فواید خوردن هلو برای سلامتی، جلوگیری از سرطان و پوستی شفاف!

منبع: زیت نت

3

1402/3/28

20:20


سلامت بدن : هلو یکی از میوه های تابستانی خوشمزه و مفید و مملو از ویتامین ها، مواد معدنی و…

فواید خوردن هلو برای سلامتی، جلوگیری از سرطان و پوستی شفاف!

سلامت بدن : هلو یکی از میوه های تابستانی خوشمزه و مفید و مملو از ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان است که برای سلامتی بسیار مفید می باشد.هلو دارای فواید بالقوه زیادی برای سلامتی است، از جمله بهبود هضم، سلامت قلب، سیستم ایمنی قوی و بهبود علائم آلرژی. امروز در مجله اینترنتی زیت نت به معرفی این میوه پرخاصیت و پرکالری پرداخته ایم. با ما همراه باشید.

فواید خوردن هلو برای سلامتی

ارزش غذایی هلو

هلو نوعی میوه هسته دار به همراه آلو، زردآلو، گیلاس و شلیل است. همانطور که از نام آن پیداست، میوه های هسته دار دارای یک گودال مرکزی شبیه سنگ هستند. هلو در انواع سفید و زرد موجود است و دارای مزایای تغذیه ای متعددی است.

یک هلوی بزرگ (حدود ۱۴۷ گرم) شامل موارد زیر است:

  1. ۶۸ کالری انرژی
  2. ۲ گرم فیبر
  3. ۱٫۳ گرم پروتئین

هلو همچنین منبع خوبی از ویتامین ها و مواد معدنی است، به ویژه:

  1. ویتامین C
  2. ویتامین A
  3. پتاسیم

فواید هلو برای سلامتی

سلامت قلب

همه میوه ها بخش مهمی از یک رژیم غذایی سالم برای قلب هستند، مانند هلو که دارای فواید خاصی در این مورد می باشد. تحقیقات در مطالعات نشان داده است که عصاره هلو می تواند به کاهش کلسترول و فشار خون بالا کمک کند. هلو همچنین منبع متوسطی از پتاسیم است که یک ماده مغذی مهم برای کمک به کنترل فشار خون است.

بهبود هضم غذا

هلو حاوی فیبر محلول و نامحلول است. فیبر محلول به تثبیت قند خون و کنترل سطح کلسترول کمک می کند. فیبر نامحلول به هضم غذا کمک می کند و از یبوست جلوگیری می کند. خوردن پوست میوه می تواند مصرف فیبر را به حداکثر برساند. علاوه بر فیبر خوب، هلو میتواند از راه های دیگری نیز بدن شما را سالم نگه دارد مانند: نوشیدنی و عصاره های ساخته شده از گل هلو میتواند به بهبود هضم کمک کند.

کاهش التهاب

پلی فنل های گیاهی (ریز مغذی ها) و پری بیوتیک ها (باکتری های زنده) که در هلو و سایر غذاهای گیاهی یافت می شوند می توانند التهاب را کاهش دهند که به نوبه خود می تواند خطر ابتلا به بسیاری از بیماری های مزمن از جمله بیماری قلبی، دیابت، سرطان  حتی آلزایمر را کاهش دهد.

فواید خوردن هلو برای سلامتی

سیستم ایمنی قوی تر

پوست تیره و گوشت آبدار هلو حاوی آنتی اکسیدان های مفید از جمله ویتامین C، پلی فنول ها و کاروتنوئیدها است. آنتی اکسیدان ها ترکیباتی در گیاهان هستند که با آسیب سلولی مبارزه می کنند و رژیم های غذایی غنی از آنتی اکسیدان می تواند به محافظت از بدن شما در برابر پیری و بیماری ها از جمله سرطان کمک کند. در واقع، دانشمندان دریافته‌اند که زنان یائسه که حداقل دو وعده هلو در هفته می‌خورند، کمتر به انواع خاصی از سرطان سینه مبتلا می‌شوند. برخی تحقیقات همچنین دریافتند که عصاره های هسته هلو ممکن است پاسخ آلرژیک بدن را کاهش دهد. در این باره تحقیقات بیشتری مورد نیاز است، اما این یک اشاره جالب است که هلو ممکن است به طرق مختلف برای سیستم ایمنی بدن مفید باشد.

چشم سالم

بدن انسان بتا کاروتن را به ویتامین A تبدیل می کند، ویتامینی ضروری که برای بینایی سالم بسیار ضروری است. هلو نیز منبع خوبی از بتاکاروتن است، رنگدانه قرمز نارنجی موجود در این میوه سرشار از بتاکاروتن می باشد.

پوستی صاف و شفاف تر

برخی از تحقیقات آزمایشگاهی نشان دادند که وقتی شما عصاره هلو را روی پوست خود بمالید عصاره های ساخته شده از این میوه میتواند آسیب اشعه ماوراء بنفش را کاهش دهد و به حفظ رطوبت پوست کمک کند.

خرید و نگهداری هلو سالم

هنگام خرید این میوه دققت کنید که هلوهای با بوی شیرین، رسیده ترین و خوش طعم ترین ها هستند. اگر هلوهای شما خیلی سفت هستند و عطر زیادی ندارند، بگذارید چند روز در دمای اتاق برسند. برای اینکه هلوهای رسیده خراب نشوند، آنها را در یخچال قرار دهید. همچنین می توانید هلوهای تازه را برش داده و فریز کنید تا بعدا استفاده کنید. هلوهای تازه نسبت به همتایان کنسرو شده خود آنتی اکسیدان بیشتری دارند.

 

منبع : https://bia2safa.net/goto/web/url/3372329

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو