنظیم کند تا بهتر بیدار شوید و بخوابید.

 

12. از دستگاه صدا استفاده کنید

50 راه آسان برای بهتر خوابیدن + عکس

دستگاهی که برای ایجاد صدای سفید یا صداهای آرام‌بخش مانند آب جاری طراحی شده است، راهی عالی برای خاموش کردن انواع صداهایی است که خواب را مختل می‌کنند، مانند صدای خیابان. این صداها حتی بهتر از سکوت می توانند برخی افراد را به خواب ببرند.

 

13. قبل از اینکه وارد تخت شوید، تخت خود را مرتب کنید

50 راه آسان برای بهتر خوابیدن + عکس

بهداشت خواب همه چیز در مورد ایجاد یک محیط بهینه برای خواب است. یکی از بهترین عادات بهداشتی برای یک خواب خوب شبانه، تخت خواب راحت و منظم است، به همین دلیل است که هر روز صبح تخت خود را مرتب کنید. اگر قبل از خروج از خانه فرصت انجام این کار را ندارید، شب ها قبل از اینکه وارد خانه شوید، تخت خود را مرتب کنید.

 

14. روی ورق های خنک کننده سرمایه گذاری کنید

50 راه آسان برای بهتر خوابیدن + عکس

وقتی خیلی گرم هستید خوابیدن سخت است. اگرچه دمای بدن شما معمولاً هنگام خواب کاهش می‌یابد، برخی از افراد «گرم می‌خوابند»، به این معنی که دمای مرکزی (داخلی) آنها در هنگام خواب به اندازه‌ای گرم است که آنها را هوشیار نگه دارد و عرق کند. مجموعه‌ای از ملحفه‌های خنک‌کننده می‌تواند درمان مناسبی برای افرادی که عرق می‌کنند باشد.

 

15. تشک خود را ارزیابی کنید

50 راه آسان برای بهتر خوابیدن + عکس

پایه خواب جامد ریشه خواب خوب شبانه است، اما بیشتر افراد برای مدت طولانی به تشک خود می چسبند. یک قانون خوب این است که هر هفت سال یکبار تشک خود را تعویض کنید. طبق گفته شورای خواب بهتر، اگر دائماً با درد از خواب بیدار می شوید یا تشک شما دارای برجستگی ها، پارگی ها، سوراخ ها یا افتادگی های قابل مشاهده است، وقت آن است که تشک جدیدی تهیه کنید. در اینجا نشانه های بیشتری وجود دارد که نیاز به تشک جدید دارید.

 

16. یک پد تشک بخرید

50 راه آسان برای بهتر خوابیدن + عکس

اگر هنوز به دنبال تعویض کامل تشک نیستید، به جای آن روی یک تشک ارزان قیمت سرمایه گذاری کنید. رویه‌های تشک با فوم حافظه، لاتکس، هر آنچه که برای سطح راحتی شما مناسب است عرضه می‌شوند. 

 

17. چرت های خود را زمان بندی کنید

50 راه آسان برای بهتر خوابیدن + عکس

مقدار توصیه شده روزانه برای چرت زدن 20 دقیقه است. به چرخه های خواب بدن خود احترام بگذارید تا احساس شادابی کنید. یک چرت طولانی‌تر شما را وارد یک خواب عمیق‌تر و REM می‌کند و این می‌تواند ریتم خواب طبیعی شما را در شب مختل کند. 

 

18. بعد از هر بار پوشیدن لباس خواب خود را بشویید

50 راه آسان برای بهتر خوابیدن + عکس

مردم تمایل دارند قبل از شستن لباس خواب خود چندین بار آن را بپوشند، اما راجرز به شما توصیه می کند که لباس خواب را به همان دفعاتی که لباس های روزانه خود را انجام می دهید، داخل لباسشویی بیندازید. به عبارت دیگر، آنها را بیش از یکی دو بار قبل از شستشو بپوشید. دلیل؟ آنها می توانند مواد حساسیت زا مانند کنه های گرد و غبار را جمع آوری کنند که می تواند خواب شما را مختل کند.

 

19. بالش های خود را بشویید

50 راه آسان برای بهتر خوابیدن + عکس

وقتی صحبت از به دام انداختن مواد آلرژی زا می شود، بالش ها احتمالاً بزرگترین متخلف از همه هستند. آنها کثیفی، گرد و غبار، کنه ها و انواع محرک ها را به دام می اندازند. کارشناسان توصیه می کنند برای رعایت بهداشت خواب، بالش های خود را هر سه ماه یکبار بشویید.

 

20. خوب بخورید و ورزش کنید

50 راه آسان برای بهتر خوابیدن + عکس

خوب خوابیدن مانند یک مدفوع سه پا است. سه پا عبارتند از عادات خواب، عادات ورزش و عادات تغذیه. “بدون یکی، بقیه از تعادل خارج می شوند.” 

 

21. درست قبل از خواب غذا نخورید

50 راه آسان برای بهتر خوابیدن + عکس

چند ساعت قبل از خواب از خوردن دست بکشید، زیرا وعده های غذایی قند خون شما را افزایش می دهد و چرخه خواب شما را مختل می کند. یک قانون کلی خوب حدود دو یا سه ساعت است.

 

22. در صورت شک، 7.5 ساعت بخوابید

50 راه آسان برای بهتر خوابیدن + عکس

هر چرخه خواب حدود 90 دقیقه طول می کشد، و شما باید حدود چهار یا پنج چرخه خواب را در شب کامل کنید تا احساس شادابی کنید. پنج چرخه 90 دقیقه ای معادل هفت ساعت و نیم است، بنابراین او این را به عنوان یک دستورالعمل کلی توصیه می کند – اگرچه چرخه های خواب شخصی متفاوت است.

 

23. در تعطیلات نظم و انضباط را تمرین کنید

50 راه آسان برای بهتر خوابیدن + عکس

تعطیلات به گونه‌ای طراحی شده‌اند که شما را از روال عادی خود خارج کنند، اما اگر مراقب نباشید می‌توانند کیفیت خواب شما را خراب کنند. تمام تلاش خود را انجام دهید تا به ساعت خواب منظم خود و بیدار شدن در هنگام سفر پایبند باشید. بدترین کاری که می توانید انجام دهید این است که برنامه خواب خود را به هم بزنید.

 

24. یک حوله زیر درب اتاق هتل خود قرار دهید

50 راه آسان برای بهتر خوابیدن + عکس

این یکی ترفند شخصی راجرز است. راهروهای هتل تمام شب روشن است و جریان نوری که از پایین در می‌آید می‌تواند خواب شما را مختل کند. شما در حال حاضر در یک محیط غیرعادی هستید، بنابراین هر کاری که می توانید برای تشویق خواب سالم انجام دهید مهم است. برای این منظور، راجرز همیشه حوله ای را جمع می کند و آن را در پایین در قرار می دهد.

 

25. بالش خود را در چمدان خود ببندید

50 راه آسان برای بهتر خوابیدن + عکس

ترفند دیگری برای خواب راحت در سفر؟ چیز آشنا را با خود به رختخواب ببرید. در کنار روبالشی خود همراه باشید. یک پتوی گرامی نیز به خوبی کار می کند. برای بچه ها، اسباب بازی مورد علاقه خود را امتحان کنید.

 

بیشتر بخوانید: عادت های صبحگاهی که نباید برای شروع روز انجام دهید

 

26. قبل از خواب غذاهای مناسب بخورید

50 راه آسان برای بهتر خوابیدن + عکس

اگر حتماً باید یک میان وعده نزدیک به زمان خواب بخورید، مطمئن شوید که هوشمندانه غذا بخورید. بهترین غذاها برای خوردن قبل از خواب عبارتند از آجیل، گوشت بدون چربی، ماهی چرب (مانند ماهی تن و سالمون)، موز، بلغور جو دوسر و پنیر دلمه.

 

27. اگر برنامه خواب خود را زیر پا گذاشتید، دوباره به خواب بروید

50 راه آسان برای بهتر خوابیدن + عکس

تا شب قبل از پایان تعطیلات منتظر نمانید تا به برنامه خواب خود برگردید. اگر چند روز «تقلب» داشتید، شروع کنید به زمان خواب معمولی خود و هر شب 15 دقیقه از خواب بیدار شوید تا زمانی که به مسیر درست برگردید. 

 

28. چهار ساعت قبل از خواب ورزش را متوقف کنید

ورزش منظم به شما کمک می کند سریعتر بخوابید. اما ساعات منتهی به زمان خواب باید یک دوره کوتاه باشد. حداقل چهار ساعت قبل از خواب، خنک شدن خود را شروع کنید.

 

29. طلوع کن و بگذار خورشید بر تو بتابد

سعی کنید هر روز صبح در فاصله 15 دقیقه پس از بیدار شدن، 15 دقیقه در معرض نور خورشید قرار بگیرید. این امر تولید ملاتونین و ریتم شبانه روزی شما را تنظیم می کند. قرار گرفتن منظم در معرض نور خورشید باعث می شود سیستم شما به طور مداوم کار کند.

 

30. به روور بگویید حرکت کند

50 راه آسان برای بهتر خوابیدن + عکس

اگر می‌خواهید با حیوان خانگی مانند یک عضو واقعی خانواده رفتار کنید، تخت خود را برای آن‌ها فراهم کنید. «همه حیوانات خانگی خود را دوست دارند، اما دعوت از حیوانات خانگی به رختخواب ایده بدی است. حیوانات خانگی خروپف می‌کنند، تکان می‌خورند و مواد حساسیت‌زا دارند.» به عبارت دیگر، آنها کیفیت خواب شما را خراب می کنند. این چیزهای دیگر خواب شما را نیز خراب می کند.

 

31. آخر هفته نخوابید

50 راه آسان برای بهتر خوابیدن + عکس

شما نمی توانید در بانک بخوابید. مردم در تمام طول هفته سخت می دوند، سپس 10 یا 11 ساعت در روز شنبه می خوابند و با خماری از خواب بیدار می شوند. اگر در روز مرخصی خود مقصر پرخوابی هستید تا بعداً در روز احساس خستگی کنید، احتمالاً دچار خماری خواب هستید. با داشتن تعداد ثابتی از ساعات شبانه روز از این امر جلوگیری کنید.

 

32. برای بالش و تشک روکش های حساسیت زا تهیه کنید

بالش شما اسفنج بزرگی است که آنچه را در هوا است جذب می‌کند. او استفاده از پوشش های حساسیت زا را برای بالش ها و تشک ها توصیه می کند. آیا نگران هستید که ناراحت شوند؟ این عرق نیست، زیرا روکش های مدرن اغلب با پارچه های خنک کننده و تنفس پذیر ساخته می شوند. آنها را بردارید و هر هفته برای اندازه گیری خوب آنها را بشویید.

 

33. یک تشک هوشمند تهیه کنید

50 راه آسان برای بهتر خوابیدن + عکس

اگر زمان تعویض تشک فرا رسیده است، تشک خود را با فناوری هوشمند در نظر بگیرید. تشک های هوشمند دارای ویژگی های داخلی مانند ردیابی خواب، کنترل دما، گزینه های راحتی و آلارم هستند. برخی از برندهای معتبر شامل Eight، Sleep Number و Tempur-Pedic هستند.

 

34. مکمل های ملاتونین را با احتیاط مصرف کنید

50 راه آسان برای بهتر خوابیدن + عکس

بدن شما هورمون ملاتونین را برای تنظیم ریتم شبانه روزی و کنترل زمانی که احساس خستگی و هوشیاری می کنید تولید می کند. ملاتونین مصنوعی به عنوان یک مکمل در دسترس است، اما توسط FDA تنظیم نمی شود. در مورد این هورمون قدرتمند احتیاط کنید: با دوز کم (5.5 تا 1 میلی گرم) حدود 90 دقیقه قبل از خواب شروع کنید. 

 

35. سطح ویتامین D خود را بررسی کنید

50 راه آسان برای بهتر خوابیدن + عکس

موسسه ملی بهداشت گزارش می دهد که بیش از یک میلیارد نفر از کمبود ویتامین D محروم هستند. کمبود ویتامین D می تواند بر خواب شما تأثیر بگذارد. سطح خود را توسط یک پزشک بررسی شود، او یک آزمایش خون ساده انجام می دهد و در صورت نیاز مکمل تجویز می کند.

 

36. وسایل الکترونیکی خود را هنگام خواب کنار بگذارید

50 راه آسان برای بهتر خوابیدن + عکس

احتمالاً تا به حال شنیده اید که آوردن تلفن هوشمند یا لپ تاپ به رختخواب ایده بسیار بدی است. کارشناسان حتی نسبت به روشن نگه داشتن تلویزیون در زمان خواب هشدار می دهند. مشکل از نور آبی مصنوعی ساطع شده توسط ابزارها است که می تواند مغز شما را تحریک کند. نور می تواند ترشح ملاتونین را به تاخیر بیندازد، ریتم شبانه روزی شما را مختل کند و حتی بر خلق و خوی شما تأثیر بگذارد.

 

37. سعی کنید خواب خود را ردیابی کنید

ردیاب های خواب سرگرم کننده هستند. “این روزها خیلی خوب است که به خواب خود ببالید.” برنامه‌ها و دستگاه‌های پوشیدنی مانند Fitbit می‌توانند خواب شما را ردیابی کنند و بینشی در مورد کیفیت خواب شما ارائه دهند. می توانید یاد بگیرید که چقدر طول می کشد تا بخوابید، چند بار در طول شب از خواب بیدار می شوید و معمولاً چند ساعت می خوابید. شما می توانید از اطلاعات برای تنظیم عادات و محیط خود استفاده کنید اما از پوشیدن ردیاب خواب در صورتی که دست و پا گیر یا ناراحت کننده باشد، خودداری کنید. 

 

38. تلفن همراه خود را ساکت کنید

50 راه آسان برای بهتر خوابیدن + عکس

این فقط نور آبی تلفن شما نیست که می تواند خواب شما را خراب کند، بلکه بوق ها و وزوزها نیز می توانند شما را از خواب عمیق خارج کنند – حتی اگر متوجه اختلال نشوید. بهتر است تلفن خود را در شب بی صدا کنید و زنگ‌ها، هشدارها و اعلان‌های فشاری را برای ساعات بیداری خود ذخیره کنید.

 

39. ماسک خواب بزنید

50 راه آسان برای بهتر خوابیدن + عکس

راجرز خاطرنشان می کند که وقتی صحبت از خواب با کیفیت به میان می آید، نور دشمن است. اگر نمی توانید اتاق خواب خود را تا حد سیاهی کاهش دهید، روی یک ماسک خواب سرمایه گذاری کنید تا نور چشمان شما را مسدود کند. اما مطمئن شوید که آنقدر راحت است که به سختی متوجه می‌شوید که آن را می‌پوشید. 

 

40. از رایحه درمانی استفاده کنید

50 راه آسان برای بهتر خوابیدن + عکس

عطرهای خاص خاصیت آرامش بخش طبیعی دارند. از جمله آنها اسطوخودوس و چوب صندل است. شورای خواب بهتر پیشنهاد می کند از آروماتراپی در اتاق خواب خود استفاده کنید تا شما را به حالت خواب آلودگی برساند. یک پخش کننده رایحه درمانی و روغن های ضروری برای اتاق خواب خود انتخاب کنید.

 

41. یوگا را تمرین کنید

شورای خواب بهتر پیشنهاد می کند که تمرینی به نام یوگا نیدرا را در نزدیکی زمان خواب انجام دهید تا ماهیچه های خود را آرام کرده و ذهن و بدن خود را به حالتی آرام برسانید که برای خواب ترمیمی مفید است.

 

42. مدیتیشن کنید

بر اساس مطالعه منتشر شده در JAMA Internal Medicine ثابت شده است که مدیتیشن ذهن آگاهی با بی خوابی، خستگی و حتی افسردگی مبارزه می کند.

 

43. از بالش مناسب برای وضعیت خواب خود استفاده کنید

50 راه آسان برای بهتر خوابیدن + عکس

روی شکم می خوابی؟ اگر چنین است، شما از بالش متفاوتی نسبت به کسانی که به پهلو یا پشت می خوابند سود خواهید برد. بالش‌های مختلف در مکان‌های مختلف پشتیبانی می‌کنند و برخی از بالش‌ها حتی برای افرادی که درد گردن یا کمر دارند طراحی شده‌اند. 

 

44. یک لیست پخش موسیقی آرامش بخش برای گوش دادن در شب تهیه کنید

50 راه آسان برای بهتر خوابیدن + عکس

موسیقی می تواند به شما کمک کند که بخوابید، اما هر موسیقی دیگری این کار را نمی کند. در واقع موسیقی اشتباه می تواند نتیجه معکوس داشته باشد. Better Sleep Council ملودی های شیرین و تکراری و سرعت آهسته را پیشنهاد می کند. شورا همچنین حداقل نوسانات در حجم را توصیه می کند.

 

45. چای موز درست کنید

50 راه آسان برای بهتر خوابیدن + عکس

شاید قبلاً بدانید که نوشیدن چای بابونه برای خوابی آرام مفید است، اما آیا نام چای موز را شنیده اید؟ شورای خواب بهتر پیشنهاد می کند آب را در یک قابلمه بجوشانید، انتهای موز را برش دهید، آن را به مدت ده دقیقه یا تا زمانی که پوست آن نرم شود بجوشانید، سپس آب را در یک صافی قرار دهید تا به عنوان چای بنوشید. این معجون به شل شدن عروق خونی و ماهیچه ها کمک می کند.

 

46. گرد و غبار و جاروبرقی

50 راه آسان برای بهتر خوابیدن + عکس

کمی گرد و غبار نمی تواند ضرر زیادی داشته باشد، درست است؟ در واقع، یک محیط خواب سالم، محیطی تمیز است، و ملافه تنها چیزی نیست که می‌تواند باعث آلرژی‌های شبانه و مشکلات تنفسی شود. فرش و اثاثیه اتاق خواب خود را بدون گرد و غبار نگه دارید تا چرت بزنید. 

 

47. یک لحاف مناسب برای زوج ها تهیه کنید

50 راه آسان برای بهتر خوابیدن + عکس

سرد میخوابی؟ آیا همسرتان گرم می خوابد؟ شرکت‌های ملافه با ایجاد بسترهایی که به پر کردن شکاف کمک می‌کند، با معماهای خوابیده کنار می‌آیند. تسمه های دوگانه دارای سطوح گرما و وزن متفاوت برای زوج هایی با دمای خواب ناسازگار است.

 

48. کتاب یا مجله بخوانید

50 راه آسان برای بهتر خوابیدن + عکس

نکته کلیدی برای مطالعه قبل از خواب برای بهتر خوابیدن این است که مطمئن شوید مطالب مطالعه شما روی کاغذ چاپ شده است، نه اینکه از صفحه دیجیتال منتشر شود. 

 

49. قبل از خواب حمام کنید

50 راه آسان برای بهتر خوابیدن + عکس

تمیز رفتن به رختخواب یک استراتژی هوشمندانه برای مبتلایان به آلرژی است. اما بنیاد ملی خواب هشدار می دهد که حداقل یک ساعت بین زمان حمام و زمان خواب فاصله داشته باشید، زیرا آب داغ دمای مرکزی بدن شما را برای مدتی افزایش می دهد. بدن شما به زمان نیاز دارد تا خنک شود.

 

50. مربی خواب استخدام کنید

50 راه آسان برای بهتر خوابیدن + عکس

اگر با بی‌خوابی مبارزه می‌کنید و به نظر می‌رسد خارج از کنترل شماست، دکتر برووس پیشنهاد می‌کند به یک مربی خواب مراجعه کنید، که ممکن است هر کاری انجام دهد، از کمک به شما در ایجاد عادات خواب بهتر تا ارائه درمان‌های رفتاری شناختی (CBT). 

 

بیشتر بخوابید: صبح ها بعد از بیدار شدن از خواب یک لیوان آب بنوشید

 

در پایان

با این‌کـه همه ی ما در هر شبانه‌روز 24 ساعت وقت داریم، ولی بـه نظر می رسد برخی افراد در همین زمان کارهای بیشتری را بـه انجام می رسانند.پاسخ در مهارتِ «مدیریت زمان» نهفته اسـت. این افراد زمان را بـه شکلی استثنایی و متفاوت از دیگران مدیریت میکنند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو