تاروت از یک سری کارت هایی تشکیل شده است که گاها جنبه تفریح و فالگیری دارد، کارتهای بازی احتمالاً از قاهره در اواخر قرن 14 وارد اروپا شده‌است و رفته رفته به سراسر دنیا راه یافته است کارت پنج چوبدستی نشان دهنده هرج و مرج، بی نظمی و رقابت می باشد، در این مطلب از سلام دنیا درباره معنی کارت پنج چوبدست در تاروت، تفسیر دقیق و کامل Five of Wands ، توضیحات کامل کارت تاروت پنج چوب دست عمودی و معکوس در زمینه سلامتی، حرفه، مال و عشق صحبت خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

معنی کارت پنج چوبدست در تاروت

معانی کلیدی (عمودی): رقابت، درگیری، تنش، مشاجره، پرخاشگری، رقبا، اختلاف، مبارزه، مبارزه، نبرد، مخالفت، برخورد نفس، اعتصاب، هرج و مرج، بی نظمی، قاطعیت، انرژی فرو رفته، خشن بودن، کوچک بودن، همکاری نکردن

معانی کلیدی (معکوس): پایان درگیری، هماهنگی، صلح، همکاری، آتش بس، توافق، سازش، پایان مبارزه، خلق و خوی سرکوب شده، کمرویی، کنترل، تمرکز، یافتن راه حل، عدم رقابت


حتما بخوانید: آموزش کامل خواندن کارت های تاروت


توضیحات کامل کارت تاروت پنج چوب دست در تاروت صغیر

در کارت پنج چوبدستی پنج مرد وجود دارد که هر کدام یک عصا در دست دارند و آنها را در هوا تکان می دهند. مشابه بیشتر کارت های تاروت این کارت هم عدم هماهنگی و احساس اختلاف در بین گروه را توصیف می کند. اختلاف نظر را می‌توان به طرق مختلف تفسیر کرد. به سادگی می تواند به این معنی باشد که آنها از هجوم آدرنالین ناشی از اختلاف و دعوا لذت می برند.
این یک مشکل جدی نیست، اما یک بحث خوب است. آنها بخشی از رقابت و درگیری هستند و این یک رقابت جدی نیست، بیشتر شبیه یک رقابت سالم بین دوستان است. به نظر می رسد شیوه ای که آنها چوبدستی را در دست می گیرند، روشی آرام است که می تواند نشان دهد که مشاجره بین آنها چیزی فراتر از دوستان صمیمی نیست و برای نمایش است، نه یک بحث شدید.

معنی کارت تاروت پنج چوبدستی

پنج چوبدستی (عمودی)
تعبیر کارت پنج چوبدستی عمودی در فال تاروت

همان‌طور که در تصویر کارت دیده می‌شود، پنج عصای عمودی می‌توانند شکلی از درگیری را در زندگی شما نشان دهند. این تعارض می تواند از قبل در زندگی شما وجود داشته باشد، یا می تواند چیزی باشد که مدتی است ایجاد شده و در شرف انفجار است. این کارت همچنین ارتباط نادرستی را نشان می دهد که در زندگی شما اتفاق افتاده است، مانند اینکه هیچ کس آماده نیست به دیدگاه طرف مقابل گوش دهد و در نتیجه تعارض افزایش یافته و به راه حلی نمی رسد. کارت تاروت پنج چوبدستی می تواند به این معنی باشد که شما در یک گروه کار می کنید، جایی که همه بی تاب هستند و فقط می خواهند خودشان شنیده شوند و جدی گرفته شوند. آنها نمی خواهند به حرف های دیگران گوش دهند و به انجام کاری که می خواهند ادامه می دهند، که در نهایت به مشاجره ختم می شود.


حتما بخوانید: معنی کارت یک چوبدست در تاروت


اگر کارت برای شما ظاهر شد، نشانه آن است که ابتدا باید ابتکار عمل را به دست بگیرید و موقعیت را در دست بگیرید و به دیگران پیشنهاد دهید که با یکدیگر ارتباط برقرار کنند و بفهمید که همه می خواهند هر بار چه بگویند. همه باید فرصتی برابر برای گفتن آنچه می خواهند داشته باشند، بدون اینکه کسی حرفش را قطع کند. این تنها راه برای پایان دادن به درگیری و مشاجره، با گوش دادن به همه و یافتن راه حلی است که برای همه مناسب است.

پنج چوبدستی در خواندن کارت تاروت نشان می دهد که شما در حال مواجهه با رقابتی هستید، در زمینه ای که زیاد به آن عادت ندارید. این احتمال وجود دارد که در مدرسه یا محل کار با فردی آشنا شوید که توانایی ها یا ویژگی های مشابه شما را دارد و سعی می کند جای شما را  بگیرد. از سوی آنها احساس خطر خواهید کرد و می تواند جای حسادت و طمع را در شما باز کند. پنج چوبدستی شما را تشویق می کنند که رقابت را سالم و بدون بدخواهی یا عصبانیت نسبت به آنها انجام دهید. آن را خیلی جدی نگیرید و آن را به عنوان یک تجربه یادگیری در نظر بگیرید.

ظاهر شدن پنج چوبدستی به صورت عمودی نیز نشان‌دهنده یک مبارزه شخصی است که شما در حال گذراندن آن بوده‌اید و به شما آسیب وارد می‌کند. برای رهایی از این وضعیت دشوار، ابتدا باید با این مشکل مقابله کنید. فرار از آن هیچ کمکی نخواهد کرد. سعی کنید بفهمید که چرا اینقدر آزاردهنده است. تنها در این صورت می توانید راه حلی پیدا کنید.

توضیحات کامل کارت تاروت پنج چوب دست در تاروت صغیر

تعبیر کارت پنج چوبدستی در فال تاروت در زمینه عشق و رابطه (عمودی)

اگر در خواندن کارت تاروت عاشقانه، پنج چوبدستی عمودی به نظر می‌رسند، این بدان معناست که اگر می‌خواهید در نهایت به پارتنر خود برسید، باید امور را در دست بگیرید. کسی هست که چشم تو را گرفته است و می خواهی او را تعقیب کنی. اما معلوم شد که این شخص نه تنها توسط شما بلکه توسط بسیاری دیگر تحت تعقیب است. خواستگاران این فرد بیشتر از آنچه شما فکر می کنید است و باعث ناراحتی شما می شود. حالا شما باید در یک مسابقه شرکت کنید تا محبت آنها را جلب کنید. اما این کارت نشان می‌دهد که در حین تعقیب آن‌ها باید زیرک باشید و در مورد احساسات خود افراط نکنید، زیرا ممکن است در نهایت شریک بالقوه شما را دلسرد کند.


حتما بخوانید: معنی کارت دو چوبدست در تاروت


اگر  در یک رابطه هستید مراقب مشاجره ها و درگیری ها باشید. اگر هر یک از شما استرس دارد، یک اختلاف نظر کوچک ممکن است به یک بحث بسیار بزرگ تبدیل شود. اگرچه این مشاجرات یا اختلافات خیلی جدی نیستند، اما ممکن است در روابط شما مشکل ایجاد کنند. سعی کنید منطقی فکر کنید و تجزیه و تحلیل کنید که آیا چیزی که در مورد آن دعوا می کنید برای شما دو نفر بسیار مهم و برای رابطه شما حیاتی است یا خیر. بازیگوشی برای حفظ جرقه در رابطه شما و در عین حال اجتناب از جدی بودن در مورد همه چیز مهم است.

تعبیر کارت پنج چوبدستی در فال تاروت در زمینه امور مالی (عمودی)

اگر پنج چوبدستی عمودی به نظر می رسند، این بدان معناست که ممکن است برای مدتی با یک زمان بی ثباتی مالی روبرو شوید. ممکن است مجبور شوید بیش از حد معمول کار کنید و برای حفظ آسایش مالی، انرژی قابل توجهی به کار خود بدهید. پول به راحتی به دست نمی آید و باید ساعت اضافی وقت بگذارید تا همه چیز را همانطور که هست نگه دارید.

اگر این کارت ظاهر شد، به این معنی است که حتی اگر مشکل خاصی با پول ندارید و در حال حاضر کاملاً راحت هستید، از قبل خود را آماده کنید و ممکن است به زودی وضعیت مالی شما بهم بریزد. ممکن است در مورد پول خود، مانند فردی از خانواده خود، یا شخصی که با پول مرتبط است، مانند یک کارمند یا یک مغازه دار، بحث و جدل کنید. در هر صورت، این یک تجربه استرس زا برای شما خواهد بود، زیرا کنار آمدن با جزئی ترین شرایط مالی مانند بازگشت یا بازپرداخت و غیره برای شما سخت خواهد بود.

تفسیر دقیق و کامل Five of Wands

تعبیر کارت پنج چوبدستی در فال تاروت در زمینه حرفه (عمودی)

اگر پنج چوبدستی عمودی برای شما ظاهر شود، جنبه های رقابتی و متضاد کارت ها در حرفه شما اعمال می شود. این رقابت دائمی می تواند به دلیل رشته کاری باشد که در آن فعالیت می کنید، مانند بانکداری و فروش، یا می توانید یک ورزشکار نیز باشید. در این مشاغل همیشه باید فعال و متحرک باشید تا از همتایان خود عقب نمانید. حال اگر فردی با این مشاغل نیستید و رقابت برای شما امری عادی یا معمول در کار نیست، این کارت نشان دهنده وضعیت موقتی است که باید رقابتی باشید یا ممکن است درگیری ایجاد شود.


حتما بخوانید: معنی کارت سه چوبدست در تاروت


شاید به دلیل مشاجره یا اختلاف نظری باشد که اخیراً در کار شما با همکاران و شرکای شما رخ داده است یا در حال رقابت با شخصی برای گرفتن ترفیع یا موقعیت هستید. اما به خاطر داشته باشید که این مشکلات دائمی نیستند. کارت پنج تاروت به شما اطمینان می دهد که توانایی کافی برای غلبه بر هر چالش یا حریفی را دارید و هر مانعی را که بین شما و موفقیت شما قرار دارد با موفقیت از بین خواهید برد.

تعبیر کارت پنج چوبدستی در فال تاروت در زمینه سلامتی (عمودی)

پنج چوبدستی در وضعیت عمودی، نشان دهنده مبارزه شما با یک بیماری است و در نهایت در حال شکست دادن بیماری هستید. اگر مدت‌ها با سلامتی خود دست و پنجه نرم می‌کنید و دوره درمان را می‌گذرانید، ظاهر این کارت نشان می‌دهد که اراده یا قدرت خود را برای مبارزه با بیماری از دست نخواهید داد، حتی اگر برایتان سخت شود.

شما به مبارزه با آن ادامه خواهید داد و این کارت به شما پیشنهاد می کند که به راه خود ادامه دهید زیرا به زودی آن را شکست خواهید داد و خود را از تمام دردها و مبارزه رها خواهید کرد. این کارت همچنین نشان دهنده این است که باید استرس یا هجوم آدرنالین را کاهش دهید زیرا بدن شما را بیش از حد تحت فشار قرار می دهد که ممکن است سلامت شما را بدتر کند.

کارت تاروت پنج چوبدستی (برعکس)
معنی کامل کارت پنج چوبدستی معکوس در فال تاروت 

اگر پنج چوبدستی معکوس به نظر می رسند، به این معنی است که شما می دانید چگونه خود را از یک موقعیت دشوار یا بحث خارج کنید. شما با دور شدن از محل در سریع ترین زمان ممکن از همه اشکال مشاجره یا درگیری جلوگیری می کنید. اما باید درک کنید که وقتی خود را از بحث دور می‌کنید، این بدان معنا نیست که کاملاً از آن رهایی یافته‌اید. اگرچه گاهی اوقات خوب است که خودتان را درگیر کار دیگران نکنید، اما اگر همین کار را با مشکلات و درگیری های خود انجام دهید، هیچ راه حلی پیدا نمی کنید.


حتما بخوانید: معنی کارت چهار چوب دست در تاروت


طبیعتاً مشکلات در حال افزایش است و روزی این مشکلات بزرگتر از آنچه در ابتدا بود خواهند شد. شما باید زودتر به این مشکلات رسیدگی کنید که منجر به رشد شما می شود.این کارت نیز به این معنی است که شما مدت زیادی است که روی یک مبارزه کار کرده اید و در نهایت از آن و همه مشکلات دیگر رهایی یافته اید و دیگر مبارزه دیگری وجود ندارد که نگران آن باشید. موقعیت معکوس چهار چوبدستی نیز نشان دهنده سرکوب خشم یا ناامیدی شماست.

این نشان می دهد که شما بیش از حد تلاش می کنید تا احساسات واقعی خود را نشان ندهید، زیرا معتقدید که در نهایت باعث ناراحتی دیگران و ایجاد درگیری می شود. اما این احساسات از درون شما را می خورد و به همین دلیل نمی توانید بهترین خود را ارائه دهید. این کارت به این معنی است که شما به بهترین شکل ممکن با هم همکاری می کنید و برای جلوگیری از درگیری، سازش می کنید. شما باید احساسات خود را به هم تیمی ها یا شریک زندگی خود نشان دهید. اگر نگذارید همه احساس شما را بدانند، باید مشکلات بیشتری را پشت سر بگذارید.

معنی کارت پنج چوبدست در تاروت؛ تفسیر دقیق و کامل Five of Wands

تعبیر کارت پنج چوبدستی معکوس در فال تاروت در زمینه عشق و رابطه (معکوس)

اگر پنج چوبدستی معکوس به نظر می رسند، به این معنی است که قبل از هر قدمی باید هر موقعیتی را به دقت ارزیابی کنید. روشی که شما با یک تعارض برخورد می کنید، بر روابط شما تأثیر می گذارد. این کارت نشان می دهد که شاید شما احساسات واقعی خود را آشکار نمی کنید.


حتما بخوانید: معنی کارت شش چوبدست در تاروت


شما در حال سرکوب همه احساسات و ناامیدی های درون خود هستید زیرا معتقدید که شما و شریک زندگی تان باید همه چیز را یکسان ببینید و باید در مورد همه چیز یکسان باشید تا رابطه تان به خوبی پیش برود. اما این همه عواطف و احساسات فروخورده اصلا سالم نیستند. در تلاش برای خوشحال و راضی نگه داشتن شریک زندگی خود، به سلامت روان و شادی خود آسیب می زنید. همچنین پرهیز از هرگونه درگیری و مشاجره و فرار از رویارویی منجر به بروز اختلافات می شود.

هر کسی نیازها و نیازهای خاص خود را دارد و داشتن این نیازها باعث نمی شود که شما دوست داشتنی نباشید. ارتباط برای کارکرد هر رابطه ای مهم است، مهم نیست که موضوع بحث چقدر سخت باشد. متوجه خواهید شد که وقتی بیشتر صحبت می کنید و دیدگاه و نیازهای خود را مطرح می کنید، سوء تفاهم ها برطرف می شود و باعث می شود که در رابطه راحت تر باشید. چیزی که مدتی است شما را اذیت می کند حل آن بسیار آسان است زیرا شریک زندگی شما اکنون شما را درک می کند.

تعبیر کارت پنج چوبدستی معکوس در فال تاروت در زمینه  امور مالی (معکوس)

مهم است که پنج چوبدستی را در موقعیت معکوس، با در نظر گرفتن کارت های دیگر ارزیابی کنید. دو معنا یا تفسیر بالقوه ممکن است وجود داشته باشد. اگر این کارت همراه با کارت های مثبت دیگر ظاهر شده است، این می تواند نشان دهنده رهایی از استرس مالی باشد.


حتما بخوانید: معنی کارت هفت چوب دستی در تاروت


مدتی است که خیلی سخت کار می کنید و بالاخره نبرد شما با وضعیت مالی شما به پایان می رسد و وارد عرصه پایدارتری می شوید. اما اگر پنج چوبدستی معکوس با کارت مثبت و حمایتی دیگری ظاهر نشوند، این به درگیری آینده با اعضای خانواده بر سر پول اشاره می کند. هر مشاجره ای با عزیزانتان در مورد پول تشدید می شود.

تعبیر کارت پنج چوبدستی معکوس در فال تاروت

تعبیر کارت پنج چوبدستی معکوس در فال تاروت در زمینه شغل

وقتی پنج چوبدستی معکوس به نظر می رسند، این نشان دهنده زمینه مشترک و هماهنگی است. این بدان معناست که اگر درگیری یا مشاجره زیادی بین شما و همکارانتان وجود داشت که باعث ایجاد یک محیط استرس زا می شد، قرار است منبع درگیری تجزیه و تحلیل و حل شود. ممکن است شما و همکارانتان با هم متحد شوید و برای تکمیل یک پروژه مهم، اختلافات خود را کنار بگذارید. این باعث ایجاد رابطه بهتر بین شما و آنها می شود.

ممکن است به شرکت دیگری نقل مکان کنید، جایی که رقابت یا فشار کاری کمتر است، یا شرایط تهاجمی به آرامی از بین می‌رود و محیط دوستانه‌تر و آرام‌تر می‌شود. بدون توجه به دلیل، این تغییر خلق و خوی نشانه مثبتی برای شماست زیرا در نهایت می توانید بیشتر استراحت کنید و به نوبه خود بیشتر روی کار خود تمرکز کنید و نتایج بهتری به دست آورید. انرژی که برای حفظ سلامت عقل در محیط کاری پر استرس لازم بود، اکنون می تواند برای سایر جنبه های زندگی شما استفاده شود.


حتما بخوانید: معنی کارت هشت چوب دستی در تاروت


تعبیر کارت پنج چوبدستی معکوس در فال تاروت در زمینه سلامت (معکوس)

پنج چوبدستی در تاروت سلامتی اگر معکوس به نظر برسد، نشان می دهد که شما برای مدت طولانی با یک بیماری مبارزه می کنید، اما در شکست آن موفق نمی شوید. این کارت به این معنی است که شما در کاهش استرس خود، چه به دلیل کار و چه به دلیل مسئولیت های دیگر، ناکام هستید و این به شما فرصتی برای آرامش نمی دهد. به دلیل افزایش استرس، بسیاری از مشکلات سلامتی دیگر مانند حمله قلبی یا سکته مغزی ممکن است در نهایت ایجاد شوند.

این کارت را به عنوان یک علامت هشدار در حالی که زندگی خود را به جلو می روید در نظر بگیرید و به خودتان زمان استراحت و آرامش بدهید. معکوس شدن پنج چوبدستی همچنین به این معنی است که در حین انجام ورزش های تهاجمی یا تماسی، احتمال آسیب های جسمی جدی وجود دارد.

تعبیر کارت پنج چوبدستی معکوس در فال تاروت در زمینه سلامت

کارت پنج چوبدستی: کشیدن یک کارت 

کشیدن یک کارت زمانی انجام می شود که می خواهید مستقیماً به اصل مطلب بروید و پاسخ های سریع داشته باشید. این برای زمانی است که می‌خواهید پاسخ‌های مشخصی را در قالب بله یا خیر بدانید. بنابراین، اگر در شرایط سختی قرار دارید یا در دوراهی گیر کرده‌اید، گرفتن یک کارت همیشه مفید است. پس از به هم زدن کارت، می توانید یکی را انتخاب کنید. بسته به سوال شما، پاسخ سوال را دریافت خواهید کرد. نتایج برای کشیدن یک کارت در کارت پنج چوبدستی به این صورت است:

وضعیت عمودی: اگر پنج چوبدستی را در حالت عمودی بکشید، پاسخ مثبت است، اما پس از تلاش به نتیجه دلخواه خود خواهید رسید.


حتما بخوانید: معنی کارت نه چوبدست در تاروت


موقعیت معکوس: اگر پنج چوبدستی  را در موقعیت معکوس بکشید، پاسخ همچنان مثبت است، اما باید آشکارا در مورد آنچه می خواهید ارتباط برقرار کنید و به نتیجه ای برسید که همه افراد درگیر را راضی کند.

کارت پنج چوبدستی: کشیدن یک کارت

کارت پنج چوب دستی برای زمان بندی

اگر می خواهید بدانید که چه زمانی قرار است اتفاق خاصی بیفتد و پنج چوبدستی را بیرون بکشید، زمان برای برآورده شدن آرزوی شما دور نیست. اگر می خواهید زمان مشخصی را بدانید، باید در حدود بهار باشد، برای فصل علامت زودیاک برج حمل، قوس و اسد.


حتما بخوانید: معنی کارت ده چوب دستی در تاروت


زمان بر حسب روز یا ماه محاسبه می شود، مانند یک ماه بعد یا حدود 5، 14، یا 23 ماه بعد. مهم نیست تاریخ دقیق آن باشد، این کارت نشان می دهد که هر چیزی که برای آن دعا می کنید خیلی زود به دست شما می رسد. بهار در اینجا به این معنا نیست که اگر در تابستان مشغول خواندن هستید، در بهار آینده آرزوی مورد نظر شما برآورده می شود. این نشان می دهد که آنچه می خواهید در ماه آینده از تاریخ خواندن، که فصل لئو در ماه آینده است، به دست شما می رسد.

یک راه ساده تر برای تفسیر زمان این است که شماره کارت را یادداشت کنید. در اینجا پنج در پنج عصا است، به این معنی که زمان شما در 5 روز، 5 هفته یا 5 ماه است.

سخن آخر

پیش‌بینی آینده در طول سال‌ها از طریق خواندن کارت تاروت یا هر شکل دیگری از خواندن معنوی دشوار است، زیرا آینده ما اغلب با هر اقدام و انتخابی که در زندگی خود انجام می‌دهیم تغییر می‌کند.