جلیل رحیمی جهان آبادی الان کجاست؟ + بیوگرافی

منبع: نم نمک

5

1402/3/25

11:23


یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه حضور ما در حیاط خلوت آمریکایی ها بسیار مهم است ، گفت : سفر رئیس جمهور به لحاظ اقتصادی و سیاسی سفر فوق العاده مهمی است که انجام آن ضروری بود.

جلیل رحیمی جهان آبادی الان کجاست؟ + بیوگرافی

رحیمی جهان آبادی : حضور ایران در حیاط خلوت آمریکایی ها بسیار مهم است

جلیل رحیمی جهان آبادی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به سفر رئیس جمهور به آمریکای لاتین گفت : سفر رئیس جمهور به آمریکای لاتین و آمریکای مرکزی دو هدف عمده دارد؛ هدف اول بحث ساختار سیاسی رو به تغییر جهان است. نظم جهان سلسله مراتبی مبتنی بر سلطه آمریکایی ها دارد و خیلی از کشورهای مستقل از جمله کشورهای آمریکای لاتین و آمریکای مرکزی و سه کشور ونزوئلا ، کوبا و نیکاراگوئه از طریق همگرایی های منطقه ای تلاش می کنند این نظم را به چالش بکشند لذا حضور ما در حیاط خلوت آمریکایی ها بسیار مهم است.

جلیل رحیمی جهان آبادی الان کجاست؟ + بیوگرافی

جلیل رحیمی جهان آبادی الان کجاست؟ + بیوگرافی

وی با بیان اینکه نکته اساسی تر همکاری های اقتصادی است ، افزود : در حوزه ساخت پتروشیمی ، فعالیت های تولید برق ، انرژی و فعالیت شرکت مپنا ، مسکن سازی انبوه ، حوزه پزشکی و یا صادرات کالاهای مختلف ایرانی به آن جا و رفع موانع کشتیرانی به انجام اقداماتی نیاز است که در نهایت درآمدزایی برای هر دو طرف دارد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در جمع بندی بیان کرد : بر این اساس سفر رئیس جمهور به لحاظ اقتصادی و سیاسی سفر فوق العاده مهمی است که انجام آن ضروری بود؛ قطعا این سفر آورده های اقتصادی به همراه دارد از جمله اینکه بخش خصوصی ما در آن جا فعال تر شده ، کشتیرانی و امکان صادرات کالاهای ایرانی به حوزه آمریکای لاتین و مرکزی بهبود پیدا می کند ، همچنین بخشی از موانع شرکت های ایرانی فعال در آن جا رفع می شود.


بیوگرافی جلیل رحیمی جهان آبادی

جلیل رحیمی جهان آبادی متولد 1351 در تربت جام سیاستمدار ایرانی ، نماینده دوره دهم و یازدهم مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو