چگونه لکه جرم گیر روی سنگ و کاشی را از بین ببریم؟

چگونه لکه جرم گیر روی سنگ و کاشی را از بین ببریم؟


منبع: نم نمک

6

1402/3/21

18:14


در این مطلب جدید در سال 1402 و سال 2023 ، چگونه لکه جرم گیر روی سنگ را از بین ببریم؟ و از بین بردن لکه جرم گیر روی سنگ و از بین بردن لک جرم گیر روی سنگ نی نی سایت و بهترین جرم گیر سنگ و از بین بردن لکه از روی سنگ قبر و از بین بردن لکه اسید روی سنگ نی نی سایت و از بین بردن لکه از روی سنگ گرانیت و از بین بردن اثر جرم گیر و از بین بردن لکه جرم گیر روی استیل و از بین بردن لکه جرم گیر روی کاشی در نم نمک.

چگونه لکه جرم گیر روی سنگ و کاشی را از بین ببریم؟

آموزش رفع لکه جرم گیر روی سنگ

دقت کنید که لک جرم گیر ها و جوهر نمک از این نوع لکه های شیمیایی هستند. این مواد ابتدا سنگ را تمیز میکنند و جرم ها را میبرند. اما غافل از این که سطح سنگ هم آسیبب می زنند. و سنگ آسیب دیده بیشتر از قبل آلودگی را جذب میکند و سیاه میشود.

چگونه لکه جرم گیر روی سنگ و کاشی را از بین ببریم؟

چگونه لکه جرم گیر روی سنگ و کاشی را از بین ببریم؟

این نوع لکه ها را هرچه زودتر ا دستگاه سابزنی پاکساز کند بهتر است. چون عمق کمتری آسیب میبیند و کفسابی هم سریع تر و بهتر انجام می شود.

لک جرمگیر روی سنگ مرمر و دهبید و هرسین

این سه سنگ به جرمگیر بسیار حساس هستند و نباید از جرمگیر روی آن ها استفاده کنید. اما اگر به اشتباه از این مواد استفاده کردید و سنگ لک شد ، هرگز با الکل یا تینر سعی در پاک کردن لکه نکنید!

این کار خرابی را بیشتر میکند. و همچنین دستمال کشیدن بیشتر باعث میشود این مواد خورنده بیشتر با سنگ تماس پیدا کند و آسیب بیشتری بزند.

اگر این مواد روی سنگ مرمر یا دهبید یا هرسین ریخت. هرچه زودتر برای کفسابی یا سنگسابی اقدام کنید. هرچه زودتر اقدام کنید لکه راحت تر از بین می رود و قیمت کفسابی هم پایین تر میشود. زیرا مواد فرصت کمتری برای نفوذ در سنگ داشته اند.

چگونه لکه جرم گیر روی سنگ را از بین ببریم؟

چرا ساب زدن سنگ آسیب دیده با وایتکس الزامی است؟

وایتکس به راحتی سنگ را خراب می کند و همزمان به منافذ زیرین سنگ هم نفوذ میکند. گفتیم که تغییر شیمیایی تنها با سابیدن سطح سنگ ترمیم میشود. اما درمورد وایتکس باید بدانید که کفسابی هم با سنباده های زبر و هم با سمباده های نرم انجام شود. تا سنگ سالم و صیقلی شود و لکه ها کامل از بین برود. اگر کفسابی سطحی انجام شود و هنوز آثاری از لک های ریز روی سنگ بماند ، آب و رطوبت در این نقاط جمع می شود و دوباره باعث افزایش خرابی می شود.

لکه روی سنگ شما از کدام نوع است؟ 2 نوع لکه سنگ

برای این که بدونید چطور لکه را پاک کنید ، اول باید بدونید لکه جزء کدام دسته است :

لکه های روی سنگ ها دو نوع هستند :

نوع اول لکه های فیزیکی

وقتی چیزی روی سنگ بریزد و به آن بچسبد. و وارد منافذ ریز سنگ شود. اما خود سنگ را خراب نکرده باشد ، لکه فیزیکی است. یعنی وقتی مواد از روی سنگ شسته شد سنگ تغییر رنگ نداده باشد. و مثل بقیه سنگ ها سالم باشد. مانند شکل زیر که یک لکه فیزیکی است. البته توجه داشته باشید که به هیچ عنوان با کاردک روی سنگ نکشید. در ادامه علت را توضیح داده ایم.

چگونه لکه جرم گیر روی سنگ را از بین ببریم؟

این نوع لکه ها را میتوانید با شستن با روش های خاصی از بین ببرید. یک کفسابی اصولی میتواند سخت ترن لکه هایی فیزیکی مثل لک سیمان و دوغاب را از روی سنگ پاک کند.

پاک کردن لکه های چسبیده روی سنگ گرانیت

سنگ گرانیت در آشپزخانه ها بسیار استفاده می شود. پاک کردن لکه ها از روی سنگ گرانیت بسیار آسان است. به شرط آن که به محض ریختن مواد روی آن به سرعت آن را با آب گرم و دستمال پاک کنید.

اگر لکه های قدیمی پاک نشد هرگز از سرکه یا شوینده های اسیدی یا سفیدکننده ها استفاده نکنید. شاید در نگاه اول لکه را پاک کنند و مشکلی دیده نشود. اما به مرور لایه روی سنگ ها از بین میبرند و سنگ گرانیت زیبایی خود را از دست میدهد. و کدر میشود. توجه داشته باشید که هرگز از جوش شرین ، نوشابه و پاک کننده های اسیدی برای پاک کردن لکه های فیزیکی روی سنگ گرانیت استفاده نکنید.

دو اشتباه مهلک در پاک کردن لکه های فیزیکی :

اگر میخواهید لکه های قدیمی و سفت شده را از روی سنگ پاک کنید. هرگز به سراغ شوینده های قوی و سفیدکننده ها و جرم گیر ها نروید! این مواد به احتمال زیاد باعث خوردگی سنگ و ایجاد لکه های همیشگی می شوند.

استفاده از تیغ یا اجسام تیز مثل چاقو هم یک اشتباه بزرگ است! همه ما سنگ را به عنوان جسمی بسیار سخت میشناسیم. اما باید بدانید که گاهی چاقو یا تیغ موکت بری و … میتوانند باعث خراش روی سنگ شوند. این خراش در ابتدا به چشم نمی آیند. اما هفته بعد در این شکاف ها گرد و خاک و جرم جمع میشود. که قابل پاکسازی نیستند.

از بین بردن خط و خش روی سنگ

ابتدا خراش های عمیق سنگ را باید با الماس سابید. سپس سطح باید به طور یکسان جلا داده شود. هر دو این فرآیند اگر به صورت نادرست انجام شوند می توانند آسیب بیشتری وارد کرده و یا حتی سنگ گرانیتی را خراب کنند. این کار باید حتما توسط مراکز معتبر کفسابی انجام شود. تا سنگ آسیب بیشتری نبیند.

نوع دوم لکه های شیمیایی

بعضی مواد مثل شوینده های اسیدی یا شوینده های قوی که با جنس سنگ شما سازگار نیست میتواند سنگ را بخورند! یعنی باعث تغییر شیمیایی روی سنگ شود.

چگونه لکه جرم گیر روی سنگ را از بین ببریم؟

چطور بفهمیم سنگ تغییر شیمیایی داده؟

اگر سنگ را با ماده جدیدی شستید و سنگ این ویژگی ها را داشت سنگ خورده شده :

  • سنگ مات شده
  • رد مواد مانند لکه روی بخشی از سنگ مانده
  • جنس سنگ عوض شده و دیگر صاف و یکدست نیست
  • چند روز بعد از شست و شو سنگ ها تیره شده و به راحتی قبل تمیز نمی شوند

اگر سنگ شما یک یا چند مورد بالا را داشت سنگ تغییر شیمیایی داده است. و با هیچ نوع ماده شستشو ای نمیتوان آن را به حالت قبل برگرداند.

اما نگران نباشید. تنها یک راه برای حل این مشکل وجود دارد و آن کفسابی است.

اما کفسابی چطور میتواند سنگ آسیب دیده را به حالت قبل برگرداند؟

وقتی سنگ شما خورده می شود و آسیب میبیند مانند شکل زیر می شود.

دستگاه کفسابی سنگ را با روش خاصی سمباده می کشد. تا قسمت های آسیب دیده از سنگ جدا شود. و درواقع لایه نازکی از روی سنگ سابیده میشود. کفساب این کار را روی تمام سطح اتاق انجام میدهد. و روی کل زمین سنگی نو که زیر لایه قبلی بود بیرون می آید.

نتیجه این کار علاوه بر حذف لک ها ، داشتن سنگ های نو و صیقلی است.

در ادامه هرکدام از موادی که باعث تغییر شیمیایی میشوند را بررسی میکنیم :

چگونه لکه جرم گیر روی سنگ را از بین ببریم؟

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو