کدام قرص برای درمان گلو درد مناسب است؟

کدام قرص برای درمان گلو درد مناسب است؟


منبع: آرگا

5

1402/4/11

21:41


قرص برای گلو درد را در این بخش از آرگا برای شما عزیزان مورد بررسی قرار می دهیم تا در صورت نیاز بتوانید به راحتی از آن ها استفاده کرده و گلو درد خود را تسکین دهید.

گلودرد یکی از مشکلاتی می باشد که ممکن است در تابستان و یا در زمستان برای تان ایجاد خواهد شد بنابراین بهتر است با قرص برای گلو درد آشنا شوید تا بتوانید در صورت نیاز به راحتی از آنها استفاده کنید.

قرص های درمان کننده گلو درد

آشنایی با انواع قرص برای گلو درد

گلودرد ممکن است نشانه ای از بیماری های جدی باشد بنابراین اگر  فکر می کنید که بیماری جدی ندارید می توانید از قرص هایی که در ادامه برای شما معرفی می‌کنیم استفاده کنید تا بتوانید  گلو درد خود را تسکین دهید. پزشکان معمولا برای درمان گلو درد از دارو های آنتی بیوتیک استفاده کنند و معمولا نتایج این دارو ها بعد از یک الی ۳ روز مشاهده خواهد شد.

استفاده از قرص ها بیش تر از سوسپانسیون ها کاربرد دارد و یکی از دلایلی که منجر به این مورد می شود استفاده راحت تر از آن می باشد و از این رو افرادی که سرماخورده هستند و یا به آنفولانزا دچار شده اند سعی می کنند از قرص ها استفاده کنند. استفاده از آنتی بیوتیک ها رایج ترین درمان ها به شمار می رود و افراد از آن ها استفاده زیادی دارند ولی باید بدانید که تنها آنتی بیوتیک ها جواب نیستند و شما گزینه های دیگری نیز دارید که می توانید از آن ها استفاده نمایید.

مسکن های بدن نسخه

ساده ترین درمان ها استفاده از مسکن های بدون نسخه می باشد که به راحتی می توانید آن ها را بدون دستور متخصص از دارو خانه ها تهیه کرده  و برای تسکین گلو درد خود از آن ها استفاده کنید. از مهم ترین این دارو ها می توان به استامینوفن و ایبوپروفن اشاره کرد. این دارو ها دارای اثرات کوتاه مدت می باشند و شما می توانید از ان ها برای درمان گلو درد خود استفاده کنید ولی یادتان باشد زمانی که اثر این دارو ها از بین برود دوباره دچار درد های شدید خواهید شد از این رو این راه یکی از راه های موقتی بوده و نمی توان گفت درمان کلی به شمار می رود. یادتان باشد که این دارو ها می توانند درد های دیگر شما مانند دل درد، سردرد و … را نیز درمان خواهد کرد.

درمان گلو درد با قرص

NSAID ها

NSAID ها در اشکال دارویی متفاوت می باشند ولی عموما آن ها را به صورت قرص می شناسید. رایج ترین این دارو ها که ممکن است تا کنون آن ها را بار ها و بار ها مورد استفاده قرار داده باشید عبارت اند از :

باید یادتان باد که این دارو ها قدرت تسکین دهندگی بالا ولی موقتی دارند با این حال ممکن است یک سری از عارضه هایی را با خود به همراه داشته باشد و این عارضه ها شامل سردرد، فشار خون بالا، مشکلات شدید گوارشی، حالت تهوع و استفراغ می باشد. البته این مشکلات برای همه ایجاد نخواهد شد و تنها در صورتی ممکن است این عارضه ها را مشاهده کنید که به صورت بی رویه و افراطی از این دارو ها استفاده کنید.

آنتی بیوتیک ها

همانطور که می دانید علل بسیاری از گلودرد ها بیماری های ویروسی و عفونت ها م باشد از این رو بهترین گزینه همیشه استفاده از آنتی بیوتیک ها می باشد. به خاطر داشته باشید که استفاده از این دارو ها بدون نسخه می تواند منجر به ایجاد یک سری از مشکلات شدید در بدن شما شود از این رو بدون نسخه پزشک به هیچ عنوان از این دارو ها استفاده نکنید تا بدن شما به این دارو ها مقاوم نشوند.  از مهم ترین آنتی بیوتیک هایی که در این زمینه استفاده می شود می توان به موارد زیر اشاره کرد :

این دارو ها نیز اگر به صورت نا مناسب مورد استفاده قرار بگیرد امکان دارد مشکلات شدیدی برای شما ایجاد نماید. در واقع یکی از بد ترین این عارضه ها مقاوم شدن باکتری ها به آنتی بیوتیک می باشد و اگر چنین حالتی برای شما ایجاد شود امکان دارد درمان تان طولانی تر شود و در نهایت بدن تان بسیار ضعیف خواهد شد از این رو قبل از استفاده از هر کدام از دارو های یاد شده بهتر است با متخصص در این زمینه مشورت نمایید.

درمان گلو درد با آلتادین

کورتیکواستروئید ها

از دیگر قرص ها برای گلو درد می توان به کورتیکواستروئید ها اشاره کرد. در نظر داشته باشید که این دارو ها ضد التهابی بوده و دارای استروئید می باشند و شما با استفاده از آن ها می توانید به تسکین گلو درد خود کمک کنید. در واقع این دارو ها قادر هستند که طیف وسیعی از مشکلات را در بدن درمان نمایند و یکی از آن ها گلودرد می باشد. بهترین و موثر ترین این دارو ها شامل دگزامتازون و پرینیزون می باشد.

این دارو ها به شدت مفید اند ولی به دلیل عارضه هایی که ممکن است ایجاد کنند پزشکان توصیه می کنند کم تر از ان ها استفاده کنید. تحقیقاتی که در این زمینه انجام شده است نشان داده که استفاده از کورتیکواستروئید ها در زمان کوتاه و با دوز های کم می تواند تاثیرات بسیار خوبی بر درمان درد های ناشی از عفونت ها داشته باشد.

قرص های مکیدنی

این دارو ها گزینه های بسیار خوبی برای درمان گلو درد می باشد و باید بدانید که این دارو ها حاوی ترکیبات مختلفی می باشد و در طعم های بسیار متفاوتی وجود دارد. آلتادین از دارو های بسیار موثر در این زمینه می باشد و پزشکان اغلب این دارو را برای درمان درد های گلو که خفیف می باشند تجویز می کنند. این دارو ها همانند آب نبات سفت می باشند و فرد با استفاده از بزاق خود آن ها را حل می نماید. در واقع با استفاده از مکیدن این قرص ها می توانید مواد فعال آن ها را آزاد نمایید و به رفع خلط و عفونت ها کمک کنید.

  

قرص برای گلو درد

همانطور که می دانید روش های دیگری به جز استفاده از قرص برای تسکین گلودرد وجود دارد ولی بهترین و سریع ترین گزینه استفاده این قرص های آنتی بیوتیک، چرک خشک کن ها و مسکن ها می باشد. البته در خانه نیز می توانید به راحتی گلو درد را درمان کنید ولی یادتان بباشد که کمک گرفتن از پزشک می تواند در این زمینه برای شما بهترین گزینه باشد و شما می توانید به راحتی این مورد را درمان نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو