باغ شاهزاده ماهان انشعاب آب ندارد و برای تامین آبش باید از پمپ استفاده کرد

منبع: همگردی

3

1402/4/11

21:08


ایسنا/ براساس گزارشات منتشر شده، باغ شاهزاده ماهان انشعاب آب ندارد و برای تامین آبش باید از پمپ استفاده کرد.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان از مشکلات پیش روی باغ شاهزاده ماهان در خصوص تامین آب سخن به میان آورد و گفت: این باغ انشعاب آب ندارد و برای تامین آب آن باید از پمپ آب استفاده کرد که هر از چند گاهی دچار مشکلاتی می شود که باید هزینه زیادی را صرف رفع مشکل کرد.

فریدون فعالی در جلسه کارگروه گردشگری و صنایع دستی استان کرمان با اشاره به اینکه بحث ساماندهی سرویس های بهداشتی بین راهی و داخل شهرها از برنامه های وزارت میراث فرهنگی است، افزود: در حال حاضر 80 چشمه سرویس بهداشتی در سطح استان در حال ساخت است که بزودی 20 سرویس بهداشتی باغ شاهزاده ماهان هم به این تعداد افزوده می شود.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان اظهار کرد: در کنار ساخت سرویس های بهداشتی، فروشگاه های صنایع دستی و مراکزی برای ارائه خدمات به گردشگران و مسافران نیز احداث می شود.

او ادامه داد: در سالهای گذشته اجرای تعدادی از سرویس بهداشتی بین راهی بر عهده شرکت توسعه گردشگری گذاشته شد که تعدادی ناتمام و تعدادی هم به علت نامناسب بودن موقعیت مکانی بلا استفاده باقی ماند که باید با یک برنامه ریزی مناسب و با مشارکت راهداری، شرکت نفت و راه و شهرسازی این سرویس های بهداشتی را اجرا یا به بخش خصوصی واگذار کرد.

فعالی بیان کرد: برای ساماندهی سرویس های بهداشتی داخل شهری نیز به همکاری شهرداری و اداره اوقاف نیازمندیم.

او ادامه داد: باید تیم های مشترکی متشکل از دستگاه های مرتبط ایجاد شود و دو بار در هفته از سرویس های بهداشتی بازدید کرد تا بتوانیم در ایام پیک سفر رفاه و راحتی مسافران را فراهم کنیم.

او بیان کرد: از اداره آب و فاضلاب استان درخواست یک انشعاب آب و کنتور برای باغ شاهزاده داریم که بتوانیم نیاز مسافران را مرتفع کنیم.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان ادامه داد: در حال حاضر اجرای 10 خانه خلاق صنایع دستی را در دستور کار داریم که اولین خانه آن در شهرستان بم راه اندازی شد.

او افزود: راه اندازی این خانه ها علاوه بر گرد آوردن هنرمندان به احیا و اجرای طرح های خلاقانه صنایع دستی کمک می کند.

فعالی گفت: کرمان به عنوان شهر ملی صنایع دستی انتخاب شده که برای جهانی شدن آن باید علاوه بر دارا بودن خانه خلاق صنایع دستی، موزه صنایع دستی هم داشته باشد که امیدواریم بتوانیم با همکاری برخی دستگاه ها این موزه را راه اندازی کنیم.

او گفت: جیرفت، ریگان، عنبراباد، فهرج، سیرجان، بافت، راین و...از شهرستانهایی هستند که بزودی دارای خانه خلاق صنایع دستی می شوند.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان در ادامه به مرمت و ساماندهی قلعه دختر و قلعه اردشیر اشاره و اظهار کرد: خوشبختانه در ماههای گذشته با همکاری شهرداری کرمان طرح های خوبی برای این موضوع در نظر گرفته شد بطوریکه تا کنون 7.5 میلیارد تومان توسط شهرداری و 7.5 میلیارد نیز توسط میراث فرهنگی برای طرح های مذکور اختصاص داده شده است.

او بیان کرد: برای ساماندهی این دو قلعه به همکاری بیشتر استانداری کرمان نیاز داریم تا همچون حلقه های در هم تنیده برای توسعه گردشگری و مرمت بناهای تاریخی تلاش کنیم.

باغ شاهزاده ماهان انشعاب آب ندارد و برای تامین آبش باید از پمپ استفاده کرد

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو