طرز تهیه پیتزا لقمه ای خوشمزه و ساده مرحله به مرحله

طرز تهیه پیتزا لقمه ای خوشمزه و ساده مرحله به مرحله


منبع: نکته چی

8

1402/4/9

16:01


طرز تهیه پیتزا لقمه ای پیتزای لقمه‌ای یکی از انواع غذاهای خوشمزه و لذیذ و فست‌ فودهای پرطرفدار است که خیلی راحت و …

طرز تهیه پیتزا لقمه ای

طرز تهیه پیتزای لقمه ای طرز تهیه پیتزا لقمه ای با نان ساندویچی پیتزا لقمه ای شکم پر پیتزا لقمه ای سرخ شده طرز تهیه پیتزا لقمه ای با خمیر جادویی پیتزا لقمه ای با خمیر یوفکا طرز تهیه خمیر پیتزا لقمه ای پیتزا لقمه ای با نان تست

پیتزای لقمه‌ای یکی از انواع غذاهای خوشمزه و لذیذ و فست‌ فودهای پرطرفدار است که خیلی راحت و سریع درست می‌شود، پیتزا لقمه‌ای را می‌توانید به روش‌های مختلف و با مواد متنوعی تهیه کنید و برای پذیرایی و مهمانی‌ها از آن استفاده کنید. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله با طرز تهیه پیتزا لقمه ای در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای خمیر
شیر ولرم ۱ پیمانه با ۱ لیوان دسته دار
بکینگ پودر ۱ قاشق چای خوری
فلفل سیاه نصف قاشق چای خوری
آرد به مقدار لازم
روغن مایع ۳ قاشق غذا خوری
تخم مرغ ۱ عدد
خمیر مایه ۱ قاشق غذا خوری
زردچوبه یا زعفران برای رنگ خمیر به مقدار لازم
نمک به مقدار لازم
مواد لازم برای تاپینگ پیتزا
پیاز ۱ عدد
گوشت چرخ کرده ۲۵۰ گرم
فلفل دلمه ۱ عدد
ذرت ۲ قاشق غذا خوری
نمک و زردچوبه به مقدار لازم
فلفل سیاه و آویشن به مقدار لازم
قارچ ۲۰۰ گرم
پنیر پیتزا به مقدار لازم
سس کچاب به مقدار لازم
مواد لازم برای رومال
خامه صبحانه ۲ قاشق غذا خوری
زرده تخم مرغ ۱ عدد
کنجد به مقدار لازم

دستور پخت پیتزا لقمه ای

آماده‌سازی شیر و زردچوبه

برای طرز تهیه پیتزا لقمه ای به روش خانگی ابتدا شیر را در یک ظرف بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا کمی گرم شود، لازم نیست شیر بجوشد، بعد از روی حرارت بردارید و مقداری زردچوبه به آن اضافه کنید و هم بزنید تا رنگ زردچوبه در آن باز شود و خوب با هم مخلوط شوند.

اضافه کردن تخم مرغ و ادویه‌ها به شیر

سپس تخم مرغ را به شیر اضافه کنید و با همزن دستی هم بزنید تا از لختگی خارج شود و با شیر خوب مخلوط و یکدست شود، بعد کمی نمک و فلفل سیاه را به شیر اضافه کنید و هم بزنید، سپس آرد را در یک ظرف دیگر الک کنید تا سبک و یکدست شود.

مخلوط کردن آرد و خمیر

بعد آرد را روی مخلوط کم‌ کم الک کنید و با همزن دستی هم بزنید تا با هم مخلوط شوند و خمیر یکدستی تشکیل شود، توجه کنید که زیاد آرد نریزید چون خمیر سفت می‌شود، سپس کمی بکینگ پودر و پودر خمیر مایه را روی مواد بریزید و با هم مخلوط کنید.

مجدداً مخلوط کردن و اضافه کردن روغن

سپس خمیر را با دست ورز دهید تا شکل بگیرد و بعد مقداری روغن مایع به آن اضافه کنید و دوباره خوب ورز دهید تا خمیر نرم و لطیف و یکدست شود و به دست نچسبد، دقت کنید که چسبندگی خمیر را باید با ورز دادن بگیرید و آرد اضافه نکنید.

استراحت خمیر در ظرف

بعد خمیر را داخل یک ظرف که چرب کرده‌اید قرار دهید و روی خمیر را با قیچی یا چاقو یک برش به شکل بعلاوه دهید و سپس روی ظرف را با سلفون یا پارچه بپوشانید و کنار بگذارید تا خمیر استراحت کند و عمل بیاید و حجم آن زیادتر شود.

تفت دادن پیاز و گوشت

سپس برای درست کردن مواد روی پیتزا، یک پیاز را نگینی خرد کنید و در یک تابه مقداری روغن بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا داغ شود و بعد پیازها را در آن بریزید و تفت دهید تا سبک شوند، سپس گوشت چرخ کرده را به پیازها اضافه کنید.

ترکیب دلخواه خود را بسازید

گوشت را خوب تفت دهید تا رنگ آن تغییر کند، برای مواد روی پیتزا به دلخواه و با توجه به ذائقه خودتان می‌توانید از هر ترکیبی استفاده کنید و مثلا به جای گوشت چرخ کرده، مرغ پخته و ریش ریش شده و یا سوسیس و ژامبون به مواد اضافه کنید.

اضافه کردن قارچ، ذرت و فلفل دلمه‌ای

بعد قارچ‌ها را که از قبل تمیز شسته‌اید به شکل حلقه‌ای خرد کنید و به مواد داخل تابه اضافه کنید و خوب تفت دهید تا آب آن‌ها کشیده شود، سپس مقداری ذرت هم در تابه بریزید و کمی تفت دهید و فلفل دلمه‌ای‌ را هم که نگینی خرد کرده‌اید اضافه کنید‌.

تفت دادن مواد اضافی و ادویه‌ها

کمی فلفل دلمه‌ای‌ها را تفت دهید تا عطر آن‌ها پخش شود و بعد کمی نمک و زردچوبه و فلفل سیاه را روی مواد بریزید و کمی تفت دهید، به دلخواه و با توجه به ذائقه خودتان می‌توانید از مقداری آویشن هم استفاده کنید و در مواد بریزید و کمی تفت دهید.

آماده‌سازی سس رومال

وقتی عطر ادویه‌ها در مواد پخش شد ظرف را از روی حرارت بردارید، سپس برای درست کردن رومال، مقداری خامه را در یک ظرف بریزید و یک زرده تخم مرغ را به آن اضافه کنید و حسابی هم بزنید تا خوب با هم مخلوط و یکدست شوند.

رول کردن خمیر

سپس خمیر را که آماده شده است و پف کرده است از ظرف بیرون بیاورید و پف آن را بگیرید و کمی ورز دهید و به دو قسمت تقسیم کنید، بعد هر قسمت را روی یک سطح صاف قرار دهید و با وردنه به قطر نیم سانت به شکل مستطیلی پهن و باز کنید.

برش دادن و فشار دادن خمیر

سپس روی خمیر مقداری سس کچاب بریزید و با فرچه روی سطح آن پخش کنید و بعد از مخلوط مواد روی خمیر بریزید و پخش کنید و مقداری هم پنیر پیتزا روی مواد بریزید و در همه قسمت‌ها پخش کنید و بعد به آرامی خمیر را رول کنید.

آماده‌سازی روی پیتزا

سپس رول خمیر را در اندازه‌های تقریبا ۵ سانت برش بزنید، لبه‌های خمیر یک طرف هر قسمت را بهم بچسبانید تا مواد از داخل آن بیرون نریزید و انتهای آن بسته شود و بعد با دست کمی فشار دهید، همه برش‌های خمیر را به همین شکل آماده کنید.

چینیدن خمیرها در سینی

سپس کف سینی یا قالب فر کاغذ روغنی قرار دهید و خمیر‌ها را با فاصله کف قالب بچینید و بعد با فرچه با مخلوط زرده و خامه روی خمیرها و کناره‌های آن‌ها را رومال کنید و مقداری هم کنجد روی آن‌ها بپاشید و بعد مقداری پنیر پیتزا روی آن‌ها بریزید.

تزئین و پخت پیتزا

به دلخواه و با توجه به ذائقه خودتان کمی هم آویشن روی خمیرها بپاشید و قالب را در فر که از ده دقیقه قبل گرم شده است قرار دهید و دمای فر را روی ۱۸۰ درجه سانتیگراد تنظیم کنید و اجازه دهید تا پیتزاها به مدت ۲۰ تا ۲۵ دقیقه خوب بپزند.

خنک کردن و سرو پیتزا

بعد از این زمان قالب پیتزاها را از فر بیرون بیاورید و در دمای محیط قرار دهید تا کمی حرارت اولیه آن کم شود و بعد از کاغذ روغنی جدا کنید و در ظرف مناسب بچینید، بعد با سلیقه خودتان مقداری سس کچاب و گوجه فرنگی تزئین کنید. در آخر پیتزا لقمه‌ای را به عنوان یک پیش غذای خوش طعم و شیک و یا غذای لذیذ و ساده همراه با سایر دورچین و مخلفات سرو کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو