مسواک نرم یا خشک؟ کدام یک برای دندانها مناسب‌تر است

منبع: زیت نت

4

1402/3/23

11:26


بهداشت دهان و دندان : صدها سال پیش مسواک ها با استفاده از الیاف طبیعی گیاهان توسط انسانها ساخته شد…

مسواک نرم یا خشک؟ کدام یک برای دندانها مناسب‌تر است

بهداشت دهان و دندان : صدها سال پیش مسواک ها با استفاده از الیاف طبیعی گیاهان توسط انسانها ساخته شد و از آن موقع اهمیت و حس تمیزی برای دندان ها در انسان ها بوجود آمد که امروزه البته نوع متریال و ساخته شدن این مسواک ها تغییرات بسیاری کرده است اما مهم برای دندانها، تمیزی و سلامت می باشد. مسواک ها در چند نوع توسط کارخانه ها تهیه و تولید می شوند که شما میتوانید بر اساس نوع حساسیت و یا مدل دندانهای خود بهترین مسواک را انتخاب کنید.

مسواک نرم یا خشک؟ کدام یک برای دندانها مناسب‌تر است

مسواک نرم بهتر است یا خشک؟

معمولا در داروخانه ها و فروشگاه‌ها مسواک ها با درجه نرم معمولی و سفت وجود دارد و شما میتوانید از بین آنها مناسب ترین را انتخاب کنید. بسیاری از دندانپزشکان مسواک های با درجه نرمی متوسط را پیشنهاد میدهند و دلیل این انتخاب نیز آسیب مسواک های بسیار خشک در دراز مدت بر روی مینای دندانها می باشد که میتواند خطرات جبران ناپذیری به آنها وارد کند.

شما باید مسواک هایی را انتخاب کنید که در درجه اول دندانهای شما دچار حساسیت نشود و دوم اینکه بتوانید با آنها در شبانه روز حداقل دوبار مسواک بزنید و احساس بدی بعد از استفاده از آنها بر روی دندانهای خود نداشته باشید.

همچنین شما باید مسواکی را انتخاب کنید که استفاده از آن حداقل دو بار در روز آسان و راحت باشد. اختلاف نظهای بسیاری نیز بین استفاده از مسواک دستی و برقی وجود دارد. با این حال، نظر بیشتر دندانپزشکان این است که مسواک هایی با موهای نرم انتخاب کنید، به خصوص اگر عادت دارید مسواک را بیشتر به دندان های خود فشار دهید. فشار بیشتر مساوی دندان های تمیزتر نیست و در واقع می تواند باعث از بین رفتن لثه شود که می تواند منجر به حساسیت دندان‌ها شود. همچنین ممکن است شروع به آسیب زدن به مینای دندان خود کنید .ه در صورت ادامه این کار در دراز مدت دندان شما به صورت کامل ازبین میرود.

درنتیجه …

اگر احساس می کنید که دندان شما با مسواک های معمولی به طور کامل تمیز نمی شود، با متخصص بهداشت دندان یا دندانپزشک خود در مورد اینکه کدام مسواک برای شما بهترین است مشورت کنید.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو