اولین تصویر رسمی از گلکسی زد فولد 5 منتشر شد [+مشخصات احتمالی]

منبع: تکراتو

7

1402/3/29

14:32


اولین تصویر رسمی از گلکسی زد فولد 5 فاش شد. نسل جدید گوشی‌های تاشو سامسونگ با ویژگی‌هایی جدید و درخور توجه راهی بازار خواهد شد.

اولین تصویر رسمی از گلکسی زد فولد 5 منتشر شد [+مشخصات احتمالی]

اولین تصویر رسمی از گلکسی زد فولد 5 فاش شد. نسل جدید گوشی‌های تاشو سامسونگ با ویژگی‌هایی جدید و درخور توجه راهی بازار خواهد شد.

اولین تصویر رسمی از گلکسی زد فولد 5 منتشر شد. سامسونگ قبلاً تأیید کرده بود که گوشی‌های تاشو جدید خود را در تاریخ 5 مردادماه معرفی خواهد کرد. حال و با وجود اینکه بیش‌از یک ماه تا معرفی آنها باقی مانده، اولین تصاویر از گلکسی Z Fold 5 فاش شده است که در آن می‌توان دید لولای جدید سامسونگ جای لولای قدیمی را گرفته و صفحه‌نمایش تخت نیز به فرم‌فکتور این گوشی جذاب اضافه شده است.

بیشتر بخوانید: گوشی تاشو موتورولا ریزر 40 اولترا (Motorola Razr 40 Ultra) رسما معرفی شد [+قیمت و مشخصات فنی]

اولین تصویر رسمی از گلکسی زد فولد 5 فاش شد

در حالی که هنوز بیش‌از یک ماه به زمان معرفی گوشی‌ گلکسی زد فولد 5 باقی مانده است، نخستین تصویر رسمی از این گوشی هوشمند در در دسترس قرار گرفته است. این تصویر که طراحی صورت گرفته برای این گوشی هوشمند را در بهترین حالت به نمایش می‌گذارد نشان می‌دهد که شایعات مربوط به استفاده از یک لولای جدید در آن واقعیت دارد.

به نظر می‌رسد تصویری که از گوشی گلکسی Z Fold 5 فاش شده است قرار بود بخشی از کمپین‌های تبلیغاتی سامسونگ باشد و پس از رونمایی رسمی از این گوشی در دسترس قرار بگیرد. این تصویر نشان می‌دهد که سامسونگ شعار «Unfold your world» را برای تبلیغ و معرفی گوشی گلکسی زد فولد 5 انتخاب کرده است. تصویر منتشر شده همچنین به خوبی نشان می‌دهد که این گوشی قرار است در رنگ آبی کم‌رنگ نیز عرضه شود.

اولین تصویر رسمی از گلکسی زد فولد 5 فاش شد

بنابر گزارش The Verge، در بخش دیگری از این تصویر می‌توان لولای جدید طراحی شده برای گوشی گلکسی زد فولد 5 را مشاهده کرد که نشان می‌دهد شایعاتی که پیش از این در مورد تغییر در این بخش منتشر شده بود واقعیت دارد. این تصویر نشان می‌دهد که سامسونگ در این گوشی از لولای جدیدی استفاده کرده است که به نمایشگر آن کمک می‌کند در حالت تاشده شکلی کاملاً تخت داشته باشد. به دلیل عرض زیاد لولا در نسل پیشین از این محصولات، نمایشگر گوشی‌های زد فولد پس‌از تاشدن در شکلی شیب‌دار بر روی یکدیگر قرار می‌گرفتند. در این حالت محافظت از لولا و نمایشگر در هنگامی که گوشی در وضعیت تاشده قرار داشت کاری سخت بود.

استفاده از این لولای جدید در گوشی گلکسی Z Fold 5 سبب می‌شود که محافظت از نمایشگر این گوشی بهتر از قبل صورت بگیرد. همچنین قرار است این لولای جدید همان استحکام و مقاومت بالای لولای موجود در نسخه قبل از گوشی‌های گلکسی زد فولد را در اختیار داشته باشد. دیگر تغییر رخ داده در بخش طراحی گوشی گلکسی زد فولد 5 مربوط به جا به جا شدن فلش LED و خارج شدن آن از برآمدگی بخش سنسورهای دوربین اصلی است. به نظر می‌رسد حاشیه‌های نمایشگر گوشی گلکسی Z Fold 5 نیز کمی باریک‌تر از قبل شده است.

در بخشی از تصویر جدید منتشر شده می‌توان قلم هوشمند SPen را هم مشاهده کرد که به نظر می‌رسد سامسونگ به منظور تاکید پشتیبانی این گوشی از این قلم به آن اشاره کرده است. البته در پنل بالا و زیرین این گوشی جایگاهی مشخص برای قرار گرفتن این قلم دیده نمی‌شود و به نظر می‌رسد همچنان قرار است آن به صورت جداگانه حمل شود.

مشخصات گوشی گلکسی Z Fold 5

انتظار می‌رود گوشی گلکسی Z Fold 5 در بخش سخت‌افزار با تغییرات اندکی همراه شود و همچنان شاهد حضور نمایشگر 6.2 اینچی با وضوح Full HD+ بر روی بدنه بیرونی و نمایشگر 7.6 اینچی با وضوح QHD+ در داخل آن باشیم. تراشه اسنپدراگون 8 نسل دو که در گوشی گلکسی اس 23 نیز حضور داشت نیز قرار است در این گوشی به کار گرفته شود. باتری با ظرفیت 4400 میلی آمپر ساعت، فناوری شارژ سریع 45 واتی، شارژ بی‌سیم با حداکثر توان 25 وات، دوربین اصلی سه‌گانه و دوربین سلفی 12 مگاپیکسلی، دیگر ویژگی‌های مهم این گوشی هوشمند را تشکیل می‌دهند.

گفته می‌شود دوربین اصلی این گوشی از یک سنسور 50 مگاپیکسلی بهره می‌برد و به یک سنسور 12 مگاپیکسلی مجهز به لنز با زاویه دید فوق عریض و همچنین یک سنسور 10 مگاپیکسلی با لنز Telephoto نیز مجهز است. سامسونگ تاکنون تایید کرده است که گوشی Galaxy Z Fold 5 در تاریخ 27 جولای (پنجم مردادماه) در مراسم Unpacked و در شهر سئول به همگان معرفی خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ اولین تصویر رسمی از گلکسی زد فولد 5 چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار فناوری را با ما دنبال کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو