فواید انواع سرم های ویتامینه برای پوست و نحوه استفاده از سرم پوست

منبع: تاپ ناز

4

1402/4/12

14:40


ویتامین C خواص شگفت انگیز زیادی برای بدن دارد و به ترمیم و بازسازی سلول های بدن کمک می کند. سرم ویتامین C به عنوان یکی از بهترین مواد ضد پیری شناخته می شود. اگر چه در رژیم غذایی خود ویتامین C را مصرف می کنیم اما تضمینی برای اینکه این ویتامین مستقیما به پوست برسد وجود ندارد.

مصرف این سرم به صورت روزانه می تواند به صاف و درخشان شدن پوست، روشن شدن پوست، آبرسانی به پوست و محافظت از آن کمک کند. بهترین محصول برای مراقبت از پوست با ویتامین C سرم است. چون از کرم ها و تونر ها موثرتر می باشد.

فواید انواع سرم های ویتامینه برای پوست و نحوه استفاده از سرم پوست

سرم پوست چیست؟

سرم‌های پوستی، مایعات بسیار سبک و با جذب سریع هستند که به تنهایی یا همراه با لوسیون و مرطوب کننده استفاده می شوند. سرم ها از مولکول های بسیار کوچکی ساخته شده اند که به راحتی به عمق پوست نفوذ می کنند و در مدت کوتاه تر و سریع تری نسبت به محصولات دیگر مراقبت از پوست تاثیر می گذارند.

فواید انواع سرم های ویتامینه برای پوست و نحوه استفاده از سرم پوست

فواید سرم ویتامین C برای پوست

  • روشن کننده پوست
  • آبرسان قوی
  • تحریک تولید کلاژن
  • جلوگیری از شل شدن و افتادگی پوست
  • محافظت در برابر نور خورشید و آفتاب سوختگی
  • مناسب و ایمن برای انواع پوست
  • کاهش قرمزی پوست
  • ترمیم کننده و درمان زخم ها
  • کاهش هیپرپیگمانتاسیون
  • کاهش تیرگی زیر چشم

روشن کننده پوست

سرم ویتامین C به محو شدن رنگدانه های پوست کمک می کند و با نرم و صاف کردن سطح پوست تیرگی و کدر بودن آن را کاهش می دهد. همچنین باعث روشن شدن و درخشش پوست می شود.

آبرسان قوی

ویتامین سی از طریق گردش خون در بدن تجمع می یابد. ویتامین سی موضعی به شکل اسید اسکوربیک به بهترین شکل به پوست نفوذ می کند. منیزیم آسکوربیل فسفات، یکی دیگر از مشتقات ویتامین سی مورد استفاده در مراقبت از پوست، باعث آبرسانی به پوست می شود. همچنین سرم ویتامین سی به حفظ رطوبت پوست کمک می کند.

مطلب مشابه: ماسک سیب برای پوست + آموزش طرز تهیه 7 نوع ماسک سیر برای زیبایی پوست

تحریک تولید کلاژن

کلاژن یک پروتئین طبیعی است که با افزایش سن کاهش می یابد و سطوح پایین کلاژن می تواند باعث ایجاد چین و چروک و خط های نازک شود. ویتامین C کوفاکتور ضروری برای  سنتز کلاژن است و استفاده از آن باعث افزایش تولید کلاژن می شود.

جلوگیری از شل شدن و افتادگی پوست

تولید کلاژن با استحکام و انعطاف پذیری پوست مرتبط است. وقتی تولید کلاژن پوست کاهش می یابد، پوست افتاده می شود. استفاده از سرم ویتامین سی تولید کلاژن را افزایش می دهد بنابراین ویتامین سی باعث استحکام و سفت تر شدن پوست می شود.

محافظت در برابر نور خورشید و آفتاب سوختگی

قرار گرفتن زیاد در معرض نور خوردشید باعث ایجاد مولکول هایی به نام رادیکال های آزاد می شود که باعث آسیب های شدیدی بر پوست می شوند. سرم ویتامین سی یک آنتی اکسیدان قوی است که سلول های آسیب دیده را با سلول های جدید سالم جایگزین می کند، از سلول های سالم پوست محافظت می کند و رادیکال های آزاد را به مولکول هایی بی ضرر تبدیل می کند.

مناسب و ایمن برای انواع پوست

استفاده طولانی مدت از ویتامین C برای پوست عارضه جانبی ندارد و اکثر افراد با هر نوع پوستی که دارند می توانند به صورت روزانه از آن استفاده کنند. فقط در برخی موارد نادر، افرادی که حساسیت پوستی شدیدی دارند ممکن است کمی سوزش جزئی را احساس کنند.

کاهش قرمزی پوست

ویتامین C برای درمان درجه های مختلف التهاب پوستی، تاثیرات مثبتی دارد و یک عامل ضد التهاب است یعنی با درمان و کاهش قرمزی پوست، پف صورت را کاهش می دهد و رنگ پوست را یکنواخت می کند.

ترمیم کننده و درمان زخم ها

استفاده از ویتامین سی می تواند روند بهبود زخم را تسریع کند و خطر التهاب، عفونت و جای زخم را کاهش دهد. مکمل ویتامین سی با ایجاد تاثیر مثبت در فیبروبلاست‌های پوست انسان باعث ترمیم سریع، افزایش تحریک میتوژنیک یا تکثیر سلولی و همچنین افزایش حرکت خود به خود سلول از یک مکان به مکان دیگر با مصرف انرژی می شود.

کاهش هیپرپیگمانتاسیون

به دلیل اینکه ویتامین سی مانع تولید ملانین می شود، می تواند هیپرپیگمانتاسیون را محو کند. هیپرپیگمانتاسیون از جمله لکه های خورشیدی موقعی که ملانین در نواحی خاصی از پوست بیش از حد تولید شود و یا در نواحی که آکنه بهبود یافته است، اتفاق می افتد.

کاهش تیرگی زیر چشم

سرم ویتامین C با پر کردن و آبرسانی ناحیه زیر چشم، به صاف شدن آن کمک می کند. همچنین خطوط حلقوی اطراف چشم هم صاف می کند. طبق تحقیقات انجام شده، ویتامین C به شکل آسکوربات سدیم 10 درصد پس از 6 ماه استفاده با ضخیم شدن درم پلک و پنهان کردن رنگ تیره ناشی از از احتقان خون، سیاهی پلک پایین را بهبود می بخشد.

مطلب مشابه: انواع ماسک گشنیز | فواید سبزی گشنیز برای درمان زیبایی پوست و درمان لک ها

فواید انواع سرم های ویتامینه برای پوست و نحوه استفاده از سرم پوست

نحوه استفاده از سرم ویتامین C

ویتامین ها یکی از مواد مورد نیاز بدن هستند که به حفظ سلامت پوست کمک می کنند و یکی از مهم ترین آن ها ویتامین سی است. فرقی ندارد که از سرم ویتامین سی در روتین صبح یا روتین شبانه پوست استفاده کنید اما انجام درست مراحل استفاده از آن مهم است.

  • ابتدا با ژل یا فوم شوینده مناسب صورت خود، پوست را به خوبی بشویید و به آرامی صورت خود را خشک کنید چون وقتی پوست تمیز است، ویتامین سی را بهتر جذب می کند.
  • اگر در روتین شبانه از این سرم استفاده می کنید، یک پد پنبه ای را به تونر آغشته کنید و روی پوست بکشید تا منافذ پوست هم به طور کامل تمیز شود.
  • پس از چند دقیقه تونر به پوست جذب می شود. سپس چند قطره از سرم ویتامین سی را روی پوست بریزید و ماساژ دهید.
  • پس از 5 دقیقه از کرم مرطوب کننده برای پوست استفاده کنید تا سرم بهتر به پوست جذب شود.

نکات مهم استفاده از سرم ویتامین C

  • ترتیب استفاده از محصولات مراقبتی مانند سرم های پوست صورت در سلامت پوست بسیار اهمیت دارد. به همین دلیل اگر پوست حساسی دارید، ابتدا از مرطوب کننده استفاده کنید و پس از آن سرم بزنید.
  • از تاریخ مصرف سرم ویتامین سی اطمینان حاصل کنید.
  • اگر رنگ محصول تیره شده یا تغییر کرده باشد ممکن است ویتامین سی اکسیده شده باشد. اگر چه استفاده از آن هنوز ایمن است اما دیگر خاصیتی ندارد.
  • از مصرف سرم های پوستی که در ترکیبات آن ها مواد شیمیایی مضر و عطرهای مصنوعی استفاده شده اند خودداری کنید. چون اگر پوست حساسی هم نداشته باشید بعد از مدتی دچار حساسیت های پوستی می شوید.
  • سرم ویتامین سی عوارضی مانند سوزش به دنبال ندارد اما بهتر است قبل از مصرف سرم، آن را روی قسمتی از پوست ساعد خود تست کنید تا نحوه واکنش پوست شما به سرم مشخص شود.
  • اگر پوست بسیار حساسی دارید، از محصولات حاوی اسید اسکوربیک L خودداری کنید. محصولات دارای منیزیم آسکوربیل فسفات ممکن است کمتر باعث تحریک شوند.
  • به محل نگهداری سرم های پوستی تان دقت کنید چون مواد موثر موجود در آن اغلب در برابر تابش آفتاب، هوا، بخار و… واکنش نشان می دهند. پس بهتر است سرم های ویتامینه خود را در مکانی خشک و خنک و به دور از تابش مستقیم آفتاب نگهداری کنید.

مطلب مشابه: ۷ ماسک میوه ای موثر برای زیبایی پوست و نحوه تهیه و استفاده این ماسک ها

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو