لیست لوازم آشپزخانه؛ اصلی ترین و ضروری ترین وسایل آشپزخانه و نکات انتخاب

لیست لوازم آشپزخانه؛ اصلی ترین و ضروری ترین وسایل آشپزخانه و نکات انتخاب


منبع: تاپ ناز

3

1402/6/16

15:35


قلب یک خانه آشپزخانه آن است. تجهیزات مورد استفاده در یک آشپزخانه از آن جهت اهمیت بسیاری دارند که روند کار روزانه را بسیار ساده‌تر و سریع‌تر می‌کنند. البته هرچقدر که یک آشپزخانه خلوت‌تر باشد، کار در آن نیز آسان‌تر خواهد بود. داشتن یک راهنما جهت خرید لوازم آشپزخانه می‌تواند علاوه بر شلوغی بیش از حد آشپزخانه، مانع از خرید وسایل غیرضروری نیز شود. در ادامه به معرفی و بررسی یک لیست کامل از لوازم آشپزخانه می‌پردازیم و درنهایت نکات مهم جهت خرید این لوازم را بیان می‌کنیم، پس تا انتها با ما همراه باشید.

لیست لوازم آشپزخانه؛ اصلی ترین و ضروری ترین وسایل آشپزخانه و نکات انتخاب

نکات مهم جهت خرید لوازم آشپزخانه

پیش از هرچیزی برای آماده‌سازی یک آشپزخانه مناسب باید وسایلی را تهیه کرد که از نظر شکل، ظاهر و رنگ خنثی باشند. چراکه طرح و رنگ خنثی موجب می‌شود که بتوان تا سال‌ها از وسایل استفاده کرد. البته باید به کاربردی بودن و کیفیت اشیا و وسایل مختلف نیز دقت داشت.

برخی از وسایل آشپزخانه کاربردی هستند و هر روز از آن‌ها استفاده می‌کنیم. اما در سمت دیگر برخی دیگر از وسایل جنبه دکوری دارند و سال‌ها گوشه کابینت‌ها خاک می‌خورند. وسایل و لوازم آشپزخانه تنوع بسیار بالایی نیز دارند. به همین جهت برخی از افراد همیشه وسایل جدیدی به آشپزخانه خود اضافه می‌کنند. در این شرایط اگر این لوازم کاربردی باشند و در پخت غذا کمک‌کننده باشند، بدون شک ارزش خرید بالاتری خواهند داشت.

بطورکلی مهم‌ترین و اصلی‌ترین نکات خرید لوازم آشپزخانه عبارت است از:

چشم و هم‌چشمی را کنار بگذارید

هنگام خرید لوازم و وسایل منزل خود تا حدامکان اجازه‌ی دخالت به دیگران ندهید و با توجه به شرایط و نیاز خود تصمیم به خرید بگیرید. همچنین بهتر است هنگام خرید از مقایسه‌ی خود با دیگران پرهیز نمایید و تنها توان مالی و شرایط شخصی خود و خانواده‌ی خود را در نظر بگیرید. بطورکلی شما باید لوازمی را برای آشپزخانه و منزل خود خریداری نمایید که با روحیات و اوضاع شما سازگار باشند. به همین جهت هیچ اهمیتی ندارد که دوستان و فامیل شما چه فکری دارند.

دنبال مد نباشید

همانطور که می‌دانید قیمت لوازم خانگی بزرگ آشپزخانه و حتی وسایل کوچک‌تر بسیار بالا است. البته برخی از وسایل آشپزخانه تنها جنبه‌ی فانتزی دارند و کاربرد چندانی ندارند.

لوازم آشپزخانه پس از یک مدت کوتاه ممکن است از مد بیفتند یا اینکه شما از آن‌ها خسته شوید. به همین جهت پیشنهاد ما این است که تا جایی که می‌توانید وسوسه خرید این گروه از وسایل و لوازم را از خود دور کنید و به سراغ خرید وسایل ضروری بروید.

جالب است بدانید که برخی از لوازمی که امروزه مد می‌شوند، کیفیت چندانی ندارند و پس از چندبار استفاده از کار می‌افتند یا اینکه دیگر کارایی اولیه را ندارند. درنتیجه این امر هنگام خرید لوازم و وسایل آشپزخانه از خرید این گروه از وسایل نیز صرف‌نظر نمایید.

بطورکلی هنگام خرید لوازم آشپزخانه به جای دنبال کردن مد، به سراغ وسایل و لوازم کاربردی و با کیفیت بروید.

مطلب مشابه: دکوراسیون چوبی آشپزخانه + بیش از 30 مدل شیک از طراحی چوب کابینت و دکوراسیون

به فضایی که در اختیار دارید توجه نمایید

اگر مالک هستید و پس از ازدواج در منزل خود ساکن می‌شوید، هنگام خرید لوازم و وسایل آشپزخانه حتماً به بزرگی و کوچکی وسایل و تعداد کمدها و کابینت‌ها دقت نمایید.

لازم به ذکر است که اگر بیش از حد خرید نمایید، بدون شک بعداً با مشکل کمبود جا مواجه خواهید شد و نمی‌دانید باید با وسایل باقی‌مانده چه کنید. اگر قصد رهن یا اجاره خانه دارید نیز بهتر است پیش از خرید لوازم آشپزخانه این امر را انجام دهید. چراکه در اینصورت دیگر وسایل اضافی نخواهید داشت.

لیست لوازم آشپزخانه؛ اصلی ترین و ضروری ترین وسایل آشپزخانه و نکات انتخاب

حواستان به سبک زندگی‌تان باشد

هنگام خرید وسایل و لوازم آشپزخانه حتماً در نظر داشته باشید که سرکار می‌روید و ساعت‌های زیادی از روز را خانه نیستید یا اینکه همیشه منزل هستید و آشپزی می‌کنید. بطورکلی پیش از خرید بصورت واقع بینانه سبک زندگی خود را تعیین کنید تا به این ترتیب لوازم و وسایل کارآمدی تهیه نمایید.

بودجه‌بندی را فراموش نکنید

بهتر است پیش از خرید، میزان حدودی بودجه خود را مشخص کنید تا به این ترتیب بدانید حدوداً چقدر پول دارید. در صورت بودجه کم، پیشنهاد ما به شما این است که از میان لوازم خانگی داخلی بهترین و باکیفیت‌ترین را انتخاب نمایید. البته در خرید وسایل ریز و کم‌اهمیت نیز وسواس چندانی به خرج ندهید و تا حدامکان وسایل کم‌اهمیت را از لیست خرید خود خط بزنید.

فراموش نکنید که هیچ لزومی مبنی بر خرید وسایل ریز و کم‌اهمیت در ابتدای زندگی وجود ندارد و شما می‌توانید آن‌ها را به مرور زمان خریداری نمایید و به آشپزخانه خود اضافه کنید.

از بزرگ به کوچک خرید کنید

خرید لوازم خانگی آشپزخانه را از بزرگ به کوچک انجام دهید. به عبارت دقیق‌تر ابتدا به سراغ خرید اجاق گاز، یخچال و… بروید و سپس سبد، آبکش و… خریداری نمایید. پیش از شروع خرید، قیمت لوازم خانگی بزرگ آشپزخانه برندهای مختلف ایرانی و خارجی را نیز حتماً بررسی نمایید تا به این ترتیب انتخاب خوب و مناسبی داشته باشید.

درنهایت همانطور که می‌دانید وسایل بزرگ آشپزخانه به یک بودجه‌ی قابل توجه نیاز دارند. درنتیجه این امر با خرید آن‌ها خیال شما بابت خرید وسایل تا حدود بسیاری راحت می‌شود‌ و می‌توانید برای باقی‌مانده پول خود، بهتر و ساده‌تر برنامه‌ریزی کنید.

از کمک و ایده‌های بقیه استفاده کنید

هنگام خرید لوازم آشپزخانه بهتر است از کسانی که به تازگی خرید داشته‌اند، مشورت گیرید و تجربه‌های آن‌ها را جمع‌آوری کنید تا درنهایت خرید خوبی داشته باشید.

مطلب مشابه: تزیینات آشپزخانه عروس + خلاقیت های زیبا و جالب برای دیزاین بخش آشپزخانه

نکات مهم جهت خرید وسایل و لوازم برقی آشپزخانه

وسایل آشپزخانه را بطورکلی می‌توان به دو گروه وسایل برقی و غیربرقی تقسیم و گروه‌بندی کرد. از آنجا که برندهای بسیاری در حوزه‌ی تولید و عرضه این گروه از وسایل فعالیت دارند، توجه به برخی نکات هنگام خرید الزامی است. بطورکلی مهم‌ترین و اصلی‌ترین این نکات عبارتند از:

  • در رابطه با برندهای باکیفیت از آشنایان و افراد مورد اعتماد خود پیش از خرید سوال بپرسید.
  • به تبلیغات توجه نکنید و انتخاب و خرید خود را بر اساس نیاز و ملاک‌های خود انجام دهید. چراکه هدف از این تبلیغات، فروش بیش‌تر است.
  • خرید لوازم آشپزخانه برقی خود را حتماً از فروشگاه‌های معتبر و مجاز انجام دهید.
  • هنگام خرید تنها زیبایی لوازم را در نظر نگیرید. چراکه امروزه برخی از برندهای بی‌کیفیت، وسایل خود را در ظاهر زیبا و رنگ‌های متنوع تولید و عرضه می‌کنند تا با این ترفند خریداران را فریب دهند.
  • هنگام خرید لوازم برقی گارانتی و خدمات پس از فروش را حتماً در نظر بگیرید.
  • همانطور که گفتیم در حال حاضر انواع لوازم برقی در بازار مشاهده می‌شود. درنتیجه این امر خرید خود را بر اساس بودجه و خانواد‌ه‌ی خود انجام دهید.
  • پیش از اینکه گارانتی لوازم برقی شما تمام شود، حتماً آن‌ها را امتحان کنید تا در صورت بروز مشکل بتوانید نسبت به تعمیر و تعویض آن‌ها اقدام نمایید.
  • هنگام خرید حتماً به برچسب انرژی که بر روی لوازم نصب شده، دقت نمایید.
  • سیستم فنی و استحکام بدنه وسایل برقی خود را بررسی کنید و درنهایت برندهای معتبری انتخاب نمایید.
  • بهتر است دستگاهی را انتخاب نمایید که علاوه بر عملکرد صحیح، سروصدای بسیار کمی نیز ایجاد می‌کند.
  • هنگام خرید وسایل برقی نظیر؛ چای‌ساز، کیک‌پز، پلوپز، زودپز و… حتماً این نکته را در نظر داشته باشید که مجهز به سیستم قطع‌کن اتوماتیک باشند.
  • کالاهای موردنظر خود را از برندهای متفاوت انتخاب نمایید. چراکه اگر یک برند باکیفیت و خوب باشند، الزاما تمام لوازم خانگی تولیدی آن باکیفیت نیستند.
  • هنگام خرید لوازم خانگی برقی حتماً پارامترهایی نظیر؛ قدرت و توان مصرفی، ظرفیت دستگاه، جنس و کیفیت قطعات داخلی بکاررفته در آن‌ها، کلید روشن و خاموش شدن اتوماتیک، گارانتی محصول و… را در نظر داشته باشید.
  • هنگام انتخاب و خرید وسایل و لوازم آشپزخانه حتماً زیبایی و شکل ظاهری و رنگ لوازم برقی را در نظر بگیرید تا به این ترتیب تناسب میان وسایل آشپزخانه و دیگر وسایل برقرار شود.
  • و…

اصلی‌ترین و مهم‌ترین وسایل آشپزخانه

همانطور که گفتیم وسایل آشپزخانه طیف بسیار گسترده‌ای دارند. در ادامه به معرفی و بررسی اصلی‌ترین و ضروری‌ترین آن‌ها می‌پردازیم.

لیست لوازم آشپزخانه؛ اصلی ترین و ضروری ترین وسایل آشپزخانه و نکات انتخاب

۱_دستمال‌ها و پارچه‌ها

دستمال‌ها از ضروری‌ترین و مهم‌ترین لوازم آشپزخانه به شمار می‌آیند. برای مثال شما باید در آشپزخانه خود دستمالی برای خشک‌کردن دست‌ها، دستگیره‌ها، پارچه‌ای برای حشک‌کردن میوه و سبزی، پارچه‌ای برای خشک‌کردن ظروف آشپزخانه و دیگر پارچه‌های مشابه داشته باشید. لازم به ذکر است که داشتن چند دستمال نخی در آشپزخانه، تمام نیاز شما به حوله و پارچه را بطورکامل رفع می‌کند.

هنگام خرید دستمال و پارچه حتماً به سراغ خرید دستمال سفره نیز بروید. این نکته را در نظر داشته باشید که منظور از دستمال سفره، دستمالی جهت پاک‌کردن میز یا سفره نیست. بلکه دستمالی است که اعضای خانواده هنگام صرف غذا در کنار بشقاب خود دارند و به کمک آن تمیزتر و بهتر غذا می‌خورند.

پیشنهاد ما به شما این است که هنگام خرید دستمال‌ها و پارچه‌های موجود در آشپزخانه، دستمال‌های نخی به رنگ خنثی را خریداری نمایید. البته کنف و کتان نیز یک انتخاب مناسب به شمار می‌آیند.

۲_وسایل مختلف سرو و پذیرایی

وسایل سرو از نظر بسیاری از افراد ضروری به شمار نمی‌آیند و هرکس در رابطه با آن‌ها نظر و ایده‌ای دارد. به همین جهت می‌توان گفت خرید این گروه از وسایل و لوازم کاملاً سلیقه‌ای است. منظور از وسایل سرو و پذیرایی در اینجا هر نوع وسیله‌ای است که پذیرایی از دیگران را ساده‌تر می‌کند. برای مثال قاشق‌های بزرگ با سری عمیق و گرد برای گذاشتن بستنی در ظرف دیگران، کارد برای برش کیک و دیگر لوازم مشابه نوعی وسیله پذیرایی و سرو به شمار می‌آیند.

از مهم‌ترین و اصلی‌ترین وسایل سرو و پذیرایی می‌توان به کاسه‌های کوچک اشاره کرد. هنگام خرید کاسه به ترکیب رنگ آن‌ها با ظروف دیگر خود حتماً دقت داشته باشید. البته پیشنهاد ما به شما این است که کاسه‌های خود را حتماً سفیدرنگ خریداری نمایید. چراکه این کاسه‌ها هم جلوه غذا را افزایش می‌دهند و هم اینکه گذر زمان موجب قدیمی شدن آن‌ها نمی‌شود.

بطورکلی مهم‌ترین وسایل پذیرایی و سرو عبارتند از:

  • تخته‌های چوبی جهت سرو پنیر و…
  • دیس بزرگ برای موادغذایی مختلف
  • پارچ آب، شیر و نوشیدنی
  • چاقوهای کره و پنیرخوری
  • قاشق و گیره سالاد
  • انواع کاسه
  • و…

۳_لیوان‌ها و ظروف مخصوص نوشیدنی

فنجان‌ها، گیلاس‌ها و لیوان‌های بلند و کوتاه از آشناترین ظروف نوشیدنی هستند که میزهای شما را حرفه‌ای‌تر و زیباتر نشان می‌دهند. هنگام خرید این گروه از ظروف آشپزخانه بهتر است به سراغ خرید لیوان‌هایی بروید که اگر روزی شکستند، اضافه‌کردن و خرید مجدد آن‌ها امکان‌پذیر باشد. به عبارت دیگر لیوان‌های با شکل و شمایل معمولی شما را از دلهره ناقص‌شدن لیوان‌ها دور می‌کنند.

درنهایت هنگام خرید لیوان‌ها و ظروف مخصوص نوشیدنی حتماً فنجان‌هایی برای پذیرایی چای و قهوه در نظر بگیرید و چندین دست لیوان برای میز شام و لیوان‌های مخصوص شربت خریداری نمایید.

لیست لوازم آشپزخانه؛ اصلی ترین و ضروری ترین وسایل آشپزخانه و نکات انتخاب

۴_لوازم شربت‌خوری

لوازم شربت‌خوری در روزهای گرم تابستان بسیار کمک‌کننده هستند. نداشتن لیوان مناسب، قالب خوب یخ، نی‌های استاندارد، قاشق شربت و… موجب می‌شود پذیرایی شما به درستی انجام نگیرد. بطورکلی مهم‌ترین لوازم شربت‌خوری عبارتند از:

  • نی
  • ظرف یخ
  • قالب یخ
  • دربازکن مناسب
  • قاشق شربت خوری
  • شیکر برای تهیه اسموتی و نوشیدنی‌های مختلف
  • و…

۵_ابزارهای پخت‌وپز

ابزارهای مخصوص پخت و پز از دیگر لوازم آشپزخانه به شمار می‌آیند. این گروه از وسایل طیف بسیار گسترده‌ای دارند و وسایلی که گمان می‌کنید ضروری نیستند، در برخی موارد بسیار کمک‌کننده هستند. برای مثال وسیله‌ای برای برش‌زن پیتزا در ابتدا یک وسیله ضروری به شمار نمی‌آید اما حضورش بسیار کاربردی و مفید است.

بطورکلی هنگام خرید ابزارهای پخت و پز، کاربردی بودن آن‌ها را حتماً در نظر بگیرید.

لیست لوازم آشپزخانه؛ اصلی ترین و ضروری ترین وسایل آشپزخانه و نکات انتخاب

۶_قابلمه‌ها و ابزارهای مرتبط با فر

قابلمه‌ها و ابزارهایی که برای پخت غذا در فر خریداری می‌کنید، باید طراحی، شکل و کیفیت بسیار مناسبی داشته باشند. برای مثال هنگام خرید لوازمی که با پختن سروکار دارید، حتماً جنس آن‌ها را در نظر بگیرید. به عبارت دقیق‌تر نباید در این وسایل ماده‌ی شیمیایی وجود داشته باشد. اگر در وسایل پخت‌وپز شما روکش نامناسبی وجود داشته باشد، ممکن است موادشیمیایی با موادغذایی در حین پختن ترکیب شوند و به این ترتیب سلامت شما را به خطر بیندازند.

بطورکلی ضروری‌ترین و مهم‌ترین وسایل پخت‌وپز عبارتند از:

  • ماهی تابه
  • قابلمه در دار
  • شیر جوش
  • قابلمه گود
  • سینی فر
  • توری گریل مرغ و ماهی
  • قالب مافین
  • قالب کمربندی
  • قالب پخت نان
  • کاغذ روغنی
  • ظروف نسوز
  • و…

۷_لوازم نگهدارنده و فریزری

ظروف نگهدارنده و فریزری می‌توانند نگهداری موادغذایی مختلف در یخچال را بسیار ساده‌تر کنند. هنگام خرید این لوازم بهتر است به سراغ ظروف سیلکونی بروید. چراکه جنس این ظروف نسبت به شیشه و پلاستیک‌های عادی بسیار بهتر است. شایان ذکر است که ظروف شیشه‌ای در این شرایط اصلأ گزینه مناسبی به شمار نمی‌آیند. چراکه با گرم و سردشدن می‌شکنند.

ظرف‌ها و بطری‌های در دار غذاها را تا مدت‌ها سالم نگه می‌دارند و مانع از پخش بوی مواد مختلف درون یخچال می‌شوند. این ظروف همچنین نظم و ترتیب خوبی نیز درون یخچال به وجود می‌آورند. خوب است بدانید که اگر ابعاد ظروف شما مربعی و مستطیل شکل باشد، ساده‌تر و سریع‌تر درون یخچال و فریزر چیده می‌شوند. از ضروری‌ترین وسایل نگهدارنده می‌توان به سبد نان، ظروف ادویه، سطل‌هایی برای نگهداری حبوبات، شیشه‌های در بسته ترشی و… اشاره کرد.ش

درنهایت فراموش نکنید برخی از مواد غذایی باید در ظروفی نگهداری شوند که گردش هوا در آن‌ها وجود داشته باشد تا به این ترتیب فساد غذایی رخ ندهد.

لیست لوازم آشپزخانه؛ اصلی ترین و ضروری ترین وسایل آشپزخانه و نکات انتخاب

۸_وسایل برقی

بطورکلی می‌توان گفت هرچقدر ابزارهای کاربردی بیش‌تری در اختیار شما باشد، آشپزی خوشایندتر و سریع‌تر خواهد بود. در ادامه به معرفی و بررسی ضروری‌ترین و مهم‌ترین وسایل برقی یک آشپزخانه می‌پردازیم.

غذاساز

غذاساز در خردکردن مواد مختلف، درست‌کردن سالاد، درست‌کردن خمیر و… بسیار مفید و کاربردی است. غذاساز وسیله‌ای است که هدف آن خردکردن و آسیاب‌کردن موادغذایی است. البته از غذاساز جهت پوره‌کردن، له‌کردن یا ورقه‌ای کردن غذاها نیز استفاده می‌شود. غذاسازها می‌توانند تک کاره یا چندکاره باشند و تعدادی تجهیزات داشته باشند تا به این ترتیب با سرعت بیش‌تری غذاها را آماده کنند.

هم‌زن برقی ایستاده (کاسه‌دار)

از این وسیله جهت هم‌زدن مواد مختلف و درست‌کردن غذاهای مختلف نظیر؛ کیک، خمیر پیتزا و… استفاده می‌شود. بدنه همزن‌های برقی از جنس فلز، پلاستیک یا ترکیب این دو متریال است. انتخاب جنس بدنه به سلیقه شما و دیگر پارامترها وابسته است. البته خوب است بدانید که همزن‌های با بدنه تمام فلز، سنگین هستند. به همین جهت اگر جای ثابتی برای قراردادن آن‌ها در آشپزخانه ندارید، جابه‌جا کردن آن‌ها برای شما بسیار سخت خواهد بود.

زودپز و بخارپز

این گروه از وسایل برقی در مدت زمان کم‌تر از ۲ ساعت غذاهای سالم را آماده می‌کنند.

آرام‌پز

این وسیله خوراک را به آرامی و در مدت زمان طولانی می‌پزد. به همین جهت شما می‌توانید غذاهایتان را به آرامی در آن قرار دهید تا با صرف انرژی اندک، غذایی خوشمزه و مغزپخت داشته باشید.

آب جوش کن

همانطور که از نام این وسیله مشخص است در درست‌کردن چایخو قهوه بسیار کاربردی است. البته این وسیله هنگامی که عجله دارید یا اینکه برای پخت غذاهای خود به آب جوش نیاز دارید، بسیار کاربردی و مفید است.

گوشت کوب برقی

گوشت کوب برقی یکی از آشناترین و پرکاربردترین لوازم برقی است که در خردکردن گوجه‌های املت تا درست‌کردن اسموتی‌های حرفه‌ای کاربرد دارد.

لیست لوازم آشپزخانه؛ اصلی ترین و ضروری ترین وسایل آشپزخانه و نکات انتخاب

دستگاه رشته و رنده‌کن

این دستگاه در تهیه سالادهای رنگارنگ و مقوی بسیار بکار گرفته می‌شود.

سیر خردکن

به کمک سیر خردکن می‌توان هر نوع سیر را به راحتی خرد کرد و به این ترتیب فشار بسیار کم‌تری به دست‌ها وارد کرد.

هم‌زن معمولی

هم‌زن‌های برقی در پخت و پز و شیرینی درست‌کردن بسیار کمک‌کننده هستند.

مخلوط‌کن سرعتی

مخلوط کن سرعتی با امکان تنظیم درجه در سرعت‌های مختلف، از دیگر وسایل برقی به شمار می‌آید. این نوع مخلوط کن در پخت و آماده‌سازی غذاهای مختلف بسیار کمک‌کننده است.

لوازم خانگی بزرگ آشپزخانه

لوازم خانگی بزرگ از اصلی وسایل هر آشپزخانه هستند که برای خرید آن‌ها بهتر است به خوبی تحقیق نمایید. مهم‌ترین و اصلی‌ترین وسایل بزرگ آشپزخانه عبارت است از:

  • یخچال و فریزر
  • ماشین ظرفشویی
  • ماشین لباسشویی
  • اجاق گاز
  • مایکروفر
  • و…

خرید یخچال

هنگام خرید یخچال توجه به نکات زیر ضروری است:

  • فضای آشپزخانه و بودجه‌ی خود را در نظر بگیرید. برای مثال یخچال‌های ساید بای ساید برای آشپزخانه‌های بزرگ، بسیار مناسب و کاربردی هستند.
  • باز و بسته‌شدن بیش از حد درب یخچال جهت برداشتن آب سرذ، موجب اتلاف انرژی می‌شود‌. به همین جهت تا حدامکان یخچالی خریداری نمایید که آبسردکن داشته باشد تا به این ترتیب اتلاف انرژی کاهش یابد.
  • بودجه و سلیقه شخصی خود را حتماً در نظر داشته باشید.
  • فراموش نکنید که لاستیک‌های دور درهای یخچال موردنظر شما باید ضد باکتری باشند.
  • دستگیره‌های یخچال باید یک تکه و متصل به بدنه یخچال باشند.
  • یخچال موردنظر شما باید سیستم خنک‌کننده دوگانه داشته باشد.
  • و…

خرید ماشین لباسشویی و ظرفشویی

  • هنگام خرید لباسشویی حتماً تعداد اعضای خانواده خود را در نظر بگیرید. چراکه گنجایش اضافی لباسشویی تنها موجب اتلاف انرژی می‌شود‌.
  • هنگام خرید لباسشویی و ظرفشویی به سراغ دستگاه‌های دو موتور بروید. چراکه این گروه از وسایل قابلیت شست‌وشو و خنک‌کنندگی بسیار بالاتری دارند.
  • هنگام خرید حتماً به مقاومت بدنه و کیفیت عملکرد دستگاه موردنظر خود دقت داشته باشید.
  • و…

جمع‌بندی

در مطالب فوق به معرفی و بررسی لوازم آشپزخانه پرداختیم. همانطور که گفتیم قلب یک خانه آشپزخانه آن است. تجهیزات مورد استفاده در یک آشپزخانه از آن جهت اهمیت بسیاری دارند که روند کار روزانه را بسیار ساده‌تر و سریع‌تر می‌کنند. البته فراموش نکنید که هرچقدر یک آشپزخانه خلوت‌تر باشد، کار در آن آسان‌تر خواهد بود.

از مهم‌ترین و اصلی‌ترین وسایل یک آشپزخانه می‌توان به دستمال‌ها و پارچه‌ها، وسایل مختلف سرو و پذیرایی، لیوان‌ها و ظروف مخصوص نوشیدنی، لوازم شربت‌خوری، ابزار پخت و پز و… اشاره کرد. هنگام خرید وسایل و لوازم آشپزخانه، چشم و هم‌چشمی را کنار بگذارید و هر چیزی که نیاز دارید را خریداری نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو