منو کافه رو نمی شناسی؟ یادبگیر نوشیدنی های داغ کافه ها رو

منبع: ناز وب

3

1402/7/11

10:30


پاییز و کافه گردی و محل قرارهای عاشقانه، وقت گذرانی، رفع خستگی، قرار ملاقات های کاری.   خیلی از شماها منوی کافه ها رو نمی شناسید و وقتی به کافه می روید با یک منو و اسامی عجیب و غریب نوشیدنی های داغ روبرو می شین.   حالا اگه با گروهی از دوستان باشین یا […]

منو کافه رو نمی شناسی؟ یادبگیر نوشیدنی های داغ کافه ها رو

پاییز و کافه گردی و محل قرارهای عاشقانه، وقت گذرانی، رفع خستگی، قرار ملاقات های کاری.

 

خیلی از شماها منوی کافه ها رو نمی شناسید و وقتی به کافه می روید با یک منو و اسامی عجیب و غریب نوشیدنی های داغ روبرو می شین.

 

حالا اگه با گروهی از دوستان باشین یا با پارتنرتون، کمی خجالت آوره که اسم نوشیدنی های مد شده و لاکچری کافه رو ندونین.

 

اگه اهل مطالعه هستی ترکیب این نوشیدنی ها را به صورت مقاله آماده کرده ایم بخوانید و از آگاهی لذت ببرید.

اگر هم تمایل به دیدن کلیپ معرفی نوشیدنی های داغ دارید در پایان این بخش کلیپ خوشمزه رو ببیند.

 

لحظه های تون گرم، عشقولی و ماندگار

 

نوشیدنی های داغ کافه رو بشناس

 

اسپرسو
یک شات اسپرسو حجمی حدود ۲۵-۳۰ میلی لیتر دارد که به آن سینگل اسپرسو یا یک شات اسپرسو گفته می شود. اسپرسو در واقع روشی برای تهیه قهوه است که در این روش با عبور آب نزدیک به نقطه جوش و تحت فشار از قهوه آسیاب شده، در کمتر از ۲۵ ثانیه انجام می شود، البته این نکته را بدانید که اصطلاحا نوشیدنی خروجی از موکاپات، را اسپرسو می گویند، اما در اصل نوشیدنی که از دستگاه اسپرسو ساز گرفته می شود اسپرسو نام دارد.

 

دابل اسپرسو

یا دوپیو doppio نام های دیگر اسپرسو دوبل است. عده ای از قهوه نوشان حرفه ای که همیشه تمایل به نوشیدن اسپرسو دارند به میزان 60 میلی لیتر قهوه در یک کاپ درخواست می کنند. به دوبرابر شدن پودر اسپرسو دابل می گویند.

 

ریسترتو

 

ریسترتو چیست؟ همان اسپرسو است اما با زمان عصاره گیری کوتاه تر و غلظتی بیشتر، یک شات سینگل اسپرسو حدود ۲۵ تا ۳۰ میلی لیتر حجم دارد اما یک ریسترتو حجمی برابر ۱۵ تا ۲۰ میلی لیتر دارد.

 

آمریکانو

 

غلظت اسپرسوی خود را کاهش دهید تا به آمریکانو Americano برسید!!! ترکیبی از اسپرسو و آب داغ. البته ابتدا اسپرسو را در فنجان ریخته و سپس آب داغ. آب داغ را معمولا بین ۳۰ تا ۴۷۰ میلی لیتر به اسپرسو تک یا دابل شات اسپرسو اضافه می کنند. می توانید به طرز تهیه و آشنایی با آمریکانو مراجعه کنید.

 

لانگو

 

رقیق، ملایم اما تلخ، ویژگی های اسپرسو لانگو است، در زبان ایتالیایی لانگو Lungo را می توان کشیده و طولانی معنی کرد. برای تهیه اسپرسو لانگو، دوست و یار همیشگی حتما باید حضور داشته باشد، بله اسپرسو! اما این بار کمی بیشتر با اسپرسو کار داریم!
لانگو حجمی حدود ۹۰ تا ۱۲۰ میلی لیتر دارد برای تهیه لانگو باید آب بیشتری را از اسپرسو عبور دهیم. زمان شات گیری حدود ۱ دقیقه است! با طرز تهیه لانگو در این لینک آشنا شوید.

 

لاته آرت

 

لاته آرت نوشیدنی ای بسیار پر طرفدار بر پایه اسپرسو است که با ظاهری زیبا، امروزه در کافه ها و میان مردم طرفداران زیادی پیدا کرده است. لاته آرت مانند اسم خود، تلفیلی از هنر، قهوه و شیر است. این ترکیب، اولین بار توسط لوییچی لویی اختراع شد و امروزه مسابقات در سطح جهانی برای تهیه این نوشیدنی برگزار می شود.

 

کورتادو

 

کورتادو ترکیب جذاب دیگری از شیر و اسپرسو که در زبان اسپانیایی به معنی بریده شده است، در کشور پرتغال Pingo یا Garoto در فرانسه با نام noisette شناخته می شود پس اگر با نام های دیگر آن مواجه شدید خونسردی خود را حفظ کنید.

 

آفوگاتو

 

این نوشیدنی ایتالیایی در این کشور غرق شده ترجمه می شود. آفوگاتو یا اصطلاحا قهوه بستنی، دسر ایتالیایی است که از یک یا دو شات اسپرسو داغ با بستنی ترجیحا وانیلی تهیه می شود. بسته به ذائقه دارد.

 

قهوه موکا _موکاچینو

 

قهوه موکا نوشیدنی ایست که عمده ترکیبات آن شکلات و اسپرسو است! البته ممکن است قهوه موکا را با دانه های قهوه موکا که در یمن کشت می شود اشتباه بگیرید.
شهر موکا در یمن یکی از قدیمی ترین شهر های مرتبط با داستان پیدایش قهوه است. در حال حاضر در شهر موکای یمن قهوه موکا کشت میشود که به آن موکای عربی گفته میشود.
البته نوشیدنی موکاچینو که از ابتکارات آمریکایی است بی ربط به آن نیست. طعم شکلات با قهوه! قهوه موکا یکی از گونه های کافه لاته است که ترکیبی شکلاتی دارد.

 

کن پانا

 

با خامه ترجمه جالب کن پانا به ایتالیایی است. نوشیدنی خوش ظاهری که دوست داران خاص خودش را دارد. این نوشیدنی از دست آوردهای دیگر اسپرسو است به این معنی که پایه اصلی این نوشیدنی، همچون لاته آرت، کاپوچینو، آفوگاتو و … اسپرسو است. در ایران این نوشیدنی کم کم در اکثر کافه ها رواج یافته است البته غیر از کافه ها، در خانه ها نیز تهیه می شود.

 

جمع بندی کافه ها:

اصلی ترین پایه انواع نوشیدنی های گرم لاکچری و جدید بر پایه اقهوه اسپرسو است. تنها کمی خلاقیت و کم و زیاد کردن یک سری مواد به اسپرسو آن را از حالت یکنواختی خارجی می کند. البته از این نگذریم که هر کدام واقعا خوشمزه و طعم اسپرسوی بی نظیر و در خودش جا داده.

 

کلیپ معرفی انواع نوشیدنی های گرم کافه ها

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو