پنج گام هوشمندانه برای تسکین دردهای استخوانی‌ــ‌عضلانی

منبع: فوت و فن

7

1402/3/30

11:28


به نوشته کلینیک وب‌سایت کلیولند، حدود نیمی از بزرگسالان در ایالات متحده درجاتی از درد استخوانی‌‌ــ‌عضلانی دارند که بر استخوان‌ها، مفاصل، بندها، ماهیچه‌ها و تاندون‌هایشان تاثیر می‌گذارد

پنج گام هوشمندانه برای تسکین دردهای استخوانی‌ــ‌عضلانی

به نوشته کلینیک وب‌سایت کلیولند، حدود نیمی از بزرگسالان در ایالات متحده درجاتی از درد استخوانی‌‌ــ‌عضلانی دارند که بر استخوان‌ها، مفاصل، بندها، ماهیچه‌ها و تاندون‌هایشان تاثیر می‌گذارد؛ دردی که ممکن است یک‌باره و حاد باشد و به طور ناگهانی پیش بیاید یا مزمن و طولانی‌مدت شده باشد.

به گفته کلر مورو، فیزیوتراپیست و مشاور ارشد فیزیوتراپی در هینگ هلت (Hinge Health) کلینیک دیجیتال مدیریت درد در سان‌فرانسیسکو کالیفرنیا، با اینکه در بعضی موارد ممکن است به جراحی و/یا داروهای تجویزی نیاز باشند، بعضی بیماران از طریق روش‌های جایگزین هم تسکین می‌یابند.

به گزارش نیویورک پست، او به فاکس‌نیوز دیجیتال گفت: «عوامل زیادی در سبک زندگی وجود دارد که به رفع درد در افراد کمک می‌کند؛ از جمله ورزش عمومی و همچنین رفتارهای ساده سالم.»

مورو این پنج نکته همه‌جانبه را که رویکردی کامل برای مدیریت درد مزمن به دست می‌دهند، به اشتراک گذاشت.

۱ــ  برای تسکین استرس نفس عمیق بکشید

مورو می‌گوید تمرین‌های تنفسی به طور خاص می‌توانند یک راه بسیار موثر برای کاهش استرس و تسکین درد باشد. او توصیه می‌کند تکنیک تنفسی زیر را هر روز به مدت پنج دقیقه انجام دهید.

ابتدا به پشت دراز بکشید و زانوهایتان را خم کنید و کف پاها را روی زمین بگذارید. یک بالش پشت سر خود قرار دهید تا احساس راحتی و آرامش کنید. سپس یک دست خود را روی جناغ و یک دست خود را درست زیر قفسه سینه، نزدیک دیافراگم قرار دهید و تنفس شکمی را تمرین کنید. با سرعت آهسته و کنترل‌شده نفس بکشید. سعی کنید دست روی شکم خود را بیشتر از دست روی سینه احساس کنید.

۲ــ تا جایی که می‌توانید حرکت کنید

به گفته مورو، بیشتر اوقات، مقابله با تشدید درد فقط به کمی استراحت نیاز دارد، نه استراحت کامل. این مورد به ویژه در کمردرد صادق است. او به فاکس نیوز دیجیتال گفت: حرکات ملایم، چه راه رفتن یا حتی تکان دادن باسن از سمتی به سمت دیگر به کمردرد کمک می‌کند.

به تازگی مطالعه‌ای نشان داده است که ورزش با هر شدت یا مدت زمان می‌تواند میزان تحمل درد را بالا ببرد.

آندرس پدرسن آرنس، نویسنده اصلی این مطالعه، از بیمارستان دانشگاهی نورت نروژ، در ایمیلی به فاکس نیوز دیجیتال گفت: «به نظر می‌رسد مشغول شدن به فعالیت‌های فیزیکی معمول در اوقات فراغت با تحمل درد شما مرتبط است‌ــ هرچه فعال‌تر باشید، احتمالا تحمل شما بالاتر خواهد بود.»

۳ــ هیدراته بمانید

پژوهش‌ها نشان می‌دهند کم‌آبی ممکن است سر درد، التهاب و درد مفاصل را تشدید کند.

مورو گفت: «کم‌آبی بر تمام بافت‌های بدن از جمله ماهیچه‌ها و مفاصل تاثیر می‌گذارد و می‌تواند منجر به سردرد شود.»

او افزود: «به‌ جای یک فنجان قهوه دیگر، یک لیوان آب بخورید.»

۴ــ برای حرکات کششی ساده زمان اختصاص دهید

مورو پیشنهاد می‌کند: «اگر زمان زیادی پشت میز می‌نشینید و در قسمت بالایی پشت و گردن درد دارید، سعی کنید چند بار در هفته حرکات کششی بالای کمر انجام دهید.»

او این تمرین ساده را با فاکس‌نیوز دیجیتال به اشتراک گذاشت: با نشستن روی یک صندلی پشت‌دار که به سر شانه شما می‌رسد، شروع کنید. دستان خود را پشت سر قرار دهید و آرنج خود را باز کنید.

به آرامی به پشت خم شوید تا زمانی که کشش را در قفسه سینه و قسمت بالای کمر خود احساس کنید. شما می‌توانید تا زمانی که احساس خوبی دارد در این حالت بمانید اما دست‌کم سعی کنید ۱۰ ثانیه در این حالت بمانید. این حرکت را سه بار تکرار کنید.

۵ــ در مورد بدن خود مثبت فکر کنید

مورو توضیح داد: مثلا وقتی بیشتر در ناحیه کمر یا زانو احساس درد می‌شود، بعید نیست به این فکر کنید که مشکل وحشتناکی پیش آمده یا شکسته‌ است. در حالی که بدن ما ماشینی باورنکردنی و انعطاف‌پذیر است و گذر از بحران بخشی طبیعی از زندگی است. بنابراین اگرچه ممکن است بی‌درنگ مثل قبل نشوید، یک لحظه زمان بگذارید و از بدن و قدرتی که دارید قدردانی کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو