بازگشت استون مارتین Rapide منتفی است

منبع: فوت و فن

3

1402/3/31

02:12


استون مارتین هیچ نیتی ندارد رپید را احیا کند یا هر سدان جدیدی بسازد، به هر حال. این شرکت برنامه‌های بزرگی دارد و یک سدان چهاردر از جمله اهداف آن‌ها نیست، زیرا این سبک بدنه در همه سطوح قیمتی همچنان پس از کراس‌اوورها در طرفداری عقب مانده است.

استون مارتین هیچ نیتی ندارد Rapide را احیا کند یا هر سدان جدیدی بسازد، به هر حال. این شرکت برنامه‌های بزرگی دارد و یک سدان چهاردر از جمله اهداف آن‌ها نیست، زیرا این سبک بدنه در همه سطوح قیمتی همچنان پس از کراس‌اوورها در طرفداری عقب مانده است.

رئیس بخش محصول و استراتژی بازاریابی استون مارتین، الکس لانگ، به CarSales.com.au گفت که استون مارتین “اهداف بلندی را برای تبدیل شدن به برند عملکرد بریتانیایی بسیار لاکچری و فوق لوکس جهانی دارد.” این نشریه همچنین به منابع داخلی اشاره کرد که استون مارتین در پروتفولیو شرکت، مورد تجاری مناسبی برای یک سدان ندارد. رپید یا هر چیزی شبیه آن، به زودی به مجموعه استون

بازنخواهد گشت.

امکان دارد تا تاریخ 27 ژوئن بیشتر درباره آینده استون مارتین مطلع شویم زمانی که گفته می‌شود این شرکت برنامه پنج ساله‌ای را رونمایی خواهد کرد. طبق گفته لارنس استرال، رئیس هیئت مدیره شرکت، استون مارتین قصد دارد تا در سال ۲۰۲۶ نخستین خودروی الکتریکی خود را راه‌اندازی کند. او در ابتدای این ماه اعتراف کرد که تعداد کمی مشتاق برای خودروهای الکتریکی وجود دارند. با این حال، او فاش کرد که مدل جدید یک محصول کاملاً جدید با طراحی منحصر به فرد خواهد بود.

استون مارتین تازه 9.4 درصد از سهام خود را به شرکت جیلی واگذار کرده است، که به این شرکت بریتانیایی دسترسی به طیف فناوری‌های گروه صنعتی چینی می‌دهد. جیلی مالک برندهایی مانند ولوو، پول استار، لوتوس، زیکر، لین و کو و سایر برندها است و سرمایه‌گذاری قوی در خودروهای باتری‌الکتریک دارد. به هر حال، استون مارتین در نزدیکی آینده از موتورهای احتراقی کاملاً خودرویشان دست نخواهند کشید، زیرا طبق برنامه هفت مدل جدید برای Vantage، DBS و DB12 در نظر گرفته شده است، اما خودروهای هیبریدی نیز در آینده راه‌اندازی خواهند شد.

اگرچه مدل اخیراً معرفی شده DB12 به موتور V8 دو توربو با حجم 4.0 لیتر مجهز شده است، اما قدرت بیشتری نسبت به مدل قبلی DB11 V12 دارد. این موتور 671 اسب

بخار قدرت و 590 پوند-فوت گشتاور تولید می‌کند و باعث می‌شود کوپه در 3.5 ثانیه به سرعت 60 مایل در ساعت برسد، بنابراین آینده استون مارتین به وسیله موتورهای احتراقی به روشنی پیش‌بینی می‌شود، فقط اینکه این شرکت خودروی سدان را در بر نخواهد داشت.

سالی که استون مارتین تولید رپید را متوقف کرد، همان سالی بود که شروع به ساخت DBX کرد که در سال 2020 بود. کراس‌اوور به سرعت به محبوب‌ترین مدل این برند تبدیل شد و در رده‌ی خودروهای لوکسی که به بازار عرضه می‌شوند جایگاه خاصی دارد. آن در رقابت با مدل‌هایی مانند رولزرویس کولینان، بنتلی بنتایگا، لامبورگینی اوروس و فراری پوروسانگ قرار دارد و به عنوان خودروی مسافرتی برتر استون در دوران کنونی شناخته می‌شود.

منبع: CarSales.com.au

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو