نسل جدید پاورهای MSI ATX 3.0  معرفی شدند

نسل جدید پاورهای MSI ATX 3.0  معرفی شدند


منبع: گیمفا

5

1402/3/30

13:27


شرکت MSI با معرفی سری محصولات MAG GL، رده پاورهای ماژولار خود را گسترش داد. بنا به گفته ام اس آی، پاورهای سری MAG GL دارای استاندارد ۸۰ PLUS GOLD هستند و قرار است در قالب آن سه محصول جدید روانه بازار شود. این محصولات دارای توان‌های خروجی متفاوتی هستند و در سه رده ۸۵۰، […]

نسل جدید پاورهای MSI ATX 3.0  معرفی شدند

شرکت MSI با معرفی سری محصولات MAG GL، رده پاورهای ماژولار خود را گسترش داد. بنا به گفته ام اس آی، پاورهای سری MAG GL دارای استاندارد ۸۰ PLUS GOLD هستند و قرار است در قالب آن سه محصول جدید روانه بازار شود. این محصولات دارای توان‌های خروجی متفاوتی هستند و در سه رده ۸۵۰، ۷۵۰ و ۶۵۰ وات عرضه می شوند. این پاورهای جدید MSI با استانداردهای PCIe 5.0 و ATX 3.0 نیز سازگاری کامل دارند و با استفاده از کانکتورهای ۱۲+۴ پین ۱۲VHPWR می‌توان آن‌ها را به جدیدترین نسل از کارت‌های گرافیک انویدیا نیز متصل کرد.

پاورهای قدرتمند MAG GL توسط MSI معرفی شدند

این سه منبع تغذیه جدید MSI با عنوان‌های MAG A850GL PCIE5، MAG A750GL PCIE5 و MAG A650GL معرفی شده‌اند و همانطور که از نام آن‌ها نیز مشخص است نسخه دارای خروجی ۶۵۰ وات از استانداردهای PCIe 5.0 و ATX 3.0 بهره نمی‌برد و به همین دلیل به کانکتور ۱۲VHPWR نیز مجهز نیست. استاندارد ۸۰ Plus Gold نیز که در تمامی این سه محصول یافت می‌شود نشان می‌دهد که آن‌ها حتی در فشارهای کاری بالا نیز بازدهی بسیار خوبی دارند و این میزان بازدهی به بیش از ۹۰ درصد می‌رسد.

پاورهای ATX 3.0 به همراه کانکتور ۱۲VHPWR

استاندارد ATX 3.0 به این معنی است که منبع تغذیه می تواند تا ۲ برابر مصرف انرژی کل و ۳ برابر انرژی کارت گرافیک را در حالی که از کانکتورهای اصلی ۱۶ پین PCIe استفاده می کند را در لحظه ارائه کند. کانکتور ۱۶ پین قادر است تا ۶۰۰ وات برق را به تنهایی ارائه کند و البته همین موضوع جدا از دیگر ویژگی ها، اسمبل و مدیریت بهتر کابل ها را ممکن می سازد.

راهکار خلاقانه MSI جهت نصب صحیح کانکتور برق

پس از ارائه گزارشات مبنی بر سوختن کانکتور ۱۶ پین و اداپتور کارت، اینتل این مشکل را به عدم اتصال صحیح کانکتور نسبت داد. شرکت MSI با ایده ای جالب کانکتورهای دو رنگ را معرفی کرد که بخشی از کانکتور که قرار است در کارت قرار گیرد به رنگ زرد طراحی شده و بخش دیگر به رنگ مشکی. این طراحی باعث می شود تا در صورت اتصال صحیح، رنگ زرد کانکتور دیده نشود و اگر هم بخشی از رنگ زرد کانکتور دیده شد، به این معنی است که کانکتور درست در جایگاه خود قرار نگرفته است .

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو