معرفی سریال به مرد جماعت نمیشه اعتماد کرد (EGO) ؛ خلاصه داستان و بررسی سریال

معرفی سریال به مرد جماعت نمیشه اعتماد کرد (EGO) ؛ خلاصه داستان و بررسی سریال


منبع: پلازا

6

1402/7/8

23:02


معرفی سریال به مرد جماعت نمیشه اعتماد کرد (EGO) ؛ خلاصه داستان و بررسی سریال

سریال به مرد نمیشه اعتماد کرد از جمله مجموعه‌های تلویزیونی کشور ترکیه در سال 2023 که مدتی پس از پخش از شبکه فاکس، فینال خورد. در ادامه با معرفی و بررسی سریال ترکی به مرد نمیشه اعتماد کرد همراه شما هستیم.

سریال‌های کشور ترکیه معمولا بلند هستند و ساخت مینی سریال در این کشور چندان رواج ندارد. اکثر سریال‌هایی که در قسمت‌های کم به اتمام‌ می‌رسند، صرفا به خاطر کم بودن میزان تماشا کنار گذاشته می‌شوند. این امر بیشتر در شبکه فاکس ترکیه رواج دارد‌. هر سریالی که نتواند میزان تماشای کافی بگیرد، به فینال خوردن محکوم می‌شود!

سریال به مرد نمیشه اعتماد کرد با نام کامل Erkeğe Güven Olmaz و مخفف EGO به کارگردانی دوعا جان آنافارتا (Doğa Can Anafarta) و شنول سونمز (Şenol Sönmez) ساخته شد. نویسندگی این مجموعه نیز برعهده جمعی از نویسندگان بود و در واقع اقتباسی از سریال کره ای وسوسه (Temptation) که خالق آن هان جی-هون (Han Ji-hoon) بود، محسوب می‌شود. این اثر از اوایل سال 2023 از شبکه فاکس ترکیه پخش و پس از چند ماخ به پایان رسید. در مقاله پیش‌رو پلازا به معرفی معرفی سریال ego خواهیم پرداخت.

فهرست مطالب:

زمان پخش سریال ترکی به مرد نمیشه اعتماد کرد

ژانر سریال به مرد جماعت نمیشه اعتماد کرد ترکی درام است. این سریال نخست در تاریخ 5 فوریه 2023 (16 بهمن 1401) بر روی آنتن شبکه Fox ترکیه رفت و در 21 مه 2023 (31 اردیبهشت 1402) به پایان رسید. تعداد تعداد قسمت های سریال به مرد نمیشه اعتماد کرد مجموعا 13 قسمت بود.

داستان سریال به مرد جماعت نمیشه اعتماد کرد

داستان سریال به مرد جماعت نمیشه اعتماد کرد / خلاصه داستان سریال ترکی به مرد

داستان درباره الیف و ارهان زوجی عاشق است که قدم به قدم به یکدیگر نزدیک شده‌اند و پا به‌ پای یکدیگر برای باهم بودن‌هایشان زحمت کشیده‌اند. آنها تمام تلاش خود را می‌کنند تا زندگی ای جدید تشکیل دهند و خیلی زود زیر یک سقف بروند. اما در جریان یک سفر کاری به ارهان خبر می‌رسد که بر سرش کلاه بزرگی رفته و بدهی زیادی به بار آورده که توانایی پرداخت آن را ندارد. در این شرایط پیشنهاد سیبل، رئیس ارهان همه چیز را تغییر می‌دهد. این خلاصه داستان سریال ترکی به مرد نمیشه اعتماد کرد بود که برای شما گفتیم.

بازیگران سریال به مرد جماعت نمیشه اعتماد کرد

در این بخش بازیگران سریال ایگو را برای شما معرفی می‌کنیم‌.

آلپرن دویماز در نقش ارهان ییلدیریم

هنرپیشه های سریال به مرد نمیشه اعتماد کرد / بازیگران سریال ایگو

آلپرن دویماز (Alperen Duymaz) بازیگر اهل ترکیه متولد 3 نوامبر 1992 (12 آبان 1371) است. این بازیگر از کودکی به موسیقی و مدلینگ علاقه داشت تا اینکه پس از اتمام تحصیلات خود با سریال دروغگو های کوچک شیرین (Tatlı Küçük Yalancılar) نخستین بار در سال 2015 به قاب تلویزیون پا گذاشت. او سپس در سریال مهم گودال (Çukur) حضور داشت و با نقش کلیدی خود در سریال تصادف (Çarpışma) دیده شد. از دیگر سریال‌های این بازیگر باید به زمستان سخت (Zemheri)، آخرین تابستان (Son Yaz) و اگه مرد عاشق بشه (Erkek Severse) اشاره کنیم. آلپرن دویماز نقش اصلی سریال به مرد جماعت نمیشه اعتماد کرد را دارد.

ملیسا آسلی پاموک در نقش سیبل کوراسلان

بازیگران سریال به مرد جماعت نمیشه اعتماد کرد / خلاصه داستان سریال ترکی به مرد

ملیسا آسلی پاموک (Melisa Aslı Pamuk) هنرپیشه ای با اصالت ترک و اهل هلند در 14 آوریل 1991 (25 فروردین 1370) به دنیا آمد. این بازیگر در سال 2011 برنده جایزه دختر شایسته ترکیه شد و همچنین در زمینه مدلینگ فعالیت کرد. او بازیگری از در تلویزیون با سریال شمیم عشق (Yer Gök Aşk) و نقش سودا شروع کرد و با فیلم G.D.O. KaraKedi وارد سینما شد. از سریال‌های دیگر ملیسا آسلی پاموک باید به سعید و شورا (Kurt Seyit ve Şura)، عشق سیاه (Kara Sevda)، اتاق قرمز (Kırmızı Oda) و هی سلطان (Hay Sultan) اشاره کنیم. این هنرپیشه در سریال تصادف نیز با آلپرن دویماز هم بازی شد و نقش اصلی سریال ego را بازی کرد.

احمد کایاکسن در نقش تونجای کوراسلان

خلاصه سریال Erkege Guven Olmaz / سریال ego

احمد کایاکسن (Ahmet Kayakesen) در تاریخ 27 سپتامبر 1988 (5 مهر 1367) به دنیا آمد. او بازیگری را از سن کم و تئاتر شروع کرد. او در سال 2014 با فیلم Çılgın Dersane 3 و در سال 2015 با سریال خانواده شوهر (Kocamın Ailesi) نخستین بار مقابل دوربین رفت. این هنرپیشه در سریال مارمولک: حیات دوباره (Kertenkele: Yeniden Doğuş) برای اولین بار نقش اصلی را ایفا کرد و از سریال‌های دیگر آن باید به سیب ممنوعه (Yasak Elma)، تردید (Hercai) و زوج عالی (Mükemmel Eşleşme) اشاره کنیم.

رویا هلین دمیربولوت در نقش الیف تکین

ژانر سریال به مرد جماعت نمیشه اعتماد کرد ترکی / بازیگران سریال ایگو

رویا هلین دمیربولوت (Rüya Helin Demirbulut) هنرپیشه جوان اهل ترکیه در سال 1995 (1373-1374) به دنیا آمد. او بازیگری را در سال 2019 و سریال یکدل (Tek Yürek) شروع کرد و در اول راه بازیگری خود قرار دارد. سریال Erkege Guven Olmaz قدم بزرگی در راه بازیگری اوست.

اردال کوچوکومورجو در نقش طاهر کوراسلان

سریال به مرد نمیشه اعتماد کرد

اردال کوچوکومورجو (Erdal Küçükkömürcü) بازیگر اهل کشور ترکیه متولد 1 آوریل 1958 (12 فروردین 1337) است. او بازیگری را با تئاتر شروع کرد و سپس در سال 1992 نخستین فیلم خود Çıplak را در سینما بازی کرد. این بازیگر دو سال بعد با سریال‌های Kurtuluş و Gülşen Abi وارد تلویزیون شد. او اکنون در کشور ترکیه نه تنها بازیگر خوبی است، بلکه سمینارهای مختلف برگزار می‌کند و برای هنرجویان آموزش‌هایی مثل صدا، کنترل حرکات و زبان بدن دارد. از آثار معروف اردال کوچوکومورجو باید به سریال‌های کلاغ (Kuzgun)، دختر سفیر (Sefirin Kızı)، پشت پرده ازدواج (Evlilik Hakkında Her Şey)، محکوم (Mahkum) و سرنوشت (Kısmet) اشاره کنیم. او در سریال ترکی ایگو نقشی کلیدی دارد.

تونا اورهان در نقش بورهان

سریال ترکی به مرد نمیشه اعتماد کرد

تونا اورهان (Tuna Orhan) بازیگر اهل ترکیه متولد 21 ژانویه 1966 (1 بهمن 1344) است. او بازیگری را از تئاتر و در سال 1982 شروع کرد و سپس در سال 2003 اولین تجربه خود را با فیلم Vizontele Tuuba داشت‌‌. تونا اورهان با سریال Gönülçelen (2010) در تلویزیون حضور پیدا کرد. از آثار شاخص این بازیگر باید به سریال‌های دنیا دروغ است (Yalan Dünya)، حکیم اوغلو (Hekimoğlu) و سیتکام ترکی Bir Yeraltı Sit-Com’u اشاره کنیم.

هولیا گلشن در نقش سوکران

خلاصه داستان سریال ترکی به مرد نمیشه اعتماد کرد

هولیا گلشن (Hülya Gülşen) بازیگر ترک در 14 سپتامبر 1965 (23 شهریور 1344) متولد شد.او بازیگری را از سال 1983 با تئاتر شروع کرد. نخستین حضور هولیا گلشن پشت دوربین برنامه Ah Ana بود. از سریال‌های معروف این هنرپیشه باید به غنچه‌های زخمی (Kırgın Çiçekler)، خوبی (İyilik) و عشق بدون مرز (Hudutsuz Sevda) اشاره کنیم.

سایر هنرپیشه های سریال به مرد نمیشه اعتماد کرد عبارتند از:

  • دریا بشرلر (Derya Beşerler) در نقش بگوم کوراسلان
  • عزیز جانر اینان (Aziz Caner İnan) در نقش ظفر
  • شافاک پکدمیر (Şafak Pekdemir) در نقش اسی
  • ناز سایینر (Naz Sayıner) در نقش صنم
  • امیرهان دونمز (Emirhan Dönmez) در نقش آردا
  • جان سرتاچ آدالیر (Can Sertaç Adalıer) در نقش سامت
  • توپراک کیویلجیم (Toprak Kıvılcım) در نقش برکاری
  • و…

نقد سریال ترکی ایگو

نقد سریال Erkege Guven Olmaz / نقد سریال ترکی ایگو

در این بخش به سراغ بررسی عملکرد این سریال می‌رویم. به مرد جماعت نمیشه اعتماد کرد نویسندگان مختلفی داشت گولسو کاراگوز (Gülsev Karagöz)، ظفر اوزر چتینل (Zafer Özer Çetinel)، گورکم توزون (Görkem Tüzün)، اوکان بشار بهار (Okan Başar Bahar)، احمد اورچون اوکشار (Ahmet Orçun Okşar)، ارکان بیرگورن (Erkan Birgören) و الیف تونا کیگی (Elif Tuna Kıygı) همگی نویسندگان این مجموعه 13 قسمتی بودند. این مجموعه از سریالی کره ای به نام وسوسه اقتباس شده بود که در سال 2014 پخش شد و طی 20 قسمت به اتمام رسید. اگرچه نمران و ریتینگ سریالی اصلی بالا بودند و وسوسه جز آثار پربیننده کره‌ای شد، نمرات سریال به مرد نمیشه اعتماد کرد متوسط بود و به طور کل می‌توان این اثر را قابل قبول دانست.

اما چرا سریال خیلی زود فینال خورد؟ با وجود اینکه کارگردان و عوامل دو بازیگر آلپرن دویماز و ملیسا آسلی پاموک را برای ایفای نقش‌های اصلی انتخاب کرده بودند، بازیگرانی که پیش از این در سریال تصادف نیز خوش درخشیدند، اما مثل اینکه نتوانستند آن جاذبه لازم را بین این دو بازیگر به مخاطب نشان دهند. مثل اینکه مشاجره‌ بین دویماز و پاموک در پشت صحنه زیاد بود. به طوری که در فضای مجازی نیز پخش شد. این اتفاق باعث ضعیف شدن سریال شد و از جایی به بعد گویی تیم نیز دستپاچه شدند و فیلمنامه رو به ضعیف شدن رفت.

ریتینگ سریال از همان قسمت‌های اولیه پایین بود و مخاطب سریال را نمی‌پسندید. این اتفاق دلایل متعددی داشت. همانطور که قبلا اشاره کردیم. دو شخصیت اصلی نه تنها مشاجره داشتند، بلکه کاراکترهای آنها در سریال نیز بسیار خودخواه طراحی شده بودند به طوری که مخاطب قادر به برقراری ارتباط با آنان نبود. همچنین مفاهیم موجود در سریال برخلاف قوانین و جامعه ترکیه بودند. در حقیقت تعهدهای اخلاقی در سریال نادیده گرفته می‌شدند. منطق جایگاه خاصی در سریال به مرد نمیشه اعتماد کرد نداشت و در بعضی از قسمت‌ها حتی باور کردند اتفاقات برای مخاطب امکان‌پذیر نبود.

در نتیجه سریال حتی نتوانست به عنوان یک بازسازی یت اثری اقتباسی عملوکرد درستی داشته باشد و همانطور که پیش‌تر نیز اشاره شد، شبکه فاکس طبق قانون همیشگی خود، مهر تایید بر فینال سریال زد.

کلام آخر

نقد سریال ترکی ایگو

با معرفی و بررسی سریال ترکی به مرد جماعت نمیشه اعتماد کرد همراه شما بودیم و سعی کردیم این عنوان را به طور کامل به شما معرفی کنیم. سازندگان در ماه مه 2023 پایان سریال را تایید کردند و اعلام داشتند که ادامه‌دار نخواهد شد. آیا شما نیز به دانلود سریال Erkege Guven Olmaz پرداخته و آن را تماشا کردید؟ بنظر شما فینال خوردن این اثر کار درستی بود؟ آیا شما فکر می‌کنید سریال ترکی به مرد نمیشه اعتماد کرد می‌توانست ادامه دار باشد؟ از اینکه تا پایان مقاله ای دیگر از پلازا همراه ما بودید، سپاس‌گزاریم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو