سازندگان Avowed از همراهان، سیستم‌های تعاملی و کلاس‌های مختلف موجود بازی می‌گویند

منبع: گیمفا

5

1402/3/23

01:47


در نقش‌آفرینی جدید استودیوی Obsidian یعنی Avowed، بازیکن می‌تواند برای شخصیت «سفیر» گستردۀ وسیعی از امکانات شخصی‌سازی را تجربه کند.

سازندگان Avowed از همراهان، سیستم‌های تعاملی و کلاس‌های مختلف موجود بازی می‌گویند

در نقش‌آفرینی جدید استودیوی Obsidian یعنی Avowed، بازیکن می‌تواند برای شخصیت «سفیر» گستردۀ وسیعی از امکانات شخصی‌سازی را تجربه کند.

به‌نظر می‌رسد که بازی جدید آبسیدین دیگر نمی‌خواهد تا یک Skyrim دیگر باشد. به‌جای آن، سازندگان می‌خواند تا یک برداشت آزادانه‌تر و در عین حال متمرکزتر از پایه‌های اسکایریم ارائه دهند. به‌دنبال عرضۀ جدیدترین تریلر از بازی Avowed پس از حدود سه سال، رئیس استودیو به‌همراه کارگردان بازی در مصاحبه‌ای با PC Gamer به ارائۀ جزئیات بیش‌تریپرداختند.

بازی Avowed در منطقه‌ای به‌نام Living Lands جریان دارد؛ قسمتی دورافتاده از سرزمین Eroa که بازی Pillars of Eternity هم در آن جریان داشت. یک طاعون بزرگِ افسارگسیخته در سرزمین مذکور رو به‌ رشد است و شما به‌عنوان سفیر امپراتوری Aedyr مسئولیت انجام تحقیقات مربوطه را به‌دست گرفته‌اید. Carrie Patel به‌عنوان کارگردان این اثر می‌گوید:

همه قرار نیست از این‌که یک سفیر از طرف امپراتوری در این قسمت دورافتاده از سرزمین حاضر شده خوشحال باشند. بنابراین ماجراجویی‌هایی هم پیش می‌آیند.

نقش بازیکن به‌عنوان «سفیر» ثابت است و تغییر نمی‌کند. البته شما هنوز می‌توانید میان تجربۀ بازی به‌عنوان نژاد انسانی یا اِلف انتخاب کنید ولی انتظاری بیش‌‌تر از این در حیطۀ نژادهای انتخابی موجود نداشته باشید. با این‌وجود، کارگردان قول می‌دهد که شخصیت، ظاهر، علایق و سلایق و حس و حالی که به کاراکتر می‌دهید همگی براساس انتخاب‌های بازیکن باشند.

در ادامه کری پتل دربارۀ داستان‌سرایی و همراهانی که کاراکتر در طول تجربه‌اش پیدا می‌کند و تضاد این دو با یک جهان وسیع گفت:

به‌عنوان کسی که در طول روند توسعه تحت عنوان طراح روایی و داستانی فعالیت می‌کردم، همراهانی که شخصیت اصلی در بازی دارد بخش عظیمی از تجربه هستند و باعث ایجاد اشتیاق زیادی چه برای توسعه‌دهندگان و چه برای بازیکن می‌شوند. یک مسئله که ما واقعاً می‌خواستیم با Avowed انجام بدهیم این بود که کاری کنیم همراهان موجود، در داستان بازی تأثیر جدی داشته باشند و به‌عنوان جزئی از لایۀ اصلی روایت قرار بگیرند.
در بعضی از بازی‌ها، آن‌ها به‌صورت انتخابی قابل استخدام هستند اما در Avowed، آن‌ها به‌شکلی عمیق به‌ داستان گره می‌خورند. ما می‌خواستیم تا این احساس را ایجاد کنیم که شما در این منطقۀ بزرگِ عجیب و بکرِ طبیعی هستید، به یک ماجراجویی می‌روید و یک گروه کوچک اما صمیمی و نزدیک همراه شما هستند. آن احساس ماجراجویی در طبیعت که باوجود یکدیگر پیدا می‌کنید، آن احساسی که از تقسیم کردن اکتشاف‌ها و خطرها پیش می‌آید [همه و همه جزئی از این ماجرا هستند]. این آدم‌ها درست به‌اندازۀ همۀ اتفاقات مهم دیگری که می‌افتند بخشی از داستان هستند.

به‌نظر می‌رسد که تعامل شما با همراهان‌تان در Avowed بسیار شبیه به بازی The Outer Worlds باشد؛ جایی که در آن بتوانید لحن مورد نظر خود را هم به گفتارتان اضافه کنید. کارگردان بازی ادامه می‌دهد:

ما می‌خواستیم تا یک حد وسط ظریف [در طراحی دیالوگ] داشته باشیم. می‌خواستیم تا انتخاب‌های دیالوگی خاصی طراحی کنیم که در آن برای هر دیالوگ آن‌قدر روح و شخصیت وجود داشته باشد که تبدیل به یک دیالوگ جالب و سرگرم‌کننده شود و در عین حال، می‌خواستیم تا آن‌قدر فضای آزاد برای بازیکن ایجاد کنیم که او هم بتواند برای انگیزه‌ها و رفتارهای شخصیت خودش تصمیم بگیرد.

بازی Avowed یک بازی نقش‌آفرینی تک‌نفره است که علاوه بر تمامی موارد ذکر شده، شامل برخی تعاملات سیستمی هم در جریان گیم‌پلی و جهان بازی می‌شود؛ برای مثال، رعد و برق‌ها می‌توانند به آب شوک الکتریکی وارد کنند. در طول ماجراجویی‌ها و سفرهای بازیکن، شما می‌توانید تا دو همراه مختلف برای خود انتخاب کنید که هرکدام توانایی‌ها و انگیزه‌های خاص خودشان را دارند. هم‌چنین بازیکنان می‌توانند از یک درخت مهارت پرجزئیات با دقت به محدودیت‌های مخصوص هر کلاس یا سبک بازی برای ایجاد پیشرفت در شخصیت‌شان استفاده کنند. بنابراین به‌نظر می‌رسد که بازیکن بیش‌تر از این‌که نگران اضافه شدن عددی و رقمی مهارت‌ها باشد، باید توانایی‌های جدید را از طریق درخت مهارت به‌دست بیاورد.

بازی Avowed قرار است تا در سال ۲۰۲۴ و برای پلتفرم‌های ایکس باکس سری ایکس و اس و رایانه‌های شخصی منتشر شود. هم‌چنین این بازی از روز عرضه روی سرویس Game Pass قابل تجربه است.

منبع: Gamingbolt

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو