از بین بردن موهای زائد

از بین بردن موهای زائد برای همیشه طبیعی روش از بین بردن موهای زائد ناحیه تناسلی بهترین روش از بین بردن موهای زائد نی نی سایت از بین بردن موهای زائد با زردچوبه برای همیشه از بین بردن موهای زائد برای همیشه در خانه ترفند از بین بردن موهای زائد از بین بردن موهای زائد گوش در خانه از بین بردن موهای زائد با آتش

برخلاف تصور بسیاری از افراد، از بین بردن موهای زائد تنها برای زیبایی انجام نمی‌شود. رفع این موها در بهداشت بدن هم تاثیر دارد. به خصوص در فصل تابستان که تعریق به دلیل گرمی هوا بیشتر است، وجود موهای زائد باعث بو گرفتن بدن می‌شود. روش‌های مختلفی برای رفع موهای زائد وجود دارد. لیزر، اپیلاسیون، الکترولیز و بسیاری از روش‌های دیگر را می‌توان برای این کار نام برد اما هنوز هم بسیاری از افراد، رفع موهای زائد را در خانه و به صورت طبیعی انجام می‌دهند. در ادامه چند مورد از روش‌های طبیعی که برای از بین بردن و رفع موهای زائد قابل استفاده هستند را توضیح خواهیم داد.

رفع موهای زائد

روش‌های طبیعی

پیشرفت تکنولوژی امروزه بسیاری از کارها را راحت کرده است اما هنوز هم افراد زیادی وجود دارند که روش‌های خانگی در انجام کارها را به تکنولوژی پیشرفته ترجیح می‌دهند. یکی از کارهایی که بیشتر افراد ابتدا به سراغ روش‌های خانگی و طبیعی آن می‌روند، رفع موهای زائد است. بسیاری از افراد هنوز هم روش‌های خانگی رفع موهای زائد بدن به خصوص در ناحیه صورت را به روش‌هایی مانند لیزر یا استفاده از دستگاه‌های مشابه ترجیح می‌دهند. روش‌های خانگی هزینه کمتری دارند و آسیب کمتری به پوست وارد می‌کنند. روش‌های مختلفی برای رفع و از بین بردن موهای زائد در خانه وجود دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

استفاده از ماسک زردچوبه

استفاده از ماسک زردچوبه یکی از راه‌های رفع موهای زائد در خانه و به طور طبیعی است. برای تهیه ماسک زردچوبه باید مقداری مناسب از این ماده را با شیر ترکیب کرد و روی حرارت قرار داد تا حالتی خمیری پیدا کند. در مرحله بعد باید مقداری نمک و یک قاشق غذاخوری آرد به ترکیب اضافه کرد تا انسجام آن بیشتر شود.

برای استفاده از این ماسک ابتدا باید محل استفاده را تمیز کرد. سپس مقدار مناسبی از ماسک را روی قسمت مورد نظر قرار داد و با یک پارچه خنک، حداقل به اندازه ۱۵ دقیقه پوشاند تا ماسک جذب پوست شود. بعد از این مدت می‌توان پوست را با آب گرم شستشو داد. در استفاده از این ترکیب باید به این نکته دقت کرد که ریزش موها در این روش بعد از چند نوبت استفاده اتفاق می‌افتد، بنابراین اگر در جلسه اول ریزشی مشاهده نکردید جای نگرانی نیست.

ماسک آرد ذرت و تخم مرغ

یکی دیگر از روش‌های طبیعی رفع موهای زائد، استفاده از ماسک آرد ذرت و تخم مرغ است. در این روش ابتدا باید یک سفیده تخم مرغ را با یک قاشق شکر و یک قاشق چایخوری آرد ذرت ترکیب کرد تا کاملا مخلوط و یکدست شوند. سپس خمیر را در قسمت‌های مورد نظر از بدن قرار داد و تا خشک شدن آن صبر کرد. پس از اینکه خمیر تخم مرغی کاملا خشک شد، می‌توان آن را تکه تکه از پوست جدا کرد.

تیغ اصلاح

یکی دیگر از روش‌های از بین بردن موهای زائد، استفاده از تیغ اصلاح است. این روش بیشتر توسط آقایان استفاده می‌شود اما خانم‌ها هم برای رفع موهای زائد در بعضی قسمت‌های بدن از آن استفاده می‌کنند. در مورد تیغ اصلاح باید به این موضوع دقت کرد که بعد از چند بار استفاده احتمال تیره شدن محل وجود دارد، در نتیجه این کار باید همراه با استفاده از ماسک‌های روشن کننده باشد تا آسیبی به پوست وارد نشود.

وکس کردن

یکی از روش‌های قدیمی و خانگی برای از بین بردن موی زائد بدن که در آرایشگاه‌ها هم استفاده می‌شود، وکس کردن است. برای انجام این کار ابتدا باید موم را تهیه کرد و آن را روی یک وارمر ذوب کرد. سپس آن را با چوب بستنی روی سطح مورد نظر کشید. پس از سرد شدن و کندن موم از روی پوست، بخش زیادی از موهای زائد هم از بین می‌روند.

ماسک آرد نخود

یکی دیگر از ماسک‌هایی که برای رفع موهای زائد کاربردی است، ماسک آرد نخود است. در این روش ابتدا آرد نخود را با چند قطره روغن ترکیب می‌کنند و روی قسمت مورد نظر می‌کشند. بعد از خشک شدن ترکیب آرد نخود، می‌توان آن را با آب شستشو داد و تمیز کرد. ماسک آرد نخود علاوه بر اینکه ماسکی موثر برای از بین بردن موهای زائد است، در لایه برداری پوست و روشن کردن محل استفاده از آن نیز تاثیر زیادی دارد.