۴ ترفند معجزه‌آسا برای از بین بردن لکه چربی کهنه از روی لباس

منبع: آرگا

7

1402/5/30

14:53


تصور کنید که روی قشنگ‌ترین و دوست‌داشتنی‌ترین لباس شما، یک لکه چربی بزرگ یا حتی کوچک به وجود آمده است. قطعاً تصور آن هم وحشتناک می‌باشد؛ اما باید بگوییم که لازم نیست چندان نگران این موضوع باشید. چند روش و ترفند مناسب و کاربردی وجود دارد تا بتوانید با کمک آن‌ها، برای از بین بردن لکه چربی کهنه از روی لباس اقدام کنید که در ادامه آنها را توضیح می‌دهیم.

4 ترفند معجزه‌آسا برای از بین بردن لکه چربی کهنه از روی لباس

استفاده از مایع شوینده آنزیم دار و سرکه

پودرهای آنزیم‌دار یکی از بهترین گزینه‌ها برای پاک‌کردن لکه روغن از لباس هستند. این محصولات به خاطر وجود آنزیم‌هایی همچون سلولاز، به‌راحتی می‌توانند انواع لکه را از بین ببرند. در این زمینه می‌توان به پودر لکه بر اکسیژنه سپید اشاره کرد که محصولی از شرکت پاکسان بوده و از اکسیژن فعال هم برای تأثیرگذاری بیشتر استفاده می‌کند. شما با کمک چنین محصول ویژه‌ای می‌توانید یک فرمولاسیون کاربردی به دست آورده و علاوه بر از بین بردن لکه چربی کهنه از روی لباس، انواع لکه آبمیوه، جوهر، چای، سس و… را هم نابود کنید.

برای این کار بهتر است که ابتدا مایع شوینده آنزیم دار را روی لکه ریخته و سپس آن را ماساژ دهید تا لکه کم‌رنگ‌تر شود. پس از مدتی، لکه کاملا از بین می‌رود. اگر همچنان رد کمرنگی از آن باقی مانده بود، لباس را در یک ظرف گذاشته و مقداری سرکه سفید روی آن بریزید. درنهایت آن را با آب سرد آبکشی کرده و سپس در ماشین لباسشویی قرار دهید و طبق روال همیشگی بشویید. این فرایند منجر می‌شود تا نه‌تنها لکه‌ها با کمک پودر لکه بر از بین بروند، بلکه سرکه نیز بر آنها اثر گذاشته و تمیزی را چندبرابر می‌کند.

از بین بردن لکه چربی کهنه از روی لباس با آمونیاک

آمونیاک نیز به خاطر خاصیت امولسیفیکاسیون قوی یعنی ترکیب‌کردن روغن و چربی با آب و همچنین تخریب پیوندهای مولکولی مواد چربی، یکی از بهترین مواد برای از بین بردن لکه چربی کهنه از روی لباس است. برای استفاده از آمونیاک باید در ابتدا مقداری مایع ظرف‌شویی روی لکه ریخته و آن را کاملاً بپوشانید. سپس یک قاشق غذاخوری آمونیاک به آن اضافه کرده و با کمک یک دستکش ضخیم، آن را روی لکه پخش کنید. درنهایت یک کاسه را بین لایه رویی و زیرین لباس قرار داده و روی لکه را با سرکه سفید بشویید. پس از این مراحل، لباس را داخل ماشین لباسشویی گذاشته و طبق روال قبل شستشو دهید. پس از خشک‌شدن، شاهد آن خواهید بود که لباس شما کاملاً تمیز شده و اثری از لکه روی آن نیست.

پاک‌کردن لکه چربی روی لباس با کمک جوش‌شیرین

استفاده از جوش شیرین راهکاری همیشگی برای مقابله با انواع لکه‌هاست. ابتدا جوش‌شیرین را با آب مخلوط کنید تا به حالت خمیری برسانید. سپس این خمیر را به طور مستقیم روی لکه چربی گذاشته و چند دقیقه صبر کنید. پس از آن، با استفاده از یک فرچه مناسب، خمیر جوش‌شیرین را از روی لباس بردارید. این روش باعث می‌شود که لکه چربی تا حد زیادی از سطح لباس جدا شده و پاک گردد. بعد از این مرحله، لباس را با روش معمول و مناسب خود بشویید تا بهترین نتیجه حاصل شود.

درعین‌حال، اگر لکه‌ها خیلی کهنه بوده یا قبلاً با ماشین لباسشویی شسته شده، بهتر است که جوش‌شیرین را با مایع ظرف‌شویی ترکیب کنید. پس از ۱۰ تا ۱۵ دقیقه باید با مسواک این ترکیب را از روی لباس برداشته و لکه را محو کنید. سپس از ماشین لباسشویی استفاده نمایید.

4 ترفند معجزه‌آسا برای از بین بردن لکه چربی کهنه از روی لباس

استفاده از لکه‌بر قوی برای از بین بردن لکه چربی کهنه روی لباس

استفاده از پودر بچه، اسپری‌های مخصوص پاک کردن لکه، مواد شوینده مانند مایع ظرفشویی یا صابون و همچنین کمک‌گرفتن از مایع سفیدکننده، از جمله روش‌های کاربردی برای پاک‌کردن لکه‌های چربی کهنه از روی لباس هستند.

برای این کار لباس را با حوله کاغذی پوشانده و پودر را روی لکه بریزید. پس از مدت‌زمان مشخص، با انگشتان یا قاشق فلزی می‌توان پودر را جمع کرد و لباس را شست. در روش دیگر، پس از آنکه از اسپری‌های مخصوص لکه استفاده کرده و محل را به طور کامل اسپری کردید، پس از چند دقیقه باید لباس را درون تشتی از آب جوش قرار دهید تا کاملاً لکه‌ها از بین بروند. همچنین، از مواد شوینده مثل مایع ظرف‌شویی یا صابون نیز می‌توان برای پاک‌کردن لکه‌ها استفاده کرد.

روش صحیح شستشوی پارچه لکه‌دار

با توجه به آنچه درباره ترفندهای از بین بردن لکه چربی کهنه از روی لباس گفته شد، باید یک روش کلی و چند نکته مهم را هم در نظر بگیرید تا بتوانید لباس‌ها را به درستی تمیز کنید. در این زمینه، توصیه می‌شود که لکه را در ابتدا به‌هیچ‌وجه مالش نداده یا پاک نکنید؛ زیرا این عمل ممکن است لکه را به عمق الیاف پارچه رسانده و تمیزکردن آن را تقریباً غیرممکن کند. به جای آن، اگر لکه جامد چربی روی لباس است، آن را بردارید و پودری مانند نشاسته ذرت، پودربچه یا جوش‌شیرین را به آرامی روی لکه بپاشید. سپس با لبه یک چاقو یا قاشق، مواد اضافه شده را به‌آهستگی بردارید.

برای این کار، بهتر است از موادی استفاده نمایید که قدرت جذب‌کنندگی چربی آن‌ها بالا است. برای مثال جوش‌شیرین یا حتی یک تکه نان، گزینه‌های مناسبی هستند. قبل از انجام هر نوع روش پاک‌کردن، روی یک نقطه کوچک و پنهان از لباس تست کنید از عدم آسیب دیدن پارچه بر اثر مواد شوینده یا روش مورداستفاده اطمینان یابید.

در پایان، با شستشوی عادی و با توجه به دستورالعمل روی لباس‌ها، آن‌ها را بشویید؛ اما به‌هیچ‌وجه از خشک‌کن استفاده نکنید. چون هنوز ممکن است کمی از لکه روی لباس باقی مانده باشد و حرارت می‌تواند لکه‌ها را تثبیت کرده و مانع از حذف کامل آن‌ها شود.

اگر به دنبال آشنایی بیشتر با روش‌های پاک کردن لکه روغن از روی لباس هستید، مطالعه این مقاله را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

4 ترفند معجزه‌آسا برای از بین بردن لکه چربی کهنه از روی لباس

بهترین روش برای از بین بردن لکه چربی کهنه از روی لباس

در این مقاله توانستیم چند ترفند کاربردی و مناسب را برای از بین بردن لکه چربی کهنه از روی لباس نام ببریم. اما برای آنکه بدانید کدام گزینه کاربرد بیشتری داشته و سرعت عمل را بالا می‌برد، باید بگوییم که بهتر است از پودرهای لکه‌بر موجود در بازار استفاده نمایید. این محصولات با فرمولاسیون ویژه‌ای که دارند، تست‌های مختلفی را پشت سر گذاشته و نتیجه بهتری هم به دنبال دارند. در این زمینه لازم است به سراغ بهترین برندهای موجود در بازار بروید تا لباس شما دچار آسیب نشود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو