استون مارتین اتومبیل الکتریکی ۱۰۰۰ اسب‌بخاری می‌سازد

منبع: فوت و فن

93

1400/9/13

10:02


استون مارتین اتومبیل الکتریکی ۱۰۰۰ اسب‌بخاری می‌سازد

می‌دانیم که نسخه تمام الکتریکی اتومبیل رپید اِس (Rapide S) در سال ۲۰۱۷ عرضه خواهد شد؛ اما حالا مدیرعامل شرکت استون مارتین اظهار داشته پس از این اتومبیل، یک کراس‌اور دی‌بی‌ایکس (DBX) الکتریکی نیز ارائه خواهد شد.

اندی پالمر در مصاحبه‌ای در کنفرانس سرمایه انرژی جدید بلومبرگ در لندن گفت: «ما در مورد یک استون مارتین الکتریکی با توانی بین ۸۰۰ الی ۱۰۰۰ اسب بخار صحبت می‌کنیم. تصور کنید به هنگام نیاز به چنین گشتاوری دست پیدا کنید».

سپس پالمر توضیح داد که استون مارتین بر روی اتومبیل‌های الکتریکی لوکس تمرکز خواهد کرد، نه اتومبیل‌های اسپرت. همچنین وی اظهار داشت این شرکت، تسلا را رقیب خود در آینده نمی‌داند. دلیل این که پالمر تسلا را رقیب خود نمی‌بیند، این است که وی حدس می‌زند با توجه به اتومبیل‌هایی که به زودی تسلا عرضه خواهد کرد، مانند مدل III و کراس‌اوری که زیرمجموعه مدل ایکس است، الون ماسک بیشتر بر روی بازار اتومبیل‌های طبقه متوسط تمرکز خواهد داشت.

طبق گفته پالمر، با توجه به پیشرفت فناوری‌های باتری که به تدریج ارزان‌تر می‌شوند و نیز قوانین مربوط به آلایندگی که سخت‌تر می‌شوند، صنعت اتومبیل به سوی رانشگرهای الکتریکی پیش می‌رود. با این حال، وی به وضوح اعلام کرد این شرکت به تمرکز خود بر روی مهندسی عملکرد موتورهای بنزینی ادامه خواهد داد.

وی افزود: «ما یک شرکت متمرکز بر موتور V12‌ هستیم. در آینده نیز این گونه خواهد بود. آیا به راهی می‌روم که سایر شرکت‌های خودروسازی رفته‌اند و اندازه این موتور را کوچک می‌کنم؟ آیا یک اتومبیل استون مارتین با موتور ۳ سیلندر می‌بینم؟ هرگز. شما باید یک کار بنیادی انجام دهید. موتور الکتریکی این قدرت را به شما می‌دهد. موتور الکتریکی این گشتاور را به شما می‌دهد».

پالمر در مورد فناوری باتری هیدروژنی گفت: «ما باید بر نگرانی محدوده مسافت غلبه کنیم؛ اما این نگرانی بهتر از نگرانی است که به دلیل وجود تنها ۴ ایستگاه هیدروژنی در بریتانیا به وجود می‌آید. همه جای دنیا پریز برق وجود دارد».

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو