معرفی خاک مناسب زاموفیلیا و نکاتی برای رشد این گیاه

معرفی خاک مناسب زاموفیلیا و نکاتی برای رشد این گیاه


منبع: آرگا

6

1402/3/23

01:38


خاک مناسب زاموفیلیا ترکیبی می باشد و باید حواستان را جمع کنید زیرا این گیاه در خاک های سنگین نمی تواند رشد کرده و همچنین امکان دارد مشکلات بی شماری برای گیاه شما ایجاد شود. خاک خوب برای این گیاه خاکی سبک و با زهکشی بالا می باشد.

زاموفیلیا یکی از گیاهان محبوب آپارتمانی می باشد که نگهداری از آن بسیار ساده می باشد و مشکلاتی برای شما ایجاد نمی کند. در واقع برای مراقبت از این گیاه نیاز است تا به خاک آن توجه بسیار زیادی نشان دهید که در ادامه شما را با خاک مناسب زاموفیلیا آشنا کرده و اطلاعاتی در این زمینه به شما خواهیم داد.

 

خاک مناسب زاموفیلیا

آشنایی با خاک مناسب زاموفیلیا

برای این که از خاک مناسب برای این گیاه استفاده کنید نیاز است تا خاک های ترکیبی را برگزینید. در واقع خاک های ترکیبی بهترین انتخاب برای شما خواهند بود و شما می توانید برای این کار از یک گلخانه کمک بگیرید و یا خاک های کوکوپیت، خاک برگ و پریلیت را با یک دیگر ترکیب کرده و همچنین کود دهی برای این گیاه را رعایت نماید. باید از کود ۱۰ ۵۲ ۱۰ استفاده کنید و همچنین کود هیومیک اسید برای این گیاه شما بسیار مناسب خواهد بود.

اولین و مهم ترین مشخصه ای که باید برای این گیاه در نظر بگیرید این است که خاکی را انتخاب کنید که دارای زهکشی بسیار خوبی باشد و آب را به خوبی از خود عبور دهد. در واقع این گیاه در برابر بی آبی بسیار مقاوم می باشد و نیازی به آبیاری بیش از حد ندارد و همین که هفته ای یک بار آن را آب بدهید کافی است.

باید خاکی که برای این گیاه انتخاب می شود را هر ماه چک کنید و از داشتن زهکشی مناسب در آن ها اطمینان پیدا  نمایید. علاوه ببر تمامی این ها شما زمانی که به این گیاه آب می دهید باید حواستان باشد که آب درون آن جمع نشود و همچنین آب باید در انتهای گلدان خارج شده و نباید آب زیاد درون خاک باقی بماند در غیر این صورت ریشه های این گیاه از بین خواهد رفت و یا دچار پوسیدگی های شدید می شود.

گیاه زاموفیلیا

خاک مخصوص کاکتوس یکی از بهترین خاک ها برای این گیاه می باشد و باید بدانید که این خاک ها دارای زهکشی بالایی می باشند و برای زاموفیلیا بسیار مناسب خواهند بود. همچنین نوعی خاک دیگر که از ترکیب پرلیت و کوکوپیت می باشد نیز برای این گیاه مناسب بوده و می تواند مشکلات این گیاه را از بین برده و در نهایت به رشد بهتر او کمک کند.

با این حساب اگر احساس می کنید که این کار برای گل شما کافی نمی باشد می توانید از مقداری شن در خاک این گیاه استفاده کنید و همچنین یادتان باشد که این گیاه نمی تواند خاک های سنگین را تحمل کند و برای همین هم بهتر است سعی کنید در انتخاب خاک دقت بیش تری به عمل بیاورید در غیر این صورت امکان دارد گیاه شما از بین برود.

انتخاب خاک مناسب می تواند به شما کمک کند تا در زمانی که در حال پاجوش گرفتن از این گیاه هستید نیز به راحتی این کار را انجام دهید و هیچ مشکلی برای گیاه شما ایجاد نشود.یادتان باشد که اگر برای انتخاب خاک مناسب برای ین گیاه مردد می باشید بهتر است از یک متخصص در این زمینه سوال کنید و با کمک او خاکی که برای رشد گیاه شما بهتر می باشد را انتخاب نمایید. با این حال باز هم تاکید می کنیم که بهترین خاک برای زاموفیلیا استفاده از خاک های سبک با زهکشی بسیار بالا می باشد و ایده آل ترین ترکیب خاک ترکیبی از سه مدل خاک کوکوپیت، خاک برگ و پرلیت است.

خاک مناسب زاموفیلیا

تعویض کردن خاک

همانطور که می دانید خاک انتخابی برای این گیاه باید سبک باشد از این رو بهتر است نسبت به تعویض به موقع آن اقدام نمایید زیرا در اثر آبیاری خاک شسته خواهد شد و ریشه های گیاه به مرور پدیدار می شوند. در این مرحله شما دو راه دارید یکی آن که خاک این گلدان را به صورت کامل تعویض کنید و راه دوم این که مقداری خاک سبک روی گلدان بریزید.

باید بدانید که به مرور زمان خاک گیاه ممکن است قارچی شده و مواد مغذی خود را از دست خواهد داد و بستر رشد برای سایر آفات را نیز فراهم می کند از این رو تنها موردی که در مورد این گیاه باید به آن اهمیت بدهید تعویض خاک و انتخاب خاک و کود مناسب برای این گیاه می باشد.

بهترین کود برای این گیاه

زاموفیلیا یکی از گل های زیبا و بی عار در آپارتمان ها می باشد و شما می توانید ان را به خوبی در خانه خود نگهداری نمایید. اگر بتوانید به درستی این گیاه را آبیاری کرده و از ان مراقبت کنید این گیاه سال ها برای خانه شما خواهد ماند و زیبایی زیادی را با خود به همراه خواهد داشت.

بهترین کود برای تغذیه این گیاهان استفاده از کود های ۱۰ ۵۲ ۱۰ می باشد و باید بدانید که فسفر در این کود ها بیش تر از سایرین یافت می شود. هر چه میزان فسفر در کود های این گیاهان بیش تر باشد رشد ریشه های این گیاه بیش تر خواهد بود و برگ های این گیاه به مرور زیاد تر خواهد شد.

از دیگر کود های مناسب برای این گیاه می توان به کود ۲۰ ۲۰ ۲۰ و کود  ۱۲ ۱۲ ۳۶ نیز اشاره کرد. در واقع این کود ها نیز به رشد گیاه شما کمک می کنند و برای گیاه بسیار مفید خواهند بود. کود دادن به این گیاه باید در دوره های سه الی چهار ماهه باشد و همچنین کود های ۲۰ ۲۰ ۲۰ را باید در آب رقیق کنید در غیر این صورت به جای فایده ممکن است برای گیاه شما ضرر هایی را نیز داشته باشد.

زاموفیلیا و خاک مناسب آن

باید بدانید که کم آزار ترین گیاهان آپارتمانی زاموفیلیا می باشد. در واقع این گیاه برای رشد خود به نور مستقیم نیازی ندارد و می توانید ان را در هر بخشی از خانه تان قرار دهید. حال که اطلاعاتی در این زمینه بدست آوردید در ادامه می توانید اطلاعاتی دیگر در مورد خاک مناسب کاکتوس و خاک مناسب گل رز نیز بدست آورید و برای این کار کافی است تا از لینک های داده شده کمک بگیرید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو