نحوه خرید و انتخاب بهترین کابینت آشپزخانه در سال 1402

منبع: فوت و فن

8

1402/3/22

16:53


کابینت آشپزخانه اصلی‌ترین رکن آشپزخانه است که نقش عمده‌ای در فضاسازی و زیبایی خانه دارد.

نحوه خرید و انتخاب بهترین کابینت آشپزخانه در سال 1402

کابینت آشپزخانه اصلی‌ترین رکن آشپزخانه است که نقش عمده‌ای در فضاسازی و زیبایی خانه دارد. با انتخاب کابینت‌های مناسب، که دارای طرح و رنگ مناسب باشند، می‌توان فضای آشپزخانه را دگرگون ساخت! تصور نکنید برای داشتن یک آشپزخانه کاربردی و زیبا حتما باید فضای بزرگی در اختیار داشته باشید، بلکه با یک طراحی اصولی و کاربردی می‌توان کوچک‌ترین پلان‌ها را نیز به بهترین نحو طراحی و فضاسازی کرد. طراحی مناسب و مهندسی شده و استفاده از اکسسوری‌های مختلف به شما کمک خواهد کرد، از کمترین فضاها هم بیشترین استفاده را ببرید.

انواع کابینت آشپزخانه

با توجه به تم کلی منزل و سلیقه مشتری، می‌توان کابینت‌های مختلفی را در آشپزخانه تعبیه کرد. کابینت آشپزخانه از نظر سبک و مدل ، به دو سبک کلی مدرن و کلاسیک تقسیم می‌شوند. هر دو این سبک‌ها جدید و مد روز هستند و هر کدام برای فضاهای مختلف طراحی می‌شوند. در ادامه با هر کدام از این دو سبک و سبک‌های تلفیقی بیشتر آشنا می‌شویم:

کابینت کلاسیک

این مدل برگرفته از طراحی‌های کلاسیک و باستانی است و سبکی پرکار و نسبتا شلوغ محسوب می‌شود. وجود طرح‌های مجلل و باشکوه باعث می‌شود این کابینت در پلان‌های کوچک و نُقلی قابل اجرا نباشد. برای داشتن کابینت‌ آشپزخانه سبک کلاسیک، ابتدا باید فضای نسبتا بزرگی داشته باشید و در ثانی لازم است چیدمان کلی منزل‌تان نیز با دکوراسیون کلاسیک هم‌خوانی داشته باشد. کابینت‌های کلاسیک از متریال مختلفی تشکیل می‌شوند. کابینت ممبران، کابینت روکش چوب و کابینت تمام چوب، همه می‌توانند در سبک کلاسیک به کار روند.

کابینت مدرن

این سبک ساده و بی‌آلایش است و بیشتر برای افرادی مناسب است که گرایش به سبک‌های مدرن و مینیمال دارند. انواع کابینت‌های ام‌دی‌اف، هایگلاس، پلی‌گلس و … در سبک‌های مدرن ساخته می‌شوند.

کابینت مدرن هم برای آشپزخانه‌های کوچک و هم آشپزخانه‌های بزرگ مناسب است و به دلیل ظاهر ساده‌تری که دارد باعث شلوغی فضا در پلان‌های کوچک نمی‌شود. از دیگر مزایای استفاده از این طراحی، کشیده بودن کابینت‌ها است به طوری که می‌توان بلندی آن‌ها را تا نزدیک به سقف نیز امتداد داد. طرح کابینت دستگیره نواری، کابینت‌های بدون دستگیره، کابینت پلکانی از جمله مدل‌های جدید و مد روز کابینت مدرن هستند که با متریال‌های مختلفی از جمله، ورق ام‌دی‌اف، هایگلاس، چوب طبیعی، ممبران و … قابل اجرا می‌باشند.

کابینت نئوکلاسیک

به غیر از دو سبک مدرن و کلاسیک، سبک دیگری از طراحی کابینت آشپزخانه نیز وجود دارد که به سبک نئوکلاسیک مشهور است. کابینت نئوکلاسیک، سبکی تلفیقی است که هم طرح‌ها و المان‌های کابینت کلاسیک را دارد و هم به سادگی کابینت‌های مدرن است. کابینت نئوکلاسیک را در پلان‌های بزرگ، متوسط و کوچک می‌توان اجرا نمود.

کابینت ممبران و کابینت تمام چوب، از بهترین متریال برای ساخت سبک نئوکلاسیک هستند.

کابینت آشپزخانه

کابینت آشپزخانه کوچک

در پلان‌های کوچک محدودیت‌های بسیاری برای طراحی کابینت‌ها وجود دارد. البته با توجه به این که این روزها معمولا آپارتمان‌ها معمولا کوچک هستند، طراحی کابینت در آشپزخانه‌های کوچک کار چندان دشواری نیست.

 از بهترین گزینه‌ها برای آشپزخانه‌های کوچک استفاده از کابینت‌های رنگ روشن، به ویژه کابینت‌های سفیدرنگ است. کابینت هایگلاس با رنگ سفید، کابینت ام‌دی‌اف سفید براق یا مات و مدل کابینت‌های بدون دستگیره از بهترین مدل‌های کابینت برای پلان‌های کوچک است.

هر چه رنگ کابینت‌ها روشن‌تر باشد، به دلیل بازتاب نور بیشتر، فضا بزرگتر و دلبازتر به نظر می‌رسد؛ بنابراین در پلان‌های کوچک فکر نصب کابینت‌های تیره و کدر نباشید. یکی دیگر از ترفندها برای آشپزخانه‌های نقلی، استفاده از خطوط افقی است که با ایجاد خطای دید باعث می‌شود آشپزخانه کشیده و عریض دیده شود. برای استفاده از این ترفند نیز کابینت‌های دستگیره نواری یا کابینت‌های دستگیره‌دار با نصب دستگیره‌های کشیده به صورت افقی پیشنهاد می‌شود.

کابینت آشپزخانه ساده

در طراحی‌های جدید، استفاده از کابینت‌های ساده و سبک مینیمال بسیار پرتقاضا شده است به طوری که در اکثر پلان‌ها می‌توان مدل‌های مختلفی از آن را مشاهده کرد. کابینت‌های ساده یک برگ برنده بزرگ دارند و آن هم سادگی و همیشه مد بودنشان است.

یکی دیگر از دلایلی که این کابینت‌ها را تا این حد فراگیر کرده، قیمت اقتصادی‌تر آن‌ها است. البته قیمت کابینت تابعی از متریال، متراژ مورد استفاده و مدل کابینت است؛ اما به دلیل این که کابینت‌های ساده و مدرن تمی ساده‌تر دارند، نسبت به متراژ و متریال مشابه، قیمت پایین‌تری دارند.

آشپزخانه جزیره‌دار

جزیره، کانتری مستقل و بسیار محبوب در آشپزخانه است که معمولا در اکثر پلان‌هایی که فضای کافی برای تعبیه آن وجود داشته باشد، دیده می‌شود. نصب جزیره بهره‌وری آشپزخانه را افزایش می‌دهد و بر زیبایی آن می‌افزاید. در پلان‌هایی که فضای آشپزخانه با اتاق نشیمن یکسان است، نصب یک جزیره زیبا و کاربردی، باعث می‌شود فضای آشپزخانه مستقل شود و حریم خصوصی بیشتری برای کار در آشپزخانه وجود داشته باشد.

از کاربردهای جزیره می‌توان به کانتر عصرانه‌خوری، محل قرارگیری اجاق گاز، محل نصب ظرف‌شویی و …  اشاره کرد.

درباره‌ی آکس چوب

شرکت آکس چوب یکی از برندهای مطرح تولید کابینت در کشور، با تجربه‌ای بیش از یک دهه در عرصه تولید کابینت آشپزخانه و انجام بیش از 25 هزار پروژه‌ی موفق در سراسر کشور، مفتخر است تا آنچه رویای شما از یک آشپزخانه‌ی زیبا و کاربردی است، به انجام برساند. آشپزخانه قلب تپنده‌ی یک خانه‌ است و ما تلاش داریم، زیبایی و بهره‌وری را در قلب خانه‌تان به جریان بیندازیم.

در پایان، لازم به ذکر است همه‌ی طرح‌های کابینت آشپزخانه با هر نوع متریال و هر مدلی که مورد وثوق مشتری باشد، در آکس چوب با بالاترین کیفیت ساخته می‌شود. کافی است با کارشناسان و طراحان ما تماس بگیرید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو