بازدید از شهر زیر زمینی نوش آباد با معماری کم نظیر

بازدید از شهر زیر زمینی نوش آباد با معماری کم نظیر


منبع: آرگا

5

1402/4/11

09:39


شهر زیر زمینی نوش آباد یک شهر تاریخی بوده که دارای معماری های ویژه ای است. این بنا دارای دالان های مختلفی بوده و با آن آشنا می شوید.

یکی از حیرت انگیزترین شهرهای ایرانی که با آن رو به رو می شوید، شهر زیر زمینی نوش آباد بوده که از جاذبه های دیدنی کاشان است. سابقه این شهر تاریخی به ۱۵۰۰ سال پیش باز می گردد. تقریبا این شهر متعلق به زمان ساسانیان می باشد.

شهر نوش آباد تاریخی

آشنایی باشهر زیر زمینی نوش آباد:

اگر راهی سفر به این شهر تاریخی هستید، باید سری به اصفهان بزنید. این شهر در استان اصفهان، شهرستان آران و بیدگل، نوش آباد، خیابان امام خمینی، مجموعه زیرزمینی نوش آباد قرار دارد. این شهر باستانی و تاریخی زیبایی های زیادی داشته و از آن دیدن خواهید کرد. این شهر از دیدنی های اصفهان است.

شهر زیر زمینی نوش آباد

جالب است بدانید که این شهر پایتخت ساسانیان بوده و در طی تاریخ نیز اهمیت زیادی داشته است. علاوه براین شهر زیرزمینی نیز آثاری از دوران مغول وجود داشته که شامل قلعه های خشتی هستند. این شهر قدمت زیادی داشته و تلفیقی از هنر باستان در آن دیده می شود.

معماری شهر زیرزمینی:

طبقه اول در این بنا نیز کوره راه ها و دالان هایی هستند که موجب گمراه کردن شما می شوند. طبقه دوم و سوم این بنا نیز شامل بخش های مختلفی هستند. این طبقه ها موجب گمراه شدن شده و در گذشته نیز نوعی پناهگاه بوده است. در برخی از طبقات نیز مواد غذایی و آذوقه ها نیز نگهداری می شدند. این بنا از مکان های دیدنی اصفهان است.

ورودی های مختلفی که در این بنا به کار رفته اند، به وسیله سیلاب ها نیز مسدود شده اند. این شهر دارای راه های ورودی است. راه های ورودی و پیچ در پیچ این بنا نیز دارای معماری ویژه ای هستند. اتاق های کوچک و بزرگ نیز در این بنا دارای معماری خاصی می باشند.

در شهر زیر زمینی نوش آباد نیز تله های پدافندی به کار رفته اند که اهمیت دفاعی داشته و امنیت این بنا را بیشتر کرده اند. این نوع معماری را در این شهر با نام “اویی” می شناسند. در قسمت هایی از این بنا سکوهایی را مشاهده می کنید که برای نشستن هستند. ورودی این شهر همچنین دارای راهرویی تاریک بوده و عبور از آن نسبتا سخت است.

معماری شهر نوش آباد

چاه های عمومی در این بنا نیز بسیار به کار رفته اند این چاه ها شکل u داشته و مناسب برای تهویه هوا می باشند. حجره های کوچکی نیز در اطراف این بنا قرار دارد که در کنار دیگر سازه ها اهمیت دارند. پناهگاه، سرویس بهداشتی و تونل های ارتباطی نیز اهمیت زیادی دارند.

خانه هایی نیز در اطراف این شهر قرار گرفته اند که از معماری خاص خود برخوردار می باشند. شما علاقه مندان در زمان های مختلفی امکان بازدید از این شهر تاریخی و زیرزمینی را خواهید داشت. شما همه روزه به جز ایام تعطیلات می توانید از دیدنی های این شهر بازدید کنید.

آشنایی با شهر نوش آباد

شما می توانید در لینک با دیدنی های نوش آباد بیشتر آشنا شوید. این شهر زیبایی های زیادی داشته و به دلیل قدمت تاریخی اش سناخته شده است. در اطراف این شهر نیز دیدنی های دیگری قرار دارند که شما امکان بازدید از آن ها را خواهید داشت.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو