وام قرض الحسنه 5 میلیون تومانی بدون ضامن | دریافت وام قرض الحسنه فوری در 1 ساعت

5

1402/4/11

12:34


وام قرض الحسنه 5 میلیون تومانی بدون ضامن | دریافت وام قرض الحسنه فوری در 1 ساعت

پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

​ وام قرض الحسنه یکی از انواع وام های بانکی است؛ این نوع وام در واقع عقدی است بین بانک و قرض گیرنده که طبق مقررات و ضوابط مبلغی به عنوان قرض به فرد داده می شود؛ طبق قرار داد مبلغ وام قرض الحسنه توسط وام گیرنده باید باز پرداخت شود. بانک های مختلفی وام قرض الحسنه به سپرده گذاران خود ارائه می دهند. سقف تسهیلات وام قرض‌ الحسنه به متقاضیان و میزان کارمزد آن هر ساله توسط بانک‌ مرکزی جمهوری اسلامی ایران مشخص می‌شود. وام قرض الحسنه همان طور که از نامش پیداست، دارای نرخ کارمزد کمی است؛ عموما نرخ کارمزد تسهیلات صفر تا چهار درصد است که از مشتریان دریافت می‌شود.

مسعود گنجی  با اشاره به پرداخت وام‌های دانشجویی گفت: تمام وام‌های دانشجویی پرداخت شده است، فقط وام شهریه باقی مانده که تا پایان ماه جاری (تیرماه ۱۴۰۲) پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: دانشجویان تا ۳۱ اردیبهشت ماه سال جاری برای ثبت نام وام‌های تحصیلی، شهریه، ودیعه مسکن و وام ضروری در سامانه صندوق فرصت داشتند که امسال حدود ۶۳ هزار نفر برای وام تحصیلی، ۳۰ هزار نفر وام شهریه، ۲۰ هزار نفر وام ضروری و بیش از یک هزار نفر هم برای وام ودیعه مسکن ثبت نام کردند.

وی ادامه داد: وام تحصیلی تا سوم تیرماه و وام ضروری هم تا هفتم تیرماه پرداخت شد، وام شهریه نیز تا آخر تیرماه به حساب دانشگاه‌ها واریز خواهد شد.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم افزود: اگر هر دانشجویی درخواست وام ارائه داده و واجد شرایط نیز بوده، ولی وام دریافت نکرده است می‌تواند به دانشگاه خود مراجعه کند تا مشخص شود مشکل کجا بوده و برطرف شود.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم به وام‌های دانشجویی پیاده روی اربعین حسینی اشاره کرد و افزود: با یکی از بانک‌ها هماهنگی لازم صورت گرفته و دانشجویان علاقه‌مند به حضور در برنامه پیاده روی اربعین حسینی و زیارت حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام می‌توانند وام پنج میلیون تومانی دریافت کنند.

وی با اشاره به شرایط دانشجویان برای دریافت وام عتبات و پیاده روی اربعین دانشجویی گفت: دانشجویانی که قصد دارند به صورت گروهی برای پیاده روی اربعین اقدام کنند تحت نظارت نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها می‌توانند برنامه ریزی کنند تا از طریق نهاد به صورت دسته جمعی به صندوق رفاه دانشجویان معرفی شوند، صندوق نیز این دانشجویان را به طور دسته جمعی به بانک طرف تعهد صندوق معرفی می‌کند و وام مذکور پرداخت شود.

وی ادامه داد: از شرایط پرداخت وام عتبات برای پیاده روی اربعین این است که متقاضی درحال حاضر دانشجو بوده و فارغ التحصیل نشده باشد و به صورت گروهی تحت نظارت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها اقدام کنند.

گنجی افزود: هر زمان نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها لیست متقاضیان را ارسال کنند، دانشجویان از سوی صندوق به بانک مذکور برای دریافت وام معرفی می‌شوند.

وام قرض الحسنه

اصلاحیه دستورالعمل «تسهیلات قرض الحسنه ودیعه، خرید و ساخت مسکن برای متقاضیان دارای فرزند سوم و بیشتر» برای اجرا به پنج بانک عامل مسکن، صادرات ایران، ملت، تجارت و پست بانک ابلاغ شد.

مدیر اداره اعتبارات بانک مرکزی با اشاره به برقراری ارتباط با سامانه وزارت مسکن به منظور استعلام سوابق متقاضیان این تسهیلات توسط بانکها گفت: به موجب جزء ۳، بند الف تبصره ۱۶ قانون بودجه سال جاری مقرر شده است به متقاضیانی که فرزند سوم یا بیشتر آنها از ۱۳۹۹/۱/۱ به بعد متولد می شود، تسهیلات قرض الحسنه ودیعه، خرید یا ساخت مسکن تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان پرداخت شود. 

وی با اشاره به اصلاح شرایط بهره مندی از تسهیلات مذکور عنوان کرد:‌ از جمله مواردی که حسب مقررات بانک های عامل می‌باید کنترل می‌کردند، فرم (ج) متقاضی بود بدین معناکه استفاده یا عدم استفاده متقاضی از امکانات دولتی، زمین، تسهیلات یارانه‌ای را بررسی می کردند. اما باتوجه به اینکه روح حاکم بر قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده بر فرزندآوری تشویق و تأکید دارد لذا در بانک مرکزی به این نتیجه رسیدیم که برای دریافت این تسهیلات این بند حذف شود و دستورالعمل مربوطه اصلاح و روز چهارشنبه مورخ ۷ تیر ماه ۱۴۰۲ به شبکه بانکی ابلاغ شد.

صحابی افزود: برای مثال ممکن است فرم (ج) متقاضی قرمز باشد و از تسهیلات یارانه ای و امکانات دولتی استفاده کرده باشد اما به هر دلیلی ملکی را که در اختیارش بوده را به فروش رسانده باشد.  

مدیر اداره اعتبارات بانک مرکزی تصریح کرد: براین اساس بانکها تنها دو موضوع از سه موضوعی را که برای احراز فاقدین مسکن کنترل می کنند را درباره این تسهیلات مورد ارزیابی قرار می دهند. نکته اول اینکه در سامانه جامع حمایتی وزارت راه و شهرسازی که لینک آن را در اختیار بانک های عامل قرار گرفته است، وضعیت کنونی مالکیت متقاضی را بررسی می کنند، بدین معناکه در حال حاضر ملکی به نام فرد هست یا خیر. دومین نکته استعلام از سامانه سمات بانک مرکزی است که مشخص می کند فرد دارای تسهیلات فعال مسکن یا جعاله است یا خیر. 

وی ادامه داد: لذا در صورتی که متقاضی ملکی به نام خود و تسهیلات فعال جعاله و مسکن نداشته باشد، بانک عامل می تواند نسبت به تشکیل پرونده در این باره اقدام کند.

به گفته مدیر اداره اعتبارات بانک مرکزی پنج بانک ملت، صادرات، تجارت، پست بانک و مسکن به عنوان بانک های عامل این تسهیلات تعیین شدند و متقاضیان می توانند با مراجعه مستقیم به شعب این بانکها از تسهیلات یاد شده بهره مند شود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو