با زمان اضافی خود به هنگام پرواز چه کنیم؟

منبع: فوت و فن

4

1402/5/1

23:10


حتماً در داخل هواپیما نشسته‌اید و متوجه شدید که حوصله‌تان سر شده و نمی‌دانید چه‌طور وقت خودتان را سپری کنید؟

با زمان اضافی خود به هنگام پرواز چه کنیم؟

حتماً در داخل هواپیما نشسته‌اید و متوجه شدید که حوصله‌تان سر شده و نمی‌دانید چه‌طور زمان اضافی خودتان را سپری کنید؟ در این مطلب همراه با ما باشید تا با ایده‌ها و نکاتی آشنا شوید که می‌توانید در هواپیما وقت خود را پر کنید و از اوقات خودتان بهتر بهره ببرید. با کمک این پیشنهادها احتمالاً زمان برای شما سریع‌تر سپری خواهد شد و قبل از اینکه زیاد کسل شوید، به مقصد خواهید رسید.

کارهای عقب افتاده را انجام بدهید

همه افراد کارهایی دارند که مدام آن‌ها را به تعویق می‌اندازند و وقت اضافی به هنگام پرواز با هواپیما بهترین زمان برای انجام این کارها است تا با یک تیر دو نشان زد. وقتی در داخل هواپیما نشسته‌اید، نه‌تنها با انجام کارهای عقب افتاده خودتان آن‌ها را به اتمام می‌رسانید بلکه بهتر از زمان خودتان استفاده می‌کنید و حوصله‌تان سر نخواهد رفت. نوشتن مطلب، ویرایش عکس یا کارهای دیگر از جمله کارهایی هستند که می‌توان به‌سادگی آن‌ها را در داخل هواپیما و به هنگام پرواز انجام داد.

کتاب یا مجله بخوانید

خواندن کتاب یا مجله یا حتی روزنامه به هنگام پرواز می‌تواند راه بسیار خوبی برای گذراندن زمان باشد. اگر محتوای خوبی در اختیار دارید، می‌توانید اوقات بسیار خوشی را از خواندن این محتواها در هواپیما لذت ببرید. این کار باعث می‌شود تا وقت اضافی خود را در داخل هواپیما تلف نکنید.

بازی انجام بدهید

بازی‌های کوچک قابل حمل ایده‌های بسیار خوبی برای انجام آن‌ها در داخل هواپیما هستند. جدا از بازی‌های تخته‌ای همچون شطرنج که می‌توانید آن‌ها را در داخل هواپیما انجام بدهید، بازی‌های متعددی نیز به‌صورت آنلاین وجود دارند که می‌توان آن‌ها را در لپ‌تاپ یا تلفن هوشمند دانلود کرد و لذت برد. مطمئناً انجام بازی سبب خواهد شد که اصلاً گذر زمان را متوجه نشوید و تا چشم به هم بزنید، به مقصد رسیدید.

فیلم و سریال ببینید

اگر از سرویس آنلاین نتفلیکس یا دیگر سرویس‌های آنلاین فیلم و سریال در تلفن هوشمند خود استفاده می‌کنید، پس می‌توانید برخی از فیلم‌ها یا سریال‌ها را دانلود کرده و آن‌ها را به هنگام پرواز در داخل هواپیما مشاهده کنید. سرویس آنلاین نتفلیکس طیف گسترده‌ای از آثار مختلف در ژانرهای متفاوتی همچون اکشن، مهیج، کمدی و… را در اختیار شما قرار می‌دهد که می‌توانید از بین آن‌ها انتخاب کرده و در داخل هواپیما تماشا کنید. از آنجا که ممکن است در داخل هواپیما اتصال اینترنت قطع و وصل شود، بهتر است که از قبل و در خانه فیلم و سریال مورد نظر خود را دانلود کرده تا در داخل هواپیما با مشکل مواجه نشوید.

عکس‌های گالری خود را مرتب کنید

وقتی در داخل هواپیما نشسته‌اید و زمان اضافی دارید، بهترین موقع برای مرتب کردن عکس‌های گالری تلفن هوشمند خود است. در این اوقات اضافی می‌توانید در داخل گالری خود کاوش کرده و برخی از عکس‌های بد را پاک کرده یا آن‌هایی که بسیار خوب هستند را در داخل پوشه‌ای جداگانه قرار بدهید. اگر در طول سفر نیز عکس‌هایی با دوربین گرفته‌اید نیز می‎توانید آن‌ها را بررسی و گزینه‌های خوب را دست‌چین کنید. معمولاً عکاسان در طول سفر هزاران هزار عکس می‌گیرند که بسیاری از آن‌ها باید حذف شوند و انجام این کار در زمان اضافی داخل هواپیما می‌تواند به شما بسیار کمک کند.

برنامه سفر خود را بچینید

در صورتی که از قبل برای سفر خود برنامه‌ریزی نکرده‌اید، بهتر است در داخل هواپیما و با توجه به وقت اضافی که در اختیار دارید، برنامه سفر خود را بچینید. با استفاده از یک کتاب راهنما یا مواردی که از اینترنت دانلود کردید، می‌توانید یادداشت‌برداری کنید و سپس در داخل هواپیما برنامه‌ریزی برای سفر خودتان را انجام بدهید.

از سرگرمی‌های داخل هواپیما استفاده کنید

در پروازهای طولانی ممکن است صفحه نمایش‌هایی برای سرگرمی مسافران در جلوی آن‌ها وجود داشته باشد که به شما امکان می‌دهد تا یک برنامه یا فیلم را به هنگام پرواز مشاهده کنید. برخی از خطوط هواپیمایی برتر نیز فیلم‌هایی را برای مسافران خود ارائه می‌دهند که هنوز روی پرده سینماها قرار دارند.

لپ‌تاپ خود را مرتب کنید

یکی از مواردی که انجام آن در حالت عادی می‌تواند وقت‌گیر یا آزاردهنده باشد، مرتب کردن فایل‌ها در کامپیوتر و لپ‌تاپ است. بسیاری از افراد فایل‌های نامربوط و غیرضروری را روی دسکتاپ یا در بخش‌های دیگر لپ‌تاپ خود دارند که دیگر نیازی به آن‌ها ندارند. پس با استفاده از زمان اضافی هنگام پرواز، می‌توان آن‌ها را حذف و فایل‌های داخل لپ‌تاپ خود را مرتب کرد.

استراحت کنید

شاید بدیهی‌ترین کاری که به هنگام پرواز با هواپیما می‌توانید انجام بدهید، چرت زدن و خوابیدن است. با استفاده از زمان خود در داخل هواپیما، می‌توانید خوابی خوب را تجربه کنید و احتمالاً زمانی که بیدار شوید، به مقصد خود رسیده‌اند. گوش دادن به موسیقی آرامش‌بخش و همچنین بالش گردنی مسافرانی و ماسک خواب نیز می‌تواند خواب شما را لذت‌بخش‌تر کند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو