در جریان شوکیس ایکس باکس، استودیوی آبسیدین اینترتینمنت (Obsidian Entertainment) از گیمپلی بازی Avowed رونمایی کرد، اما برخی از طرفداران به کیفیت گرافیکی و طراحی هنری آن انتقاد داشتند.
دلیل اصلی این انتقادات، تریلر رونمایی اثر است که دو سال پیش منتشر شد. در آن ویدیو شاهد دنیایی تاریکتر و رویکردی واقعگرایانه پیرامون کارگردانی هنری بودیم، اما حالا با تریلر جدید، به نظر میرسد که خروجی بصری شباهت بیشتری به The Outer Worlds دارد و دنیای بازی نیز بسیار رنگارنگتر از تیزر رونمایی شده است. با این وجود، در فرومی به نام RPG Codex، یکی از سازندگان بازی به نام برایار دیم (Briar Diem) پیرامون این موضوع صحبت کرد:
تریلر به اشتراک گذاشته شده، در طول مدت زمان دو دقیقهای خود، شکست میخورد تا بسیاری از موارد را نمایش دهد. برای کنار زدن تصورات غلط، این را به شما میگویم که بازی بزرگ و باز بوده و مقایسۀ آن با OW ناعادلانه است، این دو عنوان هیچ شباهتی به هم ندارند. برای تریلر، استودیو فشردهسازیهای زیادی انجام داد و شاهد تغییراتی در رنگها و کیفیت تصاویر هستیم؛ تصاویر رسمی منتشر شده بیش از تریلر نمایانگر خروجی بصری بازی هستند. در حال حاضر، بخش گستردهای از بازی از دید عموم مخاطبین پنهان شده است و من فکر میکنم باید تا تریلر یا رویداد بعدی صبر کنید تا موارد بیشتری را ببینید، اما همانطور که انتظار دارید، این یک بازی آبسیدین است و تمام بازی شاد و روشن نیست، به هیچ وجه! همچنین، کاراکترها، کوئستها، دیالوگها، داستان و مکانیکهای بسیار زیادی وجود دارند که آنها را تجربه خواهید کرد. توسعۀ بازی نیز به خوبی پیش میرود و مایکروسافت آزادانه به آبسیدین اجازه داده تا هر طور که میخواهند پروژه را پیش ببرد، شکست یا موفقیت پروژه به پای آبسیدین نوشته خواهد شد.
دیم در ادامه توضیح داد که بازی Avowed طولانیترین فاز آلفا و بتا را خواهد داشت که از این نظر شباهتهایی به مراحل پولیش و بهبود کیفیت Starfield پیدا میکند. همچنین، تا زمان انتشار موارد بسیاری مثل نورپردازی و تکسچر بهبود پیدا خواهد کرد.