هر نوع بی‌قانونی از جمله بی‌حجابی باید توسط حاکمیت با مجازات همراه شود

3

1402/4/4

15:53


هر نوع بی‌قانونی از جمله بی‌حجابی باید توسط حاکمیت با مجازات همراه شود

پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

 
لطف‌الله فروزنده، فعال سیاسی اصولگرا، در گفت‌وگو با خبر۲۴ در خصوص برخورد مناسب با سلبریتی‌ها در موضوع حجاب گفت: علاوه بر اینکه حجاب مسئله اعتقادی است، یک مسئله قانونی هم است و شخصیت‌های موثر در جامعه باید حافظ فرهنگ و قانون کشور باشند.

وی افزود: اگر بخواهیم جامعه‌مان بیشتر در امان باشد، همه باید به قانون احترام بگذارند و به آن مقید باشند و در این مسیر سلبریتی‌ها باید به صورت مضاعف به این موضوع توجه کنند.

این فعال سیاسی اصولگرا تاکید کرد: باید در برخورد با افراد متخلف در زمینه حجاب آموزش‌های لازم را بدهیم و بر اساس خود قانون پیگیر مقابله با تخلف صورت گرفته باشیم. قانونگذار حدود را در این زمینه مشخص کرده است و قوه قضاییه نیز متناسب با قانون برخورد می‌کند.

وی ادامه داد: اصولا در همه جای دنیا نیز با اجرای دقیق قانون توانسته‌اند هم حرمت قانون را حفظ کنند و هم افراد جامعه موقعیت و رفتارهای خود را متناسب با قانون شکل دهند.

فروزنده با اشاره به لزوم جلوگیری از هنجارشکنی مطرح کرد: اقتدار حکومت‌ها مهم است؛ زیرا حکومت نماینده مردم است و یکی از نقش‌های مهم حکومت این است که باید حافظ منافع عمومی باشد و کسی در این زمینه نمی‌تواند به نام حقوق شخصی، حقوق عمومی را ضایع کند.

وی در ادامه بیان کرد: همیشه آزادی و قانون در کنار همدیگر قرار دارند؛ قانون در کنار این‌که به آزادی‌ها مشروعیت می‌بخشد، آن را نیز در چارچوب قرار می‌دهد تا منافع عمومی جامعه نیز حفظ شود. در این صورت اگر فردی هنجارشکنی کند باید قانون در چارچوب با آن برخورد کند.

این فعال سیاسی اظهار داشت: قانون در برخورد با هنجارشکنان حجاب نباید رفتار فردی و شخصی داشته باشد بلکه باید طبق آنچه تعیین شده مقابله و برخورد صورت گیرد.

فروزنده خاطر نشان کرد: آن‌چه که مسلم است، دولت به مانند هر قانون دیگری وظیفه دارد با روش‌های مختلف از روش‌های فرهنگی گرفته تا روش‌های قهری، ضامن اجرای قانون باشد. این موضوع محدود و منحصر به ماجرای حجاب هم نیست و هر بی‌قانونی باید با مجازات توسط حاکمیت همراه شود.

وی در پایان ابراز داشت: خطاهای فردی افراد و گناهان و اشتباهاتشان به خودشان مربوط است اما هر فساد یا خطایی که جنبه اجتماعی پیدا کند، مستوجب تعقیب و مجازات خواهد بود و ضرورت دارد حکومت اسلامی با آن مقابله کند.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو