معرفی کامیونت برقی الاسکا از فیسکر در IFA 2023

معرفی کامیونت برقی الاسکا از فیسکر در IFA 2023


منبع: فوت و فن

3

1402/5/27

00:03


فیسکر کامیونت برقی الاسکا با برد 340 مایل و قیمت 45,400 دلار معرفی شد. این برند ادعا می‌کند که این کامیون برقی سبک‌ترین و پایدارترین خودروی جهان خواهد بود.

معرفی کامیونت برقی الاسکا از فیسکر در IFA 2023

فیسکر کامیونت برقی الاسکا با برد 340 مایل و قیمت 45,400 دلار معرفی شد. این برند ادعا می‌کند که این کامیون برقی سبک‌ترین و پایدارترین خودروی جهان خواهد بود.

پس از معرفی مجلل سه خودروی برقی جدید اخیراً، فیسکر امروز جزئیات و تصاویر اضافی از کامیونت برقی الاسکا را نیز منتشر کرد.

کامیونت الاسکا چند هفته پیش در رویداد روز دیدگاه محصول فیسکر معرفی شد، جایی که همچنین خودروی هاچبک الکتریکی پیر و اسپرت گرند تور رونین نیز حضور داشتند. الاسکا بر اساس یک پلتفرم امواج تغییریافته به نام FM31 ساخته خواهد شد، با برد حداکثر هدفمند 340 مایل هنگام ورود به تولید در ایالات متحده در ربع اول سال 2025.

یک ویژگی متمایز از الاسکا، مانند پیر، محفظه‌ی موسوم به “هودینی” است. در کامیونت برقی، هودینی یک دروازه میانی است که به صورت الکترونیکی به پایین می‌آید و زیر زمین مختف می‌شود. با باز شدن دروازه میانی و تاشوی کامل صندوق عقب، فیسکر می‌گوید که طول تخته از 4.5 فوت به 9.2 فوت تمدید می‌شود.

با پایین آوردن دروازه میانی، صندلی‌های عقب توسط پنل‌های بالابرنده محافظت می‌شوند، به گفتهٔ فیسکر. ویژگی‌های دیگر شامل یک نگه‌دارنده فنجان بزرگ و یک نگه‌دارنده کلاه کابوی هستند که در تصاویر تازه‌ترین منتشرشده دیده می‌شود، و همچنین یک نگه‌دارنده تبلت قابل تاشو برای هم‌راننده وجود دارد.


فیسکر الاسکا را با دو ظرفیت باتری، 75.0 و 113.0 کیلووات‌ساعت، ارائه خواهد داد. قدرت تخمینی باتری اول به 230 مایل است، در حالی که باتری دوم تا 340 مایل تخمین زده می‌شود، به موجب تخمینات اولیه شرکت که قابل تغییر است. اکستریم اوشن دارای برد حداکثری WLTP 440 مایل است. با این حال، مشخصات پیشرانه هنوز تایید نشده‌اند.

سیستم دو موتوره با رانندگی چهار چرخ اوشن اکستریم، 550 اسب بخار تولید می‌کند، در حالی که نسخه ورودی مناسب 275 اسب بخار است. احتمالاً اعداد الاسکا در همین محدوده قرار خواهند گرفت. فیسکر اعلام کرد که این کامیونت از 0-60 مایل در ساعت در بازه‌های 3.9 تا 7.2 ثانیه شتاب می‌یابد، که نشان‌دهنده این است که زمان به وابستگی به نسخه‌ها و تنظیمات متفاوت خواهد بود.

پس از تایید اینکه الاسکا در آمریکا تولید خواهد شد، فیسکر از اعلام مکان تولید و شرکای احتمالی دست برداری کرد. شرکت اعلام کرد که این اطلاعات هنوز نهایی نشده‌اند.

با این حال، الاسکا در بین دسته‌های کامیونت‌های کوچک و متوسط قرار می‌گیرد. فیسکر تخمین زده است که قیمت ابتدایی آن قبل از تخفیفات 45,400 دلار خواهد بود. در حال حاضر، رزرواسیون‌ها با هزینه 250 دلار در دسترس هستند.

دسته‌ای از کامیونت‌های برقی کنونی، از جمله فورد اف-150 لایتنینگ، ریویان R1T، GMC هامر EV و شورولت سیلورادو EV نیز هزینه‌براندازتری دارند. با این حال، الاسکا ممکن است به طور مستقیم با رقبای آینده رقابت کند.

گزارش‌ها نشان می‌دهند که فورد و جنرال موتورز در حال توسعه کامیونت‌های نسل بعدی خود هستند، احتمالاً مدل‌هایی با قیمت مناسب و برد بهتر. ریویان نیز در حال توسعه پلتفرم نسل بعدی R2 خود است ولی هنوز خبر رسمی از R2S (SUV متوسط اندازه) وجود ندارد.

فیسکر همچنین خودروی کوچک الکتریکی پیر، خودروی سوپر GT رونین، بسته ماجراجویی Force E برای اوشن و یک سوپرکامپیوتر جدید را در رویداد روز دیدگاه محصول نیز نمایش داد. پیر همچنین در ایالات متحده، در کارخانه لردستان موتورز فاکسکان در اوهایو تولید خواهد شد، اما توافق هنوز نهایی نشده است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو