نکاتی که به هنگام سفر با هواپیما باید رعایت کنید

نکاتی که به هنگام سفر با هواپیما باید رعایت کنید


منبع: فوت و فن

3

1402/4/26

21:36


سفر با هواپیما هم برای جسم و هم برای ذهن می‌تواند سخت باشد و هر چه بیشتر این کار را انجام بدهید، آسان‌تر نمی‌شود.

نکاتی که به هنگام سفر با هواپیما باید رعایت کنید

سفر با هواپیما هم برای جسم و هم برای ذهن می‌تواند سخت باشد و هر چه بیشتر این کار را انجام بدهید، آسان‌تر نمی‌شود. اما با ترفندها و نکات ساده می‌توانید پروازی سالم‌تر را تجربه کنید. در ادامه این مطلب همراه با ما باشید تا به معرفی برخی نکات بهداشتی بپردازیم که باید به هنگام پرواز رعایت کرد.

زدن ماسک و تمیز کردن صندلی

هواپیماها پر از میکروب هستند و از زمان شیوع کرونا نیز افراد بیشتری سعی در مراقبت از خودشان دارند. برخلاف آنچه بسیاری از افراد تصور می‌کنند، سرماخوردگی در پرواز نتیجه هوای بد نیست بلکه به دلیل ترکیب میکروب‌هایی است که وارد بدن شما می‌شوند. با اینکه استفاده از ماسک دیگر اجباری نیست اما می‌توانید برای سلامتی بیشتری خود از آن‎‌ها استفاده کنید. با اینکه بیشتر هواپیماها قبل از سوار کردن مسافران ضدعفونی می‌شوند، بهتر است که دستمال به همراه خود داشته باشید تا صندلی خود را تمیز کنید.

صندلی خود را به درستی تنظیم کنید

هیچ کس دوست ندارد در صندلی هواپیما در آزار و اذیت باشد و فشار دادن کیف در زیر صندلی نیز هیچ کمکی نمی‌کند بنابراین بهتر است که آن را در قفسه بالای سر خود قرار بدهید. همچنین به هنگام رزرو صندلی خود سعی کنید صندلی‌ای را انتخاب کنید که فضای پای اضافی داشته باشد. علاوه بر این موارد، می‌توانید از بالشتک استفاده کنید تا کمرتان حس راحت‌تری داشته باشد. زانوها، باسن و پاهایتان نیز صاف و روی زمین باشند.

لباس مناسب بپوشید

دمای هواپیما می‌تواند از حالت خفه‌کننده تا بسیار سرد و خنک متغیر باشد. پس بهتر است که برای همه حالات آماده باشید و لباس مناسب به تن کنید تا بتوانید به هنگام پرواز حس خوشایند و خوبی داشته باشید. یک کت گرم، جوراب‌های خوب و یک کلاه گرم همیشه در پروازهای بسیار سرد می‌تواند کارآمد و خوب باشند، به‌خصوص اگر پرواز شما در صبح زود است.

کنار پنجره هواپیما بنشینید

برخی از افراد بلافاصله پس از بلند شدن هواپیما از زمین به خواب می‌روند و این در حالی است که برخی از افراد در خوابیدن در داخل هواپیما مشکل دارند. نشستن در کنار پنجره هواپیما به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید خواب خوبی داشته باشید. نه تنها با این کار روی نور خورشید و پنجره کنترل خواهید داشت بلکه از رفت و آمد صندلی‌های کنار و ضربه‌های احتمالی در امان خواهید بود.

در داخل هواپیما قدم بزنید

در پروازهای بسیار طولانی خوب است که برخیزید و تا آنجا که ممکن است در داخل کابین قدم بزنید و اندکی به پاها و دست‌های خودتان کشش بدهید. این حرکت به شما کمک می‌کند تا خون در رگ‌های شما به جریان بیفتد. بی‌حرکتی می‌تواند خطر ترومبوز ورید عمقی را افزایش بدهد.

آب مصرف کنید

مصرف آب و هیدراته ماندن در طول هر پروازی بسیار مهم است. تهویه مطبوع هواپیما، ارتفاع و هر گونه جت لگ همگی می‌توانند باعث ایجاد احساس کسالت و نفخ در شما شوند و پوست شما را خشک کنند. نوشیدن مقدار زیادی آب یا نوشیدنی‌های ورزشی به بدن شما کمک می‌کند تا با محیط غیرطبیعی سفر هوایی کنار بیایید. باید به ازای هر یک ساعت پرواز، یک بطری آب بنوشید.

از وقت خود به خوبی استفاده کنید

پرواز فرصتی عالی برای استفاده از حداکثر وقت است که در عین حال، حواس شما را از مدت طولانی پرواز پرت می‌کند. خواندن، نوشتن، طراحی، گوش دادن به آلبوم، تماشای سریال یا فیلم همگی باعث می‌شوند تا بتوانید اوقات خودتان را به‌خوبی سپری کنید و به هنگام پرواز کسل نشوید.

ساعت بدن خود را تنظیم کنید

جت لگ از جمله مشکلاتی است که می‌تواند تجربه بسیار وحشتناکی باشد و در حالی رخ می‌دهد که ساعت بدن شما با منطقه زمانی جدید هماهنگ نیست. اغلب اوقات جت لگ همراه با مشکلات خواب است اما شامل موارد دیگری همچون خستگی، مشکلات گوارشی، اسهال، یبوست، از دست دادن اشتها و نفخ است. برای کاهش جت لگ نیز سعی کنید در طول روز بیدار بمانید و بر طبق وعده‌های غذایی غذا بخورید و سپس مطابق با ساعت به خواب بروید تا بتوانید راحت‌تر با منطقه زمانی جدید هماهنگ شوید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو