بهترین جاهای دیدنی برای بازدید از رامسر

بهترین جاهای دیدنی برای بازدید از رامسر


منبع: تاپ ناز

4

1402/3/29

12:34


بهترین جاهای دیدنی برای بازدید از رامسر

شهری را تصور کنید که از یک طرف به دریا و از طرف دیگر به جنگل راه دارد. از سمت ساحل به طرف دیگر شهر حرکت می کنیم و نگاهمان را به بلندای درختان جنگی های سرسبز می دوزیم. به شهر می رویم و از بازار ماهی فروشان چند گرمی ماهی تازه قزل آلا می خریم و داخل یخدان کوچکمان می گذاریم. شب شده و ما آتش کوچکی در گوشه ای از ساحل درست کردیم و ماهی را کباب می کنیم. بعد از گوش دادن به صدای دل نواز دریا، کمی به گپ و گفت می نشینیم و از هوای نیمه خنک ساحلی لذت می بریم. داستان دل انگیزی است که کاملا با واقعیت تطابق دارد؛ به عروس مازندران، رامسر سفر کرده و به این افکار رنگ واقعیت ببخشید.

آیا رامسر مقصد خوبی برای سفر است؟

رامسر یکی از شهرهای زیبا و دیدنی استان مازندران در شمال کشورمان ایران است که حتما نام آن را در جاهای مختلف شنیده ا‌ید؛ ویلاهای رامسر، جنگل های دالخانی و… از جمله مواردی هستند که نام رامسر در کنار آن ها زیاد ذکر می شود. جالب است بدانید که نام قدیمی این شهر «سخت سر» بوده که در سال 1314 به رامسر تغییر پیدا کرده است.

حتما شما نیز جنگل های انبوهی را از شبکه های تلویزیونی دیده اید که کلبه های دنجی در آن ها ساخته شده و قطعا آرزوی بسیاری از افراد است که این مناظر را از نزدیک ببینند و سفر به آن ها را تجربه کنند؛ اگر شما نیز جزو همین دسته از افراد هستید، بهتر است که در اسرع وقت برای سفر به رامسر برنامه ریزی کنید؛ این قاب های نقاشی طبیعت به وفور در نواحی مختلف رامسر دیده شده و می تواند تجربه ای ناب را از سفر به این شهر برای شما به ارمغان بیاورد. علاوه بر این موارد، ساحل دریای خزر نیز می تواند میزبان خوبی برای آن دسته از افراد باشد که به تفریحات دریایی علاقه دارند.

اگر دوست دارید که تجربه سفر به جنگل و دریا را به طور همزمان داشته باشید؛ اگر دوست دارید که در کنار لذت بردن از طبیعت، به مطالعه تاریخ و فرهنگ نیز بپردازید، اگر به غواصی و سایر تفریحات دریایی علاقه دارید، رامسر یکی از بهترین مقاصد گردشگری برای شماست؛ بنابراین از بازدید جاهای دیدنی رامسر غافل نشوید.

چه زمانی به رامسر سفر کنیم؟

همانطور که گفتیم رامسر یکی از شهرهای ساحلی کشورمان است؛ بنابراین این شهر در اکثر مواقع سال دارای آب و هوای گرم و شرجی است. اگر از آب و هوای شرجی خوشتان نمی آید اما نمی توانید از سفر به رامسر نیز صرف نظر کنید، نگران نباشید. فصل های بهار و پاییز یکی از بهترین زمان های سفر به این شهر زیبا هستند؛ به طور دقیق تر بهتر است که در ماه های فروردین تا اردیبهشت و مهر تا آذر به این شهر سفر کنید؛ هوای رامسر در این زمان ها معتدل بوده و میزان رطوبت هوا به مقدار کمی می رسد؛ بنابراین می توانید راحت تر به بازدید از جاهای دیدنی رامسر بپردازید.

3 جاذبه گردشگری برتر رامسر کدام اند؟

رامسر را می توان بهشت افراد طبیعت گرد و کمپ دوستان نامید؛ اما نمی توان آن را مقصد گردشگری نامناسبی برای افراد علاقه مند به تفریحات مدرن یا علاقه مندان به تاریخ و فرهنگ دانست؛ خیالتان راحت باشد؛ عضو هر کدام از این گروه ها باشید، رامسر می تواند میزبان خوبی برای شما باشد. از جمله بهترین و مشهورترین جاذبه های گردشگری رامسر که نباید از آن ها غافل شوید عبارت اند از:

تله کابین رامسر

بهترین جاهای دیدنی برای بازدید از رامسر

تله کابین رامسر یکی از زیباترین و مشهورترین مسیرهای تله کابین در ایران است که اگر از آن استفاده نکنید، انگار که سفر شما به رامسر بیهوده بوده است. مسیر این تله کابین از سواحل جذاب دریای خزر شروع شده و شما از دل جنگل های رامسر عبور داده و به سمت قله های مرتفع البرز می کشاند. مسیر این تله کابین دو کیلومتر بوده و حدودا 12 تا 15 دقیقه طول می کشد که از مبدا به مقصد برسید. در مجموعه تله کابین رامسر، علاوه بر تله کابین تفریحات دیگری همچون، زیپ لاین، پل معلق، شهربازی کودکان و بزرگسالان، پلاژهای ساحلی، انواع کافی شاپ و رستوران و سالن های برگزاری همایش نیز دارد.

جنگل دالخانی

بهترین جاهای دیدنی برای بازدید از رامسر

جنگل دالخانی یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری رامسر بوده که با وسعتی معادل 600 هزار متر مربع،‌ در 30 کیلومتری جنوبی شرقی رامسر قرار گرفته است. گستردگی این جنگل به شکلی است که شما باید سفر خود را از جاده میزرا کوچک خان شروع کنید و در اخر به مناطق ییلاقی و روستاهای جنت رودبار و گرسماسر برسید. این جنگل یکی از زیباترین جنگل های ایران بوده و می تواند مقصد گردشگری بسیار مناسبی برای طبیعت گردان و کمپ دوستان باشد؛ البته بهتر است که قبل از سفر به جنگل دالخانی، با افراد باتجربه و آگاه به منطقه مشورت کنید.

کاخ مرمر رامسر

بهترین جاهای دیدنی برای بازدید از رامسر

کاخ مرمر رامسر از آن مکان هایی است که بعد از ورود به آن از شکوه و جلالش به وجد خواهید آمد. قدمت این کاخ به دوران پهلوی رسیده و رضاشاه پهلوی در سال 1312 دستور ساخت آن را داده است. این کاخ در واقع یک باغ کاخ موزه است که می توان آن را یکی از باغ های گیاهشناسی ایران معرفی کرد. جالب است بدانید که کاخ مرمر، دومین باغ موجود در آسیا است که گیاه ساقه برهنه یا گیاه برهنه در آن رشد می کند؛ این گیاه دارای قدمتی بیش از 400 میلیون سال بوده و از ابتدایی ترین گونه های گیاهی و بسیار مرتفع جهان است. اگر به معماری ایرانی و تاریخ علاقه مند هستید، بازدید از این مکان دیدنی را حتما در برنامه ریزی سفر خود به رامسر بگنجانید.

سفر به رامسر، تابلوی نقاشی طبیعی و زنده

رامسر یکی از جذاب ترین مقاصد گردشگری شمال کشور بوده که به عروس مازندران معروف است. این شهر زیبا برای کمپ دوستان و طبیعت گردان یکی از مقاصد مناسب گردشگری بوده و پیشنهاد می شود که در فصل های بهار و پاییز به آن سفر کنید. رامسر یکی از شهرهای شلوغ در زمان تعطیلات است؛ بنابراین بهتر است حدود 2 تا 3 هفته قبل از شروع سفر برای آن برنامه ریزی کنید. فلای تودی یکی از سایت‌های مرجع معتبر برای رزرو بلیط هواپیما و اقامتگاه در رامسر است؛ شما می‌توانید تمامی برنامه‌ریزی‌های سفر خود را در این سایت و تنها با چند کلیک انجام دهید. از تخفیف‌های دوره‌ای این سایت برای بلیط هواپیما و هتل غافل نشوید.

برچسب ها : فلای تودی,بلیط هواپیما,رزرو هتل

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو