کنسول بازی ابری پلی پاد؛ بی‌نیاز به سخت‌‌افزار بازی کنید

منبع: زومجی

3

1402/3/29

22:19


کنسول بازی ابری پلی پاد؛ بی‌نیاز به سخت‌‌افزار بازی کنید

با افزایش روزمره قیمت دلار، این‌روزها دیگر تهیه کنسول‌های بازی یا حتی ارتقاء کامپیوتر گیمینگ به آرزوی هر گیمری در ایران تبدیل شده است. برای همین پیدا کردن یک جایگزین مناسب با قیمت خوب می‌تواند باعث شود تا بسیاری از گیمرها به راحتی به انبوهی از بازی‌های ویدیویی دسترسی پیدا کنند.

پروژه کنسول بازی ابری پلی پاد از سال ۱۳۹۷ در کشور آغاز به‌کار کرده و این‌روزها با ارتقاء سیستم‌ها به سرویسی کارآمد و دردسترس برای گیمرهای ایرانی جهت تجربه ابری بازی‌ها بدون نیاز به هرگونه پی‌سی گیمینگ یا کنسول تبدیل شده است.

اما چرا پلی پاد یک انقلاب در تجربه بازی‌های ویدیویی در ایران به‌حساب می‌آید؟ در حالی که شرکت‌های بزرگ از جمله مایکروسافت و سونی در حال حاضر سرویس‌های ابری خود را راه‌اندازی کرده‌اند با توجه به تحریم و فاصله سرورهای این غول‌های فناوری با کشور ایران عملا تجربه بازی‌های ابری توسط گیمرهای ایرانی غیرممکن است.

 با این‌حال پلی پاد به‌عنوان اولین سرویس ابری خاورمیانه با شناخت و درنظر گرفتن مشکلات گیمرهای ایرانی بستری را فراهم کرده تا هر بازیکنی با هر اینترنتی در کشور بتواند به انبوهی از بازی‌ها تنها بر بستر اینترنت با پرداخت مبلغ ناچیزی در مقابل سرویس‌های خارجی دسترسی داشته باشد.

پلی پاد در کنار پی‌سی روی دستگاه‌های موبایل و حتی تلویزیون‌های اندرویدی نیز در دسترس است. به‌همین دلیل همه علاقمندان می‌توانند در هر نقطه‌ای از کشور تنها با یک گوشی همراه به بازی‌های مورد علاقه خود دسترسی پیدا کنند.

پلی پاد دارای اشتراک‌های متفاوتی است. به‌عنوان مثال با سرویس رایگان پلی پاد می‌توانید به صورت محدود از تجربه بازی‌ها لذت ببرید. این درحالی است که با خریداری اشتراک پولی پلی‌پاد می‌توانید با هزینه اندک ضمن دورزدن محدودیت‌های نسخه رایگان، زمان بیشتری را صرف تجربه بازی‌ها به‌صورت آنلاین کنید.

پلی پاد یا سرویس‌های مشابه خارجی؟‌

سرویس‌های مشابه خارجی با خرج میلیارد‌ها دلار به سرورهای قدرتمندی دسترسی دارند، اما چهار مشکل اساسی در رابطه با این سرویس‌ها باعث می‌شود تا نمونه داخلی برای کاربران ایرانی کارآمدتر باشد.

  • مشکل اول قیمت بالای این سرویس‌ها است به‌عنوان مثلا ایکس‌باکس آلتیمیت قیمتی در حدود ۱۵ دلار به‌صورت ماهیانه دارد که رقم زیادی در تبدیل ریالی به‌حساب می‌آید. در حالی که پلی پاد قیمتی نهایت ۲ دلاری برای اشتراک ماهیانه دارد.
  • مشکل بعدی دور بودن سرورهای این سرویس‌ها از ایران است. همین موضوع باعث ایجاد لیتنسی و پینگ بالا در ارتباط با سرورها می‌شود و عملا تجربه ‌بازی را غیرممکن می‌کند. سرورهای پلی پاد داخل ایران هستند و بدون تاخیر امکان اجرای بازی‌ها را به ‌صورت ابری فراهم کرده‌اند.
  • مشکل سوم اما به موضوع تحریم‌ها ارتباط دارد، متاسفانه از ایران به دلیل تحریم‌ها قادر به اتصال به‌سرورهای ابری شرکت‌های خارجی نیستید. با توجه به ایرانی بودن پلی پاد مشکلی از این بابت برای گیمرهای ایرانی وجود ندارد.
  • امکان پرداخت‌های ارزی با توجه به تحریم‌ها برای ایرانیان وجود ندارد. در پلی پاد می‌توانید آسان و بدون دردسر از طریق درگاه‌های شتاب اقدام به خرید اشتراک یا تمدید آن کنید.

لازم به یادآوری است که پلی پاد پروژه کلاد گیمینگ شرکت آلفا است و این شرکت اخیرا موفق به اخذ گواهینامه «شرکت فناور و دانش بنیان سطح یک» شده است و ضمن توسعه زیرساخت‌های ابری و متاورسی در حوزه گیم در متاورس صنعتی هم آغاز به کار کرده است.

فیفا ، بتلفیلد وی، الن ویک، کرش بندیکوت ، رزیدنت ایول  و تایتان فال  تنها بخشی از بازی‌های در دسترس حال حاضر کنسول بازی ابری پلی پاد‌ هستند.

پلی پاد امسال به نمایشگاه الکامپ باز می‌گردد

امسال بعد از چند سال وقفه، نمایشگاه الکامپ مجددا برگزار خواهد شد. نمایشگاه الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک (الکامپ) فضایی پربار برای تعامل شرکت‌های فعال در حوزه فناوری با یکدیگر و کاربرانشان است. کنسول بازی ابری پلی پاد شرکت آلفا نیز امسال در این نمایشگاه حضور خواهد داشت و با برگزاری لیگ فیفا برای کاربران و اهدای جوایز ارزنده به برندگان لیگ‌ها، سوپرایزهای ویژه‌ای برای علاقمندان به حوزه گیم فراهم کرده است

نمایشگاه الکامپ دز تاریخ 4 تا 7 تیر ماه 1402 در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

 پایان رپورتاژ آگهی/.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومجی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.


مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو