معرفی سریال تبعید آبی (Maviye Sürgün) ؛ زمان پخش، خلاصه داستان و معرفی بازیگران

معرفی سریال تبعید آبی (Maviye Sürgün) ؛ زمان پخش، خلاصه داستان و معرفی بازیگران


منبع: پلازا

3

1402/4/1

22:35


معرفی سریال تبعید آبی (Maviye Sürgün) ؛ زمان پخش، خلاصه داستان و معرفی بازیگران

سریال تبعید آبی یکی از جدیدترین سریال‌های ساخت کشور ترکیه محسوب می‌شود که این روزها پس از مدتی انتظار بر روی آنتن شبکه شو تی وی ترکیه رفته است. در ادامه این مقاله با معرفی سریال Maviye Sürgün همراه شما هستیم.

شبکه شو تی وی (Show TV) یکی از کانال‌های تلدیزیونی کشور ترکیه است که از سال 1991 شروع به کار کرد و تاکنون با هنرمندان بزرگ این کشور همچون ابراهیم تاتلیسس همکاری داشته است. این شبکه معمولا در انتخاب آثاری که پخش می‌کند، دقت کافی دارد و سریال‌هایی که در آن بر روی آنتن می‌روند معمولا چندین فصل ادامه پیدا می‌کند که از معروف‌ترین آنها می‌توانیم به سریال گودال (Çukur) اشاره کنیم.

سریال تبعید آبی به کارگردانی نزاکت کوشکون (Nezaket Coşkun) ساخته شده است. فیلمنامه این اثر نیز به دست باریش اردوغان (Bariş Erdoğan)، ایلکر ارسلان (İlker Arslan)، غمزه ارسلان (Gamze Arslan) و مورات دیسلی (Murat Disli) نوشته شده است. در ادامه مقاله پیش‌رو پلازا با معرفی سریال Maviye Sürgün همراه شما هستیم.

فهرست مطالب:

زمان پخش سریال تبعید آبی

ژانر سریال Maviye Sürgün درام و عاشقانه است. نخستین قسمت این اثر در تاریخ 12 ژوئن 2023 (22 خرداد 1402) از شبکه Show TV پخش شد. این مجموعه تلویزیونی دوشنبه‌ها ساعت 20:30 به روی آنتن می‌رود. تعداد قسمت های سریال تبعید آبی تاکنون دو قسمت است.

داستان سریال تبعید آبی

داستان سریال تبعید آبی

این اثر درباره یک مامور ویژه نیروی دریایی به نام علی است که در حرفه خود موفق است تا اینکه مشکلی پیش می‌آید و مدتی از کار موقتا تعلیق می‌شود. او در همین زملن درمی‌یابد همسر عزیزش آیدا مبتلا به بیماری‌ای مرگبار شده و به همین دلیل همراه همسر و فرزندانش به محل زندگی پدر زنش، صالح، که صاحب هتلی به نام چاملیکی‌یی است، می‌روند. آیدا خیلی زود می‌میرد و علی بسیار آشفته و دلشکسته می‌شود.

در همین زمان شبی او به دریا می‌رود و یک قایق در حال غرق شدن را می‌بیند که زنی داخل آن است و او را نچات می‌دهد. زن دفنه نام دارد و گویی حافظه‌اس بخاطر شوکی که به او وارد شده، از دست رفته است. او در همین حال با مردی به نام اوزان ملاقلت می‌کند که به نظر می‌رسد از گذشته او را می‌شناخته و اکنون خوب مرد را به یاد نمی‌آورد. داستان به روایت مثلثی که بین علی، دفنه و اوزان پیش آمده، می‌پردازد. این خلاصه سریال تبعید آبی بود که درباره آن صحبت کردیم.

بازیگران سریال تبعید آبی

در این بخش ابتدا با بیوگرافی بازیگران‌ اصلی این اثر و معرفی سایر هنرپیشگان همراه شما هستیم.

جانر جیندوروک در نقش علی تارهون

بازیگران سریال تبعید آبی

  • سن: 43 سال
  • محل تولد: آدانا، ترکیه

جانر جیندوروک (Caner Cindoruk) بازیگر اهل ترکیه در 17 آوریل 1980 (28 فروردین 1359) به دنیا آمد. او در خانواده‌ای هنرپرور به دنیا آمد. پدر و مادرش نویسنده بودند و برادرانش نیز در زمینه تئاتر فعالیت می‌کردند. به همین خاطر جیندوروک از سنین پایین با بازیگری آشنا شد و سپس در تئاتر کار خود را شروع کرد تا اینکه در سال 2006 با فیلم بین‌المللی (Beynelmilel) نخستین بار جلوی دوربین رفت و در سال بعد اولین سریال خود یعنی خورشید سیاه (Kara Güneş) را بازی کرد. از آثار معروف دیگر این بازیگر باید به برگ ریزان (Yaprak Dökümü)، ماه پیکر (Muhteşem Yüzyıl Kösem)، زن (Kadın) و بی‌صداقت (Sadakatsiz) اشاره کنیم. او به عنوان نقش اصلی در سریال تبعید آبی حضور دارد.

داملا سونمز در نقش دفنه بوز

تعداد قسمت های سریال تبعید آبی

  • سن: 36 سال
  • محل تولد: استانبول، ترکیه

تیلیا داملا سونمز (Tilya Damla Sönmez) بازیگر و صداپیشه اهل کشور ترکیه متولد 3 مه 1987 (13 اردیبهشت 1366) است. او تحصیلاتش را در فرانسه تکمیل کرد و نخستین بار در سال 2004 با سریال کفش شیشه ای (Camdan Pabuçlar) وارد دنیای بازیگری شد. او تاکنون توانسته برنده جوایز مختلفی شود. شهرت این بازیگر بیشتر به ایفای نقش افسون سریال گودال برمی‌گردد. از دیگر آثار معروف داملا سونمز باید به شعله‌ور (Alev Alev)، ظهور امپراطوری عثمانی (Rise of Empires: Ottoman) و احترام (Saygı) اشاره کنیم. او در سریال Maviye Sürgün نقش اصلی را دارد.

سرکان آلتونوراک در نقش اوزان آدار

ژانر سریال Maviye Sürgün

  • سن: 46 سال
  • محل تولد: آنکارا، ترکیه

سرکوم آلتونوراک (Serkan Altunorak) بازیگر و صداپیشه اهل ترکیه در 24 دسامبر 1976 (3 دی 1355) به دنیا آمد. او پس از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه در سال 1999 با سریال دوریم ولی باهمیم (Ayrılsak da Beraberiz) شروع کرد. این بازیگر در زمینه صداپیشگی نیز تبحر دارد و تاکنون توانسته دوبله‌های به یادماندنی از خود به جا بگذارد. از آثار معروف این بازیگر باید به حریم سلطان (Muhteşem Yüzyıl)، وطنم تویی (Vatanım Sensin)، پشت پرده ازدواج (Evlilik Hakkında Her Şey)، سازشگران (Uysallar) و فصل زیتون (Zeytin Ağacı) اشاره کنیم. او در سریال تبعید آبی جز نقش‌های اصلی است.

بولنت شاکراک در نقش حسن یِل

نمرات سریال Maviye Sürgün

  • سن: 45 سال
  • محل تولد: استانبول، ترکیه

بولنت شاکراک (Bülent Şakrak) هنرپیشه اهل ترکیه متولد 26 اوت 1977 (4 شهریور 1356) است. او از کودکی با تئاتر ‌کار خود را شروع کرد و به طور کلی در زمینه تئاتر سوابق و فعالیت‌‌های زیادی داشته است‌. این بازیگر نخست با سریال خانواده من (Bizim Aile) در سال 1999 جلوی دوربین رفت. از آثار معروف او باید به کدام یک از ما عاشق نشدیم (Hangimiz Sevmedik)، دختر سفیر (Sefirin Kızı) و دنیا همینه (Dünya Bu) اشاره کنیم.

سایر هنرپیشه های سریال Maviye Sürgün عبارتند از:

  • آیچا ارتوران (Ayça Erturan) در نقش زهرا اونجو
  • روحی ساری (Ruhi Sarı) در نقش سرهات
  • هاکان سالینمیش (Hakan Salınmış) در نقش صالح
  • گوکشن آتش (Gökşen Ateş) در نقش گنجر یاکوت
  • مینا کویونجولار (Mina Koyuncular) در نقش ازرا تارهون
  • و…

نقد سریال Maviye Sürgün

هنوز قسمت‌های زیادی از سریال پخش نشده است اما می‌توانیم به بیان چند نکته درباره تبعید آبی بپردازیم. اول اینکه داستان شروع خوبی داشت و با مقدمه‌ای قابل قبول جلو رفت به طوری که مخاطب با پایان قسمت او با سوالات زیادی روبه‌رو شد. نکته دومی که باید به آن اشاره کنیم نیز بازی خوب بازیگران است که به بالا رفتن نمرات سریال Maviye Sürgün کمک خواهد کرد. در مجموع می‌توان گفت این سریال ارزش تماشا دارد.

کلام آخر

نقد سریال Maviye Sürgün

در این مقاله با معرفی و بررسی سریال ترکی تبعید آبی همراه شما بودیم. این اثر از سریال‌های در حال پخش ترکیه ای 2023 یکی از آثار مورد انتظار کشور ترکیه بود که شبکه شو تی وی مدتی آن را تبلیغ و اکنون با داستان عاشقانه و پر از هیجان خود توجه‌ها را جلب کرده است. نظر شما درباره این اثر چیست؟ آیا علاقمند به دانلود سریال Maviye Sürgün هستید؟ لطفا نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید. از همراهی شما متشکریم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو