پلیس در پی یافتن شخصی است که روی دیوار کولوسئوم نام خود را حکاکی کرده است

منبع: همگردی

5

1402/4/7

19:35


ایسنا/ براساس اخبار واصله، پلیس در پی یافتن شخصی است که روی دیوار کولوسئوم نام خود را حکاکی کرده است.

پلیس ایتالیا در جست و جوی یک گردشگر جوان است که نام خود و دوستش را روی دیوار کولوسئوم حک کرده؛ اقدامی که خشم گسترده ای را در میان مردم و کارشناسان آثار تاریخی برانگیخته است.

فیلم هایی از این توریست انگلیسی زبان منتشر شده که اخیرا با استفاده از کلید، عبارت «Ivan+Hayley 23» را روی دیوار آمفی تئاتر دو هزار ساله رومی حکاکی کرده است.

این کلیپ با عنوان "گردشگری احمق نامش را در کولوسئوم حک می کند" در یوتیوب بارگذاری شده و پس از آن بطور گسترده در رسانه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شده و در نهایت پلیس از این حادثه آگاه شده است.

این فرد هنوز به طور رسمی شناسایی نشده است، اگرچه ظن قوی وجود دارد که او «ایوان» نام دارد.

اگر مظنون دستگیر و مجرم شناخته شود، با عواقب سنگینی روبرو خواهد شد که شامل جریمه حداقل 15 هزار یورویی و حبس تا پنج سال می شود.

«جنارو سانگولیانو» وزیر فرهنگ ایتالیا این ویدئو را در توئیتر به اشتراک گذاشت و این تخلف را بسیار جدی و نشانه ای از «بی ادبی بزرگ» توصیف کرد که یک گردشگر یکی از معروف ترین مکانهای جهان یعنی کولوسئوم را برای حک کردن نامش تخریب می کند.

او ابراز امیدواری کرد هر فردی که این تخریب را انجام داده، شناسایی و طبق قوانین مجازات و تحریم شود.

«دانیلا سانتانچه» وزیر گردشگری ایتالیا نیز خواستار احترام به فرهنگ و تاریخ ایتالیا شد و گفت: «نمی توانیم اجازه دهیم کسانی که از کشور ما دیدن می کنند احساس آزادی داشته باشند که این گونه رفتار کنند.»

خرابکاری در اثر تاریخی کولسئوم مورد انتقاد مردم ایتالیا نیز قرار گرفته است. با این حال، این نخستین بار نیست که این اثر تاریخی تخریب می شود.

در سپتامبر 2020، یک مرد 32 ساله اهل ایرلند ظاهرا با استفاده از یک شی نوک تیز فلزی برای حک کردن حروف اول خود در ستونی در سطح اول بنای تاریخی کولوسئوم دستگیر شد.

یک دختر 14 ساله آلمانی نیز یک ماه بعد در حال انجام همین کار دستگیر شد.

«آلفونسینا روسو» مدیر کولوسئوم گفت: «به نظر می رسد در میان افرادی که مرتکب چنین اعمالی می شوند، فقدان آموزش وجود دارد. هر کسی که روی بناهای تاریخی می نویسد، مشخصا درباره میراث فرهنگی ما آموزش ندیده است.»

پلیس در پی یافتن شخصی است که روی دیوار کولوسئوم نام خود را حکاکی کرده است

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو