چگونه ترس و استرس از پرواز را از خود دور کنیم؟

منبع: فوت و فن

6

1402/4/10

20:03


اینکه از پرواز از هواپیما به طور کامل بترسید یا اینکه به هنگام پرواز استرس داشته باشید یا حمله عصبی به شما دست بدهد، می‌تواند بسیار وحشتناک و مشکل‌ساز باشد.

چگونه ترس و استرس از پرواز را از خود دور کنیم؟

اینکه از پرواز از هواپیما به طور کامل بترسید یا اینکه به هنگام پرواز استرس داشته باشید یا حمله عصبی به شما دست بدهد، می‌تواند بسیار وحشتناک و مشکل‌ساز باشد. همین مسئله نیز گاهی اوقات باعث می‌شود تا سفر خود با هواپیما را به تعویق بیاندازید یا اینکه اصلاً از آن صرف نظر کنید. با این حال، راهکارهایی برای راحت‌تر کردن سفر با هواپیما وجود دارد که به شما امکان می‌دهند تا سفری بهتر را تجربه کنید. در ادامه به معرفی راهکارهایی برای کمک به کاهش ترس و استرس از پرواز می‌پردازیم. همراه با ما باشید.

به موسیقی آرامشبخش گوش کنید

یکی از روش‌های عالی برای آرام کردن اعصاب به هنگام پرواز با هواپیما، گوش دادن به موسیقی آرامش‌بخش است. با گوش دادن به مجموعه موسیقی‌های آرامش‌بخش می‌توانید به‌راحتی چشمان خودتان را ببندید و اجازه بدهید ذهنتان به مکانی آرام‌تر و راحت‌تر برود و با انجام این کار، ترس و استرس شما از پرواز کم خواهد شد.

بررسی نحوه پرواز

یکی از راهکارهایی که بتوانید ترس خودتان نسبت به هواپیما را کم کنید، بررسی نحوه عملکرد آن است. از سوی دیگر، مقایسه تعداد پرواز صورت گرفته در سراسر جهان با تعداد حوادث رخ داده باعث می‌شود تا حس بهتری داشته باشید و بیشتر به ایمنی پرواز با هواپیما اطمینان کنید.

با مهمانداران صحبت کنید

خدمه پرواز خطوط هواپیمایی به‌خوبی آموزش دیده‌اند و به مسافرانی که به هنگام پرواز می‌ترسند یا عصبی می‌شوند، عادت دارند. به هنگام سوار شدن به هواپیما، اندکی با خدمه به صحبت بپردازید، نگرانی‌های خودتان را به اشتراک بگذارید و همین نیز باعث می‌شود تا اطمینان بیشتری به‌دست بیاورید چراکه آن‌ها به شما اطمینان خاطر می‌دهند تا خیالتان راحت باشد.

فیلم و سریال ببینید

سعی کنید تا به هنگام پرواز فیلم‌ها یا سریال‌هایی که دوست دارید را تماشا کنید، به ویژه آن‌هایی که سرگرم‌کننده و شاد هستند. این کار به شما کمک خواهد کرد تا هنگام پرواز به مسائل دیگر توجه نکنید و راحت‌تر باشید. بهتر است که برخی از سریال‌های راحت و آرامش‌بخشی همچون مستند سریالی Planet Earth را دانلود کنید و از تماشای آن لذت ببرید. علاوه بر این می‌توان از سرویس‌های آنلاین مختلف همچون نتفلیکس و آمازون نیز استفاده کرد.

روی تنفس خود تمرکز کنید

یکی دیگر از تکنیک‌های عالی برای جلوگیری ترس و استرس از پرواز، تمرکز کردن روی تنفس است. بهتر است که به آرامی نفس را درون سینه حبس کنید و سپس آن را بیرون بدهید. این کار به شما کمک خواهد کرد تا ذهن خود را نسبت به پرواز دور کنید. ترکیب این روش با گوش دادن به موسیقی آرامش‌بخش یا استفاده از اپلیکیشن‌های مختلف می‌تواند بسیار مؤثر باشد.

با دوستان یا خانواده سفر کنید

مطمئناً حضور دوست یا خانواده به هنگام پرواز می‌تواند به شما بسیار کمک کند. به هنگام پرواز می‌توانید دست آن‌ها را بگیرید، با آن‌ها صحبت کنید و آرامش خود را به‌دست بیاورید. مطمئناً وقتی ترس بر شما غلبه می‌کند یا اینکه عصبی می‌شوید، هیچ کس بهتر از دوست و خانواده مراقب شما نخواهد بود.

به ارزش سفر با هواپیما فکر کنید

مطمئناً به هنگام پرواز باید به این مسئله توجه کنید که زمانی که به مقصد برسید، این سفر چقدر ارزشمند و جالب خواهد بود. تمام تجربیات سرگرم‌کننده و خارق‌العاده در انتظار شما هستند و می‌توانید خاطرات بسیار خوب و ماندگاری را برای خودتان رقم بزنید. این اغلب می‌تواند دلیل اصلی سوار شدن افراد در هواپیما برای سفر باشد بنابراین اگر شما از هواپیما ترس دارید، قطعاً باید به ارزش انجام این کار توجه کنید.

سخن پایانی

استفاده از نکات بالا می‌تواند به کسانی کمک کند که ترس و استرس پرواز با هواپیما دارند. پس وقتی قصد سفر با هواپیما را داشتید، بهتر است که به مقصد مورد نظر خود و همچنین ارزش سفر با هواپیما فکر کنید تا بتوانید بهتر از آن لذت ببرید و ترس و استرس نداشته باشید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو