هر آنچه درباره سفرهای تندرستی باید بدانید

هر آنچه درباره سفرهای تندرستی باید بدانید


منبع: فوت و فن

4

1402/4/7

23:46


طبق تعریف مؤسسه Global Wellness، گردشگری تندرستی سفری است که با پیگیری حفظ یا ارتقای رفاه و سلامت شخصی فرد مرتبط است.

هر آنچه درباره سفرهای تندرستی باید بدانید

ما در قرن بیست و یکم میلادی زندگی می‌کنیم و همه چیز در در زندگی ما با سرعت بسیار زیادی سپری می‌شوند و چه خوب و چه بد، ما زندگی و همه چیز را با سرعت بسیار بالا تجربه می‌کنیم. ما گرفتار یک سبک زندگی پر مشغله شده‌ایم که ما را برای رسیدن سریع‌تر به اهدافمان سوق می‌دهد و در همین راستا نیز ما تمایل داریم تا سلامت روحی و جسمی خودمان را نادیده بگیریم. نه اوقات فراغت را با خانواده سپری می‌کنیم و نه می‌توانیم از آرامش سپری کردن اوقات به تنهایی لذت ببریم.

در حالی که فرار از هنجارها و مسئولیت‌های روزانه غیر ممکن به نظر می‌رسد اما بهترین انتخاب این است که یک تعطیلات بسیار مورد نیاز را به خودمان بدهیم. سفر ما را به محیط‌های جدید می‌برد و ما را بیشتر با افراد اطراف و همچنین خودمان آشنا می‌کند.

امروزه، حتی مطالعات مختلف فواید سلامتی مرتبط با سفر و تعطیلات را ثابت کرده‌اند. همین نیز سبب شده تا مفهوم سفر تندرستی شکل بگیرد. طبق تعریف مؤسسه Global Wellness، گردشگری تندرستی سفری است که با پیگیری حفظ یا ارتقای رفاه و سلامت شخصی فرد مرتبط است. به زبان ساده، گردشگری و سفر تندرستی، توری است که شما را به مقصدی هدایت می‌کند تا بتواند ذهن و بدن شما را تغذیه و آرام کند. عامل اصلی تمایز آن نیز این است که این تورها هرگز شما را مجبور به دنبال کردن یک برنامه سفر دقیق نمی‌کنند. از آنجایی که تمرکز آن‌ها بر این است که مسافر را آرام کنند و قوای بیشتری به وی بدهند، استرس برنامه‌ریزی در کل سفر از بین می‌رود.

سفر تندرستی و سلامتی فراتر از آن چیزی که تصورش را میکنید

روزهایی که یک اقامت مجلل تنها امکانات ویژه‌ای همچون اسپا و باشگاه را برای شما فراهم می‌کرد، گذشته است. امروزه، صنعت هتل‌داری و مهمان‌نوازی گسترش یافته تا طیف وسیعی از امکانات را متناسب با رفاه شما فراهم بیاورند. صنعت سفر و صنعت سلامتی به‌خوبی با دانش مشتری آشنا هستند و بنابراین، اقامتگاه‌ها همه نیازها را مطابق با ترجیحات فرد برآورده می‌کنند. در ادامه این مطلب نیز مروری کلی از تمام امکانات و مزایای سلامتی همراه با سفر تندرستی را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

پکیجهای مخصوص و طراحی شده سفر سلامتی

هر کس سبک خاص خودش را برای گذراندن تعطیلات دارد. برخی ترجیح می‌دهند به تنهایی وقت بگذرانند و این در حالی است که برخی به دنبال اقامتی متناسب با تناسب اندام خود هستند. برخی ترجیح می‌دهند تا وقت خودشان را در طبیعت بگذرانند تا سم‌زدایی دیجیتالی را تجربه کنند و این در حالی است که برخی دیگر ترجیح می‌دهند تا با گذراندن انواع مختلف جلسات اسپا استراحت کنند. بنابراین، پکیج‌های سفر تندرستی متناسب با هدف و مقصد هر فرد طراحی شده‌اند.

استراحتگاههای یوگا و مدیتیشن

جلسات یوگا و مدیتیشن پر طرفدارترین راه برای رسیدن به اهداف سلامتی از طریق سفر است که مزایای بی‌شماری برای سلامتی و فرصت‌های بی‌شماری برای فعال بودن و سالم شدن را فراهم می‌آورند. این جلسات نه‌تنها به سلامت جسمانی شما کمک می‌کنند بلکه در تقویت سلامت روان نیز بسیار مفید هستند.

غذای مغزی چیزی است که روح را شاد می‌کند و یک اقامت خوب نیز حتماً باید با غذاهای خوشمزه مملو از مواد مغزی همراه باشد. تجربه آشپزی به شما این امکان را می‌دهد تا با انتخاب‌های خلاقانه سرآشپز، غذاهای خوشمزه و در عین حال آگاهانه بخورید و تندرست باشید.

سخن پایانی

به دلیل سبک زندگی پر مشغله‌ای که داریم، صنعت سفر و تندرستی تجربه‌ای را ارائه می‌دهند که این فرصت را در اختیار ما قرار می‌دهد تا در فعالیت‌هایی شرکت کنیم که برای زندگی سالم ما مناسب هستند. از کمک به ما در حفظ رژیم تناسب اندام تا حفظ انتخاب‌های غذایی سالم، سفر سلامتی و تندرستی تمام نیازها و اهداف شما را برآورده خواهد کرد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو