چرا باید در سفر از گوگل مپ استفاده کرد؟

منبع: فوت و فن

5

1402/3/30

14:07


گوگل مپ (Google Maps) ابزاری فوق‌العاده برای مسافران به شمار می‌رود و انبوهی از مزایا را برای آسان‌تر کردن سفر شما فراهم می‌آورد. در ادامه همراه با ما باشید تا به دلایلی بپردازیم که چرا باید در سفر از گوگل مپ (یا هر نقشه راهنمای دیگر) استفاده کرد.

چرا باید در سفر از گوگل مپ استفاده کرد؟

گوگل مپ (Google Maps) ابزاری فوق‌العاده برای مسافران به شمار می‌رود و انبوهی از مزایا را برای آسان‌تر کردن سفر شما فراهم می‌آورد. در ادامه همراه با ما باشید تا به دلایلی بپردازیم که چرا باید در سفر از گوگل مپ (یا هر نقشه راهنمای دیگر) استفاده کرد.

برای شروع باید گفت که نقشه‌ها بسیار جامع هستند و با استفاده از آن‌ها تقریباً هر مقصد، جاده و محله را از سراسر جهان پیدا خواهید کرد. گاهی اوقات کمی طول می‌کشد تا املاک و محله‌های جدید روی نقشه ظاهر شوند اما به طور کلی، نقشه‌ها بسیار دقیق و به روز هستند.

علاوه بر این، بیشتر نقاط دیدنی، جاذبه‌ها و مشاغل از جمله رستوران‌ها، مغازه‌ها و هتل‌ها را خواهید دید. چیزی که این را حتی بهتر می‌کند این است که مثلاً اگر عبارت «رستوران‌های ایتالیایی» را روی نقشه جستجو کنید، پیشنهاداتی به شما داده خواهد شد. همچنین می‌توانید رتبه‌ای که مردم به رستوران داده‌اند را مشاهده کنید، موضوعی که می‌تواند قبل از بازدید، به شما کمک کند تا تصمیمات آگاهانه بهتری بگیرید. علاوه بر این، احتمالاً شماره تلفن، وب سایت، زمان باز بودن و غیره درباره این کسب‌وکار نیز در آنجا درج شده است.

قابلیت اعتماد گوگل مپ

گوگل مپ محصولی از شرکت گوگل به شمار می‌رود که قابلیت اعتماد بالایی دارد و مطمئناً همیشه به روز نگه داشته می‌شود. البته باید توجه داشت که این سرویس تا حدودی شما را ردیابی می‌کند اما بر اساس مزایایی که ارائه می‌دهد، کاملاً ارزشش را دارد. اگر ترجیح می‌دهید می‌توانید برخی از ویژگی‌های ردیابی را در تنظیمات آن خاموش کنید.

امکان ذخیره‌سازی مکان‌ها

یک مزیت خوب دیگر گوگل مپ این است که شما می‌توانید مکان‌ها را ذخیره کنید و این کار بین دستگاه‌های شما همگام‌سازی نیز می‌شود. به‌عنوان مثال،‌ اگر شما چیزی را در نقشه دسکتاپ خود ذخیره کنید، در نسخه موبایل نیز ظاهر می‌شود، با این فرض که شما به همان حساب گوگل وارد شوید. این کار به شما امکان می‌دهد تا قبل از سفر درباره مقصد خود تحقیق کنید تا بتوانید زمان خود را برای دیدن جاذبه‌ها و انجام کارهای تفریحی بیشتر صرف کنید.

امکان رزرو هتل

یکی دیگر از ویژگی‌های جالب نقشه‌های گوگل این است که احتمال دارد رزرو هتل نیز در برخی از مکان‌ها ظاهر شود. سپس می‌توانید یک پین روی نقشه با یادداشتی کوچک از تاریخ‌هایی که در آنجا اقامت داشتید را داشته باشید.

نقشه‌های آفلاین

نقشه‌های آفلاین یکی از ویژگی‌های برجسته گوگل مپ به شمار می‌رود چراکه به شما این امکان را می‌دهد تا شهرها یا بخش‌های کوچکتری از نقشه را بارگیری کنید. سپس می‌توانید از این نقشه دانلود شده به صورت آفلاین و بدون داشتن آنتن استفاده کنید. این یک ویژگی تلفن همراه است که در برنامه‌های آی‌اواس و اندروید موجود است.

اگر وارد سیستم شده‌اید و همگام‌سازی مکان‌های ذخیره‌شده را با موفقیت انجام دادید، باید آن‌ها را در نقشه آفلاین خود پیدا کنید. این سفر را بسیار آسان‌تر می‌کند و یکی از دلایلی است که گوگل مپ یکی از بهترین برنامه‌ها برای مسافران و گردشگران به شمار می‌رود.

نمای خیابان‌ها

نمای خیابان‌ها یک ویژگی جذاب و جالب به شمار می‌رود و به شما این امکان را می‌دهد تا در حالت ۳۶۰ درجه به اطراف نگاه کنید و تقریباً خود را در آنجا احساس کنید. این موضوع برای تعداد زیادی از مقاصد در سراسر جهان در دسترس است و هنگام استفاده از آن می‌توانید ایده‌ای خوب از یک منطقه به دست بیاورید یا می‌توانید قبل از رسیدن به آنجا، به‌صورت بصری با آنجا آشنا شوید.

تاریخچه موقعیت مکانی

اگر وارد گوگل مپ شده‌اید و تنظیمات مکانتان را فعال کرده‌اید، می‌توانید تمام مکان‌هایی که بوده‌اید را در جدول زمانی خود ببینید. برای کسانی که عاشق سفر هستند، این ویژگی بسیار جالب‌توجه خواهد بود. همچنین می‌توانید دقیق‌تر باشید و بر اساس تاریخ در جدول زمانی خود جستجو کنید. این ویژگی به شما کمک می‌کند تا مسافت‌های طی شده را به‌خوبی مشاهده کنید.

اطلاعات رانندگی

اگر قصد دارید تا هنگام سفر رانندگی کنید، می‌توانید از نقشه گوگل برای یافتن مسیر خود و همچنین مشاهده شرایط ترافیکی استفاده کنید. این ویژگی به شما کمک می‌کند تا در شلوغی خیابان‌ها گرفتار نشوید و بتوانید از وقت خود برای بازدید از جاهای دیدنی مختلف بهره ببرید.

سخن پایانی

گوگل مپ یک ابزار خارق‌العاده و عالی به شمار می‌رود که ویژگی‌های بسیار زیادی دارد و می‌تواند سفر شما را بسیار آسان‌تر کند و احتمال گم شدن یا دیگر مشکلات را کاهش بدهد. نظر شما درباره این ابزار گوگل چیست؟

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو